Forum Machete,Modelism,Hobby: Iar-317 Airfox - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Iar-317 Airfox

#1 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 24 June 2006 - 07:53 PM

Nu reusesc sa pun nici o poza cu Airfox-ul (ce a mai ramas din el). Cine vrea asa ceva sa-mi dea o adresa de mail, de preferinta Yahoo, ca inghite mai multe (sau ma insel?).

#2 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 24 June 2006 - 08:13 PM

gopo, la Jun 24 2006, 07:53 PM, a spus:

Nu reusesc sa pun nici o poza cu Airfox-ul (ce a mai ramas din el). Cine vrea asa ceva sa-mi dea o adresa de mail, de preferinta Yahoo, ca inghite mai multe (sau ma insel?).

Da drumul la poze pe cristian2marin@yahoo.com si gasesc eu o solotie sa le postez.
Bafta!

#3 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 25 June 2006 - 06:22 AM

Prin amabilitatea lui Gopo pozele au ajuns la mine si de la mine tocmai in sectiunea Walkarounds/Diverse/Airfox.

Imagine postata

Arata ca o vulpe oparita, naparlita, fara coada ... vai mama ei! :-)
Bafta!

#4 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 25 June 2006 - 06:44 PM

Naparlita-acum. Da-n decembrie'89 a zburat si s-a tras asupra ei. Pilotii au cuplat tiptilu' si-au sters-o fara sa incaseze ceva plumbi. Ar fi frumos s-o vedem reconditionata la Muzeul Aviatiei.
BYE!
Gopo

#5 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 25 June 2006 - 07:24 PM

daca nu ma insel ce se vede acolo este cabina prototipului nr2 care nu a fost terminat si in starea in care este era dusa la prezentari in Franta si Anglia. cel care a zburat in 89 cred ca este in alta parte. dar unde nu se stie. nici Dl Paul Sandachi de la muzeul aviatiei nu a reusit sa afle.

#6 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 25 June 2006 - 08:30 PM

Imi pare farte rau, Horia, dar te inseli rau de tot. Daca te uiti atent in pozele cu Airfox postate, mai precis cadrele HPIM 1121 si 1122, vei vedea intre botul fuselajul prototipului 1(postat pe acel carucior) si coada acelui Ka 126 ramasitele prototipului 2, cel care nu a zburat niciodata. Prototipul 1 a fost cel prezentat pe afara si a zburat si in decembrie '89.
Acum ca am lamurit-o pe asta sa trecem la cealalta. Nu sunt sigur ca dl.Sandachi si-a facut corect temele, sau a fost dezinformat. Sincer, inclin catre a doua varianta. Cand au fost facute pozele (martie 2005) cele doua epave se aflau in aceeasi magazie cu cele cateva Ka-uri 26 si 126, dupa colt de intrarea spre sala pilotilor. Poti sa-i spui dlui Sandachi ca cei din conducerea fabricii de Ghimbav se pare ca habar nu au de existenta epavelor.
Nu garantez ca in anul ce s-a scurs de atunci nu s-a mai intamplat nimic.
Sincer, cred ca as putea sa ma interesez pe la fabrica. Mi-ar place sa vedem la Muzeul Aviatiei un Airfox reconditionat.
BYE!
Gopo

#7 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 25 June 2006 - 09:41 PM

ai dreptate, mai este o epava. dar uita-te la poza "din vremurile bune" adica aia de la le Bourget si vezi unde are petele bej vopsite pe partea dreapta si unde le are epava din hangar. crezi ca este acelasi elicopter revopsit? in acelasi hangar am fost si eu cu multi ani in urma si cineva zicea ca al doilea prototip a fost gata dar nu avea motor.Francezi nu vroiau sa vanda alt tip de motoare romailor si ca se incerca fabricarea unuia in Romania s-au acizitionarea licentei de altundeva. Elicopterul a fost prezentat in Franta si Anglia dar nu putea fii omologat fiindca nu era 70% original, iar epava de langa s-ar putea sa fie un mock-up pe care il prezentau la targurile aviatice in incercarea de a gasi un motor si ai creste "originalitatea".

#8 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 26 June 2006 - 11:41 AM

Salut, Horia!
Ai oarecum dreptate cu petele bej de pe dreapta. Dar in opinia mea petele difera doar ca forma, nu ca pozitionare, ceea ce ma duce cu gandul la o revopsire.
In ceea ce priveste care prototip a zburat, care a fost prezentat pe afara etc. se pare ca am vorbit cu oameni diferiti, si fiecare stia ceva-ceva. Eu unul am vorbit cu ''taticul'' pilotilor de incercare din fabrica, nea Puiu Randiteanu si cu inca vreo 3 mesteri batrani de pe acolo. Nu vreau sa spun ca eu si numai eu am dreptate.
Parerea mea sincera este ca din astfel de confruntari de idei putem afla adevarul despre Airfox, un capitol al Aviatiei Romane mult prea putin atins.
Bafta!
Gopo

#9 Useril este offline   Suburban 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 415
  • Inregistrat: 13-December 04
  • Location:In the Dark Crown Vic parked outside

Postat 26 June 2006 - 02:59 PM

Faine pozele Gopo. Nu as mai fi crezut ca ceva din acel Airfox inca mai exista. Resturile acelea ar arata totusi mai bine in muzeu.

