Forum Machete,Modelism,Hobby: Messerschmitt Bf109F-2 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Messerschmitt Bf109F-2 1:48, Hasegawa kit and some other stuff

#21 Useril este offline   eddie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Location:Bucuresti

Postat 13 May 2014 - 09:38 AM

Nu stiu daca este relevant ce spun eu, dar poza cred ca este al unui alt tip de Bf... Lipseste portmap-ul, instalatia de oxigen este pozitionata altfel, cele doua ceasuri sunt pozitionate mult mai in fata (la F-2 sunt sub portmap). Problema mare insa este ca acel panou este cel de la Eduard, prevopsit. L-am slefuit pe cel din rasina si l-am aplicat pe celalalt, avand in vedere ca nu as fi reusit in veci sa-l pictez cum ar fi trebuit. Daca tot aveam doua interioare de F-2 (Aires si Eduard), am folosit din fiecare ce-am considerat ca arata mai aproape de adevar.
Oricum, multumesc pentru interesul acordat modelului meu!
:hi:

Aceasta postare a fost editata de eddie: 13 May 2014 - 09:40 AM


#22 Useril este offline   eddie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Location:Bucuresti

Postat 02 June 2014 - 11:53 PM

Am scratch-uit putin la baia trenului de aterizare secundar. Am facut axul angrenajului de comanda a directiei.

Maine (tot azi da' pe ziua) ii fac bucsile si tijele... :crazy:


Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN6729.jpg


#23 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1783
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 03 June 2014 - 04:31 PM

Vezi postareaeddie, la 02 June 2014 - 11:53 PM, a spus:

Am scratch-uit putin la baia trenului de aterizare secundar. Am facut axul angrenajului de comanda a directiei.
Maine (tot azi da' pe ziua) ii fac bucsile si tijele... :crazy:

Asta-i muzica ce-mi place <_<

#24 Useril este offline   eddie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Location:Bucuresti

Postat 03 June 2014 - 10:46 PM

Cam atat am putut sa bricolez prin zona. Am folosit ca sursa de inspiratie o fotografie primita de la Bill.

Multumesc! :hi:


Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN6731.jpg
  • Imagine atasata: KlubSP_Z1_18.jpg


#25 Useril este offline   pruteanucristian 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 77
  • Inregistrat: 24-February 14
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2014 - 07:23 AM

Arata bine, da-i bice!

#26 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 04 June 2014 - 07:29 AM

Salut Eddie,

Efortul tau este putin zadarnic zic eu, deoarece acest detaiu nu se vede. Stii doar tu ca exista. In alta ordine de idei dupa cum vad ai gresit sensul bratelor. Firele de cupru care vor iesii la deriva trebuie sa le faci din niste fire mai subtiri, altfel nu va arata bine! Ai verificat daca iti mai intra bratul trenului de aterizare?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN6731.jpg

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 04 June 2014 - 07:32 AM


#27 Useril este offline   eddie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2014 - 08:22 AM

Vezi postareatibi22, la 04 June 2014 - 07:29 AM, a spus:

Efortul tau este putin zadarnic zic eu,



Total de acord! Dar asa mi-au spus piticii...


Vezi postareatibi22, la 04 June 2014 - 07:29 AM, a spus:

In alta ordine de idei dupa cum vad ai gresit sensul bratelor.



Pffff... Tibi, nu mi-s inginer, da' cer iertare, io zic ca n-am gresit. Atasez si pozele cu explicatia rationamentului meu, dar daca chiar sunt pe aratura, sa-mi spui.

Vezi postareatibi22, la 04 June 2014 - 07:29 AM, a spus:

Firele de cupru care vor iesi la deriva trebuie sa le faci din niste fire mai subtiri, altfel nu va arata bine!



Ai dreptate, o sa caut ceva sa le schimb... Am atat de putin timp de modelit, incat atunci cand am si ma apuc de treaba incerc sa ma descurc cu ce am la dispozitie.

Vezi postareatibi22, la 04 June 2014 - 07:29 AM, a spus:

Ai verificat daca iti mai intra bratul trenului de aterizare?



Da!

Multumesc! :hi:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 31010.tailwheel_well.jpg
  • Imagine atasata: KlubSP_Z1_18.jpg


#28 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 04 June 2014 - 08:29 AM

Aha, scuze. Acum inteleg si desenul mai bine. Spor la modelit!

