Forum Machete,Modelism,Hobby: Grumann F8F-1 Bearcat - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 9 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Grumann F8F-1 Bearcat Hobbyboss 1/48

#1 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 21 February 2014 - 10:15 AM

Salutare tuturor,

M-am gandit sa va prezint urmatorul candidat pt colectia mea.
M-am simtit destul de bine cu T-boltul pe care l-am facut si am zis sa mai zabovesc putin in lumea radialelor americane butucanoase.


F8F Bearcat al celor de la Grumann n-a apucat sa mai vada ceva scandal in WWII. A venit prea tarziu pe lume pt asta.
Insa cu siguranta este o masinarie spectaculoasa. In primul rand, e un fel de frate mai mic si mai usor al T-bolt-ului, care are in fata acelasi radial PW2800 steroidizat si care invarte o elice ridicol de mare (pt dimensiunile celulei). In al doilea rand, arata putin ciudat, dar intr-un mod care-mi place totusi…zici ca e un fel de bulldog botos care incearca sa se inalte pe varfuri.

Avionul inspira forta si cam asa si stateau lucrurile. Era un avion cu tractiune excedentara. Regretatul Neil Armstrong spunea ca Bearcat-ul a fost cel mai cool si cel mai funny avion cu care a zburat. Nu stiu altii cum sunt, dar eu cred pe cuvant tot ce-a zis Neil Armstrong.

Umbla vorba prin targ ca proiectantul celor de la Grumann, atunci cand a conceput Bearcat-ul, era indragostit nebuneste de un Fw190A5 capturat de la nemti si testat intensiv in State. Omul s-a dat cu Butcherbird-ul si de-atunci numai asta visa. Si multi spun ca acest lucru se vede in design-ul Bearcat-ului. Nu este vorba de elemente fizice propriu-zise pe care Bearcat le-ar fi imprumutat de la Focke-Wulf (pentru ca nu este cazul), insa este vorba de filozofie: o celula cat mai mica , mai usoara si mai curata aerodinamic posibil, cuplata cu cel mai coi@s radial existent. Iar in ceea ce priveste filozofia de americanilor in acest domeniu, nimeni nu poate spune ca Bearcat-ul nu reprezinta o plecare radicala de la elementele lor traditionale.
Pai comparativ cu toate proiectele americane contemporane lui, Bearcat-ul era minuscul. Atat ca dimensiuni, cat si ca greutate si ca raza de actiune - care a fost sacrificata in incercarea de a tine greutatea aparatului in limite acceptabile.
Cu greutatea e discutabil, pt ca avionul era greu pt standardele europene…dar usor pt cele americane :whistle:


Rezultatul a fost un energy fighter remarcabil. Am citit mai multe pilot reports gasite pe net…descrierile au fost de fiecare data entuziaste. Forta si tractiune incredibile. Rata de urcare imbatabila. Manevrabilitate iesita din comun, in special in plan vertical. Eric Brown l-a comparat cu Spitfire. Dadea cu usurinta fum in nas la Mustang-uri, in toate regimurile de zbor posibile.

Nu cred ca era neaparat un foarte bun dogfighter in ceea ce priveste virajele. Din ce-am citit, avionul nu vira formidabil (dar care avion american o facea??), in schimb pe verticala rupea tot. Rollrate-ul era de asemenea excelent. Exista unele controverse in legatura cu urcarea, dar cea mai mica rata de urcare pe care am vazut-o era de 23 m/s….ceea ce inseamna cam cat un 109G/K – care era recunoscut totusi ca un campion al urcarii pe verticala, chiar si in etapele tarzii ale razboiului !!!

Oricum, una peste alta avionul imi place.
Sper sa reusesc o reprezentare onorabila a acestei bestii. Voi incerca sa postez constructia cat mai detaliat.
Ca de obinei, parerile si sfaturile voastre vor fi bine-venite.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.jpg

Aceasta postare a fost editata de BMF: 21 February 2014 - 10:19 AM


#2 Useril este offline   George_B 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 319
  • Inregistrat: 20-August 13
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Avioane

Postat 21 February 2014 - 11:49 AM

Nu putem decat sa spunem "spor la modelit"!
Noi ne-am pus comod in fotoliu avem punga de floricele si asteptam sa vedem noutatile.

multumim mult!

