Forum Machete,Modelism,Hobby: Cupa IAR 80/81 1/32 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Cupa IAR 80/81 1/32 adica unde construim si carcotim

#21 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 05 June 2014 - 10:33 PM

Scuze de off topic.

Mersi Tibi! Chiar asta vroiam sa scriu.

De aici īncolo eu nu mai comentez nimic. Daca tot nu deranjează pe nimeni, ce rost mai are...

Cu stima.

PS: Nu trebuie sa fiți sarcastic dl. Horea. Am īnțeles.

#22 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 05 June 2014 - 10:38 PM

Sarcastic? La ce te referi? Intrebam daca esti sigur ca ala e un K14 de 80, si K14 de pe 39 avea reductor dar ala era un alt tip de K14. Nu vad care e problema .....

#23 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 06 June 2014 - 08:51 AM

Reductorul de la motor este acoperit la final de capotajul cilindric pe care se sprijina tijele de la capotajul din fata al motorului. Deci nu se va mai vedea deloc. Faptul ca forma este gresita nu are asa mare importanta decat pt cei care vor sa faca motorul separat pe stand. Dar pt asta exista industria artizanala care va profita de micile greseli ale kit-ul;ui pt a le inlocui cu piese din rasina . Probabil ca RB production deja are reductorul pe lista de IAR 81C kit upgrade . :rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 06 June 2014 - 08:53 AM


#24 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12652
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 06 June 2014 - 09:07 AM

Cred ca probleme se pune gresit. Cind faci un lucru, eu zic ca trebuie sa-l faci bine. Cu documentatie pe masa, este impardinabil sa gresesti. Nu conteaza daca se vede sau nu, conteaza ca acea piesa, sau altele, se puteau face corect. Asa, in locul cilindrilor din spate, putem pune niste bete, ca tot nu se vad, nu??? Daca la scari mici se mai iarta cite unele, e si normal, pentru ca nu se poate altfel, la scari mari treaba trebuie facuta corect, pentru ca se poate!

#25 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 06 June 2014 - 02:45 PM

Vezi postareaZ-mare, la 06 June 2014 - 09:07 AM, a spus:

Cred ca probleme se pune gresit. Cind faci un lucru, eu zic ca trebuie sa-l faci bine. Cu documentatie pe masa, este impardinabil sa gresesti. Nu conteaza daca se vede sau nu, conteaza ca acea piesa, sau altele, se puteau face corect. Asa, in locul cilindrilor din spate, putem pune niste bete, ca tot nu se vad, nu??? Daca la scari mici se mai iarta cite unele, e si normal, pentru ca nu se poate altfel, la scari mari treaba trebuie facuta corect, pentru ca se poate!

Pai eu nu inteleg cum sa punem problema. Niste straini ( nu romani) s-au hotarat sa faca macheta la 1/32 cu riscul de a nu avea profit prea mare lucrand cam un an de zile la un avion complet necunoscut lor. Noi ne chinuim de ani de zile sa intelegem elementele care compun IAR-ul si tot nu am reusit 100%.
Si acum trebuie sa -i impuscam, sa-i punem la zid, sa -i dam in judecata, sa si retraga produsul de pe piata.
Cand toti producatorii mari de kit-uri au greseli mai mici sau mai mari la machete de avioane celebre arhicunoscute cu super documentatie ( Messerschmitt, FW 190 etc)
Ne am gasit noi buricul pamantului sa criticam pe altii in loc sa sarim care mai de care cu kit-uri upgrade de imbunatatire ca doar e vorba de un avion romanesc si nu trebuie doar sa asteptam la altii sa ne iubeasca istoria si avioanele ca sa le cunoasca toate nit-urile.

Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 06 June 2014 - 02:48 PM


#26 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 06 June 2014 - 02:57 PM

Citeaza

Asa, in locul cilindrilor din spate, putem pune niste bete, ca tot nu se vad, nu???



Pardon, in foarte multe fotografii se vad si cilindrii din spate , atunci cand se scoate capota de sus pt mentenanta.

Reductorul nu l-am vazut in fotografii la mentenanta in unitati.

