Forum Machete,Modelism,Hobby: Bambi - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Bambi IAR-81C 1/32 FRROM

#1 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 22 June 2014 - 07:33 PM

Dupa posibilitati(avand in vedere ca inca lucrez cu 9 degete si nu este cel mai usor lucru), voi incerca sa va prezint, pas cu pas, constructia modelului IAR-81C, asa cum se gaseste el in cutie, adica fara ni un fel de modificari si imbunatatiri, cu toate plusurile si minusurile pe care o sa le gasiti fiecare in cutie, in momentul in care o sa-l achizitionati sau in momentul in care va hotarati sa-l construiti.
Deocamdata piese destul de mari si usor de lipit, ca si suprafetele de comanda, care mi-ar fi placut, de altfel ca si restul pieselor, sa aiba acei pini de ghidaj, cum au alte multe modele, dar care si fara pini, dar cu putina atentie se pot pozitiona usor . Bordurile de fuga, au nevoie de un pic de subtiere ca sa arate bine, dar nu este un mare impediment.

Imagine postata

Imagine postata

Trenul de aterizare este lipit si mai are nevoie de unele mici finisari in zona urmelor de turnare si de gauri in zona axului rotilor. Am preferat sa fac asta, deoarece este mult mai simplu sa pun rotile gata vopsite la final, decat sa ma chiuni sa cracanez furca pentru ca sa le introduc.

Imagine postata

Rotile arata destul de bine gata lipite.

Imagine postata

Directia.

Imagine postata

Si pusa la rece pe pozitie.

Imagine postata

Motorul are ambele linii de cilindrii lipite, dar intre ele sunt puse la rece. Parerea mea este ca nu necesita chituire linia de imbinare a cilindrilor deoarece, odata fixat in capota, nu se vede decat partea frontala nicidecum linia de lipire, decat daca vreti sa expuneti motorul pe un stand, sau daca veti face modelul cu capota deschisa(actualul model nu este prevazut din constructie sa-l puteti face cu capota deschisa, decat daca faceti o gramada de modificari).

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

#2 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 22 June 2014 - 07:41 PM

Scaunul este lipit, mai are nevoie de unele mici retusuri dar per total este OK. La fel si partea care sustine bordul si colimatorul.

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Si o imbinare la rece.

Imagine postata

Imagine postata

Fuselajul se imbina faorte bine, la rece. O sa vedem cu tot interiorul la loc, daca se va imbina la fel.

Imagine postata

La fel si aripile.

Imagine postata

Impreuna arata ca un IAR-81.

Imagine postata

Am verificat, tot la rece imbinarea unor anumite zone, sensibile, sa zic asa si am fost placut surprins de cat de bine se imbina si acestea.

Zona capotei inferioare si incastrarea inferioara a aripi.

Imagine postata

Burta fuselajului.

Imagine postata

Incastrarea superioara a aripii.

Imagine postata

#3 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 22 June 2014 - 07:46 PM

In schimb, un lucru dezamagitor sunt decalurile. Nu prin varietatea de imnmatriculari, ci prin culoare. Galbenul este prea lamaie, dupa opinia mea. Le-am comparat cu alte coli, scoase de Radu si exista o diferenta mare de nuanta. Asa ca daca vreti o nuanta corecta a galbenului, aveti nevoie de o coala de la Radu.

Imagine postata

Imagine postata

In functie de evolutia starii mele, vor aparea ( cat mai curand, sper) si alte detalii cu evolutia lucrarii.


Florin

#4 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 22 June 2014 - 08:46 PM

ATENTIE!!!!
Nu aduc in discutie corectitudinea kitului si formelor acestuia, ci doar modul de asamblare a ceea ce se gaseste in cutie. Aviz amatorilor de capace, nituri, dimensiuni si alte detalii.

P.S.
Inca ma gandesc daca sa fac reteaua de nituri (in negativ)sau nu. Astept sfaturi de la voi.

#5 Useril este offline   tomi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 771
  • Inregistrat: 11-January 05
  • Location:Constanta / Trier
  • Interests:Aviatie - WW II & Jets

Postat 23 June 2014 - 08:16 AM

Chiar "insist" sa refaci reteaua de nituri (asta intentionez sa fac cand ii vine randul)!

#6 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 23 June 2014 - 08:31 AM

Daca tot ai intrebat, si eu sunt "pentru" nituire.
Cred ca scara permite asa ceva, fara sa para prea incarcat sau exagerat.
Intr-adevar...foarte bine arata imbinarile alea la rece.:good:

Spor la treaba.
Si dupa ce-l faci p-asta "standard" poate faci si unul d-ala "improved":crazy:

#7 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 23 June 2014 - 08:41 AM

Salut Florin, eu zic sa faci macheta asa cum iti place tie. Daca refaci reteaua de nituri, cred ca vei dau un plus acestei machete. In alta ordine de idei, ar fi chiar frumos sa faci acele nituri cu cap semirotund conform fotografiei color de la postarea #72 din topicul IAR 81 C 1/32 FRROM folosind decaluri de la Archer.

#8 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 23 June 2014 - 09:07 AM

Vezi postareaMr32, la 22 June 2014 - 08:46 PM, a spus:

ATENTIE!!!!
Nu aduc in discutie corectitudinea kitului si formelor acestuia, ci doar modul de asamblare a ceea ce se gaseste in cutie. Aviz amatorilor de capace, nituri, dimensiuni si alte detalii.

P.S.
Inca ma gandesc daca sa fac reteaua de nituri (in negativ)sau nu. Astept sfaturi de la voi.



