Forum Machete,Modelism,Hobby: Macheta statica loko dapol - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Macheta statica loko dapol

#1 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 16 June 2014 - 09:06 AM

Salutare,
am terminat o alta macheta statica feroviara pe care o aveam pe stoc, inceputa, in ideea de a face putin spatiu pentru a ma dedica proiectelor mai ample.
Este vorba despre o loko diesel dapol.

Pentru inceput sa povestesc cate ceva despre aceasta marca de machete, cu partile bune si partile mai putin bune, inerente.
Ca elemente pozitive amintesc in primul rand ca sub aceasta denumire, de machete realizate de Dapol, se gasesc multe kituri feroviare, englezesti. Astfel, modelistii britanici au de unde alege, pentru a putea confectiona diferite machete, transformabile chiar si in variante functionale, pe piata existand zeci de vagoane si lokomotive, precum si elemente de infrastructura feroviara, deci piata este destul de bogata. Un alt avantaj consta in faptul ca machetele sunt realizate din plastic reciclat, ceea ce este un lucru bun avandu-se in vedere lumea in care traim, in care s-a ajuns sa se ambaleze plastic in alt plastic. Partle mai putin bune se refera tocmai la aspectul ca fiind plastic reciclat se regasesc unele nervuri de culoare diferita prin structura, lucru care nu este insa atat de deranjant. Apoi, macheta nu are partile transparente necesare, care trebuie construite de la zero. Sunt si ceva probleme la lipituri, care se pare ca sunt extrem de rezistente in timp. Ceea ce este insa deosebit de deranjant consta in multitudinea de bavuri existente, care au tendinta de a se constitui in parte egala cu macheta utila. Dar, consider ca principalul avantaj este dominant, si anume posibilitatea de a avea disponibile multe variante de kituri.

Acestea fiind zise, cateva idei despre asamblare.
Am lipit componentele interioare, pe care le-am si vopsit, interiorul fiind destul de sumar. Schema de vopsire nu este cea reala, am optat pentru folosirea unor vopsele "dupa gust", desi nu este un principiu modelistic. Ma refer la faptul ca exteriorul masinariei reale este albastru, insa eu am optat pentru doua variante de culoare albastra. Interiorul probabil ca este gri, nu am cautat referinte pe net, l-am vopsit intr-un verde sa-l denumim industrial. Dupa vopsirea partilor interioare, am folosit niscaiva plastic transparent pentru a realiza partile de rigoare. Lipirea am facut-o in acest caz cu adeziv clear de la revell, foarte bun. Partile din plastic le-am lipit cu adeziv revell precum si cu cianocrilat dupa caz, insa in unele situatii am observat ca priza plasticului nu este tocmai buna.
Cel mai dificil in aceasta parte a constructiei a fost sa constriesc partile frontale transparente, cu un contur mai bizar, care aminteste de anumite lokomotive americane.
Protejarea partor transparente la vopsirea de exterior si al efectele de murdarire s-a facut cu guma de la vallejo.

Iata cateva imagini de la constructia machetei, voi reveni cu imagini de ansamblu.

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

#2 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 16 June 2014 - 09:33 AM

Pentru expunere am folosit o bucata de polistiren, "imbunatatita" cu niscaiva deseuri de pe la alte machete feroviare, in principal resturi ruginite.
Si macheta este una destul de murdara, se incadreaza in peisaj, pentru aducerea in starea in care se gaseste folosind tehnici de washing si aerografie, pentru urmele de ulei, depuneri, mult praf.
Am avut ceva probleme la curatatea pieselor transparente, guma de mascare fiind pusa in opera la distanta de vreo 2 saptamani, iar presiunea pe suprafata la curatare nu putea fi prea mare din considerente de rezistenta. Pana la urma s-a dat jos in procent semnificativ.

Iata si ceva imagini cu macheta pe placa suport.

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi