Forum Machete,Modelism,Hobby: Iar-317 Airfox - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Iar-317 Airfox

#21 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 28 June 2006 - 04:56 PM

Eh, nu as vrea sa pornesc o polemica pe tema muzeului aviatiei de la noi. Nu asta cred ca e scopul.
Pe de alta parte insa, vin si eu sa intreb... Oare problema e doar de o parte sau defapt lucrurile sunt un pic diferite si mult mai complicate?
Altfel spus, cati dintre voi au vrut sa faca ceva si au fost trimisi la plimbare? :-) Poate ar trebui totusi incercat ceva concret, pornind cu "nu cat e mentalitatea asta la muzeu" nu se ajunge departe. Si tot o problema de mentalitate e in fond cand se spune "nu se poate schimba nimic"...

#22 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 28 June 2006 - 07:01 PM

wurger, la Jun 28 2006, 01:13 PM, a spus:

Dl. Dan Antoniu spunea la lansarea cartii dumisale ca fabricile de avioane au fost singurele care nu i-au dat concursul in documentare (spre deosebire de arhive).

este adevarat ca fabricile nu te ajuta cu nimic. la IAR daca vrei sa vezi arhiva de poze cu IAR-37,38,39/80,81 sau alte avioane din perioada testelor sau a reparatiilor nu se poate fiindaca sunt SECRETE desi razboiul s-a terminat de 60jde ani.

#23 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 28 June 2006 - 07:13 PM

Cred ca si hoastele de Airfox sunt secrete, de nu stie conducerea fabricii de ele. Acum cateva luni am deschis subiectul stand de vorba cu dl. Craciunoiu de la Modelism. S-a aratat foarte mirat de poze, zicandu-mi ca, desi ar face parte din Conducerea de la Ghimbav, i s-a spus de mai multe ori ca Vulpile nu mai exista de ceva ani. L-am asigurat ca adevarul e altul.
BYE!
Gopo

#24 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 29 June 2006 - 01:31 AM

Bine Cartula, atunci hai sa facem un demers concret.
Ne intalnim duminica si mergem incorpore, cati ne-om strange la muzeul aviatiei si propunem conducerii sa restauram prin voluntariat un aparat - Primul.
Ca poate dansii nu au timp fiind angajati acolo...

#25 Useril este offline   narcis 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 98
  • Inregistrat: 26-June 06

Postat 29 June 2006 - 05:08 PM

Cartula, cu respect - dar nu am vrut sa creez si nici nu vreau sa creez o polemica pe tema Muzeului Av. Am incercat sa atrag atentia asupra unui lucru foarte usor de facut - intretinerea Parcului de avioane si elicoptere - de catre conducerea Muzeului. Punct si de la capat.
Wurger, a propus sa ne intalnim si sa mergem incorpore la Muzeu si sa vedem ce putem face. De acord, dar eu vin cu urmatoarea propunere:
- SA STABILIM DE COMUN ACORD aici pe site, O ZI si O ORA si UN LOC de INTALNIRE unde sa discutam si sa vedem CARE, CE si CUM putem face ceva pentru ca aceasta "Vulpe" sa ajunga acolo unde ii este locul, la Muzeul Aviatiei si eu, Narcis ma angajez,ca de buna voie si nesilit de nimeni ( doar de pasiunea pentru Aviatie ) ca in momentul in care avem toate partile componente ale "Vulpii" ( fuselajul, grinda de coada, ampenajul orizontal si stabilizatoarele, BRS, BRP, pale elici, motorul, capotele, etc. ) sa asamblez aceasta " Vulpe " la scara 1/1 doar ca macheta statica.
Sper sa ne intalnim, sa ne cunoastem si sa ajungem la un consens. Toate cele bune.

#26 Useril este offline   Arkadi 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 35
  • Inregistrat: 29-April 06

Postat 29 June 2006 - 05:21 PM

Initiativa este foarte buna, entuziasm cat cuprinde, dar o forma de asociere (Asociatie, club, secta :D, cum vrem sa ii spunem) ar fi foarte utila pentru situatii de acest gen. Una este cand un muzeu/fabrica etc sta de vorba cu o mana de oameni si alta e cand are ca partener de discutie o persoana juridica...

