Forum Machete,Modelism,Hobby: Grumann F8F-1 Bearcat - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Grumann F8F-1 Bearcat Hobbyboss 1/48

#61 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 11 April 2014 - 08:51 AM

"Circuitele hidraulice" vopsite si montate.

Intr-adevar, vopseaua a tinut (dupa tratarea sarmelor cu mr metal primer, vopsire propriu-zisa si aplicare lac protector), dar este foate fragila totusi.
Pe tot procesul de demontare-vopsire-remontare sarmele si-au pastrat in mare forma. Au aparut si unele mici deformari si n-am prea mai avut ce mare lucru sa le fac, pt ca orice manipulare/tensionare mai serioasa s-ar fi soldat cu vopsea sarita.

Pt lipirea sarmelor in pozitie, aveam nevoie de ceva care sa nu se intareasca foarte repede, cat ma mosmondeam eu sa fixez sarma in pozitia corecta la ambele capete, fara s-o deformez si fara sa-mi sara vopseaua de pe ea. Deci superglue excluded.
Am folosit aracet d-ala bun (BIC white glue). Are avantajul ca e suficient de consistent, se usuca transparent si nu extrem de repede iar excesul poate fi inlaturat cu usurinta.
Sper sa si tina in timp.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 95.jpg


#62 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 11 April 2014 - 10:59 AM

Am mai vopsit si coama panoului de bord. Negru mat.
Am revopsit si roll-bar-ul din spatele pilotului. Initial il facusem interior green, pt ca asa citisem ca era vopsita zona la Bearcat-urile din seriile initiale (F8F1).
Am inteles ca la F8F2 se vopseau negru...si ca ulterior in ciclul de viata al modelelor F8F1, s-ar fi trecut la revopsire cu negru a zonei respective.
In lumina acestei informatii, si pe baza pozei de referinta atasata (care pare sa confirme si la Beetlebomb vopsirea cu negru a zonei roll-bar-ului), am revopsit si eu zona in negru.

Spatele placii de blindaj care apara pilotul (zona capului) am lasat-o tot verde.
Nu prea cred ca la Beetlebomb era asa...nici pozele de referinta nu prea ma ajuta...dar m-am gandit ca putina varietate cromatica sub cupola nu strica (si-asa negrul ala e foarte....negru :crazy: )...plus ca nu mergea sa vopsesc in negru spatele placii de blindaj iar partea din fata (din cabina) s-o las in interior green.
N-am vazut niciun Bearcat asa, cu placa de blindaj dorsala in 2 culori. Ori era toata verde, ori toata neagra...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 96.jpg
  • Imagine atasata: 97.jpg
  • Imagine atasata: 98.jpg


#63 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 11 April 2014 - 01:01 PM

Asa, si am mai apucat doar sa-i montez (adica sa-i lipesc) si parbrizul.
Cam aici am ramas aseara...

Spor s-aveti,

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 99.jpg
  • Imagine atasata: 100.jpg
  • Imagine atasata: 101.jpg
  • Imagine atasata: 102.jpg


#64 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 12 April 2014 - 09:36 PM

Problema este ca nu e ok cu parbrizul.
Am marcat eu pe poze zonele cu probleme...pe ambele parti ale parbrizului.
In realitate nu existau diferentele acelea de nivel.
Bearcat-ul este unul dintre cele mai "curate" avioane din acea perioada, dpdv finisajele si imbinari table.
Deci trebuie sa aduc la nivel cumva parbrizul cu restul fuselajului...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 103.jpg
  • Imagine atasata: 104.jpg
  • Imagine atasata: 105.jpg


#65 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 14 April 2014 - 08:33 AM

Asa deci, intre timp am purces la rezolvarea problemei cu parbrizul.

