Revell B-25J Red Bull 1/48
#1
Postat 09 March 2014 - 06:12 PM
La toate mitingurile aeriene unde am vazut acest avion acel argintiul polishat pur si simplu ma fermeca...
V-a fi prima mea macheta vopsita cu Alclad asa ca urati-mi bafta.
Cateva cuvinte despre macheta...
Matrita machetei este antica (de pe vremea Monogramului) iar acest lucru se reflecta si asupra bucatilor de plastic; ca urmare am stat o groaza sa inlatur tonele de surplusuri si bavuri. Revell nu a facut altceva decat o reboxare a chitului la care a adaugat decalurile cu Red Bull.
Sper sa va placa ce a iesit pana acum
#3
Postat 10 March 2014 - 10:07 AM
I-am facut si eu ceva poze anul trecut la BIAS, poate gasesti detalii interesante.
https://plus.google....135679212024065
Spor!
Aceasta postare a fost editata de eddie: 10 March 2014 - 10:07 AM
#6
Postat 11 March 2014 - 10:39 PM
Z-mare, la 11 March 2014 - 10:04 AM, a spus:
Posibil ca avionul sa fi devenit prea greu din cauza contragreutatilor pt echilibru...imi fac probleme pt trenul de aterizare care e posibil sa se indoaie.
Un bucatoi de plumb este in spatele panoului de bord (se vede cu argintiu in a 3-a poza), un alt bucatoi este in baia trenului de aterizare din fata si alte 2 bucatoiaie de 25g fiecare sunt in nacelele motoarelor. O sa atasez poze cat de curand; pana atunci fac teste cu Alclad.
#7
Postat 12 March 2014 - 09:16 AM
Sa lucrezi cu presiune mica, debit mic si multa rabdare. Aplica vopseaua in straturi gazate si nu incerca sa acoperi supratafa din prima asa cum se face cu alte vopsele. Dupa doua trei treceri te opresti si lasi vopseaua 1 minut sa se usuce dupa care mai dai doua - trei straturi subtiri si tot asa. Verifica suprafata vopsita la mai multe feluri de lumina! Daca ai praf metalic pe suprafata este bine sa-l stergi inca in timpul vopsirii cu o cirpa noua si curata din microfibra!
Succes!
#8
Postat 15 March 2014 - 12:28 PM
Intradevar la Alclad 107 m-am ganit si eu pentru acel aluminiu lucios. Fiind la inceput am incercat sa fac cateva teste pe lingurite de plastic (vad ca sunt la moda pe net )...in fine. Am dat baza de Alclad 305 in mai mule straturi/cantitate la presiune mica (15psi mai precis) si am obtinut 3 efecte de negru: ceva mat usor satinat, un satin si un lucios frumos. Peste 24 de ore am dat cu 107(nediluat)...iar peste alte 24 ore cand imi frecam degetele de vopsea vedeam cu aceasta se sterge .
Se lua ca un praf ffff subtire iar amprenta degetului nu ramanea pe vopsea si de aici trag concuzia ca vopseaua era uscata. Cu cat insistam sa frec lingurita cu atat se lua mai multa vopsea pana cand se ajungea sa se vedea baza de 305...
Chestia asta am patit-o la toate cele 3 tipuri de baza!
Am refacut testul pe alt esantion de lingurite si am lasat vreo 5 min diferenta intre straturile de alclad 107 (initial am lasat vreo 1-2 min) insa Alc107 tot se stergea la frecare; ba am incercat si ca baza Future insa acelasi rezultat
Culmea...daca sterfeam cu o carba fff moale 107 nu se lua asa usor.
In cele din urma am zis sa sigilez cu Future pe deasupra iar rezultatul este mai jos. Intradevar s-a pierdut din luciul dar na...decat sa ma trezesc cu vopsea pe mana.
Pentru partea de argintiu semi-mat am incercat Revell 90 (cu el am vospit si jamba de bot). Mai jos sunt cateva poze.
Numia bine,
Andrei
Aceasta postare a fost editata de vishzu: 15 March 2014 - 12:29 PM
#10
Postat 15 March 2014 - 01:35 PM
Catta, la 15 March 2014 - 01:10 PM, a spus:
Presiunea a fost constanta. A variant doar distanta dintre duza aerografului si lingurita si debitul. Intentionat am facut asta. Eram curios daca 107 se prinde mai bine pe ceva mat decat pe ceva lucios.
Dupa ce am mai scormonit pe net vad ca nu sunt singurul cu aceasta problema. Alc107, 119 si alte vopsele high shine sunt foarte sensibile la manipulare. Cea mai buna solutie este Alclad 600 Aqua Clear care a fost special conceput pt acest tip de vopsea.
#11
Postat 15 March 2014 - 03:57 PM
Pentru mascat va merge numai tehnica "ziarului ud" alta sansa nu ai. Asta este in general o problema a vopselelor tip crom, din pacate indiferent de marca! Faptul ca vopseaua se ia pe maini chiar si de pe baza lor, asta nu este o chestie noua. Dar atentie, pentru Aluminiu lustruit baza trebuie sa fie o vopsea acrilica lucioasa! Pentru noi varianta cea mai buna si fara sa fie tragedii dupa vreo jumatate de an ar fi aplicarea numai peste suprafetele unde trebuie sa opsesti Aluminiu lustruit un strat de Future sanatos si lucios. Alclad indruma modelistii pentru a folosii ca baza Tamiya X 1 Gloss Black. Stiu citeva situatii in care vopseaua sa crapat dupa o perioada de timp datorita bazei care nu a fost suficient de uscata. ALC 600 am si eu si am testat putin sa vad daca este mai bun decit Future pentru sigilare. Da, este ceva mai bun dar cromul devine un argintiu stralucitor si reflectia scade dramatic! Vrei un avion stralucitor? Lucrezi numai cu manusi in permanenta curate si aplici decalurile fara nici un fel de zemuri!!! Acestea afecteaza suprafata vopsita!
#12
Postat 21 March 2014 - 11:20 AM
Desi am tot incercat sa pozez aripa in n-spee mii de pozitii pt a scoate in evidenta luciul, tot n-am reusit. Cel mai frumos se vede pe "viu". Sa speram ca v-a iesi cu bine si restul.
#15
Postat 30 March 2014 - 12:41 AM
#20
Postat 02 April 2014 - 10:08 PM
Poze pun la final ca sa nu stric surpriza :)
Aceasta postare a fost editata de vishzu: 02 April 2014 - 10:48 PM