Poate ar trebui scoasa de la naftalina ideea asociatiei... Propun sa trecem si :-) in statut :)))

#27 Useril este offline   eugen 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1530
  • Inregistrat: 02-November 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie post WWII

Postat 30 June 2006 - 09:05 AM

:-) :lol: :lol:
Ufffff, $%^$ it! Ce na%&a ca nu castig potu' al' mare la 6 din 49!

Cred c-am mai spus (vanare de vant) ca mai sunt si alte multe, foaaaaaaaaaaaarte multe chesti, care, istoric - vorba lu'..., se duc de rapa!

:hammer: Suntem prea mici pentru un razboi atat de mare!

Aceasta postare a fost editata de eugen: 30 June 2006 - 09:15 AM


#28 Useril este offline   FlyBoy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1937
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Location:Bucuresti

Postat 30 June 2006 - 09:16 AM

Arkadi, la Jun 29 2006, 06:21 PM, a spus:

Initiativa este foarte buna, entuziasm cat cuprinde, dar o forma de asociere (Asociatie, club, secta :D, cum vrem sa ii spunem) ar fi foarte utila pentru situatii de acest gen. Una este cand un muzeu/fabrica etc sta de vorba cu o mana de oameni si alta e cand are ca partener de discutie o persoana juridica...

Poate ar trebui scoasa de la naftalina ideea asociatiei... Propun sa trecem si :-) in statut :)))

Asta era un bun prilej pentru "ezerccitarea" fonctiunii asociatiei, apropos de ce facem cu ea. :-?
Eu mai mult sa zic nu vreau, dar retineti ca

"strong is the one with whom the friends are" JM Yoda, pe cand se gandea la cluburi!!! :hammer:

#29 Useril este offline   zapacitu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 335
  • Inregistrat: 13-August 06

Postat 01 October 2006 - 02:55 PM

horia:

Citeaza

Daca mai ajungi la fabrica sau mai suni pe acolo intreaba ce s-a intamplat cu IAR 825 Triumph, si daca ti se spune ca a fost casat sa nu-i crezi, el a ajuns in proprietatea unui colectionar american desi era trecut in inventarul fabricii ca "prototip".


E de vanzare: http://www.billausti...825/index.shtml

#30 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 21 November 2007 - 08:42 PM

Imagine atasata: air1.JPG
Imagine atasata: a2JPG.JPG..

#31 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 21 November 2007 - 09:58 PM

Aocmai ce mi-am luat un Alouette III 1/72 care va deveni Airfox! :friends:

#32 Useril este offline   Kamob 50 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1970
  • Inregistrat: 13-May 06

Postat 22 November 2007 - 01:15 AM

@gopo: Si eu am un Heller 316 1/72. Te bagi la o lucrare?!

#33 Useril este offline   George_nkl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 07-May 07

Postat 22 November 2007 - 02:53 PM

Vezi postareazapacitu, la 1 Oct 2006, 14:55, a spus:


Revenind la link-ul pus de zapacitu, avionul ce apare acolo este de fapt o modificare a IAR-823 Pelican(mai de graba se pare ca e vorba de o inlocuire a motorului), numita Triumph, si nu IAR-825 Triumf. Vedeti:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Triumph1.jpg
  • Imagine atasata: 831.jpg

Aceasta postare a fost editata de George_nkl: 22 November 2007 - 02:57 PM


#34 Useril este offline   Eurofighter 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-January 07

Postat 22 November 2007 - 03:05 PM

cautand prin arhiva cu inamtriculari l-am gasit ca fiind IAR-831, ceea ce scrie si pe fuselaj :friends:

#35 Useril este offline   George_nkl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 07-May 07

Postat 22 November 2007 - 03:42 PM

Vezi postareaEurofighter, la 22 Nov 2007, 15:05, a spus:

cautand prin arhiva cu inamtriculari l-am gasit ca fiind IAR-831, ceea ce scrie si pe fuselaj :friends:

Ai dreptate, nu m-a ajutat mintea. Pentru clarificare postez in continuare o poza cu IAR-823 si apoi una cu IAR-825 Triumf.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: roman_01.jpg
  • Imagine atasata: IAR_825.jpg
  • Imagine atasata: Image888.jpg