Ori discutam teoretic ori practic. Cati or sa faca o diorama in care sa se vada reductorul fara sa aiba o fotografie la baza.

#27 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 06 June 2014 - 03:57 PM

Vezi postareaCantacuzino, la 06 June 2014 - 02:45 PM, a spus:

Pai eu nu inteleg cum sa punem problema. Niste straini ( nu romani) s-au hotarat sa faca macheta la 1/32 cu riscul de a nu avea profit prea mare lucrand cam un an de zile la un avion complet necunoscut lor. Noi ne chinuim de ani de zile sa intelegem elementele care compun IAR-ul si tot nu am reusit 100%.
Si acum trebuie sa -i impuscam, sa-i punem la zid, sa -i dam in judecata, sa si retraga produsul de pe piata.
Cand toti producatorii mari de kit-uri au greseli mai mici sau mai mari la machete de avioane celebre arhicunoscute cu super documentatie ( Messerschmitt, FW 190 etc)
Ne am gasit noi buricul pamantului sa criticam pe altii in loc sa sarim care mai de care cu kit-uri upgrade de imbunatatire ca doar e vorba de un avion romanesc si nu trebuie doar sa asteptam la altii sa ne iubeasca istoria si avioanele ca sa le cunoasca toate nit-urile.


Cantacuzino, strainii aia sunt oameni dedicati acestui hobby. Hobby care la noi este cu mult mai slab raspindit si dezvoltat decit in alte parti. Stiu ca avem modelisti extrem de buni, dar nu se prea arata. Pacat!
Pe de alta parte, pe strainii aia nu i-a pus nimeni la zid, nu le vrea nimeni capul. Am scris mai sus ca nu exista macheta perfecta. Totusi unii sunt perfectionisti si vor un produs cit mai bun pe ce au dat banii. Nu putem comenta treaba asta, fiecare cu fixurile lui. Nici faimosul Spitfire de la Tamiya (1/32) nu este perfect. Nici Mustang-ul. Dar daca iti place le faci! Asa zic ca este si in cazul IAR-ului. Daca apar corectii ( ceea ce va aperea cu siguranta) cine vrea le cumpara, cine nu foloseste ce are. Este atit de simplu!

#28 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 06 June 2014 - 08:27 PM

Haideti sa nu trimitem discutia in derizoriu, si sa facem in felul urmator. Eu si altii construim macheta OOB iar altii mai pretentiosi cu schitele in mana ne arata ce trebuie sa imbunatatim, Si asa stim ce si cum.

Referitor la aceasta macheta vrea sa fac o precizare avand o exeprienta anterioara.

In cazul carti Romanian Fighter Colours, am procedat la fel ca sin in cazul acestei macehete, am anuntat din timp si am strans bani in avans si cu rducere. A sosit cartea am dat-o si am mai comandat o serie mai mica. Apoi am mai comandat o serie si mi s-a spus ca aceasta carte s-a epuizat la editor, nu o mai au efectiv pe stoc. In Romania am vandut cam 150-180 de bucati. Cum s-a terminat carte parca a innebunit lumea, toti o vroiau cu disperare. Si azi ma cauta lume care vrea carte. Eu nu mai am nici pentru mine, am dat si exemplarul meu. Cat era disponibila abea vindeam din ea. Piata principala pentru aceasta carte nu a fost Romania. La fel si cu aceasta macheta, de 6 luni strang bani si anunt macheta, am reusit sa mai adaug 10 bucati la coletul care vine (doar 10 pentru ca si in cazul acesta piata principala nu este Romania) si vad ca lumea nu prea se inghesuie. Am rezervat cateva macheta pentru cateva magazine iar cele disponibile la mine mai sunt cateva (o parte sunt pastrate pentru obligatii). Pe cutie scrie LIMITED EDITION, deci nu mizati pe un al doilea transport sau o rebranduire a machetei. Daca vreti macheta acum e momentul, si repet, primul venit primul servit, nu tin machete deoparte.

Astea fiind spuse sa ne intoarcem la construire ei si la carcoteli strict in ceace priveste modelul.

#29 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 06 June 2014 - 08:37 PM

Citeaza

Totusi unii sunt perfectionisti si vor un produs cit mai bun pe ce au dat banii.


