Forum Machete,Modelism,Hobby: Lavochkin La-7 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Lavochkin La-7 1/48 Eduard weekend edition

#1 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 26 June 2014 - 10:48 AM

Dragi Tovarasi! Si Preteni!

Cat timp am stat pe bara sa-mi vina decalurile pt Bearcat, am analizat spinoasa problema a urmatorului proiect. Mai exact, care sa fie el - proiectul.
Am supus la vot in Plenara si am stabilit ca sunt inca in aero mood. Deci s-a adjudecat un avion.
Tot in plenara s-a stabilit si caietul de sarcini...monomotor...putine piese, simplut...eventual usor de asamblat (clasa muncitoare e stresata dupa grelele incercari cu Bearcat-ul) si greu de sabotat de catre inamicii poporului si contra-revolutionari (a se citi producatorii incompetenti, cum ar fi hobbyboss).
Apoi, tovarasul secretar general (adica eu) a hotarat (in infinita lui intelepciune) si tipul exact/nationalitatea viitorului proiect.
Pentru asta, am tras cu geana la cum se inarmeaza in prezent statele vecine si prietene.
Tibi si Eddie fac hitleristi.
Mamutel a terminat un imperialist iar Dakian lucreaza la un colonialist.
Sven o arde tot cu imperialistii&hitleristii iar Alexelu tot cu capitalistii decadenti..

In acel moment m-am luminat (normal, ca doar de-aia sunt cel-mai-academician-fiu-al-poporului) si am realizat ca avem nevoie de un bolsevic!

Enter La-7, in editia weekend al celor de la Eduard. De fapt, plastic Gavia in cutie Eduard.
Kit simplut si spartan, doua rame normale si una cu transparente. Niciun fel de PE...deci va trebui sa improvizez cate ceva prin cockpit, care este cam spartan, dupa cum ziceam.
Il voi face cu cabina inchisa, cel mai probabil. OOB...singurele piese extra pe care intentionez sa le folosesc sunt niste centuri de siguranta de la AML.
Inmatricularea (singura disponibila, dealtfel) este cea a lu' tavarisci polkovnic Dolgushin - un mare paliot si erou al marelui prieten de la rasarit, cum bine ne explica (asta cu marele prieten) acum vreo 20 de ani un anumit presedinte postdecembrist.
Decalurile sunt cam dubioase, am impresia. Nu stiu de ce, dar culorile cam vireaza spre alb pe majoritatea decalurilor. Oare sa fie vreo agentura straina implicata? Ceva sabotaj sau inamici ai poporului?! Hmmm...
Anywayz, voi incerca sa evit folosirea unora dintre decaluri si sa vosesc unele chestii. Cum ar fi benzile alb-rosu de pe deriva si directie.

Avionul in sine nu-l mai prezint. Cine mai crede ca in 44-45 rusii erau doar un fel de tinte mobile pentru nemtii care-i doborau ca la vanatoarea de curcani, sa puna mana si sa citeasca memoriile lui Lipfert. Omul descrie foarte bine cam cum era lupta cu rusii - atentie, prin prisma unui vanator german ceva mai matur, complet stapan pe Messerschmitt-ul lui si total constient de superioritatea sa tactica si profesionala.
La-7, asa din placaj cum era el facut, spartan si rudimentar, era un adversar de temut pentru oricine, la inaltimi mici si medii.
Un avion remarcabil - chiar daca eu sunt iremediabil indragostit de Messerschmitt-uri si Focke-Wulfuri :wub: .

