Forum Machete,Modelism,Hobby: Bell H13D MASH - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Bell H13D MASH Italeri 1/72

#1 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1783
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 31 May 2014 - 01:33 PM

Dupa 6 luni de la finalizarea ultimei machete (chilotii Cayuse-ului), incerc un nou topic, tot in zona elicopterelor.
L-am inceput cam de atunci, dar timpul mi-e extrem de limitat, iar complicatiile machetei au insemnat si o serie de momente in carre am batut pasul pe loc.
Bref, e o macheta la care visam de mult, pentru ca e, intr-un fel, parintele tacticilor operationale in ceea ce priveste folosirea elicopterelor la scandal - atat pentru observatie, legatura, atac, dar mai ales pentru evacuare medicala. O scurta prezentare, aciulea My link
Ca intrebare retorica - cine dintre noi nu s-a uitat, sezon dupa sezon, cu limba scoasa la serialul MASH, care incepea cu cele doua Sioux-uri medicale zburand in tandem spre unitatea 4077 (obsessive sountrack included)?
Revenind la oile noastre, macheta de baza e scoasa de Italeri, in mai multe variante de ambalaj, dar cu un continut identic. Eu am ales-o / gasit-o pe-asta:
Imagine atasata: DSC02029.JPG
In cutie se gasesc doua culee din plastic gri de buna calitate, caracteristic producatorului:
Imagine atasata: DSC02031.JPG Imagine atasata: DSC02033.JPG
Si inca una, transparenta, cuprinzand cupola si cele doua usi laterale, tot foarte bine turnate. In foto se vede si coala de decaluri, mititica, ca si protagonistul:
Imagine atasata: DSC02034.JPG
Initial, am bagat mana in buzunar si am adunat cateva aftermarket-uri, adica seturile PE de la Eduard si Part, iar mai apoi am pus mana si pe setul de PE plus rasina de la CMK:
Imagine atasata: sioux 118112-11185.jpg Imagine atasata: Sioux 152037-b.jpg Imagine atasata: Sioux CMK7019-2.jpg
Pe scurt, setul Eduard e, ca de obicei, impecabil, si rezolva foarte multe chestioare imposibil de realizat in plastic la scara asta si la momentul in care a fost proiectata macheta.
Setul Part, de asemenea, e foarte bogat si ajuta in special la interiorul cockpit-ului. De fapt, completeaza foarte bine setul Eduard.
Setul CMK e pierdere de timp si bani - cred ca am folosit cateva repere (derive, fata tabloului de instrumente, niste aparatori la motor), doar pentru ca aratau putin mai bine (mai grosutze, mai in scara) decat cele date de Eduard sau de part. Dintre rasini, nu am folosit nimic, pentru ca nu avea sens - nu am vrut sa fac varianta cu 2 locuri, iar celelalte piese nu vin cu nimic nou fata de cele din kit-ul de baza. Pentru un proiect viitor, raman in cutie rezervoarele din rasina pentru varianta S de Vietnam. Cupola vacformata e o gluma proasta pe langa cea originala din kit.

Aceasta postare a fost editata de alexelu_marinelu: 31 May 2014 - 01:35 PM


#2 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1783
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 31 May 2014 - 01:38 PM

Toate bune si frumoase, numai ca am cam lucrat cu dosul in doua luntre, pentru ca nu m-am hotarat ce varianta sa fac – D, G sau S?
Cel mai simplu era sa fac un S de Vietnam, pentru care aveam toate piesele, documentatia si aftermarket-urile necesare. In primul rand, S-ul se evidentiaza prin rezervoarele duble si ski-urile de aterizare arcuite. Evident, mai sunt o gramada de diferente de detaliu (motor, cockpit, aparatura, elice, cupola, dimensiuni etc.)
Doar ca, atunci ce treaba mai aveam cu MASH, cu Korea (unde libelula asta a devenit celebra)? Asa ca, am virat-o spre G, care a zburat si el prin teatrul repsectiv de operatiuni, dar nu prea exista documentatie de detaliu si foto edificatoare.
Deci, simplist, lucram la un G, cu gandul la un D: mult prea greu de scratch-uit rezervorul central si suporturile laterale pentru targi cu ale lor cupole transparente. Plus ca inmatriculari de MASH nu se ezista. Asa ca am mai bagat mana o data in buzunar si am comandat un kit vintage de la Pavla (greu de tot de gasit – thanks, Edy), care la un moment dat era state-of-the-art:
Imagine atasata: DSC02036.JPG
Ce m-a atras a fost coala de PE si micile cupole vacformate. Bonus au fost decal-urile pentru Korea:
Imagine atasata: DSC02038.JPG
Restul kit-ului Pavla e zero barat – de mult n-am mai vazut asemenea plastice, turnate parca de orbi, cu farasul. Cine a facut acest kit si a si scos ceva onorabil din el are toata stima mea.

