Forum Machete,Modelism,Hobby: Grumann F8F-1 Bearcat - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Grumann F8F-1 Bearcat Hobbyboss 1/48

#121 Useril este offline   michi-ro 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 894
  • Inregistrat: 18-January 12
  • Location:bucuresti / pitesti
  • Interests:fotografia
    modelismul

Postat 21 August 2014 - 11:09 AM

Salutare,
nu sunt un specialist al avioanelor dar cre'ca ma pricep un pic la culori...
Daca ai revenit peste negru cu wash, cred ca trebuie cu un ocru mai degraba decat cu gri! Si pe unde se pune mai multa mizerie as fi facut negru (nu stiu daca ma fac inteles...)
Sau mai bine il lasai negru. Griul folosit este prea apropiat de cel al bordurilor aripilor (ampenajele orizontale se zice...?)

#122 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 21 August 2014 - 11:52 AM

Salut michi-ro.
Eu ma pricep putin (zic si io) la avioane, in schimb nu prea le am pe-astea cu vopsitul si culorile :pardon:
Asa ca teoretic am face un tandem perfect din punctul asta de vedere :friends:
Multumesc pt parere, chiar ma intereseaza.
Wash de linii de panou cu ocru, zici? Adica un fel de maroniu sau roscat mai inchis in liniile de panou, peste fundalul galben al avionului? Pot sa fac o incercare, nu-i nicio problema...dar in situatia asta nu ar fi o diferenta prea mica intre culoarea de baza a avionului (galben) si culoarea wash-ului (ocru)?

Dupa primul wash (negru - de fapt un gri foarte inchis) am fost nemultumit de contrastul prea mare dintre cele 2 culori.
Nici acum, dupa wash-ul al 2-lea cu un gri mai deschis, sincer n-am fost foarte multumit. Cred insa ca e mai bun decat cel negru - contrastul nu mai este asa mare. Nu stiu insa ce sa zic cu realismul...poate intr-adevar jegul dintre liniile de panoiuri nu-i asa de gri. Dar nici maroniu nu-mi aduc aminte sa fi vazut.
Am tot cautat pe net sa vad ce wash-uri au folosit altii la avioanele galbene, dar n-am gasit nimic satisfacator.

Oricum, trebuie sa recunosc ca si eu am niste dubii si ca ma preocupa problema.
Poate mai fac o incercare. Ori cu un ocru (uleiuri raw umber, burnt sienna or fi bune pe chip de ocru?) ...sau poate cu un gri putin mai inchis ca asta, dar numai in anumite zone?

Orice parere sau sfat cu privire la problema de la colegii mai experimentati cu culorile si washurile este mai mult decat bine-venit.
Pana la urma de-asta postez lucrarea - ca sa pot afla si parerile unor colegi modelisti.

Toate cele bune,

#123 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 21 August 2014 - 04:46 PM

I-am lipit si capota. Foarte buna potrivirea - aproape perfecta.
Cum ziceam, din motor nu se mai vede mare lucru...dar nu-mi pare deloc rau ca l-am detaliat. Ba dimpotriva.
Eu stiu ca e acolo. Plus ca daca scot o lupa si ma uit...:crazy:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 189.jpg
  • Imagine atasata: 190.jpg
  • Imagine atasata: 192.jpg
  • Imagine atasata: 193.jpg
  • Imagine atasata: 194.jpg


#124 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 21 August 2014 - 05:02 PM

...si inca o poza, asa de proba, cu elicea.

Care elice era, ca dimensiuni, cat cea de P47 Thunderbolt (am comparat acum cu elica de la T-boltul meu).
Care P47 Thunderbolt era un dita-mai cazanul de avion aproape de 2 ori mai mare si mai greu decat Bearcat-ul.
Asa ca fapt divers, nu sunt sigur, dar este probabil ca Bearcat-ul sa detina vreun record de genul cel mai disproportionat raport dintre marimea elicei si micimea celulei...
Si culmea, am citit ca avionul nu fura deloc pe directie la decolare sau la comenzi masive de gaz!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 195.jpg


#125 Useril este offline   michi-ro 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 894
  • Inregistrat: 18-January 12
  • Location:bucuresti / pitesti
  • Interests:fotografia
    modelismul

Postat 21 August 2014 - 06:25 PM

Salutare,
Ma bucur ca nu te-a deranjat ceea ce am scris!
Cred ca daca incerci cu "burnt sienna" inchisa la culoare cu un strop mic mic de tot de negru, are sa arate tare bine.
Apoi pe la crucile dintre panouri (unde se intalnesc doua sau mai multe linii) poti incerca sa pui cu pensula "sos de negru".
Sincer sa fiu niciodata nu am facut wash pe galben. Mereu fac cu negru inainte apoi vopsesc peste (s-o numi prewash...?). Dar cred ca in cazul tau merge cum ma gandesc eu.
Uite ce zice pe net un nene :"for yellow, mix dark yellow and orange, or yellow and brown"(http://www.scaleauto...e/6/spw0204.pdf).
Bafta si abia astept sa il vad sfarsit! Este frumos avionul!