Toate cele bune,


PS: Asta cu "weekend edition" e o gluma de care doresc sa ma dezic in mod oficial. Producatorul a facut aceasta mentiune pe cutie, dintr-un motiv care mie imi este total necunoscut si cu care eu nu am nici cea mai mica legatura.
Sper totusi sa fie gata in acest cincinal. Cel putin asa am trasat sarcini si indicatii pe line de partid.
Orice intarziere la productie va fi considerata un act de sabotaj...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.jpg
  • Imagine atasata: 2.jpg
  • Imagine atasata: 3.jpg
  • Imagine atasata: 4.jpg

Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 26 June 2014 - 10:55 AM


#2 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 26 June 2014 - 10:53 AM

Nota 10 la prezentare, Caline! Spor la "proiectul bolsevic" (urare valabila doar in acest caz)!

#3 Useril este offline   sven_ss 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 693
  • Inregistrat: 08-January 14
  • Location:Bucuresti

Postat 26 June 2014 - 11:41 AM

Al meu La-5FN asteapta niste decaluri...nemtesti....urmăresc interesat.

#4 Useril este offline   George_B 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 319
  • Inregistrat: 20-August 13
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Avioane

Postat 26 June 2014 - 12:26 PM

Spor la treaba Caline, sau cum ar spune confratii de care vorbesti: увеличение работы...

до свидания...

PS
si la mine o sa fie urmatoare pasare...
postam faze contructive...
sau ce zici facem un atelier impreuna?

Aceasta postare a fost editata de George_B: 26 June 2014 - 12:43 PM


#5 Useril este offline   eddie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Location:Bucuresti

Postat 26 June 2014 - 01:04 PM

Faina prezentarea! O zburatoare despre care am cunostinte extrem de limitate (nu ca ar fi singura intr-o astfel de situatie :fool:), asa ca voi avea multe de invatat.

Spor la... robotit! :hi:




#6 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 27 June 2014 - 09:55 AM

Dasvidania tavarisci!

Din cauza proiectului capitalisto-decadent (Bearcat), suntem inca in faza de proiectare/pregatire cu avionul muncitorilor si taranilor (La-7).
Miroase a tradare tovarasi, va spun. Parca vad ca se vor aloca resurse suplimentare la avionul burghezo-mosieresc, in detrimentul avionului muncitoresc!
Voi lua insa cele mai aspre masuri! Frontul de aparare al patriei cere un avion care sa faca fata invadatorilor!

Oricum, ieri seara am dat ordin comitetului ingineresc de proiectare sa nitiuasca anumite zone. Mai exact doar acele (putine) zone metalice ale avionului. Ca sa fie mai trainic, mai solid, in buna traditie sovietica.
Unii proiectanti n-au prea dat dovada de zel patriotic la aceasta pretioasa indicatie a tovarasului secretar general. Ii suspectez de descendenta burghezo-mosiereasca...niste lenesi sabotori...au inceput sa se vaite ca ar trebui sa fie un proiect simplu OOB, fara alte complicatii, care sa mearga mai repede, ca pierdem timpul cu niturile astea, bla-bla - ba chiar au pretins ca sunt obositi pt ca inainte de asta au jupuit decalurile de pe avionul imperialist Bearcat! Culmea tupeului, tovarasi !!. Au devenit insa brusc mai cooperanti cand am pomenit de Siberia.

Asadar, avem cateva nituri in zonele metalice mai expuse...flapsuri si zona de pe lateralele fuselajului anterior, imediat in spatele esapamentelor.
N-am mare documentatie despre La-7, insa pe niste desene am vazut nituri in zonele respective.

Dupa operatiunea cu niturile, colectivul de oameni ai muncii si-a cam bagat picioarele in elanul patriotic si s-a retras spre gospodariile individuale de partid si de stat.
Nu prea stam bine cu intrecerea socialista in munca!
Zilele astea am sa le fac un program cultural de discursuri si cantece patriotice, astfel incat sa marim in mod semnificativ productivitatea muncii.
Daca nu, trecem oricand la amenintari!

Nu trebuie precupetit niciun efort, tovarasi! Frontul are nevoie de noi!

