StuG III Ausf. G Bodo Spranz
#1
Postat 16 March 2014 - 07:22 PM
Acum ceva vreme AdiP ne-a uimit cu o realizare de exceptie flakpanzer si m-a determinat sa incerc si eu o abordare aproape de la zero a unui interior.
Intrucat nu am gasit planuri am urmat sfatul lui Adi si m-am documentat si am transpus in schita fotografiile pe care le-am gasit in diverse surse, printre care armour workshop, planet armour, schitele de la CMK ale interiorului de rasina cmk, precum si o lucrare impresionanta Louis Leung.
Am inceput cu asta
#2
Postat 16 March 2014 - 07:32 PM
Cutia am facut-o de la zero, din resturi de la kit-uri, cartele telefonice si ciulee "trase" la cald. Aceleasi materiale, precum si plasticul de la paharele de iaurt le-am folosit si pentru reductoare si ambreiaje (am lucrat cam neingrijit, dar voi spala tot la sfarsit, inainte de primer.
Transmisia montata arata cam asa:
Aceasta postare a fost editata de panzerseba: 16 March 2014 - 07:46 PM
#4
Postat 16 March 2014 - 09:57 PM
Vad ca ai reprezentat transmisia cu capacul montat pe ea, e perfect ok si asa desi (mie unuia cel putin) mi-ar fi placut mai mult o reprezentare fara acel capac, lasand sa se vada bolturile de inchidere a carcasei in partea superioara.
In legatura cu statiile radio (fiind vorba de masina comandantului), as propune sa alegi varianta Geratsatz Fu.5 si Fu.8 plus Mw.E.c-ul de pe partea dreapta a masinii, pentru care am si o varianta corecta de vopsire :
http://www.laud.no/ww2/mwec/
Pentru alte detalii de interior, ai mai jos niscaiva poze :
http://www.panzerace...ts.asp?TID=1429
Sper sa-ti fie de folos cele doua link-uri, daca nu cumva le stiai deja.
Iti urez spor in continuare; eu te voi urmarii cu placere.
Adi
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 16 March 2014 - 09:58 PM
#5
Postat 17 March 2014 - 12:01 AM
Cutia ar fi aratat mai bine fara capac, dar am ales sa o fac asa din 2 motive: 1. e mai simplu de realizat, 2. la varianta pe care o fac (early) avea capac, probabil ca au renuntat ulterior, din economie.
Cat priveste radioul, voi face varianta de comanda, asa cum ai propus si tu, as fi vrut sa adaug si difuzorul, chiar daca nu apare in schema la varianta asta, ma mai gandesc unde as putea sa il leg.
Probabil ca radiourile ar fi aratat mult mai bine dac adoptam varianta Aber, dar as fi depasit bugetul, asa ca o sa incerc sa le fac eu, mai ales ca "cineva" a avut bunavointa sa posteze niste schite cu dimensiunile de la PE Aber
Multam pt link-uri, pozele din cel de-al doilea le-am gasit si in alta parte, sunt printe cele cateva poze "clasice" de interior si circula pe m. multe site-uri, pacat ca nu sunt prea multe locuri de unde sa ma inspir.
#6
Postat 24 March 2014 - 09:53 PM
http://www.colleurs-...ert-1%B0/page10
Multe sporuri!
P.S. Sunt utile şi următoarele pagini, dacă te mână curiozitatea până acolo.
Aceasta postare a fost editata de Michael_Wittmann: 24 March 2014 - 09:56 PM
#7
Postat 25 March 2014 - 09:46 AM
Michael_Wittmann, la 24 March 2014 - 09:53 PM, a spus:
http://www.colleurs-...ert-1%B0/page10
Multe sporuri!
P.S. Sunt utile şi următoarele pagini, dacă te mână curiozitatea până acolo.
Ms. pt link Mariusica, pare un site interesant, pacat ca ma descurc mai greu in franceza.
Stug-ul a iesit OK , parca e totusi putin cam exagerata uzura (parerea mea). N-am inteles prea bine dar pare a fi un stug capturat de rusi si revopsit, am dreptate?