Aici ai pus punctul pe i. Care nu i convine kit-ul cum arata , o sa primeasca banii inapoi. Voi asigura eu acoperirea pagubei pt Horica.

#30 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 06 June 2014 - 08:49 PM

Cantacuzino, daca cedez eu nervos pe parcurs, acoperi tu peste 100 de machete comandate? :lol:

#31 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 06 June 2014 - 08:58 PM

Man, nu ceda!

Florin

#32 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 06 June 2014 - 09:08 PM

Eu propun altceva:
Cel care contrazice postează și dovezi, dacă nu... Sa tacă! Pentru-ca nu interesează pe nimeni gustul personal. Este al tău și tine-l pentru tine.
Si nici ce greșeli au făcut alții cu alte kituri. Va face mai bun sau mai rău kitul acesta, spunānd asta?
Aici spui: uite asta e greșit și "pui" dovada! Cel care contrazice ca nu este asa, postează prima data dovada și apoi scrie.
Este chiar asa de greu?

Este normal ca acest kit conține erori, important este sa le identificam ca sa știm ce trebuie īmbunătățit sau reparat...
Pentru asta īnsa, trebuie critica constructiva și nu păreri personale. Părerea mea.

Cu stima.

PS: Daca dvs considerați ca eu am greșit, īmi cer scuze dl. Horia.
Chiar nu vreau sa se repete "figura" ca și la kitul dl. Setal.
Se pare ca aproape de fiecare data "stārnesc furtuna"!!!

#33 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 06 June 2014 - 09:14 PM

zici bine!

#34 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 06 June 2014 - 11:10 PM

Am mai apucat doar sa montez 2 tije pe cilindrii motorului sa vad cum vin, una scurta si una lunga. Se potrivesc foarte bine. Dupa uscare o sa dau si cu kit. Mentionez ca folosesc un spritz-kit auto, pe care l-am folosit si la restaurarea Baby-ului de la Aeroclub. merge foarte bine, nu trebuie diluat. El este pe baza de nitro, dar diluat merge numai daca vrei sa-l dai prin aerograf. NU am avut probleme cu el sa ayace plasticul sau sa reactioneze la vopsea. O cutie de 1kg costa 33 lei si ajunge pentru vreo 476342384 de IAR-uri la 1/32.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: ti.jpg


#35 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12652
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 07 June 2014 - 09:20 AM

Citeaza

Si acum trebuie sa -i impuscam, sa-i punem la zid, sa -i dam in judecata, sa si retraga produsul de pe piata.
Cantacuzino, in nici un caz! Nu am spus asta! Dar, cind faci ceva, te documentezi. Asa cum face fiecare din noi. Ori, cu documentul pe masa au facut ceva gresit. Intrebarea e: cum sau de ce???

Citeaza

Ne am gasit noi buricul pamantului sa criticam
Doar critica indreapta greselile, laudele nu, sa-mi fie cu iertare!

Citeaza

Eu si altii construim macheta OOB iar altii mai pretentiosi cu schitele in mana ne arata ce trebuie sa imbunatatim, Si asa stim ce si cum.
Exacta asta spuneam si eu, doar ca nitel altfel. Dar greselile trebuie aratate pentru ca pina la urma ajungem la " asa trebuie sa fie, am vazut eu pe net!"!!

#36 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 08 June 2014 - 08:00 PM

lucrez in continuare la montat tije si uitandu-ma pe poze am observat ceva. In unele poze fisele de la bujii apar ca fiind prinse pe tijele de la cilindrii (par a fii ceva fasete metalice). de ce oare, de la vibratii se desprindeau?

desemenea ma intreb cum vine vopsit motorul. partea din fata pare alba/gri/rgintie, dar cilindrii ce culoare au, aluminiu sau ceva gun-metal? in pozele cu el nou pare sa fie culoare deschisa.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: tij.jpg
  • Imagine atasata: 005_G.jpg
  • Imagine atasata: iar_80_m0tor.jpg


#37 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12652
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 08 June 2014 - 08:11 PM