Motiv pentru care am scos artileria grea: smirghel 320&company.
320-400 sunt modelele cel mai abrazive din dotarea mea.
Acum am folosit 320 pt ca trebuia sa iau serios din grosimea peretelui fuselajului, imediat sub parbriz pe lateralele acestuia, astfel incat sa vin la acelasi nivel cu rama parbrizului.
Nu stiu de ce, uneori imi vine sa slefuiesc uscat. Am impresia (numai uneori, pt ca in general slefuiesc la ud) ca daca slefuiesc uscat am un control ceva mai bun asupra procesului. Asa a fost si acum...

Cam asa arata dupa tratamentul cu mr. smirghel 320.

PS: pentru mascarea/delimitarea zonei ce trebuia slefuite, am folosit banda de mascare KIP 808.
Am vazut ca a recomandat-o Tibi in cadrul altui topic. La urmatorul drum la Hornbach s-a adjudecat.
Geniala. V-o recomand si eu, este un produs excelent.
Vedeti ca au mai multe feluri...cautati pana gasiti 808.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 106.jpg
  • Imagine atasata: 107.jpg
  • Imagine atasata: 108.jpg


#66 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 14 April 2014 - 02:58 PM

...apoi am slefuit cu smirghel din ce in ce mai fin (pana la 2.000) , apoi cu bagheta d-aia de unghii si la final cu mr.compund extra fine (un fel de smac care se da cu o carpa speciala si care cica ar fi echivalentul unui material abraziv de 8.000!!!:blink: ). Asta in special pe rama parbrizului, care in urma tratamentului cu 320&company devenise complet mata.
Am insistat asa de mult in a recapata (macar partial) transparenta ramelor parbrizului deoarece sunt destul de proeminente...si trebuiesc date si cu vopsea de interior (negru mat), care evident va fi aplicata pe exterior...ori daca as fi lasat ramele matuite riscam sa nu se vada bine prin ele culoarea de interior.

Asa cum e acum, chiar daca n-am stat sa le fac cristal-clear, ramele sunt suficient de transparente incat sa nu existe riscul acesta.

Numai bine,

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 109.jpg
  • Imagine atasata: 110.jpg
  • Imagine atasata: 111.jpg


#67 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 23 April 2014 - 08:43 AM

Avem aripi!:punk: :showoff: :pint:

Cu toate ca imbinarea aripa-fuselaj n-a fost perfecta (mai ales la planul stang, dreptul a fost ok), am reusit sa reglez diedrul aripii rapid si fara probleme.
Overall, potrivirea n-a fost chiar rea.
Cu imbinarea imperfecta (este vorba defapt de putin spatiu ramas) se rezolva usor.
Problema este ca...modul in care se imbina aripa cu fuselajul la kit nu prea are legatura cu modul de imbinare al tablelor in zona respectiva, la avionul real.
Practic, toata linia de imbinare actuala aripa-fuselaj trebuie sa dispara cu desavarsire iar pe alocuri (in special in zona prizelor de admisie) vor trebui gravate linii noi.


Numai bine,

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 112.jpg
  • Imagine atasata: 113.jpg
  • Imagine atasata: 114.jpg
  • Imagine atasata: 115.jpg
  • Imagine atasata: 116.jpg
  • Imagine atasata: 117.jpg


#68 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 25 April 2014 - 08:38 AM

Am mai lucrat nitel la motor.

Am pus niste sarme in capu' la cilindri...asa era si pe motorul real...am mai dat un strat de silver...am vopsit in negru tijele culbutorilor.
Am vopsit si partea din fata a blocului motor, impreuna cu magnetouri&stuff.
Pe partea din fata a blocului motor (diametral opus fata de ansamblul magnetourilor) am adaugat un fel de protuberanta din discuri de plastic...din care la final vor iesi niste tevi.
Nu stiu de ce, toti producatorii (adica Academy si Hobbyboss, ca doar cu ei am experienta deocamdata) evita complet acest detaliu, care este destul de proeminent, fiind amplasat practic exact in spatele elicei...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 118.jpg
  • Imagine atasata: 119.jpg
  • Imagine atasata: 120.jpg

Aceasta postare a fost editata de BMF: 25 April 2014 - 08:40 AM


#69 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 25 April 2014 - 08:46 AM

Iese frumos. Musai , cred, un wash cu jeghi pe la cilindri, ca sa iasa bine in evidenta striatiile aducatoare de placere vizuala :)

#70 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12666
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 25 April 2014 - 12:36 PM

Da, incepe sa arate foarte bine!! Da-i bataie!

