Sd.Kfz. 9 "FAMO"
#1
Postat 22 June 2014 - 10:48 AM
Off-topic: comanda a plecat de la Hobbyeasy pe 21.05, pe 31.05 a plecat din Hong-Kong (cam mult ca sa incarce pachetul in avion), iar in 12.06 a ajuns la oficiul de triaj din Bucuresti (o fi avut avionul o mare escala sau au ratacit ai nostri pachetul de la aeroport si pana la posta?), iar loi am devenit fericitul posesor.
Am lasat tot ce mai aveam inceput si am trecut la lucru.
Setul de PE este minimal, cele 2 de la Aber sunt mult mai detaliate, insa si mult mai greu de lucrat.
Am facut unele mici imbunatatiri, dupa schitele de la Aber si cam asta a iesit:
Am mai curatat putin din bavuri, am atasat tijele de control ale cutiei de viteze, reductorul troliului si distribuitorului de aer si am aplicat grund negru
Acum am o dilema privind modul de vopsire: am ales sa fac varianta din 237 Stug Brigadde, care e galben-inchis, nu stiu daca sa fac sasiul aceeasi culoare sau gri-panzer, urmand ca doar suprastructura sa fie galbena. Daca are cineva sugestii, idei, fotografi...
#2
Postat 22 June 2014 - 11:46 AM
Ai doua imagini cu infrastructura masinii vazuta de jos, suprastructura fiind dunkelgelb ca si fond.
Sper sa-ti serveasca; daca ai nevoie de orice alte detalii te ajut cu placere in masura in care pot si cunosc.
Spor sa ai, mai ales la motorul ce merita detaliat asa cum se cuvine.
#3
Postat 22 June 2014 - 12:12 PM
Din fotografii pare ca sasiul ar fi putin mai inchis (e posibil sa fie doar din cauza luminii?).
O sa incerc varianta cu Dunkelgrau pt sasiu, iar restul o sa fie Dunkelgelb.
La motor deja am intrat putin, am adaugat cateva conducte, dar nu se vad bine in poze, o sa revin cu detalii cand e vopsit.
#5
Postat 22 June 2014 - 11:41 PM
Citeaza
Salut panzerseba . Din ce an ?
Daca a fost ( se presupune) fabricat inainte de martie '43 si activeaza pe la inceputul sau mijlocul acelui an , dupa ce s-a schimbat culoarea de baza , eu zic ca poti sa lasi linistit in gri sasiul, inclusiv interiorul capotelor motorului , poate chiar si bena . Apoi , dupa ce intrau in reparatii capitale , posibil sa fi fost vopsite in galben si aceste elemente , desi nu-i intru totul exclus sa mai apara vehicole partial lasate in gri (compunerea camuflajului sau elemente ) chiar si prin '44- '45 ...Daca ar fi fost fabricat dupa martie 43 > galben .
Mai e si problema culorilor desertice pana prin '43 ... .
Din poza lui Adi , chiar nu se poate trage o concluzie . As spune ca are burta vopsita intr-o culoare deschisa , la fel cu restul hardughiei ...
#6
Postat 23 June 2014 - 07:09 AM
dany, la 22 June 2014 - 11:41 PM, a spus:
Din poza lui Adi , chiar nu se poate trage o concluzie . As spune ca are burta vopsita intr-o culoare deschisa , la fel cu restul hardughiei ...
Asta in conditiile in care masina din imaginea 2 era dusa la mal, in Norvegia si prin vara lui ' 43.
O poza color (originala) cu ce avea sub fuste masina - chiar n-am de unde sa scot pentru a ne lamuri 100%.
Cred insa ca in functie de vopsirea exteriorului asa era vopsita si bena la interior; eu unul inca n-am vazut imagini care sa ma lamureasca ca au fost masini cu interiorul benei in alta culoare decat restul exteriorului. Interiorul capotelor motor - da, aici ii dau dreptate lui Dany.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 23 June 2014 - 07:10 AM
#7
Postat 23 June 2014 - 10:15 AM
<br><br>Stug Abteilung 237 a fost infiintat la 01.07.1943 si a activat in Rusia incepand cu octombrie.
<br>In instructiunile de la Tamiya e gresita denumirea de Stug Brigade 237, aceasta fiind redenumita astfel in 14.02.1944 <br>Presupun ca unitatea a primit Famo noi, asa ca probabil ca au fost vopsite integral Dunkelgelb.
O sa renunt la vopsirea cu gri, chiar daca ar fi dat bine contrastul interior-exterior.
Aceasta postare a fost editata de panzerseba: 23 June 2014 - 10:45 AM
#8
Postat 23 June 2014 - 01:56 PM
Citeaza
Ma gandeam ca unele erau vopsite in teren cu prelata pe ele .(?)
Citeaza
Da , dar eu ma refeream la prima imagine
#11
Postat 01 July 2014 - 10:18 AM
Am mai avansat cu vopsirea si o sa revin cu fotografii cand o sa ma lase juniorul sa le fac si sa le postez (tr. sa astept sa doarma, altfel nu am loc de el sa fac "boze" si a pus monopol si pe calculator).
#12
Postat 01 July 2014 - 11:29 AM
#18
Postat 04 July 2014 - 11:23 AM
Partea de interior a trenului de rulare si a sasiului inca nu sunt gata, vor primi un strat de praf. Mai am de acoperit si gaura lasata in baia de ulei a motorului, acolo unde a fost suportul de vopsire.
Am avut o problema la asmblarea preliminara a cabinei de sasiu, asa cum se vede in foto 4 a trebuit sa mai pilesc ca sa o pot muta mai spre fata, incat sa se potriveasca capota motorului. E posibil sa fi gresit cand am lipit panoul parafoc de cabina, acesta a fost "aruncat" putin in partea inferioara, posibil sa fi afectat verticalitatea (partea superioara e mai in spate).
#20
Postat 06 July 2014 - 11:33 AM
Am modificat suportul filtrului de aer si furtunul de admisie a aerului, pentru a putea sa mut filtrul mai in fata, intrucat aproape era lipit de panoul antifoc si nici nu se mai vedea nimic din regulatorul (distribuitor?) de aer comprimat
M-am inspirat din review-ul de la PMMS My link si din foto, in care se vede ca filtrul este mai in fata My link, My link
Aceasta postare a fost editata de panzerseba: 06 July 2014 - 11:39 AM