TAB-uri Obtinute din BTR 1/35
#1
Postat 02 June 2014 - 04:08 PM
O sa pun aici cateva din etape pe care pe care le consider utile celor care ase vor apuca de asa ceva vreodata.
Nu am pretentia ca ce fac eu este the ultimate ideea la subiectul asta dar cred ca macar voi elimina din necunoscute si voi scurta drumul spre o macheta buna.
Sunt multe modificari de facut.
Pentru TAB 77, ca la el ma refer, trebuie taiata de pe curtia BTR-ului in primul rand streasina aia laterala.
Dupa asta, linia aia laterala formata de intalnirea celor 2 planuri, trebuie continuata pana la capat (in spate)
Capacul soferului trebuie intors. Eu am profitat de balamalele date, am facut o lipitura acolo, dupa care am ras cu tot cu balamale si am intors.
In prealabil astupasem gaura.
Capacele care acopera motorul - la BTR sunt 3 la TAB 2. De fapt arata la fel dar sunt impartite altfel.
Am procedat in consecinta, taind un capac la jumate si lipind cele 2 jumatati la capacele ramase.
Bineinteles au trebuit tratate si gaurile, prin taierea puntilor despartitoare si relipirea uneia la mijloc.
Deocamdata m-am oprit aici cu TAB 77 si m-am apucat de varul mai mic si mai recalcitrant TABC 79.
Continuarea poimaine....Ca maine sunt angajat instalator si dup-aia zugrav.....Si mai pe seara invatator (pliant).
#7
Postat 04 June 2014 - 08:48 AM
Dimpotriva, sunt foarte folositoare pozele si orice informatii.
Nu stiu daca am mai spus dar nu o sa fac chiar toate modificarile.
Oricum vad ca pe capacele de la motor sunt doar cate doua bose... Nu-i vorba ca acum am realizat ca eu am facut o greseala de incepator, modificand dupa auzite. Vad ca de fapt sunt ca la BTR, 3 capace cu cate 2 bose.
Imi face impresia ca nici tu Wittman, nu i-ai modificat unghiul si evazeul la bot.
De capacele de sus (acces pentru echipaj) am aflat abia azi-noapte, asa ca iar trebuie sa modific.
#8
Postat 04 June 2014 - 09:51 AM
Prima chestie e ca trebuie scurtat (normal)....Da de unde.
Dupa calcule ochiometrice indelungate am ajuns la concluzia ca nu se taie ghiolbaneste pe mijloc ci separat - partea de sus (cu grija printre detaliile pe care vreau sa le pastrez) si mai apoi abia partea de jos.
Partea de sus - Hasurat ce va cadea, cu puncte ce se va adauga.
A urmat taierea
Apoi s-a masurat burta si cam de pe unde vine taiat. Trebuie sa recunosc ca a fost mult ghici si aproximari.
A urmat reintregirea burtii ajutata si de niste taburi de directionare si consolidare.
Apoi a mai trebuit taiat din spate pentru obtinerea unghiului si scurtartea necesara corespondentei cu partea de sus.
Partea de sus a trebuit completata in adancituri cu niste comatex.
Lipirea partii din spate cu taiere si modificarea unghiurilor (am facut un sant pe dinauntru ca sa am cum sa frang suprafata exterioara a planurilor de acolo)
Apoi s-a trecut la confectionarea capacului din spate.
Avand in vedere ca trtebuia modificat foarte mult, am hotarat sa fac unul din nou si sa folosesc numai cateva piese (detalii) din cel vechi.
Mijlocul ala cu elicea e bun dar trebuie lungit un pic
Usile laterale care sunt si rezervoare, dar nu stiu de care (de ce, ce au in ele)
Dupa ce m-am chinuit sa le dau panta aia....A'propos, am dat la smirghel pe seara si nu stiam de ce ma ustura degetul mare. Dupa 15 min am bagat de seama ca-mi pilisem o bucata de deget mare.
Pana la urma am renuntat si am facut piesele din comatex - mai usor de lucrat. Peste aia din dreapta am pus si portpistolul ala monstruos si le-am facut si busoane de alimentare.
Busoanele de alimentare le-am facut din niste bari de plastic Hasegawa, despre care stiam ca are inima mai tare. Asa incat atunci cand le incalzesti cu tigara la capete, ramane un moțățău in mijloc, esact ca la alea reale.
Piesa asta cred ca o sa o trag in rasina ca prea a necesitat multa munca si nu stiu daca ma mai bag a doua oara.
Cam atat deocamdata....
A da, am mai facut si elementele alea de vizare de la turele dar nu le-am terminat. Din niste pix.... Si niste Miliput.
Gata pana aici....
Mai urmeaza.
#9
Postat 04 June 2014 - 12:36 PM
Vezi ca mai trebuie decupata o fanta la luneta Lota ( dispozitivul de ochire pe care tocmai l-ai construit) si mai trebuie si un grilaj care sa o protejeze
http://ro.wikipedia....urelaTAB71M.jpg
Dar cred ca stiai deja asta...