Aceasta postare a fost editata de George_nkl: 22 November 2007 - 03:44 PM


#36 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 22 November 2007 - 07:48 PM

George_nkl a spus:

Revenind la link-ul pus de zapacitu, avionul ce apare acolo este de fapt o modificare a IAR-823 Pelican(mai de graba se pare ca e vorba de o inlocuire a motorului), numita Triumph, si nu IAR-825 Triumf. Vedeti:


Salut,

Lucrurile sunt de fapt mult mai simple decat credeti. Industria Aeronautica Romana ajunsese extrem de saraca in deceniul 9 al secolului 20. IAR-825 Triumf si IAR-831 Pelican sunt declinari succesive ale uneia si aceleasi celule. Altfel spus, nu au existat concomitent aceste doua aparate, ci unul provine din modificarea celuilalt (unica celula 831 a devenit, prin remotorizare, 825). Confuzia IAR-823 Pelican provine de la simplul fapt ca, initial, proiectul avionul de scoala si antrenament "cu locuri in tandem" s-a numit "823 B" - motivat, pe buna dreptate, de faptul ca folosea o mare parte din elementele de structura ale 823-ului.

Cu speranta ca nu se va face ras pe seama personajul ochelarist ce polueaza silueta avionului, postez o poza cu 831 Pelican (n-am furat-o de nicaieri).

mack

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: post_01.jpg


#37 Useril este offline   George_nkl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 07-May 07

Postat 22 November 2007 - 11:18 PM

Vezi postareamack, la 22 Nov 2007, 19:48, a spus:

Salut,

Lucrurile sunt de fapt mult mai simple decat credeti...

De fapt dupa ce am postat toate aceste poze la un loc, am putut constata si eu ca exceptind configuratia partii anterioare a fuzelajului, conditionata de diferitele motoare folosite in fiecare dintre cele "trei" tipuri (Triumph, Pelican, IAR-825 Triumf), nu prea exista mari diferente intre ele. Una ar fi ca partea mobila a cupolei este dintr-o bucata la IAR-825 Triumf, iar din doua la celelalte doua. Asta mi s-a parut interesant pentru ca pina astazi, am crezut ca IAR-825 Triumf, a fost un avion foarte diferit fata de Pelican. Dupa cite a scris si Mack s-au cam clarificat lucrurile.
P.s. : foarte interesanta poza

Aceasta postare a fost editata de George_nkl: 22 November 2007 - 11:20 PM


#38 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 22 November 2007 - 11:52 PM

O explicatie pentru cea de-a treia declinare din aceasta "saga" (IAR-831 -> IAR-825 Triumf -> TRIUMPH), fiecare cu motorizare diferita de celelalte doua, poate fi data de faptul ca IAR-825 Triumf a ramas destul de repede fara motor. Prea pretiosul turbopropulsor "originar din vest" a fost grefat pe o alta celula (cu o filiatie diferita, 826 -> 827), ansamblul devenind IAR-828. Cred ca in aceasta stare (fara motor) a fost instrainata celula lui 825 iar noul proprietar a facut si el ce a putut...828 a scapat si a ajuns - minune mare - in patrimoniul Muzeului Aviatiei. O mai fi motorul cel pretios sub capotajul lui?

mack

#39 Useril este offline   Kamob 50 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1970
  • Inregistrat: 13-May 06

Postat 23 November 2007 - 02:07 AM

Din cate imi aduc eu aminte, nu mai are nimic ca si motor, dar cu proxima ocazie ma dac si bag un ochi. Intre timp, 828-ul de la MAv a inceput incet dar sigur sa devina o epava. :friends:

mack, uite ca am dres-o un pic: fara scame si cu niste contrast pe lang un sharp cu KPT6 :friends: aaah, si fara personaj :dribble:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: post_01_mod.jpg


#40 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 23 November 2007 - 09:09 AM

Citeaza

mack, uite ca am dres-o un pic: fara scame si cu niste contrast pe lang un sharp cu KPT6 :friends: aaah, si fara personaj :friends:


Eu zic sa fii cu mare bagare de seama, s-ar putea ca in aceasta noua forma, imaginea sa devina atractiva "colectionarilor de folclor tehnic" :).
Lasand gluma la o parte, ai facut o treaba buna.

mack

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi