Forum Machete,Modelism,Hobby: M51 Isherman - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

M51 Isherman Tamiya 1/35

#1 Useril este offline   pruteanucristian 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 77
  • Inregistrat: 24-February 14
  • Location:Bucuresti

Postat 03 June 2014 - 08:22 PM

Salutare!
Ma dau si eu mare aici (a se citi umil) cu primul meu tanc... ever. E un kit Tamiya care s-a asamblat perfect si are un nivel multumitor de detalii. asamblarea este pe jumatate gata, la fel si culoarea de baza.
Acum voi apela la cunostintele voastre: cum fac eu un weathering interesant la un tanc in culoarea nisipului care a stat toata viata intr-un mediu uscat? Rugina nu prea pot, nisip si praf nu se vor cunoaste prea tare pe culoarea de baza, in afara de niste urme de motorina scursa si putina mizerie pe la suspensii eu nu stiu ce sa-i fac ca sa arate realist.
Fara alte comentarii, iata ce a iesit pana acum:

Imagine postata


Imagine postata


Imagine postata

Imagine postata


Imagine postata

PS: doamne, m-au plictisit rotile astea, cand ma gandesc ca ma asteapta un t-34 cu senile din bucati individuale de la Dragon pt un prieten, ma apuca tot cheful :D

#2 Useril este offline   Buss 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 504
  • Inregistrat: 25-December 09
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2014 - 05:41 PM

Arata bine! Ca weathering poti incerca niste modulare a culorii in primul rand ca ai multe suprafete mari plane. Wash-uri, pigmenti, vopsea sarita, pete de ulei, etc. Sunt o groaza ce ai putea face :) Spor la treaba!

#3 Useril este offline   pruteanucristian 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 77
  • Inregistrat: 24-February 14
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2014 - 09:19 PM

Meric de interventie, dar un pic mai pecific te rog: dupa ce-i sare vopseaua datorita uzurii oare ce se intampla cu metalul ala in climatul lor arid? Oxideaza? mult? Nu stiu cum sa fac vopseaua sarita... cred c-o sa dau cu vopsea steel si il oxidez usor cu pigment acolo. Ce parere ai, o iesi bine?

#4 Useril este offline   eddie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2014 - 10:24 PM

Mi-a spus cineva ca a vazut in Egipt, la o plimbare prin desert, niste relicve din WW2 ruginite in ultimul hal... Poate diferentele mari de temperatura dintre noapte si zi, prezenta unor saruri, acizi... nu stiu. Cert este ca exista rugina si in desert :hi:

Si pentru mine imbatranirea, uzura, sunt provocari majore, insa, cel putin din teorie, iti pot enumera:

- sare de bucatarie (Dakian are un avion pus la sarat si pozat in lucru - vezi Aviatie);

- fixativ de par;

- magiun (nu stiu topicul dar sigur am citit undeva aici, pe forum, despre "tehnica" asta);

- solutii destinate acestui scop.

Toate aceste procedee, necesita un strat cu un grund/vopsea de baza, care in functie de natura materialului suport poate fi metalic (aluminiu, de exemplu) sau nuante ruginii pentru metalele feroase (vezi la diorame, m-a terminat anakinu cu vaporul ruginit - Oblivion).

Tot vopsea sarita, zgaraieturi, etc. se pot face cu un buretel mai aspru, imbibat in vopsea (metalica, rugina, dupa gust) sau cu o scobitoare (vezi un flak adus de mine la intalnirea lunii aprilie din Pantelimon, tot nord african; a pus Crios o poza cu el).

Pentru restul (modulatii de culoare, filtre, etc.), exista Master Card... pardon, youtube, pentru ca o imagine face mai mult decat o mie de cuvinte, sunt exemplificate toate acestea si multe alte tehnici.