#126 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 22 August 2014 - 09:26 AM

Salut michi-ro si multumesc mult pt sfaturi.
Link-ul ala de l-ai pus e foarte util...exact ceva de genul asta cautasem si eu (pt avioane), fara succes insa.

Ce spui tu (wash-ul ocru cu burnt sienna) pare a fi in consens cu o propunere a altui coleg de forum (George_B) care m-a sfatuit sa folosesc un wash gata preparat al celor de la AKInteractive si dedicat vehiculelor DAK (deci tot un fel de wash ocru destinat suprafetelor galbui...).
Promit sa incerc varianta cu burt sienna inchis cu putin negru...insa mai intai pe un cobai, sa vad cum arata inainte de a da pe Bearcat.
Vazand lik-ul postat de tine, m-am lamurit ca wash-ul ocru merge fara probleme pe fond galben - ca si potrivire cromatica vreu sa spun. Asta-i clar.

Am un singur dubiu, si de-aia vreau sa fac o proba inainte: nu stiu cat de potrivita este culoarea asta (ocru) pentru a simula mizeria care se aduna in liniile de panouri de la avioane.
Ce vreau sa spun insa este ca in realitate, nu tin minte sa fi vazut vreun avion ale carui linii de panouri sa fie in culori maronii.
In general, mie mi se pare (vorbesc numai de avioane acum) ca niste variatiuni de gri (inchis) reprezinta cea mai potrivita varianta pt liniile de panouri.
Eu la al 2-lea wash de panouri la Bearcat (dupa ce primul wash cu gri-inchis-spre-negru mi s-a parut prea inchis) am mers pe un gri cam prea deschis, fortat fiind de galbenul de fond sa incerc un contrast care sa nu rupa retina.
Am mai folosit odata o varianta de ocru pt wash de linii de panouri,,,la prima mea macheta construita...un F86Sabre. Fiind prima, wash-ul n-a fost prea reusit...insa se poate vedea.
Off-topic, am atasat 2 poze doar cu titlu de exemplificare, pentru linii de panou maronii.

Ma rog, ca sa inchei, am de gand sa fac incercari suplimentare cu 2 variante:
- cea cu ocru propusa de tine;
- alta cu un gri foarte inchis dat numai pe marginile suprafetelor de comanda (directie, profundoare, eleroane, flapsuri), ca sa le scot in evidenta (fata de restul liniilor)...si eventual pe la colturile panourilor cum ziceai si tu.
Fie ca cea mai buna (adica plcuta privirii) varianta sa fie cea castigatoare!:rolleyes:
Am zis!B-)

Merci mult man!:drinks:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 31.JPG
  • Imagine atasata: 32.JPG

Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 22 August 2014 - 09:30 AM


#127 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 22 August 2014 - 10:07 AM

Nu-i rau de loc pana acum . Frumos si ingrijit lucrat . Referitor la wash, eu il fac cu guase/acuarele. Nu pateaza,se duce foarte usor si imi permite sa fac multe incercari.
Testele sunt cea mai buna solutie , asa vezi care-i cea mai naturala varianta.

Aceasta postare a fost editata de busila: 22 August 2014 - 10:08 AM


#128 Useril este offline   eddie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Location:Bucuresti

Postat 22 August 2014 - 10:28 AM

Arata grozav pana acum! Cu elicea aceea supradimensionata arata si mai bine :dribble:
Imi permit si eu sa-mi dau o parere, desi neexperimentata... Pentru preshading conteaza mult culoarea aleasa. Daca-l faceai cu albastru, acum se vedea verde, de-ai fi zis ca are mucegai... Pentru wash, ma gandesc eu, e mult mai simplu. Asa cum cauciucurile le vopsim cu tire black, armele cu gun metal, etc., ma gandesc si ca jegul trebuie sa-l reprezentam fix culoarea jegului, indiferent de culoarea avionului :pardon:
Cred ca as incerca o combinatie de negru, maro, putin albastru, mai mult sau mai putin omogenizata.
Spor!