#29 Useril este offline   eddie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2014 - 08:34 AM

Vezi postareatibi22, la 04 June 2014 - 08:29 AM, a spus:

Aha, scuze.


Nu ai de ce, Tibi! Eu multumesc pentru interesul acordat! :hi:






#30 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 04 June 2014 - 08:41 AM

Nu ca o scuza dar inca nu cunosc chiar atit de bine Bf-109. Drept "pedeapsa" pentru mine am sa ma apuc chiar astazi de un Bf 109 E 3 Eduard pe care am sa-l prezint si eu pas cu pas cu toate ca nu am sa modific nimic. Am sa adaug numai centurile textile de la HGW, lucru nou pentru mine! Modelul gata va face parte dintr-un grup de machete construit special pentru expozitii de genul Salonului de la Bucuresti si de la Alba. deci acesta va fi primul meu "calator" si va sta mai mult in alte vitrine decit la mine acasa. :-)

#31 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2014 - 08:45 AM

Intr-adevar tijele alea de comanda nu se vor mai vedea cand inchizi avionul. Sau ma rog, le va vedea cine stie sa se uite si probabil numai daca isi doreste foarte mult sa le vada. Asta nu inseamna insa ca nu trebuia sa le faci :crazy:
Daca asa ai simtit tu ca trebuie, foarte bine.
Chiar daca nu se vor mai vedea, tu stii ca sunt acolo. Si noi stim, ca ne-ai aratat...:pardon:

Cum zicea si Tibi, daca tot te-ai bagat la detalii de-astea, niste sarme mai subtiri nitel poate ca ar ajuta, daca gasesti asa ceva.


Arata bine. Spor in continuare!

#32 Useril este offline   eddie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2014 - 09:00 AM

@Tibi Spor! Te-ai facut cu un abonat inainte de a deschide topicul! :clapping:

@Rock De cand mi-a spus Tibi am tot cotrobait... deocamdata am gasit doar sarma de plumb de 0,2. Nu stiu daca se preteaza. Mai caut. Multumesc pentru aprecieri! :hi:




#33 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 04 June 2014 - 09:57 AM

Vezi postareaeddie, la 04 June 2014 - 09:00 AM, a spus:

....
De cand mi-a spus Tibi am tot cotrobait... deocamdata am gasit doar sarma de plumb de 0,2. Nu stiu daca se preteaza. Mai caut.


Stiren tras la cald. Foloseste culeele kitului tau si o lumanare.

#34 Useril este offline   eddie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2014 - 10:16 AM

Mda... de cele mai multe ori, cele mai simple solutii sunt chiar sub c@#... ochii nostri! Multumesc! Chiar am niste fire trase si le puneam de colo colo, ca ma incurcau la cautat sarme :yahoo:




#35 Useril este offline   eddie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2014 - 11:20 AM

Am refacut comenzile din fir de stiren de ~0,2 mm, indoit la cald (la becul lampii de birou :pardon:).

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN6735.jpg
  • Imagine atasata: DSCN6737.jpg


#36 Useril este offline   eddie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Location:Bucuresti

Postat 10 June 2014 - 12:32 AM

Daca tot am avut doua zile libere, am mai bricolat putin la al meu Me. Veti observa din poze stadiul in care ma aflu cu constructia: fuzelajul lipit, slefuit imbinarile cu smirghel de 800, 1500 si 2000 (dupa caz) la ud plus aplicat Mr. Surfacer de cateva ori acolo unde a fost nevoie, astupat cu Mr. Surfacer cateva capace de acces pe care nu le-am regasit in planuri, apoi lipit cateva fotodecupaje. Imi pun ceva intrebari referitoare la modul corect de abordare a acestora, in principal la modul de vopsire. Cred ca le voi vopsi suprafetele interioare, cele la care accesul va fi limitat dupa lipire.

Am mari emotii cu privire la inca o etapa pentru care experienta mea este aproape de 0... regravarea unor linii de panou care s-au estompat la slefuirea suprafetelor lipite. Pentru suprafetele plane, am o oarecare idee, insa fuzelajul imi da fiori. Sunt doua linii longitudinale (chiar zonele de contact ale celor doua jumatati de fuzelaj) plus cele transversale, care ar trebui usor adancite in zonele slefuite.

