Bell H13D MASH Italeri 1/72
#43
Postat 20 October 2014 - 02:48 PM
Totusi, lucrarea asta (asa cum se arata pana acum) va fi una spectaculoasa - din toate punctele de vedere !
Nu pot sa-ti urez altceva decat ochi limpezi si rabdare pe masura a ceea ce vrei sa faci.
- Respect !
#47
Postat 31 December 2014 - 04:22 PM
Mai intai am sa va arat coada (a nu se intelege altceva) A inghitit o gramada de resurse - psihice, fizice si temporale. Pozele o sa evidentieze ce s-a adaugat la kitul de baza.
Dupa tevatura asta intreaga s-a trecut la vopsit, wash, lacuri, decaluri, lacuri - pentru a putea trece la cablurile de comanda (senzationala EZ-line de la Wingnut Wings, rebranduita de 109). Ca sa iasa paralele, am folosit niste distantiere din profil Evergreen, care au si usurat fixarea.
Cam asta e rezultatul, de care eu ma declar multumit:
#50
Postat 31 December 2014 - 04:58 PM
Tot in etapa asta, dupa ture repetate de vopsit, wash, lac, m-am declarat nemultumit de aspectul celor 6 capace ale pistoanelor, asa ca, avand inca un set pe coala de PE Eduard, m-am decis sa le refac. Numai ca, starnit de o fotografie cu Lycomingu´, am prezervat vechile capace, le-am subtiat putin, le-am vopsit in rosu kkniu si le-am transformat in garnituri
Restul detaliilor sunt realizate din fir de plumb, teava de alama si resturi de repere PE.
Cam asa arata, inghesuit la locul lui:
Si inca doua bucati, mai focusate pe tot ce inseamna coada:
Faza e ca acum trebuie montate schiurile si alte elemente de structura in zona dintre motor si peretele cabinei, pentru a putea popula spatiul respectiv cu tot felul de rahaturi (cabluri electrice, cutii, tije de comanda ale motorului etc.). Dupa aceasta etapa, urmeaza cablurile de comanda dintre cabina si racordul de sub baterie (avem deja know-how), alte cabluri electrice/hidro/oleo care leaga bateria si diferitele subansamble ale motorului intre ele, rezervorul de combustibil, admisia filtrului de aer.
Penultima tura ar fi rotoarele, iar ultima targile. Pare simplu, nu? Cum ar spune un bun prieten, e gata pana la Moson.......2016.
Va las cu o ultima poza a libelulei - faceti abstractie de faptul ca e schioapa (se rezolva dupa fixarea definitiva).
Spor maxim in noul an va urez!
#54
Postat 02 January 2015 - 10:31 AM
Ma frend Gopo, sa stii ca, in ciuda tuturor aparentelor, cand se pun toate la un loc, rezultatul nu e chiar mic. Evident, nu e cat un Socat (care are vreo 14-15m), insa lungimea fuselajului (9.5m) e cat cea a unui JetRanger si chiar putin mai mare decat a Cayuse-ului.
Spor in anul nou-noutz!
#57
Postat 02 January 2015 - 03:17 PM
O eroare de ... exprimare. Alea 12 nu sunt "angrenaje", sunt lagare ale arborelui si doua cuplaje cardanice. Angenajele sunt alea cu roti dintate.
Asta-i lucrare de medalie fara discutie. Poate meritosilor li se vor mai pune medalii, asa ca in douamiiunshpe
ATAT !
#58
Postat 02 January 2015 - 06:02 PM
Sunt si eu impresionat Alex de ce reusesti sa realizezi la scara asta destul de solicitanta. Tot respectu'
O intrebare insa: partea din fata a aparatorii rotorului anticuplu ai vrut intentionat sa o faci putin stramba sau asa s-a nimerit?
Spor si numai bine!:)
Vasile
#59
Postat 03 January 2015 - 10:40 AM
flo, la 02 January 2015 - 03:17 PM, a spus:
Multumesc pentru clarificari, Flo. Prin raportare la nivelul meu de pregatire tehnica, sa zici merci ca nu le-am spus "imbinari" sau chiar "guguloaie".
Cat despre medaliile respective, acuma vad ca au disparut si alea mai vechi - hootiii!
-Vasile-, la 02 January 2015 - 06:02 PM, a spus:
Nu e stramba deloc, Vasile, s-a deformat putin din cauza straturilor de vopsea alba si rosie consecutive. Intrucat nu a putut fi vopsita separat, nu mi-a placut cum a iesit, asa ca am recurs la o metoda mai veche, cu fasii de decal taiate la dimensiunea corespunzatoare - faza e ca si aici e nevoie de corecturi care tot adauga straturi de vopsea.
In realitate nu se observa mai deloc roblema respectiva.
Mai degraba se observa ca s-a ingrosat cu totul patina de protectie (si eu te iubesc, Ed ) - oricum nu pot sa zic ca o subtiasem suficient (din cauza formei, riscam sa o deformez de tot, iar de refacut, nu mi-a dat prin cap atunci). Si aici e valabil acelasi lucru: in realitate si in ansamblu, nu se observa la fel.
Multumesc inca o data pentru interes.
Aceasta postare a fost editata de alexelu_marinelu: 03 January 2015 - 10:42 AM
#60
Postat 03 January 2015 - 11:39 PM
Insa, pentru ca stiu ce munca implica ceea ce vad in imagini, trebuie sa te intreb (cum m-am intrebat si eu in citeva randuri) : - Pina unde ti-ai propus sa mergi cu detalierea ?
Intreb pentru ca, in lipsa unui ›tzel precis conturat, risti sa impingi macheta spre un extrem care nu va mai fi vizibil decat in pozele macro si in amintirile tale, atunci cind macheta va fi finalizata si pusa in vitrina.
Cu scuze pentru postarea mea lunga, iti urez ochi buni si rabdare in continuare.
Adi
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 03 January 2015 - 11:41 PM