Spitfire Mk. Vc Italeri 1/48 Spitfire Mk.Vc Build
#1
Postat 27 February 2014 - 01:36 AM
O sa incerc sa documentez aici constructia acestui kit, si avand in vedere ca e prima oara cand fac acest lucru as aprecia orice sfaturi de la voi. Deasemenea nu va sfiiti sa comentati pe tema lucrarii mele si a tehnicilor folosite; fiind incepator am nevoie sa aud cat mai multe pareri/comentarii.
Primul lucru cu care am inceput a fost sa dau jos cateva piese de pe rame si sa incep sa asamblez la rece. Asta ca sa stiu ce trebuie modificat inainte de a merge mai departe cu munca.
Canalul creat in panoul lateral inferior a trebuit sa il fac si pentru panoul de instrumente si pentru panoul despartitor/blindat din spatele scaunului, stanga/dreapta. Deasemenea si cele 2 in cauza trebuie slefuiteIn final, arata putin ciopartite, dar dupa asambare ar trebui sa nu se vada nimic din ce am ciopartit eu.
Cam atat pentru in seara asta, maine vreau sa lucrez la tonurile de culoare (highliting/shading) si la scaun. Voi va lacuiti carlingile? ma gandeam la un lac satinat.
Numa' bine!
#2
Postat 27 February 2014 - 09:37 AM
Spor la treaba.
Eu la lacuit carlingile n-am folosit nimic pana acum, pt ca le-am facut inchise si nu se mai vedea mare lucru. Doar le-am vopsit si le-am dres cu ceva prafuri, fara sa dau nimic deasupra, dupa care am inchis cupola peste.
Insa de la urmatorul intentionez sa fac weathering si la carlinga, chiar daca o las inchisa.
Nu ne-ai spus cum intentionezi sa-l faci. OOB sau mai folosesti ceva extra? Cupola inchisa sau deschisa? Ce inmatriculare?
Toate cele bune,
#3
Postat 28 February 2014 - 09:53 PM
Din pacate am fost deosebit de ocupat zilele astea si nu am avut timp sa dau un raspuns.Il fac OOB pana nu imi place ceva :). la interior am fabricat cutia de selectie a canalelor radio si vreo 2-3 tevi expuse(ca instalatia de cupru nu era vposita). De asemenea maifacusem si o perna pt sezut, ca mi-a fost mila de saracii piloti. Dar cum nu am gasit nici macar o referinta a unei astfel de perne, nu am folosit-o. Traiasca hemoroizii !!! Avionul il las deschis, sa se uite vecinii si sa moara de ciuda ca are navigatie noua :D iar Inmatricularea va fi BR246(Frank Jones, Malta, '42).
Pana la urma am dat 2 straturi subtiri de lac satinat ca sa protejez vopseaua de manipulari neatente si sa fac un wash mai convenabil. Pt azi cam atata. Urmeaza sa mai fac un wash la interior si sa asamblez sandramaua.
Numa' bine!
#4
Postat 01 March 2014 - 07:47 PM
pruteanucristian, la 28 February 2014 - 09:53 PM, a spus:
Parasuta de salvare a pilotului servea drept perna de sezut.
Spor!
#5
Postat 10 March 2014 - 09:51 PM
In afara de ceea ce se vede, elementele ce compuneau carlinga patrundeau prea mult in jos, trebuind slefuiti cativa mm. Probleme au mai fost si cu ampenajul orizontal si cu filtrul Wokes, dar nu-s in masura sa ma apuc sa fac un tutorial despre aceasta macheta.
Intr-un final, dupa multe ore de slefuit si un rescribing minor (ca-i prima macheta la care fac asa ceva) am reusit sa-o pun pe... airpi. A urmat un preshading..
Un strat de baza
Si niste post-nuantare, probabil prea subtila sa fie vizibila cu camera telefonului. Sper ca se va vedea cand voi trage ceva cadre cu camera mare.
Cam atat pentru moment, sper sa-i placa cuiva ce-am facut, mai sper sa aud ceva pareri/critici din partea voastra si va asigur ca micile greseli inerente incepatorului nu se prea vad in pozele astea :D
Numa' bine!
#6
Postat 11 March 2014 - 10:02 AM
- zona chituita nu e chiar OK, ma tem ca o sa ai probleme in timp, dupa cemai lucreaza plasticul. Deja se vad ceva urme pe zona de lipire atit la zona aripa fuselaj cit si la fuselaj in sine. Nu stiu ce chit ai folosit, dar era bine sa pui in crapaturi niste fire de stiren lipite cu superglue. Tot superglue foloseai si pe post de chit. Lasi la uscare o ora, doua apoi slefuiesti la ud. Asa nu o sa mai fie probleme in timp.
- zona de "lipire" a eleroanelor trebuie sa fie libera pe toate lungimea ei. Lipirea trebuie facuta numai in zona balamalelor. Dar nu-i tirziu, poti indeparta lipiciul in surplus.