#71 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 25 April 2014 - 02:32 PM

Vezi postarea1-0-9, la 25 April 2014 - 08:46 AM, a spus:

Iese frumos. Musai , cred, un wash cu jeghi pe la cilindri, ca sa iasa bine in evidenta striatiile aducatoare de placere vizuala :)

Eh voila, la cererea expresa a onoratilor spectatori...:innocent:

Am dat cu niscai ulei negru pe cilindri.
Pe carcasa motorului am mazgalit cu ceva wash de la Mig...Engine Oil se cheama...

Oricum, mai am de buchisit serios la motor.
18 cilindri...pe fiecare cate doua fire de aprindere...adica sarme...care trebuiesc fiecare montate provizoriu in pozitie ca sa le dau forma generala necesara...apoi demontate, vopsite si montate iar la loc...:wacko:

PS: La naiba, ma uit pe niste poze...ce motoare misto erau radialele astea!
Un PW2800 si-un BMW801 (d-alea de-adevaratelea, that is) ar trebui sa se regaseasca in gospodaria oricarui om intreg la minte....:punk: :doctor:


Toate cele bune,

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 121.jpg
  • Imagine atasata: 122.jpg


#72 Useril este offline   pruteanucristian 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 77
  • Inregistrat: 24-February 14
  • Location:Bucuresti

Postat 26 April 2014 - 08:54 PM

Vezi postareaBMF, la 25 April 2014 - 02:32 PM, a spus:


Un PW2800 si-un BMW801 (d-alea de-adevaratelea, that is) ar trebui sa se regaseasca in gospodaria oricarui om intreg la minte....:punk: :doctor:


Toate cele bune,


Nu cred ca ai avea ce face cu un asfel de motor in casa... poate in masina:
Imagine postata

#73 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 30 April 2014 - 08:54 AM

@ pruteanucristian: Pai stai frate ca n-am zis ca tre' sa-l tii in sufragerie. Cand am vorbit de gospodarie, m-am referit la sensul ei mai in extenso asa. De exemplu, sa ai un radial care sa antreneze joagarul din fundul curtii (pe care nu-l folosesti la nimic niciodata, evident). Sau masina de tuns iarba :crazy: . Sau o jucarie de-aia ca in poza ta.
Sau sa-l tii pur si simplu in garaj, in stare de functionare...mai mesteresti la el, il mai pornesti...il mai mirosi, il mai asculti...muzica, frate...
Sau, daca esti un milionar altfel decat sunt milionarii de pe meleagurile noastre, sa-l tii legat de un avion :rolleyes:
Plus ca mai exista un avantaj: dupa o sesiune de joaca cu asa ceva, poti oricand sa te intorci in casa manjit cu ceva ulei si putzind a avgas si sa propui ceva de genul "Iubi, nu vrei sa ne jucam jocul ala de-a mecanicul unsuros si casnica plictisita (dar foarte obraznica) ?"
Rock frate...:innocent:



In fine, revenind la subiectul nostru, tot la motor am montat inelul de aprindere si jumatate dintre firele de aprindere pe fiecare cilindru.
Vor urma inca 18 fire, ce pleaca din inelul de aprindere pana in capu' la fiecare cilindru.
Dupa cum spuneam, modelul de PW R2800 montat pe Bearcat avea niste legaturi mai altfel la aprindere.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 123.jpg
  • Imagine atasata: 124.jpg
  • Imagine atasata: 125.jpg
  • Imagine atasata: 126.jpg

Aceasta postare a fost editata de BMF: 30 April 2014 - 09:04 AM


#74 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 30 April 2014 - 10:44 AM