@Tavarisci George_B: orice contributie la fabricarea de avioane pentru glorioasa noastra armata populara este mai mult decat bine-venita! Asa ca na rabota cu tine, tovarase! Pune mana pe utilaj si fa un ampenaj, ceva. Davai gaz la productie si cu Lavochkin-ul tau...:drinks:


Salut toti oamenii muncii si va doresc toturor un sfarsit de saptamana tovarasesc.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 5.jpg
  • Imagine atasata: 6.jpg
  • Imagine atasata: 7.jpg

Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 27 June 2014 - 10:04 AM


#7 Useril este offline   George_B 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 319
  • Inregistrat: 20-August 13
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Avioane

Postat 27 June 2014 - 10:25 AM

Tavarsci Calin,

in plenara sedintei de partid si de munca patriotica a modelismului, i-mi fac autocritica si recunosc ca nu am chef de munca....
De accea o sa-mi fac bagajele si o sa iau un binemeritat concediu si ma voi gandi la ale modelismului hidroavioane de pe malul marii.

La intoarcere, plin de avant patriotic, voi face si ore suplimentare pentru indeplinerea sarcinilor de partid si de stat (nucel de geaba).


salutari tavarasesti,
George_B

#8 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1777
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 29 June 2014 - 07:10 PM

Tavarișci Călin , m-ai dat gata cu prezentarea ! :lol:
Și mi-a plăcut și cum ai nituit flapsurile .
La tine , capitalismul sălbatic a intrat īn impas , datorită decalurilor . La mine , Perfidul Albion este de asemenea īn impas , tot datorită decalurilor ( coincidență , sau decadență ?? :-D )
Așa că am să īncerc să contribui și eu la efortul de război al Maicii Rusii , īntru gloria eternă a clasei muncitoare ! ( Yak-3 , Zvezda , 1/72 , cīt mai OOB, dar asta nu o garantez , sigur găsesc eu ceva de facut sau de folosit :devil: )
Totul pentru Front , Totul pentru Victorie !!
:drinks:
Sorin

#9 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 30 June 2014 - 11:45 AM

Bine v-am regasit, tovarasi, dupa acest minunat weekend.

Weekend…hmm…acest termen emana atata burghezie, tovarasi, ca mi-e si rusine sa-l rostesc! Ar trebui interzis! Mai mult, se refera la timp liber (noul om sovietic n-are nevoie de asa ceva), ceea ce echivaleaza cu intarzieri ale productiei, tovarasi! Inadmisibil! Voi lua masuri! Voi expune problema si in sovietul suprem de aparare!
Ca tot vorbim de weekend, totusi noi, elitele conducatoare,ar trebui sa avem niste timp liber…sa ne relaxam putin…sa mai inlaturam – nu-i asa - macar pentru moment, greaua responsabilitate ce ne impovareaza umerii. Nu-i deloc usor sa cladesti binele poporului! Exact asa am facut si eu tovarasi, in acest weekend. M-am suit pe bicicleta si am cutreierat imprejurimile maretei si glorioasei noastre capitale. Pe langa relaxare, aceasta activitate da un bun exemplu maselor proletare…propaganda…stiti voi, conducatorul iubit care face sport si alea-alea…etc. Si uite-asa, tovarasi, m-am transformat si in cel-mai-biciclist-fiu-al-poporului…ceea ce va recomand si voua.

Apoi, dupa acest exercitiu (facut, dupa cum se vede, tot in folosul poporului – ca asa suntem noi conducatorii supremi, mai altruisti din fire), am dorit sa ma intorc la uzina si sa vad cum stam cu productia. Insa ghinion – tovarasa mea de viata mi-a trasat niste indicatii ce nu puteau fi ignorate sau amanate! Am incercat eu sa-i tin un discurs inflacarat despre importanta productiei si a rolului primordial al frontului de aparare intern, insa n-a mers. Stiti cred si voi cum e vorba aia…"in spatele fiecarui conducator suprem sta intotdeauna o tovarasa de nadejde". Asa si la mine.