- bordul de fuga al aripilor pare cu ceva bavuri. Inceraca sa slefuiesti si chituiesti, tot cu superglue.
- ar mai fi o problema la culoare, dar sa zicem ca-i lumina si/sau aparatul foto de vina.
Spor in continuare!!!
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 11 March 2014 - 10:02 AM
#7
Postat 27 March 2014 - 05:57 PM
Putin ajutor daca se poate: am dat duminica vreo 3 starturi de lac (vallejo gloss+airbrush thinner) si nici pana acum nu s-a intarit cum trebuie. Adica se simte un pic lipicios la mana si daca pun un strop de apa intr-un loc unde va urma un decal, imi ataca vopseaua instant. Eu stiam ca dupa uscarea completa devine rezistent la apa... macar cat sa pui niste decaluri. Vreo sugestie?
#8
Postat 27 March 2014 - 06:10 PM
Ma tem ca nu prea ai ce face...decat sa astepti sa se usuce-o zi,o luna... din ce am auzit dureaza cateodata mult de tot...
Sau , da jos tot ,vopsesti iarasi si lacuiesi cu ce trebuie....
Aceasta postare a fost editata de busila: 27 March 2014 - 06:14 PM
#9
Postat 27 March 2014 - 06:38 PM
Pe viitor iti recomand si eu alte lacuri care sunt mult mai bune. Gunze (GS H 030) si Tamiya (x 22 clear) au fiecare cite un lac acrilic lucios foarte bun. Eu lucrez numai cu astea si nu am avut probleme. Dupa doua zile de uscare poti continua cu alte etape de lucru. Si Future este bun dar spre deosebire de cele doua lacuri enumerate mai sus, Future nu se usuca aproape instant lucru care iti mareste riscul de ati contamina macheta cu scame, praf si alte chesti...
#10
Postat 28 March 2014 - 09:45 AM
Citeaza
#11
Postat 28 March 2014 - 12:53 PM
Z-mare, la 28 March 2014 - 09:45 AM, a spus:
Nu asta cred ca e problema, am folosit thinnerul lor (Vallejo Airbrush Thinner). Am aplicat cu pensula pe o piesa nefolosita, vopsita cu aceeasi culoare si s-a uscat perfect, in doar cateva ore. E drept ca stratul era unul singur, dar nu-mi explic diferenta. Voi urma totusi sfatul vostru si ma voi indrepta spre alt produs.
Merci de sfaturi, numa' bine!
#12
Postat 31 March 2014 - 11:16 AM
#14
Postat 23 April 2014 - 05:40 PM
#15
Postat 23 April 2014 - 06:40 PM
Pune apa la incalzit, eu folosesc un aparat cu microunde pentru etapa asta. Lasa apa sa se incalzeasca atit de mult incit sa faca aburi ( in micro unde 35 - 40 secunde).
Foloseste un betigas pentru curatat urechi (Q-Tip) pe ca ai sa-l bagi in apa fierbinte, cind il scoti de acolo trebuie sa-l storci putin ca sa nu fie atit de multa apa. Prin "tavalirea" partii umede dar fara sa apesti tare (!) peste decal este posibil sa mai vezi ceva schimbari. Pentru formele complexe eu folosesc intotdeauna Micro Sol si apa fierbinte cu acest procedeu. Drept exemplu cocarda oe intradosul Spit-ului meu. Este facut ca acest procedeu.
Succes!
#17
Postat 26 April 2014 - 08:41 PM
Aceasta postare a fost editata de pruteanucristian: 26 April 2014 - 08:45 PM
#18
Postat 27 April 2014 - 07:41 AM
Nu ai mai scris, vad ca ai salvat cocardele de pe intrados, ai folosit metoda descrisa de mine ori sau asezat ele pur si simplu? Sa te inveti ca pe viitor dupa ce le-ai asazat si au stat vreo 2 - 3 ore sa le tai cun un cutit cu lama noua acolo unde sunt linile de panou chiar daca ele au luat forma si sau lasat in linia de panou. Daca aplici lac peste ele, lacul are tendinta de a contracta in timpul uscarii si pot fii situatii cind lacul iti trage decalul afara din linia de panou!
In rest macheta arata foarte bine, spor si la mai multe!
Aceasta postare a fost editata de tibi22: 27 April 2014 - 07:47 AM
#19
Postat 27 April 2014 - 08:58 AM
El_Presidente, la 27 April 2014 - 07:41 AM, a spus:
Nu ai mai scris, vad ca ai salvat cocardele de pe intrados, ai folosit metoda descrisa de mine ori sau asezat ele pur si simplu?
Pai nu am mai scris pt ca-s salvate doar partial. Am fotografiat si eu un unghi favorabil. Intr-adevar, apa fierbinte a ajutat mult ;) Daca te refereai ca am imbatranit prea mult cocardele, da si mie mi s-a parut un pic prea mult cand am terminat, dar e si prima oara cand fac paint chipping pe un avion asa ca nu eram sigur cat si cum sa fac.