Aceasta postare a fost editata de eddie: 22 August 2014 - 10:35 AM


#129 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 16 October 2014 - 09:28 AM

Asa deci.

E vremea sa ne mai ocupam putin si de acest macho american.
Am dat cu wash d-ala cum zicea Michi-ro. Burnt sienna cu ceva negru. Mie mi se pare mai bine ca inainte..asa ca ca ai avut dreptate michi-ro, multumesc pt sfat.
Cam asta a iesit si asa va ramane, ca deja e al treilea rand de wash.
Diverse zone (in special intradosul) au primit un wash cu diverse uleiuri, ca sa mai simuleze ceva mizerie etc.
Prin zona capotei motorului (intrados) am folosit o chestie de la AK Interactive...engine oil. Un fel de enamel...care sa simuleze uleiul de motor.
In realitate, motoarele astea erau destul de murdare si mai scapau ulei. Bearcat-ul prezenta urme serioase de ulei in zona centrala a baii trenului de aterizare.
Acest jeg nu se prea vede in pozele actuale cu Bearcat-uri, ca le tin proprietarii imaculate, insa in poze de epoca apar urme evidente de murdarie.

Apoi am dat cu ceva care sa simuleze rezidurile de la esapament. Avionul asta se murdarea din cap si pana-n coada de fum de esapamant, atunci cand se lucra serios cu motorul.
Toate pozele de referinta pe care le am cu Beetlebomb atesta acest lucru...asa ca i-am dat si eu. Mai intai o combinatie de negru cu maro (email), foarte diluate, cu aerograful.
Apoi am dat un lac mat pe zonele imediat adiacente esapamentelor (si pe lateralele cockpit-ului) si am completat cu vreo 2 nuante de pigment negru si una de pigment gri inchis.
Ca sa fac o trecere mai lina de la mat la gloss, zonele de granita dintre negrul de fum si restul fuselajului au primit si un lac semi-gloss.

Zonele negre pentru pasit de la incastrarea aripilor (pe extrados) au fost tratate cu un wash care sa simuleze praful si apoi au primit un lac mat.
Am mai montat niste luminii de pozitie (pe coama fuselajului, inainte de deriva) si chiar in spate, deasupra locasului carligului de apuntare.
Am rezolvat si bechia, pe care am lasat-o mobila.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 196.jpg
  • Imagine atasata: 197.jpg
  • Imagine atasata: 198.jpg
  • Imagine atasata: dirty.jpg
  • Imagine atasata: 199.jpg
  • Imagine atasata: 200.jpg


#130 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 16 October 2014 - 03:45 PM

Ma rog, pozele de mai sus si faptul ca am reusit sa misc din loc proiectul asta sunt doar partea misto a lucrurilor.
Pentru ca, nu-i asa, intotdeauna trebuie sa existe si ceva nasol.

La cat de chinuit a fost proiectul asta, cu decaluri puse si date jos cu smirghel, revopsit, , etc...evident ca trebuia sa se mai intample ceva.
Cand am dat jos mastile de pe el, ce-mi vazura ochii colea in coltul din stanga al parbrizului? Vopsea galbena pulverizata!
Nu-i nimic - va veti grabi sa spuneti - se intampla si la case mai mari. Dai si tu cu niscai Mr. Levelling Thinner si se duce.
Nu prieteni...pentru ca n-o sa credeti, dar vopseaua aia pulverizata este pe interiorul parbrizului!!! :wtf2:
Cum ma-sa sa ajunga vopsea pe interiorul unei cupole lipita inchisa si mascata pe de-asupra?!?:blink:

Ce sansa era ca la lipirea parbrizului sa ramana pe undeva un orificiu microscopic (pe exterior nu se vede nimic nici cu poza de 10 mega marita la maxim) prin care sa intre vopsea galbena pe interior?!? :iiam:
Evident ca o sansa minuscula. Dar totusi ea s-a materializat :bang:

Nu stiu ce naiba sa fac cu chestia asta. In realitate nu este atat de vizibil/deranjant ca in poza, insa tot se vede ca naiba.
Sa las aasa?
Mi-e ca daca incerc sa dezlipesc cupola sau parbrizul le voi crapa/plezni. Sunt lipite cat se poate de temeinic cu tamiya super-thin...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 203.jpg


#131 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1777
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 16 October 2014 - 05:14 PM

Să fiu al dracului dacă înțeleg CUM Satan s-a strecurat vopseaua în interior...Transparentul este dintr-o bucată , sau din două ( parbriz + cupolă ) ?? Că dacă-i din două bucăți , cu ajutorul celui pomenit anterior, există o șansă ca să se întîmple ceea ce tocmai s-a și întîmplat. Lipitura parbriz-cupolă nu a fost perfectă și ... asta este. Nu cred să poți face nimic altceva în afară de-a dezlipi cu grijă cupola. Sau să te faci că nu vezi :whistle:
Baftă oricum !
Sorin

#132 Useril este offline   SorinTanase 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 638
  • Inregistrat: 17-March 12

Postat 16 October 2014 - 07:44 PM

Vezi postareaRocknRolla, la 16 October 2014 - 03:45 PM, a spus:

Ma rog, pozele de mai sus si faptul ca am reusit sa misc din loc proiectul asta sunt doar partea misto a lucrurilor.
Pentru ca, nu-i asa, intotdeauna trebuie sa existe si ceva nasol.

La cat de chinuit a fost proiectul asta, cu decaluri puse si date jos cu smirghel, revopsit, , etc...evident ca trebuia sa se mai intample ceva.
Cand am dat jos mastile de pe el, ce-mi vazura ochii colea in coltul din stanga al parbrizului? Vopsea galbena pulverizata!
Nu-i nimic - va veti grabi sa spuneti - se intampla si la case mai mari. Dai si tu cu niscai Mr. Levelling Thinner si se duce.
Nu prieteni...pentru ca n-o sa credeti, dar vopseaua aia pulverizata este pe interiorul parbrizului!!! :wtf2:
Cum ma-sa sa ajunga vopsea pe interiorul unei cupole lipita inchisa si mascata pe de-asupra?!?:blink:

Ce sansa era ca la lipirea parbrizului sa ramana pe undeva un orificiu microscopic (pe exterior nu se vede nimic nici cu poza de 10 mega marita la maxim) prin care sa intre vopsea galbena pe interior?!? :iiam:
Evident ca o sansa minuscula. Dar totusi ea s-a materializat :bang:

Nu stiu ce naiba sa fac cu chestia asta. In realitate nu este atat de vizibil/deranjant ca in poza, insa tot se vede ca naiba.
Sa las aasa?
Mi-e ca daca incerc sa dezlipesc cupola sau parbrizul le voi crapa/plezni. Sunt lipite cat se poate de temeinic cu tamiya super-thin...


frumos realizat pana acum asa ca ar fi pacat sa lasi parbrizul asa.incearca sa-l dezlipesti ,imi pare unica solutie pt.al putea curata.succes!

#133 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 17 October 2014 - 09:01 AM

@dakian:transparentul este din 2 bucati separate...parbriz si cupola. Insa o analiza (balistica :wacko: ) a stropilor alora nenorociti imi lasa impresia ca este putin probabil ca vopseaua sa fi intrat pe la imbinarea cupola-parbriz, ci mai degraba pe undeva pe la lipitura dintre parbriz si fuselaj!!!

@sorintanase: parbrizul cred ca este exclus sa poata fi dat jos, datorita grosimii suprafetei de contact dintre el si fuselaj..
Deci singura sansa pe care o vad ar fi sa incerc sa dau jos cupola. O prima incercare pe care am facut-o aseara a esuat lamentabil. Am incercat cu o lama subtire (foarte subtire) de bisturiu sa gasesc un punct slab in care sa introduc lama si sa incep sa dezlipesc. Nici nu se pune problema. Practic, ar trebui sa tai cumva cupola (in dreptul suprafetei de contact), pentru ca lipitura e solid rock. Inca nu am idee cum sa fac asta fara sa avariez cupola sau restul machetei.

Are cineva vreo sugestie alternativa?

Toate cele bune,

#134 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 10 November 2014 - 11:00 AM

Domnilor!
Am tras eu mata de coada, dar situatia nu mai poate continua in felul acesta.

Dupa multa gandire in legatura cu problema parbrizului patat pe interior, am decis sa actionez dupa celebra zicala americaneasca " No guts, no glory".
Cu alte cuvinte, fie ce-o fi dar petele alea de vopsea trebuie sa dispara. Cum parbrizul pare mult mai greu de dat jos, am decis ca voi incerca totusi sa scot cupola (am mai avut o incercare care a esuat).
Asa ca am dat pe gat niste rom (:pint: ), am pus mana pe bisturiu si am inceput sa caut puncte slabe.:diablo:
Intr-un sfarsit (procesul in sine cred ca a durat vreo ora) am reusit sa-l deschid.