#10 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 26 June 2006 - 07:51 PM

E adevarat, ar arata mai bine la muzeu. Dar, asta e, nu stiu daca sensibilizam noi pe cineva discutand pe forum.
Pentru Horia: ai avut dreptate, nu seamana petele bej. Insa, asa cum am promis m-am mai interesat pe la Brasov, cat am reusit prin telefon. Mi s-a reconfirmat ca in pozele mele este ceea ce a fost proto. 1, cel care a zburat si a fost prezentat la Le Bourget, si care a fost revopsit cel putin odata. De Anglia nu stiau nimic, dar asta nu inseamna ca nu a fost vreun proto. si pe acolo. Totusi, mie mi s-a spus ca proto.2 nu a fost terminat niciodata.
Tot pentru Horia: ii poti sugera dlui Sandachi sa inceapa un demers, ceva, pe la Brasov pentru epave, si inca unul pe la SMFA pentru partile lipsa (coada, trenul, rotoarele, transmisia, motorul etc. erau de Alouette) ca au destule depozitate pe la Ianca. Oricum, dansul are mult mai multa trecere pe la sefi decat oricare dintre noi.
BYE!
Gopo

#11 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 26 June 2006 - 09:01 PM

daca nu ma insel la intalnirea noatra din luna martie (poate chiar februarie) a fost si dl. Sandachi si chiar a venit vorba de Airfox, iar el a spus ca tocmai se intalnise cu cateva saptamani in urma cu un director de la IAR, iar acesta din urma i-a spus ca nu mai exista niik din elicopter. deci dl Sandachi a fost dezinformat chiar de cineva din fabrica. asta se intampla cu vreo 2 luni inainte de deschiderea muzeului de aviatie in noua lui locatie, iar dl. Sandachi cauta orice pentru a mai umple spatiul. acelasi raspuns l-a primit si despre avionul IAr 831 Pelican desi eu l-am vazut in hangar acu 2 ani.
Daca mai ajungi la fabrica sau mai suni pe acolo intreaba ce s-a intamplat cu IAR 825 Triumph, si daca ti se spune ca a fost casat sa nu-i crezi, el a ajuns in proprietatea unui colectionar american desi era trecut in inventarul fabricii ca "prototip".

#12 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 27 June 2006 - 08:18 AM

La Ghimbav nu cred ca mai ajung prea curand. Pot sa mai incerc un telefon-doua.
Dar mai tinem legatura.
Am impresia ca am vazut Triumph-ul acum cam 3 ani in hangarul de langa turn. Nu era ala cu motor turboprop?
BYE!
Gopo

#13 Useril este offline   narcis 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 98
  • Inregistrat: 26-June 06

Postat 27 June 2006 - 02:03 PM

Salutare de la un membru nou! Detin o poza alb-negru cu acest elicopter inmatriculat "01", o am dintr-o revista a Aviatiei Militare, si nu reusesc sa v-o arat din cauza formatului prea mare. Daca ma poate ajuta cineva ...In legatura cu o eventuala aparitie a AIRFOX-ului la Muzeul Aviatie, cred ca nici nepotii nostrii nu vor avea parte de asa ceva, dar noi! Chiar credeti ca dl. Sandachi vrea sa umple golurile de la Muzeu? Toate cele bune.

#14 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 27 June 2006 - 02:16 PM

narcis, la Jun 27 2006, 02:03 PM, a spus:

Salutare de la un membru nou! Detin o poza alb-negru cu acest elicopter inmatriculat "01", o am dintr-o revista a Aviatiei Militare, si nu reusesc sa v-o arat din cauza formatului prea mare. Daca ma poate ajuta cineva ...

Bine ai venit, Narcis!
Rezolvarea la problema cu postatul pozei se afla pe prima pagina din topic :-)

Citeaza

crios, la Jun 24 2006, 08:13 PM, a spus:

gopo, la Jun 24 2006, 07:53 PM, a spus:

Nu reusesc sa pun nici o poza cu Airfox-ul (ce a mai ramas din el). Cine vrea asa ceva sa-mi dea o adresa de mail, de preferinta Yahoo, ca inghite mai multe (sau ma insel?).