Am rezolvat si cu problema incastrarii aripilor in fuselaj.
Dupa cum ziceam, linia de imbinare a kit-ului nu se potrivea cu cea de pe avionul real.
Asa ca linia de imbinare aripa-fuselaj (rezultata in urma lipiturii) am eliminat-o complet si am gravat eu alte linii, conform poze de referinta, atat pe extrados, cat si pe intrados.
Etapa asta mi-a inghitit destul de mult timp (pe care oricum nu-l prea am).
Slefuit...superglue peste...slefuit din nou...Revell base white peste ca sa ma asigur ca n-a ramas nici urma din veche imbinare...slefuit din nou...gravat linii noi...unele gresite...base white si slevuit+regravat din nou...bla-bla...:wacko: :80:

In fine, pana la urma a iesit cam cum se vede in poze.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 127.jpg
  • Imagine atasata: 128.jpg
  • Imagine atasata: 129.jpg
  • Imagine atasata: 130.jpg
  • Imagine atasata: 131.jpg


#75 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 30 April 2014 - 03:25 PM

O sa iasa ceva foarte tare , man.

#76 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 02 May 2014 - 08:47 AM

Salut toti oamenii muncii.

Am de raportat doar niste modeste progrese.
Cu viteza mea tipica de melc frenetic, am reusit de-am montat si ce mai ramasese din circuitele hidraulice din baia trenului de aterizare: cate 5 bucati conducte ce ies din compartimentul motor. Este o reprezentare destul de aproximativa. Se putea si mai bine, dar pt acest kit sunt multumit asa.

Mai am sarme de pus la motor. Am bagat la sarme in avionul asta de cred ca in curand o sa pot prinde Radio Romania cu el.
E haios, nu zic nu, dar am inceput sa ma plictisesc...


Toate cele bune,

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 132.jpg
  • Imagine atasata: 133.jpg
  • Imagine atasata: 134.jpg


#77 Useril este offline   eddie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Location:Bucuresti

Postat 02 May 2014 - 09:00 AM

Faina treaba faci cu sarmulitele alea asa ca merita tot plictisul. Sper sa-mi fac si eu curaj sa detaliez astfel o lucrare.
Spor!

#78 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1777
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 02 May 2014 - 08:53 PM

Știu prea bine cum este treaba cu supradetalierea asta, iar tu ai cumva dezavantajul (dacă se poate numi așa...) că lucrezi la o scară mai mare, parcă te simți "obligat" să pui fiecare sīrmă sau șurub. Acum mă chinui și eu la un Fulmar, și , deși am zis că folosesc niște PE-uri, găsesc īn permanență ceva de scrăciuit.
Nu te lăsa , că-i păcat, ai făcut o treabă minunată pīna acum, o să iasă "Hard-Rock" !! Sau , beton, cum vrei să zici... :drinks:
Spor să ai !!

#79 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 05 May 2014 - 09:09 AM

Multumesc dakian.
Chill man, ca nici prin gand nu-mi trece sa ma las :pardon:

Avansez tot cu pasi de melc. Weekend-ul asta, pana sa vina ploile, am incalecat bicla (impreuna cu fi-miu) si ne-am dat cat-e-ziua-de-lunga prin tot felul de coclauri.
Pe langa faptul ca asta m-a tinut departe de modelit, acum merg ca robotii.

Am terminat, zic eu, motorul.
Cam asa arata treaba.

Am facut si cateva probe cu capota motorului montata la rece. Nu se mai vede mare lucru...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 135.jpg
  • Imagine atasata: 136.jpg
  • Imagine atasata: 137.jpg
  • Imagine atasata: 138.jpg
  • Imagine atasata: 139.jpg
  • Imagine atasata: 140.jpg


#80 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12666
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 05 May 2014 - 09:16 AM

Foarte fani arata motorul! :good:

Arata acest topic


  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

23 useri citesc topicul
0 membri, 23 vizitatori, 0 utilizatori anonimi