Sunt si vesti bune, dar si unele mai putin bune.
E bine ca nu am avariat cupola in sine. Aceasta este intacta si chiar si vopseaua a tinut bine pe ea. Nu va necesita corectii majore.
E bine ca am reusit sa sterg de pe parbriz petele alea nenorocite, jegoase, ticaloase, etc.

E nasol ca am avariat lateralele cocpit-ului in zona de contact cu ramele cupolei.
Asta pentru ca suprafata de contact intre cupola si lateralele cockpit-ului nu era dreapta. Eu evident ca uitasem asta, ca am inchis avionul acu' vreo 200 de ani. Prin urmare, am taiat drept....cu rezultatul care se vede.

Va trebui sa refac zona si s-o revopsesc. Sper doar sa nu pierd decalurile alea de sub cupola, cu numele pilotului...

Toate cele bune,

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 204.jpg
  • Imagine atasata: 205.jpg


#135 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 10 November 2014 - 11:43 AM

Iti iese frumos bearcat-ul. Pacat de micile probleme de care dai dar sper sa le depasesti cu putin efort!

#136 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 11 November 2014 - 10:00 AM

Multumesc Tibi pentru cuvintele incurajatoare.

Aseara am mai lucrat usurel...mai intai am dat cu tamiya super-thin pe partile avariate...ca sa mai "salvez" din franjurii aia care au ramas in urma interventiei cu bisturiul.
Apoi am lipit (tot cu super-thin) niste bucatele de evergreen (strip de 0,5), in chip de rame laterale cockpit.
Apoi da-i cu smirghel, cu grija mare sa nu avariez alte parti. Am folosit granulatii de la 600 in sus, pana la 1500. Mai intai uscat, apoi ud...nu am o tehnica speciala cu astea, asa mi-a venit.

Apoi am aplicat cu pensula niste grund alb Revell (pe post de chit foarte fin), ca sa umplu eventualele asperitati/neregularitati ramase.
Apoi din noi slefuit cu smirghel fin si foarte fin...1200 -1500 - 2000.
Apoi am revopsit cu negru zonele de interior ale ramelor - cele care fusesera avariate si acum refacute.
Apoi am lipit la loc cupola.
Apoi (:pardon:) inca o repriza de smirghel fin.
Cam asa arata acum.

In seara asta sper sa-i pot da o vopsea peste zona respectiva.
Voi aplica cu pensula...in speranta ca nu se va vedea o diferenta nasoala si ca nu vor ramane urme evidente ale interventiei.

Numa' bine fratilor...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 206.jpg
  • Imagine atasata: 207.jpg
  • Imagine atasata: 208.jpg
  • Imagine atasata: 209.jpg
  • Imagine atasata: 210.jpg
  • Imagine atasata: 211.jpg

Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 11 November 2014 - 10:04 AM


#137 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 12 November 2014 - 10:36 AM

Salutare,

Cam asa a iesit dupa prima incercare.
Se vad niste urme de la mascare acolo.
A trebuit sa pun niste protectii pentru decalurile alea cu numele pilotului...iar vopseaua fiind groasa si cu putere slaba de acoperire, evident ca s-a intamplat ce ma temeam si se vad acele urme.
O sa mai incerc sa le atenuez cu niste smirghel fin si ultra-fin la ud...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 212.jpg
  • Imagine atasata: 213.jpg


#138 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 13 November 2014 - 09:50 AM

Incerc sa-mi indrept atentia catre piesele care trebuie montate sub avion.


Avionul era dotat cu un rack central pentru rezervor suplimentar.
Nu am vazut poze cu Bearcat-ul galben carand tulumba aia mare de rezervor suplimentar....poate doar la raidurile mai mari.
Altfel, avionul era folosit preponderent pentru acrobatie solo (chiar si dupa ce Blue Angels au renuntat la restul Bearcat-urilor si au facut trecerea pe jet-uri!!!) si evident ca pentru asta nu cara niciun rezervor suplimentar.
Oricum, rackul trebuie sa fi ramas instalat...pentru ca am vazut poze cu Beetle Bomb carand sub el o chestie care pare a fi un fel de generator de fum (cred ca era o chestie de-aia de lasa urme pe cer).
Nu am sa ma complic cu un astfel de dispozitiv (nu stiu cum arata in detaliu), in schimb rack-ul as vrea sa-l instalez.

