ce balast folositi? pentru echilibrarea machetei
#1
Postat 08 April 2014 - 03:33 PM
Prin urmare: instructiunile avionului pe care vreau sa il fac (F-16 de la Italeri, scara 1:72) spun sa includ un balast in radomul avionului in greutate de 10gr. Presupun, pentru ca macheta sa nu stea pe coada. La scara aceasta spatiul respectiv este destul de mic. Am cantarit diverse obiecte mici (nasturi, tinte, suruburi, piulite), dar cantarul meu de bucatarie le gaseste lipsa. :D M-am gandit si la chit, dar nu stiu daca este suficient de greu. Imi da cineva va rog o idee in legatura cu ce obiect sau material sa folosesc?
#2
Postat 09 April 2014 - 10:19 AM
In instructiunile de montaj se indica si greutatea lestului ce trebuie pus intr-un anume loc, atunci cind e cazul. Din experienta mea, de multe ori greutatea indicata este mult peste necesitate sau ...locul indicat este atit de mic, incit si daca ai folosi uraniu, pe volumul dat, nu ai obtine greutatea indicata!
Pentru determinarea locului si greutatii necesare, eu folosesc urmatoare metoda.
- asamblez macheta "la rece", adica pun tot ce este nesesar in partea din spate a punctului de sprijin (motoare, ampenaje etc), in general trenul principal de aterizare.
- in locul montarii jambelor introduc doua tije de plastic, resturi de la ramele kit-ului, pe care sprijin avionul.
- aleg punctul unde vine pus lestul [botul avionului, partea din fata a motoarelor (daca acestea trec de punctul de sprijin!!!), sub podeaua cocpitului etc)
- pun in acel loc o bucata sau bucati de plumb, dupa caz, pina macheta pica in bot. Aceasta va fi greutatea necesara pentru echilibrare.
Dupa asamblarea finala, elementele adaugate in partea din fata punctului de sprijin (parbriz, cupola, interior cocpit, elici, jamba de bot etc) nu vor face decit sa ingreuneze acea parte, deci avionul sa stea cit mai stabil.
#5
Postat 09 April 2014 - 06:03 PM
Big Z are dreptate : cel mai bun este plumbul
Am folosit plumb turnat la "Herculan"
Uite cum am procedat eu : Am luat folie alimentară de aluminiu şi am presat-o, pe interior ,īn "botul" Herculanului (desigur, pānă să īl montez) . Mi-a ieşit o matriţă ce a copiat perfect interiorul "botului". Īntr-o cutie de "pateu" (golită, desigur ) am topit plumb şi l-am turnat īn matriţă. Balastul obţinut astfel l-am fixat cu ajutorul siliconului. S-a echilibrat perfect !
Aşa am procedat eu .( probabil că sunt zeci de metode )
Spor !
Alin .
#6
Postat 10 April 2014 - 09:06 AM
Se numesc - pentru montura Texas sau Carolina.
http://www.fishmag.r...ntura-texas.htm
In rest, bilele mici de pus pe fir, care se gasesc si la tarabele de pescuit din piata. La astea e bine ca adaugi treptat cat iti trebuie si la anumite avioane conteaza.
Me 262 are o jamba fata asa subtire ca daca pui mult plumb risti sa se rupa numai daca-i dai un deget in bot.
#7
Postat 10 April 2014 - 04:18 PM
@anakinu, frumoasa macheta!
#8
Postat 10 April 2014 - 09:10 PM
Finn, la 10 April 2014 - 04:18 PM, a spus:
@anakinu, frumoasa macheta!
#9
Postat 19 April 2014 - 09:07 AM
Greutatea lor este de ajuns, chiar daca sunt mai usoare decat greautatea din instructiunile de asamblat.
Plumb folosesc doar la avioane mai mari...fiind un metal moale se prelucreaza mai greu (ma refer la taiatul in bucati mai mici...)
Finn: daca cauti un cuvant romanesc pentru ''ballast', de ce nu zici greutate ;)'
#10
Postat 03 May 2014 - 07:00 PM
Citeaza
#11
Postat 03 May 2014 - 08:49 PM
Plastilina, blu tack, patafix, chit, sunt bune, dar pentru unele machete nu e suficient doar atat, de aceea se recomanda plumb, care are densitatea cea mai mare, din ceea ce e facil de procurat.
Aceasta postare a fost editata de anstro: 03 May 2014 - 08:49 PM
#12
Postat 04 May 2014 - 09:51 AM
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 04 May 2014 - 09:52 AM