Avand in vedere cele de mai sus, desigur ca timpul meu de lucru la avionul muncitoresc a fost limitat. Insa nu si pentru restul celavecilor, carora nu le-am acordat nicio ora libera si le-am dat indicatii sa lucreze in ture suplimentare! Frontul nu asteapta pe nimeni, tovarasi!
Cand in sfarsit m-am intors la treaba, mi s-au raportat doar progrese modeste pe durata absentei mele. Proaspat relaxat si odihnit, am luat masuri aspre de pedepsire a lenesilor,tradatorilor si sabotorilor, asa cum ii sta bine unui adevarat tovaras secretar general de partid. Vinovatii au fost trimisi urgent pe front, sa studieze inamicul mai indeaproape, direct din primele transee! Data viitoare precis nu vor mai avea probleme cu productivitatea muncii!!

S-a lucrat in special in zona cockpit-ului (ptiu, alt termen capitalist!) si a structurii interne a aripii – zona lonjeronului/baii trenului de aterizare. Aceste etape sunt esentiale tovarasi, ca sa putem inchide fuselajul si aripa.
Mai intai, am vosit cu un fel de gri deschis toate componentele in cauza. Producatorul recomanda un gri deschis de la Gunze…pe care eu nu-l aveam...stiti si voi ca problema cu importurile e una complicata, in economia socialista centralizata! Asadar am improvizat (ca doar de-aiasuntem oameni sovietici) si am folosit un Light Ghost Gray de la Model Master…sper sa fie cat-de cat apropiata nuanta. Problema cu griul acesta e ca este foarte apropiat de nuanta plasticului Gavia…si nu prea se deosebeste de acesta!

Tabloul de bord a primit un white gloss peste care am pus decalul cu aparatele de bord. Instructiunile ziceau sa pilesc detaliile in pozitiv ale bordului, insa le-am lasat asa si am pus decalul peste. Decalul cam recalcitrant, apropos. Dupa vreo 3 aplicatii succesive de Mr. Softer s-a conformat totusi foarte frumos peste toate formele. Am montat si acele manere rosii (care erau "pline"si a trebuit sa le gauresc la mijloc), care reprezentau manivelele de armare ale celor 2 tunuri de bord. Da tovarasi, avionul muncitoresc nu are nevoie de tot felul de dispozitive electrice sau pneumatice de armare! Armarea directa mecanica e mult mai simpla si mai eficienta! Aceeasi problema si cu ansamblul pas-gas-amestec-compresor…care la avioanele hitleriste era in general complet automatizat iar la cele imperialisto-capitalisto-monarhisto-colonialiste partial automatizat…insa ce nevoie are omul sovietic superior de astfel de costisitoare dispozitive burghezo-decadente? Pai in ritmul acesta, tovarasi, maine-poimaine paliotii nostrii ne vor cere sa montam dispozitive HOTAS pe La-uri si pe Yak-uri! Inadmisibil! Nu ma intereseaza ca paliot-ul hitlerist are control complet asupra ansamblului moto-propulsor cu un singur element automatizat de comanda si ca isi armeaza tunurile cu o simpla apasare de buton ! Mofturi naziste si capitaliste! Paliotul sovietic, cu instruirea lui politica superioara si cu nestramutatul sau avant patriotic, poate oricand in toiul luptei sa tina mansa cu o mana, cu alta maneta de gaz, cu alta sa schimbe pasul, cu alta sa regleze amestecul, cu alta sa actioneze compresorul si cu cealata mana eventual sa armeze tunurile si sa faca reglaje de tir la collimator! Haraso? Simplu ca "dasvidania", tavarisci!