Spor! :hi:


Aceasta postare a fost editata de eddie: 04 June 2014 - 10:27 PM


#5 Useril este offline   pruteanucristian 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 77
  • Inregistrat: 24-February 14
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2014 - 11:43 PM

Vezi postareaeddie, la 04 June 2014 - 10:24 PM, a spus:

Mi-a spus cineva ca a vazut in Egipt, la o plimbare prin desert, niste relicve din WW2 ruginite in ultimul hal... Poate diferentele mari de temperatura dintre noapte si zi, prezenta unor saruri, acizi... nu stiu. Cert este ca exista rugina si in desert :hi:

Si pentru mine imbatranirea, uzura, sunt provocari majore, insa, cel putin din teorie, iti pot enumera:

- sare de bucatarie (Dakian are un avion pus la sarat si pozat in lucru - vezi Aviatie);

- fixativ de par;

- magiun (nu stiu topicul dar sigur am citit undeva aici, pe forum, despre "tehnica" asta);

- solutii destinate acestui scop.

Toate aceste procedee, necesita un strat cu un grund/vopsea de baza, care in functie de natura materialului suport poate fi metalic (aluminiu, de exemplu) sau nuante ruginii pentru metalele feroase (vezi la diorame, m-a terminat anakinu cu vaporul ruginit - Oblivion).

Tot vopsea sarita, zgaraieturi, etc. se pot face cu un buretel mai aspru, imbibat in vopsea (metalica, rugina, dupa gust) sau cu o scobitoare (vezi un flak adus de mine la intalnirea lunii aprilie din Pantelimon, tot nord african; a pus Crios o poza cu el).

Pentru restul (modulatii de culoare, filtre, etc.), exista Master Card... pardon, youtube, pentru ca o imagine face mai mult decat o mie de cuvinte, sunt exemplificate toate acestea si multe alte tehnici.

Spor! :hi:





Iti multumesc pentru incercarea de mai sus, DAR, teoria uzurii o stiu si eu, paint chipping am facut si eu aici cu rezultate acceptabile. Eu vreau niste ponturi mai de "finete". De exemplu: relicvele alea din ww2 erau acolo de 50-70 de ani, au avut timp sa rugineasca, dar cat rugineste un tanc in serviciu la 3-4 ani dupa ce s-a dus vopseaua pe o zona in asemenea climat? Ca banuiesc ca nu lasau tancurile fara o revopsire macar la 5-10 ani. Sau poate ca fiind aproape de mare, cum zici tu e umiditate mare si sare multa. Ideea e ca nu am vazut nicio poza cu vreun m51 in stare proasta decat cele pe care le-au expus/folosit in alte tari (SUA, Chile). Trebuie sa mai caut poze de referinta, oi gasi eu ceva

#6 Useril este offline   eddie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Location:Bucuresti

Postat 05 June 2014 - 12:06 AM

Da, daca nu ma insel, l-am vazut si pe viu. Intr-adevar, reusita uzura! Scuze, n-am procesat foarte bine intrebarea! :bang:




#7 Useril este offline   bogy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1367
  • Inregistrat: 26-May 05
  • Location:Bucuresti

Postat 05 June 2014 - 06:04 AM

Sablare - in primul rand in zonele de acces ale echipajului. Vopsea sarita, zgariata, roasa in jurul si pe trapele de acces.

#8 Useril este offline   pruteanucristian 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 77
  • Inregistrat: 24-February 14
  • Location:Bucuresti

Postat 20 June 2014 - 09:06 PM

Salutare, prieteni!
In putinul timp pe care l-am avut, am mai mesterit putin la tanc, varsand niste ulei si motorina pe el. Deasemenea, i-am facut si cateva urme de puncte de rugina plouate

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

#9 Useril este offline   nightprowler 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 03-October 10
  • Location:Pitesti

Postat 01 July 2014 - 06:32 PM

Salut!
Tocmai ma apucasem sa scriu de weathering, etc., cand vad ca s-a tot pomenit de asta pe aici.
Daca esti atat de nehotarat in legatura cu rugina, pot foarte rezonabil sa aplici zgarieturi si chipping, pentru ca si in desert, daca l-or fi prins 1-2 furtuni de nisip, plus niste gloante sau mai stiu eu ce, sigur se ia vopseaua.
si poti incerca si niste washes, care sa schimbe din culoarea monotona. si peste aplici efectul de praf. Mai ales pe la roti si senile. Sunt multe de facut care sa para ca apartin zonei de "lucru".
Spor!

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi