Bell H13D MASH Italeri 1/72
#23
Postat 12 June 2014 - 11:05 AM
Ma bucur daca va place ceea ce am mesterit si sper sa reusesc, printre picaturi, sa mai prestez cate ceva. Cuvintele voastre parca sunt un imbold sa ma mai asez la birou sa mai pun mana pe Sioux. La programul de doi lei pe care il am, mi-e greu sa gasesc macar 30 de minute pe noapte in care sa stiu ca nu ma apeleaza niciun membru al familiei cu diferite initiative.
Spor!
#24
Postat 12 June 2014 - 01:14 PM
Toata stima!
Nicu
#25
Postat 15 June 2014 - 12:14 PM
In legatura cu barele de care ai nevoie, nu e deloc complicat. Poti folosi cu incredere stiren tras la cald, resturi de la alte machete, profile Evergreen, fir de otel, etc. Eu am cam adunat in timp tot felul de bare din-astea. Daca nu ai nimic pe stoc, incearca cu segmente din ace hipodermice - se gasesc extrem de usor, in multe grosimi, dar au marele dezavantaj ca se prelucreaza destul de greu, datorita duritatii materialului.
Spor
#26
Postat 21 September 2014 - 10:23 AM
Ca de obicei, dupa un interval prea mare de timp, am finalizat interiorul cabinei, drept pentru care va infatisez pozele de mai jos.
Concret, fata de etapa anterioara, au aparut in plus:
-panoul cu instrumente (bazat 90% pe setul Part plus ceva scratch);
-manetele colective si de pas (bazat pe cele din kit plus detalii din seturile Eduard si Part);
-fel de fel de cabluri / mufe / ghiventi / robineti / cutii / antena radio (fir de plumb de diferite grosimi plus cateva detalii din seturile Pavla, Eduard si Nuts&Bolts PlusModels);
-castile radio (scratch) cu suportii lor (detalii dintr-un set Clamps&Clasps Verlinden).
Cupola a fost modificata putin, pentru a se apropia putin de forma / proportiile variantei alese (putin mai mica, mai turtita); pentru asta, i-am slefuit ramele laterale si le-am rescris cu un compas folosit pe post de distantier; tot in acelasi scop, am adaugat o fasie de Evergreen in partea din fata a podelei – urmare a acestor artificii, cupola pare ar fi ceva mai mica si mai turtita decat la variantele tarzii.
Dupa lipirea cupolei si chituire / slefuire, in functie de documentatia aferenta, au fost rescrise panourile si trase niturile (pentru cine nu-i familiarizat, decal Archer).
Pentru etapa urmatoare, e programata vopsirea peretilor cabinei, adaugarea de decaluri pe burta si lateralele cabinei, montarea unor chestii pe dedesubt (far de aterizare, tub pitot, bec rosu de pozitie cu suportul sau).
In foto head-on se poate vedea si o mica problema – intr-una dintre ocaziile (vreo 4) in care am scapat pe jos cabina, ansamblul instrumentelor s-a dezlipit pe o lateral si a trebuit repozitionat, proces in care tava pe care sta bateria s-a aplecat spre dreapta. Nu ma nelinisteste foarte tare, pentru ca in realitate nu se observa (fotografiile sunt de vreo 10 ori mai mari decat modelul real).
Thanks for watching.
Aceasta postare a fost editata de alexelu_marinelu: 21 September 2014 - 10:25 AM
#33
Postat 22 September 2014 - 09:14 AM
Marea problema este ca, fiind atat de complicat si cu atatea forme, totul se potriveste foarte greu, necesitand mult, mult timp pentru adaptari. In plus, nu se poate lucra decat pe subansamble, toate fragile si greu accesibile.
JangBogo, dupa cum am mai spus, totul este sa-ti impui standardele respective si sa le urmaresti. Dupa putin timp, vine si experienta. Arata-ne si noua Cobra, ca e un proiect mult prea frumos.