Mansa a primit acel levier (cred ca era pt actionarea franelor) facut dintr-o bucata de sarma, apoi a fost vopsita. Palonierele au primitniste resturi de PE-uri pe chip de legaturi pt picioare, apoi au fost vopsite.
Am montat/vopsit partea din spatele cockpit-ului cu radiourile…aici cred ca voi mai instala niste cabluri…ceva la plezneala, ca n-am nicio idee de cum anume arata zona cu exactitate...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 8.jpg
  • Imagine atasata: 9.jpg
  • Imagine atasata: 10.jpg
  • Imagine atasata: 11.jpg
  • Imagine atasata: 12.jpg

Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 30 June 2014 - 11:56 AM


#10 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 30 June 2014 - 11:52 AM

...Apoi s-a lucrat pe partea stanga a cockpit-ului…unde tot ce oferea plasticul Eduard erau chestiile alea vopsite in negru. Cam chel avionul la interior. Oamenii muncii au adaugat tot felul de manere colorate, conform unor poze pe care le avem cu samoliot-ul lu' tavarisci erou Kojedub, expus la Monino. Mai este de lucru pe partea stanga cu niste cabluri…si niste roti de-alea cum erau si la Messerschmitt in stanga langa scaun…care insa nu exista si va trebui sa le gospodarim din resurse proprii. Partea drepta arata ca in poza…cheala complet, producatorul nu mai ofera nimic altceva. Am dat ordin comitetului ingineresc de proiectare sa se ocupe de problema. Va urma.

Partea superioara a aripii tine loc si de podea a postului de pilotaj (rafinament tipic sovietic). Aici am vopsit in prealabil cu silver…apoi am dat peste cu lac de protectie…apoi am vopsit peste cu MM light ghost gray…apoi cu metoda benzii adezive am incercat sa fac un chipping dupa cum se vede. Ca sa figuram, in felul acesta, urmele de uzura lasate de paliotul samaliot-ului – respectiv tov. polkovnic Dolgushin. Va urma desigur un wash si ceva murdarire cu pigmenti, asta insa mai incolo. Am mai instalat si niste cabluri prin podeaua cockpit-ului…albe in stanga, galbene in dreapta (conform poze cu alb 27 al lui Kojedub/Monino).

Pe partea inferioara a aripii, am instalat lonjeronul principal. Peste care am pus niste fire asa cum am vazut prin niste poze. Aici vor mai veni niste piese montate si firele acelea vor fi mult mai putin vizibile, insa vroiam sa le stiu eu acolo…mai e de lucru serios, tovarasi!

Cam asta, depocamdata.

Spor la lupta de clasa, tovarasi!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 13.jpg
  • Imagine atasata: 14.jpg
  • Imagine atasata: 15.jpg
  • Imagine atasata: 16.jpg

Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 30 June 2014 - 11:59 AM


#11 Useril este offline   eddie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Location:Bucuresti

Postat 30 June 2014 - 08:14 PM

Vezi postareaRocknRolla, la 30 June 2014 - 11:52 AM, a spus:

… si niste roti de-alea cum erau si la Messerschmitt in stanga langa scaun…


Pentru victoria revolutiei socialiste donez rotitele din kit-ul meu! Vezi PM.
Spor! :hi:

#12 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 14 July 2014 - 10:13 AM

Lupta de clasa se ascute, tovarasi!

Cu toate ca in ultima perioada am fost ocupat cu optimi, semifinale, finale mici si mari, bere, biciclism si tot felul de alte chestii (obiceiuri atat de mic-burgheze incat sunt aproape contra-revolutionare!), totusi, am reusit si-am mai facut cate ceva la avionul muncitorilor si taranilor.
Nu mare lucru, dar cat-de-cat cateva acolo - exact cat sa nu fiu trimis direct in gulag pentru sabotaj si subminarea economiei socialiste de razboi. Am vrut sa mai lucrez si la Bearcat, dar totusi am pus mana pe Lavochkin pt ca deja incepusera sa circule vorbe despre tradare, dusmani ai poporului si uneltire impotriva oranduirii socialiste.

