Salutare,
am cumparat cu ceva vreme in urma un kit Italeri, o macheta statica de vagon cisterna.
Macheta face parte dintr-o serie noua, care contine si alte tipuri de vagoane de marfa.
Recunosc faptul ca am cumparat aceasta macheta cu ideea de a folosi recipientul pentru o macheta feroviara functionala, ca element de decor, dar intre timp am gasit alte surse de realizare a machetei in cauza, motiv pentru care acest kit a ramas abandonat, eu nefiind un fan al acestui tip de material rulant (imi plac vagoanele de dimensiuni mai mari cu boghie).
Din dorinta de a mai scapa de cutiile nefinalizate, am decis sa fac acest kit.
Am deschis cutia si am rams placut surprins. Calitatea pieselor injectate este una extraodrinara, sunt piese livrate pentru mai multe variante ale machetei, fara nici un fel de bavura. De asemenea kitul contine si piese extrem de fine (balustrade de exemplu si alte piese mici) care sunt de asemenea extrem de bine realizate, precum si fotodecupaje din alama.
In primele imagini se vor vedea kitul si instructiunile de asamblare, care de asemenea marcheaza o alta premiera in ceea ce ma priveste, sunt instructiuni care difera de schemele utilizate pana acum, in sensul in care sunt redactate intr-o forma grafica 3D.
Urmatoarea imagine contine o parte (cred ca aproape toate) din vopselurile folosite la aceasta macheta.
Pentru a prezenta macheta am construit o mica baza de expunere, din polistire, pe care am asamblat o parte din sroturile ramase de pe la confectionarea unor module feroviare. Am plantat un rezervor de combustibil, niscaiva resturi si fier vechi industrial, componente ale kitului de care nu am avut nevoie. Totul a fost bogat modificat prin weathering, cu nuante de rugina, ulei, praf si alte astfel de reziduuri, imaginea fiind data de aplicari cu aerograful, washinguri, prafuri de tip pastel.
Cam asta estece s-a realizat cu aceasta macheta.
Pagina 1 din 1
Macheta statica vagon cisterna
#5
Postat 28 May 2014 - 07:59 AM
Salut andrei_nsts,
in principiu cred ca se poate adapta vagonul pentru o garnitura functionala, insa nu stiu daca merita facut acest lucru, deoarece pretul este asemanator unui vagon functional de-a gata, pe care il poti modifica prin weathering. De altfel trebuie aduse mai multe imbunatatiri suplimentare. Prima consta in schimbarea osiilor, in kit fiind din plastic. O a doua consta in lestarea vagonului, deoarece el este foarte usor, si va sari sigur de pe sine la rulare. Nu am incercat sa pun cuple, locasul pare potrivit, insa nu sunt sigur de functionalitatea lor deplina.
Ca si concluzie, cred ca s-ar putea preta o transformare in macheta functionala, dar aceasta transformare ar fi mult prea dificila pentru a se merita a fi facuta.
Eu unul nu as face-o.
in principiu cred ca se poate adapta vagonul pentru o garnitura functionala, insa nu stiu daca merita facut acest lucru, deoarece pretul este asemanator unui vagon functional de-a gata, pe care il poti modifica prin weathering. De altfel trebuie aduse mai multe imbunatatiri suplimentare. Prima consta in schimbarea osiilor, in kit fiind din plastic. O a doua consta in lestarea vagonului, deoarece el este foarte usor, si va sari sigur de pe sine la rulare. Nu am incercat sa pun cuple, locasul pare potrivit, insa nu sunt sigur de functionalitatea lor deplina.
Ca si concluzie, cred ca s-ar putea preta o transformare in macheta functionala, dar aceasta transformare ar fi mult prea dificila pentru a se merita a fi facuta.
Eu unul nu as face-o.
#6
Postat 28 May 2014 - 05:35 PM
Mai ramine placerea lucrului facut cu mina ta, chiar daca sub aspect financiar nu merita efortul (te costa mai mult).
Existau si vagoane de cumarat tip kit, la care tu executai motajul. Carcasa era vopsita de fabrica. Pretul era cu 10-15 lei mai jos decit un vagon gata montat.
Existau si vagoane de cumarat tip kit, la care tu executai motajul. Carcasa era vopsita de fabrica. Pretul era cu 10-15 lei mai jos decit un vagon gata montat.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1