Problema este ca piesele oferite de cei de la hobbyboss pe post de rack sunt niste grosolanii ordinare, fara de cum arata dispozitivul cu pricina in realitate.
2 poze scurte de exemplificare...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 215.jpg
  • Imagine atasata: 214.jpg


#139 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 13 November 2014 - 10:42 AM

Asa deci.

Piesele pt rack fiind departe de adevar, le-am modificat nitel.
Pentru inceput am indepartat chestiile alea grosiere care reprezentau pilonii de prindere ai sarcunii utile.
Pe locul unde se aflau aceste chestiuni am dat gauri, apoi am luat la pila lamelele rezultate pe care le-am subtiat cat de cat. Ar fi aratat si mai bine daca le subtiam si mai mult, dar nu vreau sa risc sa devina prea fragile.
Apoi din evergreen rod de 0.5 am taiat niste mici bucatele care sa reprezinte suruburile de prindere. La un cap al acestor "suruburi" am lipit niste discuri mici de stiren ("capu' la suruburi"), dupa care le-am trecut prin gaurile alea deja date prin lamele.

Voila acum, un rack ceva mai rezonabil decat inainte. Am vopsit totul in MM Chrome silver. Pe tijele "suruburilor" ma gandesc sa revin cu o culoare metalica mai inchisa putin...steel sau ceva, mai vad eu.

Toate cele bune,

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 216.jpg
  • Imagine atasata: 217.jpg
  • Imagine atasata: 218.jpg


#140 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 21 November 2014 - 10:05 AM

Urmatoarele chestiuni la care am lucrat sunt piesele trenului de aterizare.
Problema cu trenul de aterizare la Bearcat era una complexa...datorita elicei uriase, trebuia ceva ground clearance...si nu putea fi construit un tren de aterizare dintr-o singura bucata, care sa asigure inaltimea necesara.
Daca ar fi facut jamba dintr-o buna bucata, la ce inaltime trebuia sa aiba ca sa incapa in aripa/fuselaj, ar fi trebuit sa se duca cu punctul de sprijin/sarcina maxima prea mult spre extremitatile planurilor.
Asa ca americanski, pragmatici cum ii stim, au facut o jamba din 2 bucati...care se "pliau" (:blink: )in momentul escamotarii trenului, astfel incat ocupa mai putin spatiu in cala rotilor...
Este complicat, dar a iesit un tren de aterizare care ramanea intreg chiar daca dadeai de pamant cu avionul de-l rupeai la aterizare.

Problema este ca manelistii cocliti de la hobbyboss nu au reprezentat corect complexitatea trenului de aterizare.
Am inceput acest model cu impresia ca este un model simplu si binisor realizat, dar pe tot parcursul constuctiei, pe masura ce documentam anumite aspecte, am descoperit din pacate foarte multe zone in care producatorul fie a gresit in mod grosolan, fie nu s-a documentat (faza cu decalurile e rusinoasa), fie a subreprezentat grosier anumite detalii.

Asa si cu trenul de aterizare.
Sunt anumite verine si pistoane foarte vizibile pe care nu le-au reprezentat deloc.
Unele care sunt reprezentate, sunt gresit amplasate.

Ca sa corectez, ar trebui facute unele modificari atat la jambe (inclusiv putina "plasto-chirurgie"), cat si la zonele de prindere din baia trenului de aterizare...mai exact niste gauri noi, iar unele gauri deja existente ar trebui probabil astupate si reamplasate...asta in conditiile in care am vopsit deja.
Ma voi gandi cum sa abordez problema si daca o mai abordez sau pur si simplu o las asa.

Cam asa arata acum - unele piese sunt asamblate partial si deja am vopsit tot.
Ce am facut in plus pana acum a fost sa confectionez niste "discuri de frana" (stiren), care in realitate erau foarte vizibile iar la kit nu existau.
Am mai figurat si niste arcuri pe unele verine, care tot asa nu erau reprezentate.
La o jamba am reusit sa rup o tija laterala...dar se poate rezolva la asamblarea finala.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 219.jpg
  • Imagine atasata: 220.jpg
  • Imagine atasata: 221.jpg


Arata acest topic


  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

8 useri citesc topicul
0 membri, 8 vizitatori, 0 utilizatori anonimi