Asadar, am asamblat baia trenului de aterizare si am inchis jumatatile aripilor. Sarmele alea pe care le-am instalat pe lonjeronul aripii nu se mai vad, dar eu stiu ca sunt acolo :crazy:
Alte wash-uri si finisaje finale in baia trebului de aterizare vor veni la sfarsit.
Nu am apucat sa ma intalnesc cu Eddie ca sa iau rotitele alea (balshoyye spassiba pentru intentie, tavarisci :friends:), insa inspirat de sugestia lui, le-am rechizitionat (totul pentru patrie, totul pentru popor!) pe cele dintr-un kit de Bf 109D de la Academy (pt care am set de PE-uri).
Desigur, tovarasul Lenin (chiar si asa impaiat si expus in vitrina, e inca prezent in sufletul oricarui om sovietic care este) n-ar fi fost prea multumit de aceasta manevra (comenzi de samaliot hitlerist intr-un avion bolsevic?!? Tradare! Defetism! Dusmanii sa fie arestati!) insa tot e mai bine decat nimic. Rotile sunt supradimensionate (in special cea montata deja, pentru partea stanga) fata de cum erau cele de La-7, insa odata cupola inchisa oricum n-o sa se mai vada mare lucru.

Partea stanga a fuselajului este in mare terminata. Mai este de lucru serios pe partea dreapta, care era complet cheala. Deocamdata am pus acele sarme vopsite pe post de tot felul de conducte si circuite care aglomerau partea drepta. Alte sisteme/sarme/cabluri/pompe/etc sunt inca in lucru. Sper sa-mi iasa cat-de-cat.

Cam atat deocamdata.
Fiti niste buni cetateni si nu uitati ca inamicul nu doarme niciodata, tovarasi!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 19.jpg
  • Imagine atasata: 20.jpg
  • Imagine atasata: 21.jpg
  • Imagine atasata: 17.jpg
  • Imagine atasata: 18.jpg
  • Imagine atasata: 22.jpg


#13 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 21 July 2014 - 09:28 AM

Dasvidania tavarisci.

Se vede treaba ca nici paradisul muncitorilor si taranilor nu mai este ce-a fost, asa ca productia a scazut la cote alarmante.
Am impresia ca planul nostru cincinal s-a cam dus dracu', tovarasi.
Prin fabrici si uzine, printre strunguri si masini-unelte, pe sub afisele cu "Na Rabota!", "Za Rodinu!" si "Nu zaiet, pagadi!", se cam vorbeste de concepte anti-revolutionare si mic-burgheze de genul "concediu", "bere", "mare", "bere" "soare", "bere", "nisip fierbinte", "bere", "piele bronzata", "piele uda", "piele goala", si altele pe care nu le pot pomeni, ca nu prea au legatura cu etica socialista si relatiile tovarasesti - plus ca daca le-ar auzi tovarasul stalin ne-at trimite pe toti direct in Siberia - pe onoarea mea de membru de partid, va zic.
Numai de productie si de inaltele idealuri bolsevice nu-i arde destoinicului nostru colectiv de muncitori si ingineri. Nici nu va puteti imagina ce fapte de eroism gandesc tovarasii proiectanti ca ar face cu tovarasele lor de munca - in special alea mai bine infipte in aparatul de partid si de stat, ca sa zic asa.
In mod sigur marele Lenin nu s-a gandit la acest sens al expresiei de tovarasie.
Pe scurt, situatia e grava.

Am reusit doar si-am terminat lateralele fuselajului. La partea dreapta, care era ingrozitor de cheala, am avut mai mult de lucru. Am lucrat dupa vreo 2 poze...si am completat din imaginatie. Partea dreapta era intesata de tot felul de conducte si sisteme...alea cu galben sunt hidraulicele, cu albastru oxigen, cu negru aer comprimat...cred, nu-s sigur. Parca avioanele sovietice aveau falpsurile si franele pe aer comprimat.
Oricum, cam asta a iesit. Sper ca in curand sa le dau un lac mat si sa pot inchide fuselajul.