Cat priveste interiorul, sincer nu m-a dat pe spate, am mai vazut prezentari ale kit-urilor Jaguar, pareau mult mai interesante decat in realitate. Mi se pare ca cei de la CMK au reusit ceva mai bun si la un pret mai mic.
Intre timp am mai lucrat cate ceva, o sa revin cu fotografii (cand o sa reusesc sa-mi recuperez aparatul de la ala mic, de 3 zile face "boze" si nu vrea sa mi-l mai inapoieze)
#8
Postat 25 March 2014 - 10:33 PM
panzerseba, la 25 March 2014 - 09:46 AM, a spus:
N-am inteles prea bine dar pare a fi un stug capturat de rusi si revopsit, am dreptate?
Salutare, Sebi. Aşa e, e un Stug de captură şi e şi Ausf. D pe deasupra, dar am zis că merită să vezi interiorul. Ai grijă la ce face juniorul "boze", sper că la fete şi motoare şi nu la machete. Nu-l învăţa prostii.
Aştept cu interes urmarea. Şi la Anneliese. Sporuri maxime.
Sică fără frică.
#9
Postat 29 March 2014 - 09:10 AM
Tabloul de bord (am mai adaugat si ceasurile, o sa revin cu foto, cand mai reusesc sa recuperez obiectul de "boze")
cutiile pt proiectile si unul din suportii mobili
Conducta de incalzire, amplasata provizoriu
Cateva detalii ale tamburilor de frana
#12
Postat 04 April 2014 - 08:04 AM
Sunt insa unele repere la care as fi folosit alte materiale, care sa-mi permita sa reproduc mai precis si mai usor formele respectivelor piese.
Ma refer la :
- convertor; folosind mai mult stiren mi-ar fi fost mai usor sa reproduc cutia in sine si capacul rotunjit, precum si priza si stecherul aferent
- mansoanele levierelor; as fi folosit sarma putin mai subtire penru a sugera mai bine striurile
- cablurileelectrice, as fi folosit fie sarma de cupru decalita fie fir de plumb (ambele permitand o mai mare maleabilitate) astfel, curburile cablurilor ar fi fost si mai usor de reprezentat "natural" .
- tabloul de bord (una din elementele ce vor atrage cel mai mult privirea); ar fi fost mai ok daca marginile tablei de cupru ar fi fost indoite si mai precis, folosind eventual o scula dedicata (gen Hold' n' fold).
Daca imi sunt permise cateva sfaturi.
Inainte de a reproduce o piesa/reper, incearca sa o descompui (chiar si numai mental) in mai multe parti distincte, astfel iti va fi mai usor sa gasesti care ar fi materialele cele mai propice pentru a reprezenta acea piesa.
Pentru a reprezenta nituri, foloseste mai cu curaj varianta culee trasa la cald si formare cap cu ajutorul unei surse de caldura precis dirijata. Vezi ca pe undeva prin sectiunea tehnici exista un topic deschis de Z-Mare pe tema niturilor, ma gandesc ca ar interesant de citit, zic eu.
Nu in ultimul rand, incearca sa cureti fiecare reper pe care l-ai fabricat folosind putin nitrodiluant si o pensula moale, pentru a putea avea o imagine de ansamblu mai precisa si pentru ca la atasarea pieselor din vecinatate sa nu existe riscul de a nu mai potrivi exact, datorita bavurilor ramase de la prelucrare.
Spor sa ai in continuare si scuze pentru scrierea mea lunga.
Adi
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 04 April 2014 - 08:13 AM
#13
Postat 04 April 2014 - 09:28 AM
In mare parte am facut si am folosit ce ai spus, dar nu prea mi-a iesit.
De ex. sarma pt mansoane este cea mai subtire pe care am gasit-o (nu stiu exact de cat, e o bobina de la un radio, dar cred ca sub 0,1), e aceeasi pe care am folosit-o si la mansonul conductei de incalzire de pe dreapta, insa a iesit cam ciudat, iar la manta de viteze e oribil. O sa incerc sa le refac.
Pt. cablurile electrice am folosit sarma de Cu decalita, dar tot nu e suficient de flexibila.
Pt suruburi am folosit culee trase la cald, acum am citit si topicul in care descrii cum se realizeaza niturile (poate era mai bine daca il citeam inainte).
Am o alta problema, cu realizarea piulitelor, poate ai (sau are cineva) o alta solutie decat folosirea PE. Oricat m-am straduit n-am reusit sa indepartez complet bavurile, asa ca au iesit un fel de hexagoane cu tepi.
Din pacate nu am o scula gen Hold' n' fold, poate si convertoarele ar fi iesit mai bine.
Inca o data, multumiri Adi
Aceasta postare a fost editata de panzerseba: 04 April 2014 - 10:19 AM
#17
Postat 23 April 2014 - 12:26 PM
Imi cer scuze pentru ca mi-a scapat intrebarea ta din postul anterior.
Poti sa folosesti si piulitele din PE, ideea e sa le poti strange bine cu o mana intr-un patent sau penseta solida (cu gura perfect plata) iar cu cealalta mana si cu ajutorul unei pile fine, slefuiesti usor mustatile/bavuri.
Partea urata e ca datorita grosimii PE-ului, nu vei avea niciodata adancimea corecta a piulitei.
Recomandarea mea e sa-ti achizitionezi profile hexagonale de la Plastruct, exista bare hexagonale pe mai multe diametre, care iti pot fi mult mai de folos decat un PE. Se taie cu orice cutter mai acatarii sau cu dispozitivul " Wurger" .
In legatura cu vopsirea interiorului. Imi place ce vad, insa tot ansablul arata putin prea incarcat de vopsea sarita chiar si in locuri in care era putin probabil sa sara (sub leaganul tunului spre exemplu). E doar opinia mea, nu musai si corecta ori obiectiva.
Doua sfaturi, de care poti sau nu tine seama, pentru ca tie trebuie sa iti placa la final :
- nu incarca prea tare interiorul cu efecte apropiate cromatic si in numar mare pe o distanta mica, risti ca ansamblul sa devina obositor pentru un privitor care cauta sa remarce detalii fine.
- modifica usor uniformitatea oxidului rosu de pe transmisie/centurile de frana, folosind cateva nuante mai deschise precum si niscaiva nuante de praf/mizerie, plasate cat mai credibil. O sa schimbe mult din imaginea de ansamblu din compartimentul fata al masinii.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 23 April 2014 - 12:28 PM
#18
Postat 23 April 2014 - 08:02 PM
Adi, multumesc de sfaturle privind piulitele, ma vor ajuta la urmatoarele.
In privinta interiorului, iti dau dreptate, pana si sotia m-a intrebat de ce e asa sarita vopseaua, nu prea mai am insa ce sa corectez, am fixat tunul si nci nu cred ca mai nimeresc culoarea (am folosit alb, cu un strop de galben, sigur nu mai iese aceesi nuanta).
O sa incerc ceva pigmenti ptr oxidul rosu, insa nu se va vedea foarte mult din transmisie, am fixat placa frontala, doar obloanele vor fi deschise.
Aceasta postare a fost editata de panzerseba: 23 April 2014 - 08:03 PM
#19
Postat 23 April 2014 - 08:19 PM
In alta ordine de idei, sa stii ca nu esti singurul care-si foloseste consoarta pe post de critic . Eu prefer sa pun doua intrebari : "ce vezi ?" si respectiv "a ce arata ?". In functie de raspuns imi dau seama daca a iesit sau nu ceea ce-am cautat sa reprezint. Partea proasta e ca in timp, si ele capata o anumita experienta si deduc cam ceea ce am vrea sa reprezentam/aratam, opinia lor devenind si ea putin subiectiva.
Gata, nu mai deviez de la subiectul topicului, scuze.
Inca una si ma opresc.
Foloseste cu incredere si metoda oglinzii atunci cand vrei sa verifici rezultatul muncii tale; functioneaza intotdeauna la detectarea oricarei imperfectiuni/eroare/asimetrie si asa mai departe.
Spor sa ai,
Adi
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 23 April 2014 - 08:22 PM