O saptamana frumoasa, dragilor!

:hi:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN6738.jpg
  • Imagine atasata: DSCN6741.jpg
  • Imagine atasata: DSCN6742.jpg
  • Imagine atasata: DSCN6743.jpg
  • Imagine atasata: DSCN6744.jpg
  • Imagine atasata: DSCN6746.jpg
  • Imagine atasata: DSCN6747.jpg
  • Imagine atasata: DSCN6748.jpg
  • Imagine atasata: DSCN6749.jpg
  • Imagine atasata: DSCN6750.jpg

Aceasta postare a fost editata de eddie: 10 June 2014 - 12:33 AM


#37 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 10 June 2014 - 07:43 AM

Arata foarte bine eddie! Acum, la fuselaj am si eu o dilema. Stiu ca pe intrados exista o linie de panou pe toata lungimea fuselajului ( exact in forma pe care o ai acuma ). Daca vad bine, tu l-ai slefuit neted. Nu imi este clar daca o linie de panou exista si pe extrados, deci de la cupola pina la deriva. Am aflat ca in Ungaria este o disputa crincena pe tema asta, iar concurentii sunt depunctati daca nu exista aceasta lini de panou. Un fost pilot din Ungaria cu care am vorbit la Alba, sustine ca in zona respectiva nu exsita aceasta linie de panou. Am descarcat niste fotografii la rezolutie mare dar tocmai acest detaliu este greu de observat si nu sunt convins. Poate sunt cunoscatori si elucideaza aceasta dilema!

#38 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 10 June 2014 - 08:22 AM

Suprafetele interioare este bine sa le vopsesti inainte de lipire.
In privinta regrvarii, citeva sfaturi ai aici: http://www.cartula.r...panourilor.html
In privinta liniei de panou dintre cupola si deriva, logic, ea trebuie sa existe. Tablele nu puteau fi taiate dint-o bucata, ca sa inveleasca fuselajul si macar din considerente economice. In desenele cu pretentii acea linie exista. In poze s-ar putea sa nu se vada, nu este exclus ca locul sa fie chituit, ca si alte imbinari de panou, de altfel.

#39 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 10 June 2014 - 08:39 AM

Salutare.

Linia de panou de pe spinarea avionului (parte superioada fuselaj posterior, intre cupola si deriva) exista. La fel cum exista si cea de pe partea opusa, de la bechie la baza aripii.
Atasez si un mic desen de exemplificare.
Acum, aceste linii de panou existau, e-adevarat, dar cred ca uneori ele sunt prea evident reprezentate. Liniile de panou de pe fuselajul posterior al lui 109 nu erau atat de pronuntate ca liniile dintre placile de otel de la cuirasate.
Deci tre' sa existe o decenta, domle':crazy:


Arata bine avionul Eddie. O sa fie foarte sexy cu radiatoarele si flapsurile alea de PE.

Si eu cam strangeam din b#ci la gravare, dar dupa ce am incercat parca nu mai e dracul atat de negru.
Iti trebuie scula dedicata (e esentiala - eu personal recomand fara retinere producatorul din susul paginii) si ceva cu care sa s-o ghidezi foarte clar. Pentru asa ceva, eu folosesc dymo tape. E un fel de banda foarte ingusta si mai grosuta, usor plastifiata.
Se gaseste cu dificultate...eu am gasit o singura data pe un site din UK. O solutie inlocuitoare buna este banda 3M (am vazut recent la Colorit), care e cam acelasi lucru numai ca are adezivul putin mai slab.

Spor in continuare,

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: top.jpg


#40 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 10 June 2014 - 09:00 AM

Desene am si eu dar astea nu ma conving! Poze frate! Poze! Sunt cele mai clare argumente!

Legat de benzile alea, banda Dymo este cea cu adeziv mai slab! Banda Dymo este dintr-o folie de plastic , de aceea ghideaza mai bine dar are si dezavantaje. In anumite situatii banda 3 M care este din vinil si adera mai bine te ajuta sa gravezi in zone unde banda dymo nu sta! Banda 3M am cumparat-o de la Pictura Online. vezi aici : 3 M

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

10 useri citesc topicul
0 membri, 10 vizitatori, 0 utilizatori anonimi