Messerschmitt Bf 109 E-3 - Josef Priller 1/48 Eduard Weekend Edition + centuri HGW si cala de roti Tinyland
#22
Postat 11 June 2014 - 02:32 PM
dany, la 10 June 2014 - 09:56 PM, a spus:
Ma gandesc ca ar mai trebui putin dusa vopseaua ( aluminiu) pe paloniere si pe podea in fatza acestora ; poate si un pic de praf sau noroi in aceasi zona . Deasemnea se mai pot invechi scaunul si usita compartimentului de bagaje ( aici nu sint sigur) , in functie de cat de harsait era avionul .
Da, are si mitraliere. Vor fi expuse. Am sa mai dau putin dry brush pe la cockpit. Am sa-l mai "uzez" putin!
#23
Postat 11 June 2014 - 02:35 PM
RocknRolla, la 11 June 2014 - 08:44 AM, a spus:
Este pacat sa nu areti motorul, chiar si in varianta asta arat foarte bine. Cel de rasina are citeva chestii in plus dar este interesant numai daca vrei sa-l prezinti afara. Mai multe chestii in plus sunt dedesubt. Pus in avion nu se mai vad si consider ca este numai pierdere de bani!
#24
Postat 11 June 2014 - 02:40 PM
Bill, la 11 June 2014 - 06:06 AM, a spus:
Ma bucur ca iti place! Plansa de bord arata aproape exact ca aia de fotoincizii doar ca este mai plat. O maneta sau doua am printre resturi si am sa incerc sa le pun astazi sa para mai busy...
Salutari,
Tibi
#25
Postat 11 June 2014 - 08:02 PM
De mentionat ca in spatarul scaunului ar fi trebuit sa fac de la buna'n'ceput gaura pentru centurile de la umar. Ca sa fie treaba mai complicata am facut-o astazi Trei gauri, taiat cu un cutit cu lama noua, dat cu virful unei pile ascutite rotunde si gata.
Inainte de lipirea centurilor am mai dat un dry brush dar de data asta cu aluminiu (Tamiya XF 16) . Maine mai murdaresc putin podeaua si centurile dupa care trec la bricolat putin motorul.
To be continued...
#26
Postat 16 June 2014 - 09:09 PM
In weekend am lucrat foarte putin fiind mai mult in fata televizorului. Sunt un "Petrol-Head" convins si m-am uitat la cea mai mare parte a cursei de 24 ore de la Le Mans. Duminica in paralel am mai vazut si cursa de MotoGP.
Sambata am lipit aripa, iar ieri am "chituit-o" cu super glue pe la bordul de atac. Dupa slefuire a urmat regravarea linilor de panou acolo unde a fost nevoie si am refacut si niturile cu un virf de ac.. Pentru gravare am incercat o metoda noua prin marcarea linilor de panou cu un Marker Gundam. Dupa aceea am aplicat banda 3 M si am regravat. Avantajul folosirii unui super glue drept filler sau chit este faptul ca iti permite foarte usor sa regravezi zona. Cu un chit obisnuit nu am avut niciodata rezultate bune.
Dupa gravare am aplicat pe fiecare linie panou nou gravat putin adeziv Tamiya Extra Thinn Cement. Astfel linile de panou devin mai curate si se uniformizeaza putin.
Cam atit pentru astazi, maine incerc sa inchid fuselajul si ma gindesc cum sa maschez motorul pentru a avea o viata cit mai usoara in timpul procesului de vopsire.
Numai bine,
Tibi
Aceasta postare a fost editata de tibi22: 16 June 2014 - 09:35 PM
#27
Postat 17 June 2014 - 12:33 PM
Intr-adevar, si eu am observat ca folosirea de super-glue pe post de filler (mai ales pe "denivelari" mai serioase), ajuta mult la obtinerea unei suprafete frumoase dupa slefuire si gravare/regravare. Un filler de tip Putty/chit nu va avea niciodata aceeasi consistenta sau duritate cu restul suprafetelor de plastic, prin urmare trecerea instrumentului de gravare de pe o supratata pe alta va lasa urme inestetice.
Super glue (depinde si aici de tip de superglue se foloseste...eu am descoperit ca unele sunt mai bune ca altele) uniformizeaza caracteristicile suprafetelor si permite o gravare/regravare mult mai controlabila si facila. Parerea mea.
Aia cu banda 3M mi-a clara...si eu o folosesc exact la fel.
Dar marker-ul ala Gundam ce stie sa faca?
Adica prin ce se deosebeste de alte markere "normale"?
Si in legatura cu niturile refacute cu varful de ac...le faci ochiometric, sau folosesti tot banda 3M si eventaul marchezi distantele intre ele, ca sa iasa uniform aliniate?
Toate cele bune,
Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 17 June 2014 - 12:34 PM
#28
Postat 17 June 2014 - 01:31 PM
RocknRolla, la 17 June 2014 - 12:33 PM, a spus:
Adica prin ce se deosebeste de alte markere "normale"?
Are virful ascutit, parca de 0,2 mm si este special pentru linile de panou. Eu l-am cumparat in Ungaria de la standul Eduard special pentru linile de panou auto/moto. Nu este mare inventie dar isi face bine treaba, poti folosii si marcare identice cu tus.