Nu va lasati coplesiti de decadenta capitalista tovarasi, asa cum se intampla in anumite fabrici si uzine.
Spor la traba, tovarasi!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 23.jpg
  • Imagine atasata: 24.jpg
  • Imagine atasata: 25.jpg

Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 21 July 2014 - 09:29 AM


#14 Useril este offline   sven_ss 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 693
  • Inregistrat: 08-January 14
  • Location:Bucuresti

Postat 21 July 2014 - 12:09 PM

Voi chefuiti iar noi, english people, construim!

#15 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 22 July 2014 - 08:52 AM

Am montat palonierele si mansa...va urma un lac mat si ceva pigment pe podea...praf, putina murdarie, etc.
N-o sa ma strofoc prea tare ca oricum cupola o sa fie inchisa.

Am dat ordin colectivului de ingineri sa proiecteze si niste pereti despartitori la locasul bechiei. Acum se lucreaza la aceasta problema, cu neobosit avant patriotic.
Am facut niste probe si daca as monta doar bechia fara sa mai adaug nimic, s-ar putea vedea prin fuselaj pana-n fund la tovarasa taxatoare...aaaa pardon , pana-n fund la tov. polkovnic Dolgushin.:pardon:

Toate cele bune tovarasi.
Si nu uitati sa ramaneti vigilenti.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 26.jpg
  • Imagine atasata: 27.jpg


#16 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 23 July 2014 - 12:42 PM

Am mai lucrat nitel la cockpit.
Aseara aveam de gand doar sa instalez peretele din fata si cel din spate al postului de pilotaj.
Am inceput treaba, si cat ai spune "Davai ceas!" m-am trezit ca am instalat tot cockpit-ul (in sfarsit, am depasit planul! Victoria e aproape, tovarasi!).

Acum, gloriosul nostru colectiv de muncitori si ingineri trebuie sa-si indrepte atentia spre zona bechiei, ca sa putem inchide fuselajul.


Traiasca infratirea intre popoare, tovarasi!
Acest ilustru indemn imi vine mereu in minte, mai ales acum vara - anotimpul costumelor de baie si al tovaraselor bronzate.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 28.jpg
  • Imagine atasata: 29.jpg
  • Imagine atasata: 30.jpg
  • Imagine atasata: 33.jpg
  • Imagine atasata: 32.jpg
  • Imagine atasata: 34.jpg


#17 Useril este offline   Cassin 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 409
  • Inregistrat: 08-April 06
  • Location:Baia Mare
  • Interests:Machete statice avioane de orice fel (de preferinta cu elice din WW II) 1/72

Postat 23 July 2014 - 09:35 PM

La mansa unui astfel de avion Ivan Kojedub (62 victorii confirmate in WWII si probabil alte 17 F-86 Sabre in Coreea pe Mig 15. Si, eventual -legenda urbana???- 2 P-51 Mustang care l-au atacat din eroare, in al doilea razboi) este unul din putinii piloti aliati care a doborat un Me 262:
poz. 55 17.02.1945 Me 262 east of Alt Friedland (possibly Uffz Kurt Lange of 1./KG(J)54.)

#18 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 20 August 2014 - 09:15 AM

Dragi tovarasi,

Este timpul sa facem ceva si cu avionul poporului.
Am luat masuri deci si am expediat tot colectivul de ingineri si muncitori, direct pe front - ca se pusesera pe trandaveala si actiuni subversive si anti-revolutionare.
Acum cu un nou colectiv (alesi pe spranceana, cu cele mai sanatoase origini de clasa) sper sa reluam munca cu neobosit avant patriotic.
Haraso.

