Grumann F8F-1 Bearcat Hobbyboss 1/48
#142
Postat 04 December 2014 - 10:27 AM
Asa mi-am zis si eu frate Busila, da' uite ca necuratul si-a bagat coada si m-a impins sa mesteresc putin si la jambele trenului de aterizare.
Succesul obtinut in campul muncii cu avionul bolsevic m-a impins sa accelerez treaba si in capitalismul decadent.
Asadar, cam asa ca in prima poza arata capatul jambei trenului de aterizare, care va trebui sa sufere unele modificari.
Asamblat la rece, ansamblul complet al unei jambe de aterizare arata ca in a 2-a poza.
Comparand aceasta a 2-a poza cu urmatoarea, care ne arata cam cum arata partea superioara a jambei la avionul adevarat, vedem numeroase diferente - dar cea mai pregnanta este absenta completa a acelui verin din spatele celui care are un arc pe el.
Aceast verin cu arcul pe el este reprezentat la kit (fara arc- l-am facut eu din sarma) dar este emplasata prea in spatele jambei - exacta acolo unde ar trebui sa exoste acel piston care la kit lipseste cu desavarsire.
Asa ca am modificat capatul jambei..."buza" pe care se sprijinea piesa cu arc a fost taiata si mutata, iar in locul ei am dat p gaura in care va intra capatul acelui verin pe care il voi face din segmente de ace de seringa de diferite grosimi...
Succesul obtinut in campul muncii cu avionul bolsevic m-a impins sa accelerez treaba si in capitalismul decadent.
Asadar, cam asa ca in prima poza arata capatul jambei trenului de aterizare, care va trebui sa sufere unele modificari.
Asamblat la rece, ansamblul complet al unei jambe de aterizare arata ca in a 2-a poza.
Comparand aceasta a 2-a poza cu urmatoarea, care ne arata cam cum arata partea superioara a jambei la avionul adevarat, vedem numeroase diferente - dar cea mai pregnanta este absenta completa a acelui verin din spatele celui care are un arc pe el.
Aceast verin cu arcul pe el este reprezentat la kit (fara arc- l-am facut eu din sarma) dar este emplasata prea in spatele jambei - exacta acolo unde ar trebui sa exoste acel piston care la kit lipseste cu desavarsire.
Asa ca am modificat capatul jambei..."buza" pe care se sprijinea piesa cu arc a fost taiata si mutata, iar in locul ei am dat p gaura in care va intra capatul acelui verin pe care il voi face din segmente de ace de seringa de diferite grosimi...
#143
Postat 05 December 2014 - 09:38 AM
"- On your feet, soldier!!!"
"- Sir, yes sir yes !!!"
Gata, i-am montat trenul de aterizare.
A fost haios...pt ca verinele alea separate (ala cu arc si ala de l-am facut eu din tevi de seringa) trebuiau montate inainte...dupa aia potrivite toate la locul lor pe jamba, pana sa prinda lipiciul.
Apropos de lipici, la montajul jambelor am folosit concomitent 3 feluri de lipici : revell contacta, aracet si superglue. Mi-ar fi prins tare bine inca o pereche de maini.
Oriicum, cam asta este.
Acum ma gandesc cum naiba sa fac sa reprezint si circuitele hidraulice ale franelor. Sunt infernal de complicate (ma rog, asa mi se par mie)...si avand in vedere componenta pieselor trenului de aterizare si modificarile facute de mine, era exclus sa montez circuitele de frana inainte de instalarea jambelor pe avion.
Va trebui sa le simplific putin...vedem...
"- Sir, yes sir yes !!!"
Gata, i-am montat trenul de aterizare.
A fost haios...pt ca verinele alea separate (ala cu arc si ala de l-am facut eu din tevi de seringa) trebuiau montate inainte...dupa aia potrivite toate la locul lor pe jamba, pana sa prinda lipiciul.
Apropos de lipici, la montajul jambelor am folosit concomitent 3 feluri de lipici : revell contacta, aracet si superglue. Mi-ar fi prins tare bine inca o pereche de maini.
Oriicum, cam asta este.
Acum ma gandesc cum naiba sa fac sa reprezint si circuitele hidraulice ale franelor. Sunt infernal de complicate (ma rog, asa mi se par mie)...si avand in vedere componenta pieselor trenului de aterizare si modificarile facute de mine, era exclus sa montez circuitele de frana inainte de instalarea jambelor pe avion.
Va trebui sa le simplific putin...vedem...
#146
Postat 10 December 2014 - 09:33 AM
#147
Postat 10 December 2014 - 09:39 AM
Una peste alta a fost un proiect interesant, chiar daca mi-a cam scos peri albi.
Au fost multe probleme...cu decalurile, cu vopsitul, cu wash-ul, cu cupola...etc.
Insa pe final sunt multumit de rezultat.
Kitul hobbyboss in sine mi s-a parut un neobisnuit amestec de incompetenta si prostie pe de-o parte, dar pe de alta parte bine prioectat si usor de asamblat, daca nu se fac modificari importante la el. Vreau sa spun ca e bine proiectat si se asambleaza bine si frumos, dar totusi producatorul a neglijat multe detalii si nu s-a documentat corespunzator.
Trecand peste asta insa, cu putina atentie suplimentara poate iesi un Bearcat onorabil.
Cu toate dificultatile, mi-a facut placere sa-l construiesc si mai ales sa-l detaliez putin mai mult decat permitea kitul in sine.
Multumesc tuturor pentru sfaturi, sugestii si pareri
Au fost multe probleme...cu decalurile, cu vopsitul, cu wash-ul, cu cupola...etc.
Insa pe final sunt multumit de rezultat.
Kitul hobbyboss in sine mi s-a parut un neobisnuit amestec de incompetenta si prostie pe de-o parte, dar pe de alta parte bine prioectat si usor de asamblat, daca nu se fac modificari importante la el. Vreau sa spun ca e bine proiectat si se asambleaza bine si frumos, dar totusi producatorul a neglijat multe detalii si nu s-a documentat corespunzator.
Trecand peste asta insa, cu putina atentie suplimentara poate iesi un Bearcat onorabil.
Cu toate dificultatile, mi-a facut placere sa-l construiesc si mai ales sa-l detaliez putin mai mult decat permitea kitul in sine.
Multumesc tuturor pentru sfaturi, sugestii si pareri
Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 10 December 2014 - 09:53 AM
#158
Postat 11 December 2014 - 11:22 AM
Felicitari si din partea mea.
Sa stii ca intotdeauna merita efortul de a adauga, corecta sau repara subiectul din fata ta, insa doar la final descoperi acea "rasplata".
Spor la urmatorul pacient.
Sa stii ca intotdeauna merita efortul de a adauga, corecta sau repara subiectul din fata ta, insa doar la final descoperi acea "rasplata".
Spor la urmatorul pacient.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 11 December 2014 - 11:23 AM