Tudor Greceanu
#6
Postat 03 July 2006 - 09:44 PM
"... ca General de rezerva, Greceanu a declarat ca a zburat un Me262 in timpul unei demonstratii aeriene spontane pentru sovieticii de sub comanda Gen. Selezniov la Bratislava-Vajnory in Slovacia pe 1 Iunie 1945. Cu toate acestea, exista dubii serioase in legatura cu aceasta declaratie facuta autorului [NT Dened Bernad] in timpul unui interviu privat cu un an inaintea mortii sale cand Grceanu era deja foarte bolnav. Jurnalul sau de zbor din timpul razboiului nu contine date despre un astfel de zbor cu Me262."
Radu
Aceasta postare a fost editata de radub: 03 July 2006 - 09:44 PM
#7
Postat 03 July 2006 - 10:53 PM
"La aerogromul militar WIENER NEUSTADT am vazut pentru prima oara Messerschmit-ul 262 bireactor. Era un avion mic, scund si urat.Pilotul avionului era un sublocotenentgerman, un oarecare Dickfeld.Eu lucrasem ca pilot de incercare pentru fabrica Messerschmitt, pentru Landund See, si la noi pentru IAR.Il cunosteam pe Dickfeldcare era pilot de fabrica.
Cum nimeni din cei prezenti nu indraznea sa ridice de la sol M-ul 262, comandantul formatiuni interaliate de control, un american, m-a chemat seara la el si m-a intrebat daca pot zbura M-ul.Cu inganfarea varstei(aveam 26 de ani si eram capitan) am raspuns: Bineinteles, un pilot de vanatoare trebuie sa zboare pe orice aparat"
colonelul mi-a spus sa iau legatura cu Dickfeld si in locul lui sa prezint 262-ul la final, dupa ce trebuia sa prezint Me-109 g.
I-am rapuns ca trebuie sa fac mai intai un zbor de proba.Am obtinut permisiunea de a face un zbor de poba dimineata la ora 4 iar la amiaza sa fac prezentarea in fata comisiei. Dickfeld a fost incantat sa scape de umilinta de a urca in avion fara grade si fara insemnele aviatiei germane si fost de acord sa-mi dea indicatii si sa-mi arate diferentele de nstrumente de bord. LA patru dimineata,am facut zborul de proba"
#8
Postat 03 July 2006 - 11:06 PM
Pana la urma fiecare crede ce vrea.
Radu
Aceasta postare a fost editata de radub: 03 July 2006 - 11:34 PM
#9
Postat 03 July 2006 - 11:41 PM
Nu sunt destule dovezi nici pentru nici impotriva.
Dl. Denes a mai scris multe chestii despre aviatia Romana in care minimalizeaza rolul si importanta unor piloti sau escadrile romanesti.
Corect ar fi sa se prezinte date fara comentarii de valoare.
Oricum avand in vedere ca este un autor prolific in ceea ce priveste ARR in WWII, deocamdata nu avem decat sa nu fim de acord....
Oricum ar fi probabil extrem de greu de aflat cu certitudine ce inmatriculare avea Me-ul 262 (daca el a existat intr-adevar).
Ar fi frumos sa credem ca Greceanu a zburat "Randunica" si sa o scapam si pe la altii de alte nationalitati.
Asa nu putem stii cu siguranta nici daca locul unde e asezat monumentul de la Banesti (convenabil - langa sosea) e chiar locul unde a cazut Vlaicu.....Da' trebuie sa te inchini undeva.
#10
Postat 03 July 2006 - 11:44 PM
radub, la Jul 3 2006, 10:06 PM, a spus:
Daca nu ma insel in cartea "Inimi cat sa cuprinda cerul patriei" apre un episod cu niste piloti romani care au facut o excursie de cateva zile la Viena intr-o mica vacanta.Chiar si Dobran povsteste si el in memorile lui acest epiod. Nu stiu daca in perioada acestei scurte vacante s-a executat zborul dar oricum la Viena sigur au ajuns niste piloti romani.
#11
Postat 04 July 2006 - 12:22 AM
wurger, la Jul 3 2006, 09:41 PM, a spus:
Nu sunt destule dovezi nici pentru nici impotriva.
Dl. Denes a mai scris multe chestii despre aviatia Romana in care minimalizeaza rolul si importanta unor piloti sau escadrile romanesti.
Corect ar fi sa se prezinte date fara comentarii de valoare.
Oricum avand in vedere ca este un autor prolific in ceea ce priveste ARR in WWII, deocamdata nu avem decat sa nu fim de acord....
Oricum ar fi probabil extrem de greu de aflat cu certitudine ce inmatriculare avea Me-ul 262 (daca el a existat intr-adevar).
Ar fi frumos sa credem ca Greceanu a zburat "Randunica" si sa o scapam si pe la altii de alte nationalitati.