Da drumul la poze pe cristian2marin@yahoo.com si gasesc eu o solotie sa le postez.
Bafta!


Bafta!

#15 Useril este offline   narcis 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 98
  • Inregistrat: 26-June 06

Postat 27 June 2006 - 06:53 PM

O poza, o schema si date tehnice despre IAR-317 Airfox gasiti la adresa: http://avia.russian..../iar-317-r.html.

#16 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 27 June 2006 - 08:47 PM

Asta e poza despre care zicea Narcis. Mi-a mai trimis o pagina scanata, dar are 2 megi.
Dupa ce o s-o mai ajustez pe ici pe colo am s-o postez langa celelalte din walkarounds.
Bafta!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: AIRFOX.jpg


#17 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 28 June 2006 - 02:13 PM

Sa zicem ca Sandachi e dezinteresat (ceea ce nu m-ar mira, judecand dupa ceea ce se intampla in muzeele din Romania), nu am putea sa facem o campanie prin care macar sa-i aducem la exasperare pe cei de la IAR.
Dl. Dan Antoniu spunea la lansarea cartii dumisale ca fabricile de avioane au fost singurele care nu i-au dat concursul in documentare (spre deosebire de arhive).
Eu cred ca daca vor intlege ca sunt mai mult de 50 de persoane care stiu de prototipurile care zac si se deterioreaza prin hangare ar putea avea o umbra de jena in a mai astepta colectionarul minune care sa le dea un comision gras (sau poate chiar pretul intreg) pe prototipurile "CASATE".
Chestia cu campania ar trebui sa fie valabila pentru toti cei de aici, nu numai pentru cei cu dragoste de elicoptere.
SA FIM CA RAIA (scabia) ! :hammer: :-) :lol:

#18 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 28 June 2006 - 02:45 PM

Si sa facem CE? Mai exact, fara concursul si interesul clar al unui muzeu, vise, taica... Ca n-o sa dea nimeni asa ceva unei persoane fizice, nu au cum. Asa ca mai degraba trebuie frecat la capsor (SI) muzeul.

PS: am despartit subiectul, Gopo, discutia despre Airfox merita subiect separat

#19 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 28 June 2006 - 04:02 PM

Cartula, bine ai facut!
Eu voi ramane pe topicul cu Airfox.
Celalalt eu zic ca poate fi inchis. Pentru chestii legate de Socat sau altele pot fi contactat pe mail la goposaurus@yahoo.com
BYE!

#20 Useril este offline   narcis 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 98
  • Inregistrat: 26-June 06

Postat 28 June 2006 - 04:27 PM

Care muzeu? Al Aviatiei Romane? Cel condus de dl. Sandachi?...Vise, cu respect. Poate ma insel, dar sa dea Domnu' sa fie bine. Dl. Sandachi nu a fost in stare sa aibe grija de Parcul de Avioane si Elicoptere din curtea Muzeului, ati vazut in ce hal arata avioanele si elicopterele - roti desumflate, motoare lipsa - IAR-93, IAR-330 PUMA, - MIG-urile transformate in cosuri de gunoi - in prizele de aer si in efuzoare, - scari lipsa la IL-28, MI-8, MI-17, MIG-uri - Cati dintre dvs. ati avut ocazia sa va uitati LIVE in cabina unui MIG, nu prin cupola, dar sa stati pe scaunul pilotului?, - interiorul de la Aero-45, elicoptere nedeschise publicului, Cum arata IL-10, La-5?, etc. Apropo, dar de MI-1, cel care este intr-o stare mai buna decat cel care a zacut la Baza Aeriana Otopeni sau MI-4 care l-a abandonat in curtea aceleasi Baze? Am sa incerc sa va arat poze cu cele 2 elicoptere MIL - daca MB sau GB imi permit, daca nu am sa-l rog pe Crios sa ma ajute.
Ganditi-va cate locatii a schimbat Muzeul Aviatiei de cand s-a deschis? Si altele. Lucruri marunte care ne fac viata mai frumoasa si care parerea mea, ar trebui sa ne de-a de gandit.
Imi doresc, la fel ca si dvs sa avem aceasta "Vulpe" in Muzeu dar nu cred ca va fi posibil atata timp cat acolo exista alta mentalitate.
Am sa incerc sa va arat 2 poze cu un avion care merita sa stea la Muzeu nu abandonat pe un Aerodrom Militar.
Nu am nimic cu dl. Sandachi dar cred ca ceea ce am spus aici este adevarat, multi dintre dvs ati fost acolo, ati vazut si facut poze acolo.
Cum arata un Muzeu al Aviatie in alte tari ?
Toate cele bune.

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

13 useri citesc topicul
0 membri, 13 vizitatori, 0 utilizatori anonimi