Bafta si spor in continuare !
#10
Postat 04 June 2014 - 05:51 PM
Este vorba de "capac spate completat". Banuiesc ca, cele doua elemente stanga-dreapta albe, sunt rezervoarele in chestiune.
Prima intrebare - in realitate sunt simetrice? Din foto par a nu fi deloc. Unele laturi drepte, altele usor ... curbate. De obicei, piesele identice se lucreaza "in pachet", tocmai pentru a nu avea surprize.
De asemenea, curbura muchiilor nu mi se pare a fi egala pe toate laturile.
A doua intrebare - distanta dintre marginea rezervorului si extremitatile placii pe care este asezat trebuie sa fie egala? Din foto ... numai egale nu sunt si arata urat.
A treia intrebare - pozitionarea rezervoarelor fata de extremitatile panoului nu trebuie sa fie simetrica? Iarasi, din foto, nu pare deloc.
Din cate vad, nu exista eroare de paralaxa, unghi diedru negativ pe dos, dioptrii diferite si nici macar diferenta de pixeli pe monitor.
Daca o lasi asa, treaba ta, probabil ca-ti place. La vopsire insa, se va vedea ca un sh.... grandios.
Din punctul meu de vedere, "bestial" suna bine ... Depinde din ce unghi privesti ... cuvantul.
Mi-am permis o foto cropata si putin aranjata ca luminozitate, sa se vada mai bine umbrele.
Daca observatiile mele sunt total eronate, le poti considera un shit de tot rahatul si mergi mai departe.
Dar daca vrei sa faci o piesa din rasina ...................
#11
Postat 04 June 2014 - 08:47 PM
anakinu, la 03 June 2014 - 09:38 PM, a spus:
Lipseste placa sparge-val, dar cred ca o vei monta dupa vopsire...
Imi place cum ai realizat periscoapele. Scuze Caline, pentru interventie, dar m-a luat valul...
Bafta !
Anakinule, mulțumesc pentru impresii. Mă bucur că ai avut ocazia să pilotezi TAB-ul și, dacă ai făcut-o și într-un teatru de operații, ai toată considerația mea.
Placa sparge-val a fost montată, e varianta „late”, dar e drept că îi lipsesc brațele care o angrenează și probabil că de aici confuzia. E o mașinărie frumoasă, și cea pe care am vrut să o fac trebuia să fie un omagiu pentru militarii români care au pierit prin TAB-uri.
Acum macheta e în stadiu de carcasă, așteaptă și ea o soartă mai bună.
wurger, la 04 June 2014 - 08:48 AM, a spus:
Dimpotriva, sunt foarte folositoare pozele si orice informatii.
Nu stiu daca am mai spus dar nu o sa fac chiar toate modificarile.
Oricum vad ca pe capacele de la motor sunt doar cate doua bose... Nu-i vorba ca acum am realizat ca eu am facut o greseala de incepator, modificand dupa auzite. Vad ca de fapt sunt ca la BTR, 3 capace cu cate 2 bose.
Imi face impresia ca nici tu Wittman, nu i-ai modificat unghiul si evazeul la bot.
De capacele de sus (acces pentru echipaj) am aflat abia azi-noapte, asa ca iar trebuie sa modific.
Căline, am modificat și fața (atât unghiul, câtși evazeul) și mijlocul (teșiturile laterale sunt diferite față de BTR), dar și spatele. Din cauză că e foarte mult alb, e destul de greu să-ți dai seama, dar am încercat să mă apropii cât de mult de original. În toleranța limitărilor impuse de donator.
La un moment dat am avut și eu pornirea să mă apuc și de TAB-ul 79, dar văzând cât m-am chinuit la 77 și ce lamentabil am eșuat, am decis să renunț. Mă bucur că a preluat altcineva ștafeta și aștept cu înfrigurare continuarea. Mă îmbie și o provocare, să mă apuc din nou de al meu, dar am un comision în lucru și nu mai fac nimic altceva până ce îl termin. Poate, poate îmi revine cheful.
Până atunci, maxime încurajări din partea mea și toate cele bune.
Wittmann, cunoscut și ca Sică.
#12
Postat 05 June 2014 - 06:45 AM
wurger, la 04 June 2014 - 08:48 AM, a spus:
Oricum vad ca pe capacele de la motor sunt doar cate doua bose... Nu-i vorba ca acum am realizat ca eu am facut o greseala de incepator, modificand dupa auzite. Vad ca de fapt sunt ca la BTR, 3 capace cu cate 2 bose.
Salutare . Vb unui coleg "Felicitari in fata frontului ! "pt lucrarile respective . Mai ales ca e vorba de "subiecte"Romanesti . E de urmarit si apreciat efortul respectiv .
Cat despe capacele la motor, tot va incurcarati in ele . nu sunt 3 ca la BTR , ci doua cu cate doua "semicapace " (bose ?! )
Aici poze din topicul colegului @ Goposaurus cu TAB uri http://www.cartula.r...l__tab+__st__20
Desi am dedus din vreo doua poze ca am avut (probabil in primele serii ) si cu cate trei capace exact ca ale BTR ului . Din pacate credeam ca am salvat poza concludenta pt asta dar am constatat ca nu iar acum nici pe net nu reusesc sa o regasesc (era un astfel de vehicul folosit in Irak angajat chiar in traversarea unui curs de apa cu militari pe el si capacele deschise dupa cum se vedeau si erau trei ) .
Cat despre ce contineau usile rezervoare ( deci ii copiaram din plin pe rusi ) o posibila explicatie amuzanta ar fi aici in filmul 9 Rota la timpul 1: 12 : 00 .
Spor sa aveti cu sanatate si cer senin !
Aceasta postare a fost editata de caporalmusat: 05 June 2014 - 06:48 AM
#13
Postat 05 June 2014 - 09:18 AM
Mechanical Steam - Scurte observatii frate. Cam cum trage kalashnikovul cand apesi scurt pe tragaci. Eu iti multumesc oricum pentru bunavointa si eleganta. Nu consider observatiile tale shit-uri. O sa incerc sa tin seama de ele.
Vreau sa intelegi insa (si sa explic si celorlalti) ca blindatele nu-mi starnesc visuri erotice si cu atat mai putin cele moderne. Lucrarea este un comision si trebuie sa fie peste calitatea celor care apar pe la expomil, gen o cutie cu 4 roti cu eticheta TABC 79. Oricum, daca vor mai fi si altele, ar fi de preferat ca piesa in cauza sa fie cat de cat congruenta si simetrica, asa ca voi analiza cele ce mi-ai scris si voi indrepta ceea ce se poate.
Sica - uitandu-ma la al tau, am mai descoperit o seama de modificari pe care nu le-am facut la TAB 77. Si va trebui ca macar o parte din ele sa le iau in calcul. Asta inseamna sa stric si sa refac. Cosmar.
Caporale, in toate pozele pe care le-am gasit am vazut asta
Nu stiu ce sa mai zic....
#14
Postat 05 June 2014 - 12:28 PM
Eu cred ca la inceput le am facut asa cu TREI CAPACE dar cum pe atunci se cautau solutii de economisire au adoptat dupa acea varianta cu cate DOUA CAPACE !
Poza din miloc cu cel in camuflaj desert e un B33Zimbru /BTR-80 .
#16
Postat 05 June 2014 - 02:14 PM
Gasite aici si aici
Cateva sunt de pe militaryphotos dar cu imagini link-uite pe cartula,poate ti-au scapat
http://postimg.org/i...oukp65znd/full/
si asta co 8op roate
Aceasta postare a fost editata de axor: 05 June 2014 - 02:17 PM
#18
Postat 06 June 2014 - 08:18 AM
68laur, la 05 June 2014 - 10:22 PM, a spus:
N-am...
Axoare, le am pe toate alea. In afara de Zimbrul de jos care imi va fi in curand de ajutor.
LiviuMaff - ai dreptate dar cand am ales pozele din folder erau mici si n-am vazut chepengul ala pus ruseste. Varsta si ochiu, deh....
Caporale - cand mi le-a pus in mana intermediarul, cunoscand analfabetismul meu in domeniul asta restrans, printre alte vorbe in care m-a impachetat, mi-a zis: "vezi ca in spate avea 2 capace". Am fost asa de convins ca n-am mai verificat.
Acu' platesc.... Chiar daca sunt roman, nu turc ca Alguhan. In plus, initial am crezut ca trebuie predate azi (6). De fapt mai e timp.
#19
Postat 12 June 2014 - 03:21 PM
Voi fi telegrafic, ca si timpul pe care il am.
Am dat un grund sa vad ce fac si am notat cam pe unde vin diverse detalii.
M-am scremut ce m-am scremut si...... Am pus un chepeng sus gresit.
Am facut apoi dintr-o usita mai mare o usita mai mica, pastrand o balama.
Am aplicat-o ca si suportii de antene stanga dreapta si alte mici detalii pe care le-am cam uitat. A, periscoape rotative.
Am corectat ce a zis SteelMaster la spate, atat cat s-a putut si am aplicat spatele.
Pe dreapta am lipit un portpistol luat de la bucata cazuta din mijloc. Slefuit o vesnicie pana am ramas fara amprente.
Am repozitionat chepengul de sus.
Pana la urma am decis sa-i fac jaluzele pe racirea de la motor. Deasupra va trebui sa fac un gratar de protectie cu plasa.
Am mai facut si esapamentul din doua foi de comatex de diferite grosimi si un pai de citronada. Din pacate am uitat sa fac poze in process.
O sa-i fac ca are si gauri si fante. Mai trebuie sa-i fac ambutisarile si cred ca o sa recurg la plumb mai degraba sa le pot turti....Vad eu.
Aceasta postare a fost editata de wurger: 12 June 2014 - 03:23 PM