Michi, nu-l arunca ci baga-l in productie. Cred ca la 48 e cat-de-cat mai abordabil decat la 72.
Axoare, thx for watching.
Mishule, merci. Cu detalierea, n-am sa ma opresc niciodata. In schimb, cu scratch-ul, chiar trebuie sa iau o pauza. Desi impresionante, proiectele astea care implica o macheta limitata sunt mari consumatoare de timp si energie. Deci, urmatoarele cateva mi le-as dori mult mai aproape de conceptul de OOB. Asta nu inseamna ca nu il voi detalia, dar cu niste seturi dedicate, care sa nu necesite infinite ajustari si artificii - par examplu, doar ce am achizitionat MIG-ul 15 de la Eduard, cu setul Brassin de detaliere (e o bijiterie, in adevaratul sens al cuvantului si ma asteapta cuminte in varful stivei).
Vasile, multumesc. Si da, niturile Archer isi fac treaba fara probleme.
Merci, Eddie.
#34
Postat 22 September 2014 - 09:44 AM
Sau un medalion frumos lu' frantuzoaica ta. Medalion la care cand apesi pe un butonel sa iasa fatza lu' bashtanu si sa zica "la multi ani !"
Eu nu mai am nici ochi nici nervi pentru d-astea asa ca m-am intors la modelismul de liceu - pe repede inainte, sa ajung sa ma bucur ca am mai stricat un kit.
Spor la coada pentru 2015 !
#35
Postat 22 September 2014 - 10:30 AM
PS: daca observati o gaura in cupola, sa stiti ca eu am facut-o, deliberat - e pentru suportul unei antenutze care va fi pozitionat mai spre final (din motive de mascare); exact ce spuneam mai sus despre tot felul de etape / pasi care trebuie foarte bine respectati, fapt care intarzie la infinit data de livrare.
Spor in toate!
#38
Postat 17 October 2014 - 10:48 PM
Mai exact, am cam finalizat cabina. Si mai exact, am mascat-o, am vopsit-o, am aplicat ceva lacuri, ceva decaluri, ceva zemuri, ceva uleiuri si iar ceva lacuri.
Apoi am montat suportul becului rosu de pozitie (un set rusesc) cu scutul acestuia (PE Eduard) si farul (piesa din kit modificata, care a primit o lentila din foita de aluminiu si geam din adeziv bi-component transparent). S-au mai adaugat cablurile (fir de plumb), mufa aferenta (segment tub alama) si tubul pitot. La final am montat suportul (PE Part - Propeller Boses / PE Verlinden - Clamps & Clasps) si cablul (fir de plumb) antenutzei din centrul cupolei (se monteaza la final) - acuma zona nu mai arata a puscatura .
Pe spatele cabinei mai vin cateva kkt-uri (filtre, cutii, cabluri, parghii de comanda), dar se pot monta abia dupa fixarea cozii si a motorului.
Aceasta postare a fost editata de alexelu_marinelu: 17 October 2014 - 11:14 PM
#39
Postat 17 October 2014 - 10:53 PM
Si inca una, pentru a se vedea dimensiunile (n-am avut fise - nici valuta, nici autohtone)
Stiu ca se vad cateva scame pe ici, pe colo, respectiv cateva amprente pe cupola, dar se curata / polisheaza.
Cu ocazia asta, ii fac o matanie sincera lui Edy, care m-a extras din disperare - m-a ajutat sa indepartez (adica a indepartat cu manutele lui) doua zone matuite de pe cupola - nu folositi Maskol in apropierea Future-lui (in cazul meu, amoniacul din lichidul de mascare a transpirat prin straturile de banda de mascare - tare, nu?).
Practic, in momentul asta pe cabina mai sunt necesare un wash pe sirul de nituri de pe tavan si cateva corecturi minore - la final.
Aceasta postare a fost editata de alexelu_marinelu: 17 October 2014 - 11:06 PM