Asa nu putem stii cu siguranta nici daca locul unde e asezat monumentul de la Banesti (convenabil - langa sosea) e chiar locul unde a cazut Vlaicu.....Da' trebuie sa te inchini undeva.
Nu trageti in pianist! Poate ca adevarul e ca ce spune Dl. Bernad nu e pe placul unora - e prea "banal", nu e destul "eroism", nu e destula "bravura", nu e destula... "propaganda" Uneori faptele sunt mai banale decat legendele.
De aia unii prefera sa creada minciunele... ca sunt mai eroice...
Eu unul nu cred ca Tudor Greceanu a avut acces la un 262, in special de la americani. Era un avion prea pretios pentru americani ca se poarte cu el in asa fel... oricat de "erou" era Greceanu (adica "buei americane, un chilot adevarat poate sa zboare cu orice buei!")
Dati un Google pentru "Watson's Whizzers" si veti gasi adevarata valoare acordata de catre americani acestui avion. Nu oricine avea acces la un 262. Pilotii au fost alesi cu mana dintre cei mai buni dintre cei mai buni. Orice 262 care era in stare de zbor a fost dat lui Watson. Orele de zbor earu dramuite ca sa adine cat mai multe date cu putinta inaintea expirarii lor.
Horia,
Chestia cu Viena e extrem de dubioasa. Greceanu i-a declarat lui Bernad ca acest zbor a avut loc in Slovacia in iunie 45. Faptul ca apoi si-a shimbat ppovestea si a dat-o spre Viena denota lipsa de fundament a povestioarei. Ori e in Slovacia in iunie ori la Viena intr-o "mica vacanta".
Din punctul meu de vedere, versiunea slovaca era mult mai plauzibila. Cea cu americanii e ridicola.
Asta e ce cred eu.
Radu
#12
Postat 04 July 2006 - 12:49 AM
Oricum, mie mi-a placut descrierea asta
Citeaza
Cat de umilit tre' sa fi fost neamtu', sa nici nu vrea sa mai zboare...
Nu vreau sa ma leg de
Citeaza
Dar 262-ul numai mic nu este. Si nici scund.... Sigur vorbeste de 262? Nu de alta, dar era pilot pe 109, daca 262-ul e mic si scund, 109-le cum este?
In fine... Afirmatia e falsa pana la proba contrara, nu mai gasesc din pacate discutia de pe WorldWar2
#13
Postat 04 July 2006 - 05:48 AM
Citeaza
As vrea sa construiesc unul din avioanele pe care a zburat Tudor Greceanu.
Stiu ca a zburat pe PZL 11, He 112, Me 109 E si G, si Me 262.
Stie cineva ce inmatriculari au avut avioanele pe care a zburat el?
Conform carnetului de zbor urmatoarele avioane au fost zburate de Lt Tudor Greceanu.
In scoala (Pipera octombrie 1940)
PZL 11B nr 43, PZL 11F nr 74, PZL 11F nr X (prototipul)
Grupul 5 vanatoare Pipera.
He 112 nr 2,7,15,18,19,20,27.
Pe frontul de est
Basarabia ('41-'42)
Bf 109 E3 nr 32
Stalingrad
Bf 109 E7 nr52,56,57,58,59,61
In grupul Udet
Bf 109 G2-G4 nr 3,4,13,12,18,12,15.
Pe frontul de la Mius
Bf 109 G2-G4 nr 11,17,7,34,35,12a,39,35,41,44,23a,19a,2a,17a,5b,34.
Cel mai mult a zburat in aceasta perioada cu Bf 109 G nr 34.
Apararea teritoriului.
Bf 109 G6 13 alb .Cu acest avion a fost doborat de americani pe 23 iunie '44
Pe frontul de vest
Bf 109 G6 nr 3, 5 rosu, 2, 9, 7, 316.
Tot in vest, pe 25 aprilie 1945 face o demonstratie a calitatii avionului cu Bf 109G6 nr 316(fabricat la Brasov)
#20
Postat 04 July 2006 - 07:49 AM
Si discutia este foarte importanta. Nu am crezut ca o sa starnesc o mica furtuna.
Din cate am inteles si eu din carte, se presupune ca atunci cand a facut demonstratia cu G-ul 316 (25 Aprilie, deci razboiul era aproape terminat) ar fi zburat si pe 262. Acum cine stie, o fi fost adevarat sau nu ce spune el, nu avem de unde sa stim pina cand, vorba lui Cartula, nu o sa mai fie o a doua persoana care sa confirme sau sa infirme acest lucru. Si cum din cate stiu, ceilalti piloti care au fost la acea demonstratie sunt toti "lipsa la apel", fiecare e liber sa creada ce vrea.
Referitor la inmatriculari, am obtinut chiar mai mult decat aveam nevoie. Eu vreau sa construiesc E-ul pe care a zburat el
Multumesc tuturor pentru ajutor
Aceasta postare a fost editata de AlexPl: 04 July 2006 - 07:50 AM