RocknRolla, la 17 June 2014 - 12:33 PM, a spus:
Acolo unde niturile sunt vizibile cit de cit, nu folosesc nimic pentru ghidare. Unde nu se mai vad niturile ( in cazul de fata sunt citeva locuri la Bf-ul asta pe coama si pe burta) sunt nevoit sa folsesc si banda dar si un dispozitiv cu distantiere de la Hasegawa (try tools).
#30
Postat 17 June 2014 - 01:53 PM
#31
Postat 17 June 2014 - 06:54 PM
Maine am sa incerc sa renituiesc pe fuselaj rindul de nituri de pe extrados si intrados care din turnare sunt "soft" , deci deabea perceptibil. Aceasta "hiba" a fost identica si la Spitfire. Oricum, semnele sunt asa ca nu imi va lua mult timp
#34
Postat 18 June 2014 - 05:47 PM
Aveam de gind sa lipesc si cele doua parti ale intregului ansamblu de cupole. Problema mai mica si usor remediabila a fost la partea din spate. Din pacate cei de la Eduard nu au calculat bine grosimea cupolei din spate si aceasta nu se aseaza in spatiul alocat. Am fost nevoit sa rad cu un cutit cu lama noua in partea interioara astfel incit sa intre cit mai usor.
Problema mare a fost partea din fata, deci parbrizul. Normal parbrizul trebuie sa acopere numai putin din capacul care vine peste tabloul de bord. Din pacate lucrurile nu se pasalesc acolo asa ca ma fost nevoit sa pilesc si in cupola dar si din capac. Iar capacul a fost deja vopsit... Fotografia luata este dupa ce am ajuns la nivelul la care mi-am dorit. Aseara nu am mai avut timp si chef de poze.
Deisgur, parbrizul a incasat citeva mici zgirieturi pe interior unde nu ar fi trebuit cu toate ca l-am mascat. Am slefuit cupola pe interior cu smirghel la ud de 1000, apoi de 2000 si apoi de 6.000. Dupa asta am lustruit pe interior cu toate cele trei paste de lustruit Tamiya. Intre timp am revopsit capacul panoului de bord...
Un prim test inainte de spalare si baia de Future.
Am spalat cu detergent cele trei parti ale cupolei si le-am facut o baita de Future. Acum sunt puse la uscare...
Se mai contureaza inca o problema, dar mai intai doresc sa lipesc cele doua parti transparente si sa le maschez. Apoi cred ca voi putea infrunta sper ultima problema a machetei.
Aceasta postare a fost editata de tibi22: 18 June 2014 - 05:49 PM
#36
Postat 23 June 2014 - 08:00 AM
Am lucrat cu mult mai putin in weekend decit mi-as fi dorit. Totusi am reusit sa mai fac niste progrese.
Partile vitrale sunt mascate. Cupola este mascata si in interior, si in exterior.
Am refacut niturile de pe fuselaj, doar cele care erau dealungul marginilor si care erau cam sterse in primul rind datorita dificultatii de turnare in acea zona. (toti producatorii au probleme acolo). Linia de panou exista deja decind am lipit jumatatile, totusi pentru uniformizare am mai trecut odata peste ele cu un P-cutter.
Datorita faptului ca doresc expunerea machetei cu motorul vizibil, am considerat ca este necesar schimbarea a doua componente (E 5 si E 6) care la kit sunt extrem de groase. Acestea vin lipite deasupra tevilor de esapament, am sa vad daca le lipesc vertical sau orizontal. Pentru executia lor am folosit foaie de stiren de 0,25 mm. Atasat o fotografie comparativa.
Astazi urmeaza vopsirea cu RLM 2 (Gunze C 60) a partilor vitrale dar si al componentelor inlocuite (E5 si E6).
#39
Postat 24 June 2014 - 07:02 PM
Am mai lucrat putin ieri si astazi. Ieri am reusit sa vopsesc cu RLM 2 ramele partilor vitrale. Acum avem culoarea corecta privit din interiorul cockpitului.
Apoi am lucrat la imbinarea fuselaj / aripa. Trebuie sa spun ca m-am asteptat la mai multa munca dar am scapat destul de repede. In primul rind aripa trebuie slefuita putin in partea din fata acolo unde vine unit cu fuselajul altfel nu "calca" bine si nu pastreaza profilul care este pe fuselaj. Totodata am observat ca aripa are tendinta de a intra putin prea mult in fuselaj. Pentru a limita acest lucru am facut acelasi lucru ce partia existal deja la kit. Pentru asta am folosit 4 bucatele de stiren, bucati pe care mi le tai de la ramele Academy.
Astazi am unit aripa de fuselaj.
Maine voi avea citeceva de chituit dupa care pot trece la aplicarea grundului.
Aceasta postare a fost editata de tibi22: 24 June 2014 - 07:06 PM
#40
Postat 25 June 2014 - 10:11 AM
tibi22, la 24 June 2014 - 07:02 PM, a spus:
Maine voi avea citeceva de chituit dupa care pot trece la aplicarea grundului.
Salut Tibi.
Grunduiesti/vopsesti inainte sa-i montezi macar stabilizatoarele orizontale?
Adica imbinarea lor este atat de buna incat sa permita vopsirea separata si montarea/lipirea ulterioara, fara sa mai fie nevoie de kituire sau retusuri?
Numai bine si spor,