Cam astea sunt datele problemei – am sa incerc sa fac o prezentare gen WIP comparativ: adica am sa fotografiez, pentru comparative, ceea ce am construit / upgradat / scratch-uit, alaturi de aceleasi piese montate OOB (pentru asta am mai luat un kit de la Italeri, care va sta la baza variantei de Vietnam, candva in viitorul indepartat).
Va urma :shiftyninja:

#3 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 31 May 2014 - 04:18 PM

Foarte interesant topic, personal sunt incantat sa te urmaresc cu o noua provocare din lumea elicopterelor.
Iti doresc spor si sper sa nu fii zgarcit cu detaliile.
Calde salutari!
Nicu

#4 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 31 May 2014 - 07:06 PM

Am sa urmaresc cu mare atentie topicul asta! :shiftyninja:
Spor la treaba!

#5 Useril este offline   eddie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Location:Bucuresti

Postat 31 May 2014 - 10:21 PM

Sunt un fan MASH declarat, asa ca voi urmari cu deosebit interes topicul tau.

Spor! :hi:




#6 Useril este offline   valel31 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 87
  • Inregistrat: 01-February 13
  • Location:Focsani
  • Interests:figurine,afv,aviatie

Postat 01 June 2014 - 05:20 PM

Interesant proiect!........si mai interesant o sa fie cu toate feng shuiurile alea! Bafta si spor!Imagine postata

#7 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 June 2014 - 12:55 PM

Interesant! Spre ca stai bine cu vederea in spatiu si intuitia, daca ai cumparat PE-uri de la Part!!!! :whistle:

#8 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1783
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 03 June 2014 - 01:43 PM

Multumesc, baieti, pentru interesul aratat si pentru incurajari, drept pentru care sper sa nu va dezamagesc - atat cu rezultatul, cat si cu modul de prezentare.
Z, sa stii ca setul meu chiar a avut instructiuni clare, fara probleme greu de surmontat. Decat instructiuni clare pentru piese de rahat, care nu se potrivesc, mai bine piese corecte si instructiuni simpliste.
Acetea fiind zise, sa purcedem, cum altfel decat cu cockpitul: se va vedea din poze ca ceea ce ofera Italeri in cutie e chiar ok, pentru o constructie OOB. Numai ca, daca insisti pe o documentatie temeinica si mai si vrei o alta varianta constructiva decat cea din cutie, e de lucru.
Practic, modificarile sunt destul de usor de urmarit: in mare, ce e metalic aiuriu provine din setul Part, ce e metalic neaiuriu provine din setul Eduard (sau din alte seturi de fotoeciuri), iar ce e alb reprezinta profile Evergreen.
Cele mai complicate piese au fost palonierele (nu stiu daca si la elicoptere se numesc asa) - toti producatorii dau niste piese pentru zona asta (Italeri grosiere, CMK simpliste, Part si Eduard prea plate). Asa ca le-am facut din teava de alama de 0.3 (parca), la care s-au adaugat niste saibe PE (PlusModel nuts&bolts) din rezerva strategica. In fotografii lipsec pedalele exterioare, pentru ca le-am rupt de vreo 5 ori manevrand cabina, asa ca am sa le remontez abia cand ma apuc de vopsit.
Imagine atasata: DSC00010_text.jpg Imagine atasata: DSC00011_text.jpg
Tot delicata a fost si streasina peretelui spate al cabinei, care lipseste cu desavarsire la fiecare producator - adica asta:
Imagine atasata: BellH13Engine 03.jpg
Am facut-o din profil Evergreen, iar restul e chestie de chituit si slefuit. In poza se mai vede peretele spate furnizat de Eduard - foarte fine reprodus. Din pacate, acolo, intre motor si cabina mai trebuie o gramada de rahaturi construite (niste filtre, bidonase, cabluri si comenzi pentru motor), pentru ca nimeni nu si-a batut capul cu ele.
Imagine atasata: DSC00012_text.jpg
Pe scurt, la interior mai intra ceva piese si cablaraie, dar se vor adauga pe parcurs.

Aceasta postare a fost editata de alexelu_marinelu: 03 June 2014 - 01:45 PM


#9 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1783
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 03 June 2014 - 01:59 PM

Si daca tot vorbiram de motor, hai sa vedem ce mi-a iesit mie:
Imagine atasata: DSC00013_text.jpg Imagine atasata: DSC00014_text.jpg Imagine atasata: DSC00015_text.jpg
La fel, dupa cum se vede, motorul Italeri e satisfacator, dar e loc si de mai bine.
Din pacate, pentru H13D, e nevoie de cateva modificari, dintre care cea mai complicata este esapamentul - singurul care isi bate un pic capul cu asta e Eduard, care, candid, zice "make from sprue". Ba pe-a m..ii. Inca ma gandesc cum sa o rezolv (cel mai probabil tot din teava de alama).

Si daca tot vorbiram de alama, iata cum mi-au iesit skiurile de aterizare (din teava de 0.6 si de 0.8 mm din setul Albion Alloys Sliding Tubes).
Imagine atasata: DSC00016_text.jpg
Teava asta de alama e geniala, pentru ca vine in toate dimensiunile imaginate si se lucreaza de zece ori mai usor decat otelul acelor de seringa.

Urmeaza rotorul. :devil:

Aceasta postare a fost editata de alexelu_marinelu: 03 June 2014 - 02:16 PM


#10 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 03 June 2014 - 02:48 PM

Tare!
Foate frumos.:good:

Trenul de aterizare imi place in mod special cum ti-a iesit.
Unde sa ma uit si eu dupa niste teava d-aia de alama?


Spor in continuare,

#11 Useril este offline   eddie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Location:Bucuresti

Postat 03 June 2014 - 03:23 PM

Felicitari pentru tot, scratch, prezentare si constructie! Intr-adevar, faina tare teava aia... Astept si eu raspunsul intrebarii lui Rock.
Spor! :hi:

#12 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1783
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 03 June 2014 - 04:41 PM

Vezi postareaRocknRolla, la 03 June 2014 - 02:48 PM, a spus:

Trenul de aterizare imi place in mod special cum ti-a iesit.
Unde sa ma uit si eu dupa niste teava d-aia de alama?


Vezi postareaeddie, la 03 June 2014 - 03:23 PM, a spus:

Intr-adevar, faina tare teava aia... Astept si eu raspunsul intrebarii lui Rock.


Merci, guys.
E simplu. Pe Hannants, dand cautare dupa manufacturer - Albion Alloys. Apoi e o chestie de alegere si de finante. :shifty:

#13 Useril este offline   AdyAero 

  • Die-cast 1:72
  • Grup: Members
  • Postari: 1360
  • Inregistrat: 07-August 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Auto 1:72 plastic & diecast

Postat 05 June 2014 - 03:29 PM

Teava de alama subtire mai aveau si prin Bricostore si prin Praktiker. De la grosimea unui ac de siringa la 5 mm (parca). E de investigat daca mai au si e ceea ce trebuie.

Aceasta postare a fost editata de AdyAero: 05 June 2014 - 03:29 PM


#14 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 05 June 2014 - 08:23 PM

Tocmai cand ma pregateam sa-ti spun ca e ceva in neregula cu palonierele, tata Goagal mi-a demonstrat ca gresesc! Totusi, ciudat mai arata!
Spor in continuare!

#15 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1783
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 07 June 2014 - 09:26 PM

Vezi postareaAdyAero, la 05 June 2014 - 03:29 PM, a spus:

Teava de alama subtire mai aveau si prin Bricostore si prin Praktiker. De la grosimea unui ac de siringa la 5 mm (parca). E de investigat daca mai au si e ceea ce trebuie.

Aveau la un moment dat, dar oferta era mai buna la bare decat la tevi. Numai ca sunt dintr-un aliaj destul de dur, casant, greu de lucrat cu el.
Faza e ca astea de la Albion Alloys sunt senzationale: se taie usor (chiar si prin rulare sub lama cutter-ului), se pilesc usor si intra una in alta la marele fix (de altfel, producatorii vand unele seturi ca si "sliding tubes"). In concluzie, recomand fara retineri.

Vezi postareagoposaurus, la 05 June 2014 - 08:23 PM, a spus:

Tocmai cand ma pregateam sa-ti spun ca e ceva in neregula cu palonierele, tata Goagal mi-a demonstrat ca gresesc! Totusi, ciudat mai arata!
Spor in continuare!

Vrei adica sa ma prinzi cu cioara vopsita. Urat intre colegi. :shiftyninja:
Sunt de doua feluri - ori genul asta, din teava, ori gen pedala.
Imagine atasata: dBellH13Cockpit 08.jpg Imagine atasata: 1650631.jpg
Duda e la astea din teava ca alea dinspre dreapta (in sensul de deplasare) sunt cu putin mai inalte decat cele dinspre stanga.
Si daca tot vorbiram de pedale, din cauza unora mai scormonitori, un edit la postul in care vorbeam despre modificarile din cockpit: le-am mai rupt si repozitionat o data, umbland cu cabina. :bang:
Si daca tot editam, skiurile de aterizare sunt facute din teava de 1 si 1.2 mm.

Si daca tot m-am apucat de postat, hai sa va arat si ce am facut in zona rotorului:
Mai intai axul acestuia si stabilizatorul, atat de caracteristic pentru viitoarele elicoptere marca Bell:
Imagine atasata: DSC00017_text.jpg
Dupa cate se vede, aici Italeri a scurtat multe colturi si piesa a iesit cam din topor, asa ca setul Eduard e de mare ajutor. CMK-ul si Part-ul nici macar nu se baga in zona aia. Doar Pavla incearca ceva, dar solutia lor e cam incompleta si aiuristica.
Pe langa PE-urile Eduard, am mai scratch-uit destul de multe, vizibile si in unghiurile urmatoare:
Imagine atasata: DSC00018.JPG Imagine atasata: DSC00019.JPG

Din pacate, la rotorul principal, chiar nu si-a batut capul niciun producator de aftermarket-uri si era o paine de mancat in zona, dupa cum se vede:
Imagine atasata: DSC00021_text.jpg
La asamblarea finala mai intra cateva flecustete - tije si suruburi.

Cam atat cu montajul preliminar, ca m-am apucat de vopsit cockpit-ul, treaba care va dura ceva timp.

Aceasta postare a fost editata de alexelu_marinelu: 07 June 2014 - 09:30 PM


#16 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 07 June 2014 - 11:14 PM

Buna treaba faci.
Rotorul ala facut de tine arata e incomparabil mai bun.
Arata grozav.

Spor in continuare,

#17 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 08 June 2014 - 09:42 AM

Faina treaba!!! Si, felicitari pentru asta, imi place cum prezinti etapele constructiei cu "inainte" si "dupa"!! :good: :good:

#18 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1774
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 10 June 2014 - 01:31 PM

Ah , sint numai ochi si urechi ! Si asta pentru ca , desi nu ma intereseaza in mod deosebit aviatia moderna ( din considerente...foarte subiective , la mine aviatia s-a terminat in 1945 :blush: ) , imi place foarte mult cum scraciui tu microbii astia la 1/72 ( scara mea exclusiva de lucru ) !! Super !! Si am ce invata de la tine :hi:
Spor maxim in continuare !

Aceasta postare a fost editata de dakian67: 10 June 2014 - 01:32 PM


#19 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1783
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 10 June 2014 - 04:41 PM

Merci, baieti, pentru atentia acordata si pentru fromoasele cuvinte.
Daca am reusit sa va starnesc putin interesul, atunci ma declar multumit. Multumit, pentru ca genul asta de postare nu prea ma coafeaza. Nu-mi place deniciun fel sa ma opresc din lucru pentru a trage cateva poze.
Treaba e ca acum stau mai mult oprit, asa ca am putut sa ma organizez pentru o sesiune foto de 15 minute.
Spor va urez tuturor.

#20 Useril este offline   eddie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Location:Bucuresti

Postat 10 June 2014 - 04:51 PM

Dreptate mare, mare Z. Stilul acesta de a posta este un soi de stimulent pentru mine, cel putin. Stiu ca nu este o placere sa te opresti din lucru, sa te apuci sa faci nitel ordine pe plansa de lucru pentru doua poze, timp in care ai putea sa mai avansezi putin cu proiectul, dar asa cum eu fac aceste poze pentru a putea fi tras suficient de rapid de urechi si sa nu avansez prea mult cu o greseala (vezi tijele acelea de sarma pe care le-am schimbat la sfatul vostru), le caut febril si pe ale voastre pentru a invata din mers anumite lucruri.

Asadar, spor la treaba si rabdare pentru cat mai multe poze! :hi:




Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

8 useri citesc topicul
0 membri, 8 vizitatori, 0 utilizatori anonimi