In legatura cu nituirea, dac tot il faci "out of the box', poti sa renunti la ea. Dar daca totusi te incumeti sa o faci macar sa semene cu niturile cap inecat si nu cu niste simple gauri. Dar vorba cuiva eu zic sa decizi singur si nu influentat pt ca in primul rand placerea de a construi macheta este cel mai imporrtant. Fiecare poate sa si aleaga modul de lucru pe care il considera ca I se potriveste.

#9 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 23 June 2014 - 09:11 AM

Mr32@ Nu stiu cum o fi cu galbenul lamiae de care zici, dar eu stiu ca in foarte multe cazuri la IAR80/81 galbenul de pe cocarde/cruci si de pe tricolorul de la directie era mult mai deschis decat culoarea galbena de recunoastere ( banda fuselaj, capote motor) care era putin mai spre portocaliu.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 25 June 2014 - 09:30 AM


#10 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 23 June 2014 - 09:37 AM

In general I.A.R.ul era nituit cu nituri cu cap inecat. Exista profundorul avionului lui Mociorinta la MMN pentru inspiratie. Capul nitului se vede ca un cerc la acelasi nivel cu tabla inconjuratoare.
Bezile de ranforsare de pe fuselaj au avut nituri cu cap semirotund care ieseau in relief.
Prezoanele capacelor demontabile aveau sant pentru surubelnita.
Radu

#11 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12666
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 23 June 2014 - 10:29 AM

Cum spuneam, mi-ar fi placut ca suprafata sa fie nituita, la aceasta scara. Fara nituri pare prea searbada, prea plata, parca ar fi la 1/72! Niturile ii dau un plus de "prestanta", ca sa zic asa. Acuma, e drept, ele ar trebui facute cu cap ingropat, dar o asemenea scula nu cred ca exista, si sa faci asta cu un ac de seringa, fiecare nit in parte.... :wacko: :wacko: Poate cu niste chinezi alaturi! :hug:
In privinta culorii galben, si eu cred ca e prea lamiie.

#12 Useril este offline   LiviuM 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 639
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie , blindate , nave WW II si nu numai...

Postat 24 June 2014 - 04:02 PM

Bun, de la o problema de cromatica, sa trecem la ceva mai tehnic... Studiind piesele kit-ului, ( colimatorul) am observat ca ne-au dat un model Goertz GM2, dar e o piesa din PE (L 15), pe care ne indica sa o lipim undeva in lateral dreapta. Numai ca piesa asta, judecand dupa forma si culoarea ei, rosie, pare sa apartina de colimatorul Telereflex, montata undeva in lateral stanga si ceva mai sus. Din pozele si schitele pe care le am eu cam asa reiese. Are cineva vre-o idee?

Spor!

Aceasta postare a fost editata de LiviuM: 24 June 2014 - 04:07 PM


#13 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 24 June 2014 - 04:16 PM

Pt IAR 81 C este intr-adevar indicat sa fie folosit colimatorul Goerz care avea in partea dreapta maneta care care baleia parasolarul. La Telereflex IOR aceasta maneta era pe partea stanga.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 25 June 2014 - 09:30 AM


#14 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12666
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 25 June 2014 - 09:31 AM

Am facut putina curatenie. Postarile au fost mutate aici: http://www.cartula.r...me/page__st__80

#15 Useril este offline   LiviuM 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 639
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie , blindate , nave WW II si nu numai...

Postat 25 June 2014 - 12:33 PM

Vezi postareaCantacuzino, la 24 June 2014 - 04:16 PM, a spus:

Pt IAR 81 C este intr-adevar indicat sa fie folosit colimatorul Goerz care avea in partea dreapta maneta care care baleia parasolarul. La Telereflex IOR aceasta maneta era pe partea stanga.



Ce indica in prospect e un pic gresit deci, ( la cea rosie ma refer). Acolo apar doua astfel de manete pe aceeasi parte.

Aceasta postare a fost editata de LiviuM: 25 June 2014 - 12:44 PM


#16 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 25 June 2014 - 02:29 PM

Acum observ ca la suportul bordului si al colimatorului exista numai 4 gauri, din cite stiu erau cu mult mai multe. Nici scaunul nu este as cum il recunosc din desene sau macheta la 1/48. Difuzorul acela se afla fixat de scaun la 81 C?

#17 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12666
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 25 June 2014 - 03:37 PM

Nu, acelea sunt erori ale kit-ului. Ca si fixarea cutiilor cu sigurate, de altfel. In mod normal ar trebui refacute cele doua console incinate, de pe lateralele fuselajului, pe care se prind cutiile cu sigurante, claxonul si intrerupatorul electric general.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 25 June 2014 - 04:56 PM


#18 Useril este offline   LiviuM 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 639
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie , blindate , nave WW II si nu numai...

Postat 26 June 2014 - 11:32 AM

"Din gresala in gresala, spre victoria finala " ( nu stiu cum se spune asta in franceza) In concluzie, ma apuc de montarea kit-ului dupa ce-si vor fi spus cuvantul producatorii de after-market-uri :devil: .

Aceasta postare a fost editata de LiviuM: 26 June 2014 - 11:35 AM


#19 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 26 June 2014 - 11:51 AM

Atunci asteptare placuta! Si sa iti aduni ceva bani ca ma gindesc ca vei investii mai mult decit ai dat pe kit! :crazy:

#20 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12666
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 June 2014 - 12:52 PM

Liviu, machetismul nu consta doar din a lipi si a vopsi. :whistle: Treburile se pot corecta usor, nu trebuie sa astepti nu stiu ce lucrari marete in rasina sau PE, ce vor veni...cind vor veni!
Ori cine stie, poate are ceva pe teava Radu... :pardon:

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 26 June 2014 - 12:54 PM


Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

17 useri citesc topicul
0 membri, 17 vizitatori, 0 utilizatori anonimi