Asa deci, am adus unele modificari bechiei si am mai mesterit la peretii aia despartitori din compartimentul bechiei.
Dupa care am inchis fuselajul. am lipit in mai multe etape (2, de fapt), de la coada spere bot - s-a imbinat ok.
Acum am dat cu ceva kit (de fapt Revell base white) pe la imbinarile care trebuie sa dispara - sunt foarte mici si n-am vrut sa intervin cu superglue, ca de obicei.
Spes ca in curand sa pot curata tot ce trebuie si apoi sa montez si aripa - aici se anunta o imbinare ceva mai dificila dar sper s-o scot la capat cu bine.

Dasvidania tavarisci! Na rabota cu voi!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 35.jpg
  • Imagine atasata: 36.jpg
  • Imagine atasata: 37.jpg
  • Imagine atasata: 38.jpg
  • Imagine atasata: 39.jpg


#19 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 09 September 2014 - 09:25 AM

Salutare,

Dupa o lunga perioada de inactivitate, incerc sa scutur praful gros care s-a asternut peste proiectele mele.
Am zis sa-l revitalizez pe bolsevic primul.

Pentru inceput am hotarat s-o iau incet (sa nu ametesc naibii) si am lipit doar capota care venea peste tunurile de bord. Este separata, deoarece Lavochkin-ul pe care il fac eu era varianta mai comuna, cea cu 2 puscoace. Mai era una, cu trei tunuri, si care evident ca avea o altfel de capota. Producatorul a ales, desigur, sa reprezinte ambele variante - cu toate ca in cutia asta este doar capota pt 2 tunuri. Deci a facut o capota separata. Fapt care a condus, desigur, ca in majoritatea cazurilor de genul acesta, la o imbinare de rahat.
Oricat am slefuit, subtiat si pregatit inainte piesa, tot n-am fost multumit.

Asa ca am instalat-o...am folosit Tamiya super-thin la greu peste imbinari...apoi am slefuit din nou (pt ca evident ca forma capotei nu se potrivea perfect cu profilul restului avionului...apoi am regravat putin zona (unele linii de panouri se cam estompasera dupa slefuire).

Cam asta este situatia.
Pozele sunt cam subtiri, ca-s facute cu telefonul.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 40.jpg
  • Imagine atasata: 41.jpg
  • Imagine atasata: 42.jpg
  • Imagine atasata: 43.jpg
  • Imagine atasata: 44.jpg


#20 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 10 September 2014 - 09:08 AM

Eh, tovarasi, se vede treaba ca la ritmul meu de lucru, pana sa termin avionul bolsevic, invadatorul fascist se va fi plictisit si va fi plecat acasa de buna voie si nesilit de nimeni.
Pana sa-l scot eu din fabrica pe La-7, viteazul nostru tavarisci polkovnik Dolgushin va gasi Tiefighters in loc de Messerschmitt-uri pe front... pilotate desigur de Darth Vaderi in loc de Hartmanni, Lipferti si Barkhorni.
Deja umbla zvonul (e defetism, daca e sa ma-ntrebati pe mine) ca inamicul ar face trecerea la un nou tip de propulsie - cu reactie.
Propaganda fascista, tovarasi! Maine-poimanie or sa pretinda ca ei au trecut la propulsia warp!
Inadmisibil. Nu trebue sa plecam urechea la ineptiile inamicului!
Ma rog, noi intre timp continaum neabatuti munca la avionul nostru superior, facut din lemn si alte materiale strategice Se stie ca lemnul sovetic e mai rezistent decat cel mai dur otel hitlerist!

Am montat ampenajele orizontale. Deocamdata doar le-am potrivit sa fie perfect orizontale. Ulterior vor fi si finisate corespunzator.
Apoi am montat niste departatoare in interiorul fuselajului, in fata postului de pilotaj.
Asta deoarece, tovarasi, potriveala dintre fuselaj si aripa nu era tocmai satisfacatoare.
O proba la rece dupa montarea departatoarelor (bucatele de culee taiate pe dimensiune) a aratat ca situatia s-a imbunatiatit si se poate trece la montarea aripii.

Traiasca intrecerea socialista in munca!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 45.jpg
  • Imagine atasata: 46.jpg


Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi