Lamborghini Jota SVR 1/24 Hasegawa
#4
Postat 06 May 2014 - 08:14 AM
Interesant proiect pentru o masina extrem de rara!
Eu in locul tau as mai fi subtiat plasticul slefuind cu un dremel dinspre interior si numai dupa aceea as fi aplicat plasa. Asa arata fain dar nu este realist.
Ai si niste linii de la turnare de care trebuie sa te ocupi, merge repede daca folosesti super glue lichid. Vezi pozele postate!
De asemenea sper sa mai tragi si niste fire pe la motor altfel arata prea saracacios!
Succes!
Eu in locul tau as mai fi subtiat plasticul slefuind cu un dremel dinspre interior si numai dupa aceea as fi aplicat plasa. Asa arata fain dar nu este realist.
Ai si niste linii de la turnare de care trebuie sa te ocupi, merge repede daca folosesti super glue lichid. Vezi pozele postate!
De asemenea sper sa mai tragi si niste fire pe la motor altfel arata prea saracacios!
Succes!
#7
Postat 06 May 2014 - 11:03 AM
Deci, cu inceputul:
- linii turnare sunt curate, ce se vede sunt urme pe plastic, am folosit un burete abraziv (cred ca un 6-800), dupa primer o sa vad daca mai ramane ceva.
- la grosimea peretelui nu stiu ce sa zic, nu mi se pare exagerata, pozele sunt marite destul de mult, si imi e sa nu intru ori prea mult sa o stric, ori sa iasa valurita.
- o sa vina si randul motorului, n-am terminat cu el, abia am demontat niste casti si mi-am ales niste firicele interesante.
Jantele am vrut sa le decapez de crom, dar pana sa incerc Triumf, am folosit un decapant care mi le-a atacat. Tot raul spre bine, vin PE-urile care vor arata mult mai bine.
- linii turnare sunt curate, ce se vede sunt urme pe plastic, am folosit un burete abraziv (cred ca un 6-800), dupa primer o sa vad daca mai ramane ceva.
- la grosimea peretelui nu stiu ce sa zic, nu mi se pare exagerata, pozele sunt marite destul de mult, si imi e sa nu intru ori prea mult sa o stric, ori sa iasa valurita.
- o sa vina si randul motorului, n-am terminat cu el, abia am demontat niste casti si mi-am ales niste firicele interesante.
Jantele am vrut sa le decapez de crom, dar pana sa incerc Triumf, am folosit un decapant care mi le-a atacat. Tot raul spre bine, vin PE-urile care vor arata mult mai bine.
#8
Postat 06 May 2014 - 01:36 PM
Scuze ca ma bag in seama dar e un procedeu pe care l-am aplicat de multe ori.
Tibi zicea sa subtiezi pe dinauntru. Acolo nu conteaza ce valuri ai, dar plasa va ajunge mai aproape de suprafata, exact ca si cum ar fi prinsa pe tabla.
Acum ca lucrezi la ea s-ar putea sa te amagesti singur (ca si mine de multe ori) spunand ca e suficient. Dar peste un an apare vreun maniac ca 109 sau Tibi si macheta ta va fi net depasita datorita unei economii de 15 min. de lucru la subtierea aia.
Tibi zicea sa subtiezi pe dinauntru. Acolo nu conteaza ce valuri ai, dar plasa va ajunge mai aproape de suprafata, exact ca si cum ar fi prinsa pe tabla.
Acum ca lucrezi la ea s-ar putea sa te amagesti singur (ca si mine de multe ori) spunand ca e suficient. Dar peste un an apare vreun maniac ca 109 sau Tibi si macheta ta va fi net depasita datorita unei economii de 15 min. de lucru la subtierea aia.
#9
Postat 06 May 2014 - 02:19 PM
Mda, am ajuns si un maniac si inca nici nu am facut ce imi doresc...
Lasind gluma la o parte, linia aia de care zic mi se pare ca este pentru ca eu o vad din fotografie. Ca sa-l verifici poti face foarte simplu. Aplici numai peste linia si in zona respectiva un strat de vopsea neagra cu pensula. O lasi sa se usuce dupa care slefuieste cu un smirghel de 600 - 1000. Daca ramane dunga neagra, atunci trebuie facut un "face lift" cu chit sau super glue, daca nu ramane nimic, ai scapat de o treaba urita.
Treaba cu subtiatul plasticului nu este obligatorie dar vei ajunge mai devreme sau mai tirziu sa o faci si vei vedea diferenta!
Sa ai spor!
Lasind gluma la o parte, linia aia de care zic mi se pare ca este pentru ca eu o vad din fotografie. Ca sa-l verifici poti face foarte simplu. Aplici numai peste linia si in zona respectiva un strat de vopsea neagra cu pensula. O lasi sa se usuce dupa care slefuieste cu un smirghel de 600 - 1000. Daca ramane dunga neagra, atunci trebuie facut un "face lift" cu chit sau super glue, daca nu ramane nimic, ai scapat de o treaba urita.
Treaba cu subtiatul plasticului nu este obligatorie dar vei ajunge mai devreme sau mai tirziu sa o faci si vei vedea diferenta!
Sa ai spor!
#10
Postat 06 May 2014 - 07:04 PM
wurger, la 06 May 2014 - 01:36 PM, a spus:
...Dar peste un an apare vreun maniac ca 109 sau Tibi si macheta ta va fi net depasita datorita unei economii de 15 min. de lucru la subtierea aia.
Nu va suparati pa mine, dar asta ma duce direct cu gandul la "back to basics - modelism de placere" !
Treaba cu subtiatul peretelui nu-i deloc o prostie! Numai ca este foarte greu sa controlezi suprafata interioara si implicit grosimea peretelui "la muchie".
Pot garanta ca o grosime a peretelui care variaza intre 0,5 si 0,75 este de enshpe mii de ori mai urata de cat una constanta de 1,5 mm.
Pentru noi ca si modelisti nu ramane decat sa fim inventivi si sa simulam acea grosime de tabla. Pentru mine personal, subtierea peretilor pe interior ar fi ultima varianta la care m-as gandi...
#13
Postat 29 May 2014 - 07:32 AM
S-a subtiat si plasticul, in limita decenta, arata binisor pentru cat de migaloasa a fost caroseria in privinta manevrarii. Tot uitandu-ma pe pozele de pe net si la ce mi-a iesit mie, cred ca o sa mai umblu putin sa o cobor de fata, ea se imbina unde trebuie fara nici o problema dar parca e cam mare pasajul rotii. Decalurile sunt impecabile, n-am avut nici o problema la montarea lor. Poze diseara dupa ce fac modificarea pe fata.