In zona era un curent de aer foarte puternic, as aca firele puteau fi prinse cu coliere de tevile culbutorilor. Am vazut si eu poze cu ele prinse sau nu.
Tot de prin poze si motoarele de la muzeu, cutoa reductorului este un gri albastrui, Cilindrii sunt nevopsiti, vopseaua impiedica recirea, ca atare ei sunt metal curat sau cel mult eloxat in negru, sau innegriti din cauza caldurii degajate. Cum spuneam aici: http://www.cartula.r...46/page__st__60 , in poze, partea de sus a cilindrilor se vede mai intunecata, iar cea de jos mai luminoasa, parca ar fi vorba de doua metale diferite. Totul nu este decit o iluzie optica, cilindrii sunt facuti in intregime din acelasi metal, doar ca, in partea de sus, aripioarele de racire fiind mai lungi, nu lasa sa patrunda lumina, de aceea acea zona pare mai intunecata. Am incercat sa simulez asta folosind doua culori, MM1404 Titanium in partea de sus si 1403 Magnesium jos.

#38 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 20 June 2014 - 10:21 PM

Varianta asta se īncumetă cineva s-o facă?

Imagine atasata: IAR80DB605 H color.png

Imagine atasata: IAR81C ft DB605.png

Cu stima.

PS: Ca sa īncapă motorul DB-605 a trebuit sa lungesc capotajul, destul de mult...
Am mari dubii ca varianta cu motorul asta ar fi zburat fără modificări destul de mari asupra structurii...

#39 Useril este offline   LiviuM 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 639
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie , blindate , nave WW II si nu numai...

Postat 09 July 2014 - 07:16 PM

Salut, o intrebare ca sa pot dormi totusi, conducta dintre inelul cablurilor de ignitie fata, ce serpuieste printre cilindrii, si care ajunge undeva in spate, cum e pozitionata corect? Din planul tehnic deduc ca e amplasata cu un rand de cilindrii mai jos, iar din poze, cu unul mai sus.

Spor!

Aceasta postare a fost editata de LiviuM: 09 July 2014 - 07:20 PM


#40 Useril este offline   Bf109 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 12-July 14

Postat 13 July 2014 - 01:14 AM

Vezi postareahoria, la 06 June 2014 - 08:27 PM, a spus:

Haideti sa nu trimitem discutia in derizoriu, si sa facem in felul urmator. Eu si altii construim macheta OOB iar altii mai pretentiosi cu schitele in mana ne arata ce trebuie sa imbunatatim, Si asa stim ce si cum.

Referitor la aceasta macheta vrea sa fac o precizare avand o exeprienta anterioara.

In cazul carti Romanian Fighter Colours, am procedat la fel ca sin in cazul acestei macehete, am anuntat din timp si am strans bani in avans si cu rducere. A sosit cartea am dat-o si am mai comandat o serie mai mica. Apoi am mai comandat o serie si mi s-a spus ca aceasta carte s-a epuizat la editor, nu o mai au efectiv pe stoc. In Romania am vandut cam 150-180 de bucati. Cum s-a terminat carte parca a innebunit lumea, toti o vroiau cu disperare. Si azi ma cauta lume care vrea carte. Eu nu mai am nici pentru mine, am dat si exemplarul meu. Cat era disponibila abea vindeam din ea. Piata principala pentru aceasta carte nu a fost Romania. La fel si cu aceasta macheta, de 6 luni strang bani si anunt macheta, am reusit sa mai adaug 10 bucati la coletul care vine (doar 10 pentru ca si in cazul acesta piata principala nu este Romania) si vad ca lumea nu prea se inghesuie. Am rezervat cateva macheta pentru cateva magazine iar cele disponibile la mine mai sunt cateva (o parte sunt pastrate pentru obligatii). Pe cutie scrie LIMITED EDITION, deci nu mizati pe un al doilea transport sau o rebranduire a machetei. Daca vreti macheta acum e momentul, si repet, primul venit primul servit, nu tin machete deoparte.

Astea fiind spuse sa ne intoarcem la construire ei si la carcoteli strict in ceace priveste modelul.


Mai e pe Ebay.de, de acolo am luat-o.

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi