Avioane murdare orice epoca
#1
Postat 28 February 2014 - 01:31 AM
As dori sa integrez aici nu doar imagini ce fac referire la noroi ori praf ,ci la ori ce alt tip de murdarie , cum ar fi scurgeri de ulei , sau fumul de la mitraliere etc , pentru a ne face o imagine cat mai apropiata de felul in care ar trebui sa arate diversele tipuri de "jegoseala" pe avioane .
Sper sa fie de folos ,iar daca doriti si voi sa ajutati la dezvoltarea acestui topic , mi-ar face mare placere .
Deocamdata cateva imagini gasite prin niste reviste ( Jagdvaffe si Flugzeug Profile).
La prima imagine ( Fw 190 -5 -) , mizeria pare ca se intinde pana sus pe coada , acoperind putin din svastica .
#3
Postat 28 February 2014 - 09:38 AM
Buna initiativa.
Eu unul sunt adeptul "murdaririi" modelelor de avioane.
Evident, cu masura, ca nu sunt nici tancuri nici excavatoare. Adica nu cred ca poti sa acoperi de noroi un model de Ju87 si sa zici ca asa era la Kursk...
Insa avioanele erau masinarii folosite intensiv...uneori in conditii care nu permiteau intretinerea lor intr-o stare de curatenie exemplara. Cel putin la exterior. La interior cred ca se depuneau unele eforturi sa fie mai curate, pt ca numanui nu-i convenea ca in timpul unei rasturnari sa-i intre o galeata de noroi in ochi.
Uneori zaceau in aer liber pe camp...in soare, in ploaie, viscol sau zapada. Daca acestor conditii se adauga si cateva zile (nu zic perioade mai lungi) de operatiuni intensive in care aparatul a supravietuit, atunci avem scurgeri de ulei, lichide hidraulice...depuneri de esapament, tot felul de gaze de evacuare, etc.
Ma refer la perioada WWII.
La jet-uri pe timp de pace in mod sigur nu se aplica chiar asa - exista toate premisele ca aparatele sa fie mai curate chiar si la exterior.
Deci voi urmari cu interes.
Daca gasesc ceva poze intereseante le voi posta aici.
Toate cele bune,
Aceasta postare a fost editata de BMF: 28 February 2014 - 09:39 AM
#6
Postat 02 March 2014 - 07:19 PM
danm , am uitat sa precizez ca avionul facea parte din acelas grup cu FW 190 nr -6- , pe care se vede putin noroi .Probabil sa fi fost pozate in aceeasi sedinta foto . Nu-i exclus , bineinteles, sa fie si un camo .
Citeaza
Bill , asta chiar e o poza foarte fainuta si inspirativa , multumesc !
12 negru ... cred ca e chiar color ( Kodachrome ), nu colorizat .
O poza cu Macchiuri .Primul nu e tocmai murdar ,poate putin pe aripa , insa in jurul mitralierelor din bot pare destul de afumat .
Aceasta postare a fost editata de dany: 02 March 2014 - 07:56 PM
#7
Postat 02 March 2014 - 07:43 PM
Si un filmulet cunoscut dar interesant de studiat , de prin iarna/primavara 1945 .Cand ma gandesc in ce conditii decoleaza sau aterizeaza Dorele si Me-urile acelea la inceput , chiar nu mi se mai pare iesit din comun sa vad avioane pline de noroi .
Aceasta postare a fost editata de dany: 02 March 2014 - 07:53 PM
#8
Postat 03 March 2014 - 10:32 AM
Cred ca sunt mai usor de cautat aici de catre cei interesati.
N-am gasit unele edificatoare dpdv noroi&shit (o sa mai caut), dar astea-s destul de bunute pt ulei&lichide...in special pe langa capotele motoarelor/radiatoare.
Deasemenea, se vad destul de bine si depunerile de gaze de esapament.
La 110 ala cu radar se vede foarte misto si depunerea de pulbere din zona gurilor tunurilor de 20.
Spor s-aveti,
#10
Postat 03 March 2014 - 07:39 PM
Crancen P 47 le acela ... cum o fi zburat pilotul pana la aerodrom ... cred ca l-au pescuit din cockpit ca pe ceva sardina in ulei si l-au pus la stors dupa aia ...
Completez si eu cu ceva tot gasit prin niste reviste . De observat la Dorniere cum elicea ( ?) a aruncat acei stropi pe fuselaj chiar inainte de nacela mitraliorului dorsal .
Aceasta postare a fost editata de dany: 03 March 2014 - 07:57 PM
#11
Postat 03 March 2014 - 08:37 PM
#12
Postat 03 March 2014 - 11:07 PM
Mustang-uri in curtea fabricii Inglewood , in octombrie 1942, pregatite pentru frontul Europei.
De remarcat masina din prim plan care desi zburata doar pentru teste, a acumulat niscaiva degradeuri si urme de bocanci la incastrare.
Un Dauntless in Pacific, 1943.
B-24D Liberator 'Jerks Natural' din 93rd Bomber Group, 328th Bomber Squadron pe aerodromul Gambut, Libia, februarie 1943
B17 G apartinand 381st Bomb Group, in toamna lui 1944. Escorta e compusa din P-51B/C apartinand 359th Fighter Group.
Un B-25C deasupra Californiei, in 1942.
#14
Postat 04 March 2014 - 03:26 PM
Bill, la 03 March 2014 - 11:32 PM, a spus:
Si ca sa raman in spiritul uleios adus de Dany intr-o postare anterioara, un avion cu adevarat murdar
995861_465762980219142_165100605_n.jpg
Ce s-o fi intamplat cu el ?
Spor,
Bill
Cred ca nu poate fi decat noroi rusesc ...... astia nu-si curata niciodata campiile ..
#15
Postat 05 March 2014 - 12:07 PM
Citeaza
- " SABOTAJ !" ( cat le mai placea " nemtilor" sa zbiere asta in filmele americane ; bine mai era si "schnell-schnell!", dar cu alta ocazie )
Uneori murdaria servea unui scop . A 20 camuflate cu tarmoceala de nisip . (Parca am vazut pe undeva si niste Gotha 244 camuflate astfel)
#18
Postat 24 March 2014 - 10:09 PM
Celebrul Bf 109 "7 rosu" al celor de la EADS/ Messerschmitt Foundation (o celula de Buchon transformata in Bf 109 G-4 si echipata cu un DB 605 original) fotografiat de mine in Iulie 2011 (Zeltweg/ AUT).
Ganduri bune,
mack