George_B

#3 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 21 February 2014 - 04:11 PM

Salut BMF,

Sa te vedem cum faci macheta asta! Sunt un fan al avioanelor Grumman si chiar sunt curios cum este kitul. Ar fi bine sa postezi citeva fotografii clare cu ramale si partile importante ale machetei. Vopsirea nu cred ca va fi o problema, mai ales ca ai de aplicat o singura culoare.
Ca o paranteza la cele scrise de tine, Bearcat este mai mult urmasul lui Hellcat, si nu al lui Thunderbolt. Si Hellcat a fost fabricat de Grumman si folosea acelasi motor Pratt & Whitney R 2800 care a fost utilizat in continuare si pe acest avion care era mai mic si ca atare mai usor.

#4 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 21 February 2014 - 05:21 PM

Salut baieti, sper sa nu dezamagesc.
Adica sper sa-mi iasa onorabil, dupa cum spuneam.

O sa fie in mare o constructie OOB. Voi folosi doar ce este in kit, in sensul ca aftermarket voi adauga doar niste centuri photoetch pre-painted de la Eduard.
Cupola va fi inchisa. Deci din punctul asta de vedere ar trebui, teoretic, sa fie relativ simplu. Insa iata cam cum arata baia trenului de aterizare. Se vede dintr-o parte in alta si e plin de tevaraie si matzaraie! Iar in kit nu se da mai nimic pt tot ce este acolo...doar vreo 2 rezervoare care oricum nu se prea vad. Deci va trebui sa improvizez cumva toata cablaraia aia.
Practic, zona respectiva trebuie modificata/reconstruita masiv. Sper sa nu ma intind mai mult decat mi-e plapuma cu chestia asta.
Aici va fi cel mai dificil, pt mine. Sa vedem ce-o iesi...

@Tibi22:

Cu ramele nu cred ca mai pot ca deja am decupat ceva piese de pe ele si am uitat sa fac poze in faza asta.
Ca vopsire, voi merge pe varianta din poza atasata. Beetlebomb, Blue Angels, 1949.
Atat de Galbennn :crazy: ...o sa ne cam rupa la retina. Dar mi s-a parut mai special.

Vezi postareatibi22, la 21 February 2014 - 04:11 PM, a spus:

Ca o paranteza la cele scrise de tine, Bearcat este mai mult urmasul lui Hellcat, si nu al lui Thunderbolt. Si Hellcat a fost fabricat de Grumman si folosea acelasi motor Pratt & Whitney R 2800 care a fost utilizat in continuare si pe acest avion care era mai mic si ca atare mai usor.


Asa este, genealogic vorbind ai desigur dreptate. Face parte din marea familie Wildcat - Hellcat - Bearcat - Tigercat...ma mir ca n-au facut si unul pe care sa-l cheme Pussycat...pacat...
Am folosit Thunderbolt-ul pt comparatia pe care am facut-o pt ca doream ceva mai "plastic" in care sa evidentiez diferentele de filozofie in ceea ce priveste constructia lor.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 2.jpg
  • Imagine atasata: 3.jpg

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 24 February 2014 - 09:40 AM


#5 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 21 February 2014 - 06:06 PM

Foarte misto Bearcatul, una din putinele "mizerii" americane pe care le suport :))
Il am si eu in bucket list. Am kitul de la Art Model cu decaluri aftermarket pentru modelele franceze din Indochina.
Chiar, n-ai vrea sa-l faci francez ? E mult mai exotic, mai ales ca cele americane n-au avut parte de actiune :)

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 21 February 2014 - 06:06 PM


#6 Useril este offline   dodos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 108
  • Inregistrat: 01-January 10

Postat 21 February 2014 - 06:09 PM

Un avion interesant care nu a avut sansa sa se remarce in focul luptei. Totusi performantele sale sunt remarcabile.
Spor la modelit!

#7 Useril este offline   sven_ss 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 693
  • Inregistrat: 08-January 14
  • Location:Bucuresti

Postat 22 February 2014 - 10:26 PM

Dupa un P-47, un Skyraider si un Tigercat , asta e pe lista mea...te urmaresc cu interes, mai ales pt galbenul ales, e plin de midnight blue-uri... :)

#8 Useril este offline   MRX 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 109
  • Inregistrat: 16-November 07
  • Location:Alexandria
  • Interests:Aviatie, Istorie

Postat 23 February 2014 - 03:45 AM

Având în vedere faptul că, în afară de războiul din Indochina, sub culori franceze, nu prea a cunoscut consacrarea ca avion de luptă, eu aș propune cel mai cunoscut Bearcat, liderul absolut, an de zile invincibil, deținătorul recordului de viteză al cursei (528.33 mph - cel mai rapid avion cu elice și motor cu piston din istorie), vedeta curselor clasa Unlimited de la Reno, numărul 77 RARE BEAR.
În această competiție, mezinul familiei Grumman și-a arătat și-și arată și acum clasa și superioritatea, inclusiv asupra mai cunoscutelor Mustang-uri, care deși sunt o întreagă haită, la care s-a adăugat de la o vreme și o gașcă de Sea Fury, cu greu se țin de șturlubatica viveridă.
De-a lungul timpului a schimbat mai multe scheme de vopsire, mai multe elice și mai mulți piloți dar a păstrat același număr de concurs (77) și același nume (Rare Bear).
Față de produsul de serie are mai multe modificări importante - scurtarea aripilor și eleroanelor, alungirea prelungirii aerodinamice din coadă, cupola cockpit-ului reproiectată, o coafă imensă la elice, elice special proiectată pt curse, motorul tunat (ajunge la 4000 CP) și, evident, eliminarea oricărei greutăți ce nu-și mai avea rostul (blindaje, armament etc).
Rare Bear
Rare Bear Fans - facebook
Rare Bear & Friends, Reno 2003, the record setting Heat Race
Modified F8 Bearcat Rare Bear
Reno Airrace - Rare Bear 2003
2010 RARE BEAR W / STU DAWSON
2012 Unlimited Gold Heat 3A
Rare Bear Reno 2008

Aceasta postare a fost editata de MRX: 23 February 2014 - 04:18 AM


#9 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 23 February 2014 - 10:05 AM

Salutare tuturor.

@109: exact de-aia am luat si ei kit-ul asta, cand a aparut. Plus ca m-am hotarat ca "mizeriile" sunt numa' bune de facut mana cu ele.
Cu toate acestea, trebuie sa marturisesc un secret...radialele astea mari si patrate ale lor au un farmec aparte :crazy:

M-am gandit si eu la "filiera franceza", dar din pacate n-am decaluri pt asa ceva. In cutie sunt doar 2 variante de inmatriculare...unul navy blue si Beetlebomb.
Asa ca am ales Beetlebomb...o sa fie mai electric asa in galbenul ala frenetic...

@sven_ss: tigercat-ul e mega-cool si el. Tot asa n-am rezistat si am luat si eu kit-ul de la Italeri.
Daca pe acela il ai si tu, vezi ca are o problema cu elicele. Aceeasi care este si la IAR-ul 80/81 Amodel/parcmodels...adica se invart invers.

@MRX: foarte interesanta propunerea ta. Din pacate, n-o pot lua in considerare din 2 motive simple: nu exista pe piata, din cate stiu eu, niciun kit de conversie....iar o conversie scratch/inhouse depaseste cu mult capacitatile mele modelistice actuale :pardon:
Ar fi foarte mult de modificat....exterior si nu numai.
De altfel, din cate imi aduc aminte, Rarebear nici nu foloseste PW2800 ci un PW3350 steroidizat, luat de la un Skyraider.

Toate cele bune,

#10 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 23 February 2014 - 02:10 PM

Vezi postareaBMF, la 23 February 2014 - 10:05 AM, a spus:


@sven_ss: tigercat-ul e mega-cool si el. Tot asa n-am rezistat si am luat si eu kit-ul de la Italeri.
Daca pe acela il ai si tu, vezi ca are o problema cu elicele. Aceeasi care este si la IAR-ul 80/81 Amodel/parcmodels...adica se invart invers.



Gresit BMF, palele se invirt in directia corecta dar forma palelor nu este corecta. Si ele vin retezate la capete!
Kit-ul Italeri (esci) mai are o hiba, forma botului este usor gresita. Se poate corecta sau se poate inlocui cu forma corecta din rasina.

#11 Useril este offline   sven_ss 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 693
  • Inregistrat: 08-January 14
  • Location:Bucuresti

Postat 23 February 2014 - 02:38 PM

stiam de chestia cu forma palelor gresita in kitul italeri...nu am sa-mi bat capul, am alte probleme :):):)... Tankul de dedesubt..:-).. Cat despre bot l-am pilit(pt. Moment) ..in curand wip...

#12 Useril este offline   Romi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1933
  • Inregistrat: 05-September 05
  • Location:Bucuresti-Brasov
  • Interests:Aviation

Postat 23 February 2014 - 09:59 PM

uite ce bine arata.

-


sven_ss -tankul :whistle: banuiesc ca e rezervorul suplimentar

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: bearcatfrenchprofile2.jpg
  • Imagine atasata: GrummanF8F1BearcatGC29AuvergneArmedelAirBienHoa1954Perfil.jpg
  • Imagine atasata: bearcatfrenchlebrun3.jpg
  • Imagine atasata: bearcatfrenchprofile1.jpg

Aceasta postare a fost editata de Romi: 23 February 2014 - 09:59 PM


#13 Useril este offline   sven_ss 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 693
  • Inregistrat: 08-January 14
  • Location:Bucuresti

Postat 23 February 2014 - 10:08 PM

Romi- vbm de tankul firembomberului tigercat...cam offtopic, scuze

#14 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 24 February 2014 - 09:15 AM

Da Romi...arata bine varianta franceza...insa n-am decaluri pt ea, din pacate.
Daca nu ma insel, cei de la hobbyboss au scos un kit dedicat 1/48 pt Bearcat-ul in varianta frantuzeasca, F8F-1B.

Asadar, am inceput usurel lucrarile la Beetlebomb.
Modificarile pt varianta asta sunt minime...din ce-am citit, la aparatele Blue Angels se demontasera carligele de apuntare, mitralierele si colimatoarele. Si pilonii pt bombe, desigur.
Altfel, in mare, erau ca niste Bearcat-uri normale.

Asa cum o vad acum, problema cea mai mare a acestui kit va fi cu baia trebului de aterizare. In pozitia la sol, cu trenul scos, erau extrem de vizibile toate viscerele avionului...se vedea pana si spatele motorului si tot panoul para-foc.
Acuma, ce am in kit nu se prea potriveste cu pozele de referinta.
Panoul para-foc il puteti vedea in poza. Am lipit deja de el bratele superioare ale batiului motorului (care nu au prindere directa pe panoul corespondent din fata, din care "iesea" spatele motorului). O problema cu batiul este si aceea ca e incomplet reprezentat. In vasta lor intelepciune, chinezii de la hobbyboss au ales sa reprezinte numai bratele superioare ale batiului (care oricum nu se vor vedea), fara insa a mai reprezenta si bratele inferioare ale batiului, care au vizibilitate directa prin baile trenului de aterizare!!! :blink:
Niste manelisti. Le voi reprezenta eu cu niste ace de seringa, probabil.
Deci asa arata panouul para-foc din kit, si atasata aveti si o poza cu "the real thing".
Cam misto...

Apoi mai e o problema cu celalalt perete transversal care inchidea baia trenului. Pe langa prinderile batiului/etc, din acest perete iesea toata partea din spate a motorului, cu toate agregatele lui. Care sunt vizibile din baia trenului.
Si care, in kit, nu exista.
Prin urmare, voi incerca eu sa fac o reprezentare (destul de bruta) a spatelui motorului. El se va fi vizibil prin baia trenului, dar destul de limitat, asa ca nu voi insista foarte mult pe detalii si acuratete, in ceea ce priveste spatele motorului. Important este sa se vada ceva acolo, daca se va uita cineva vreodata.

Apoi, am mai buchisit nitel la piesele din cockpit...cateva mici adaugiri la consola stanga. Consola dreapta e ok si nu va necesita "imbunatatiri" - cred ca va arata destul de bine doar vopsita.
Am uitat sa fac poze cu tabloul de bord. Este in relief, iar instrumentele sunt reprezentate de un decal care trebuie sa vina peste...sa vedem cum se va aseza...

Cam atat pt azi.
Toate cele bune,

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 4.jpg
  • Imagine atasata: 7.jpg
  • Imagine atasata: 5.jpg
  • Imagine atasata: 6.jpg

Aceasta postare a fost editata de BMF: 24 February 2014 - 09:18 AM


#15 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 25 February 2014 - 10:38 AM

Mici progrese.

Am vopsit principalele piese din cockpit.
Conform documentatiei de care dispun (limitata, mai mult poze), consolele laterale si tot ce era mai sus de ele, si tabloul de bord erau negre. Restul, interior green.
Am procedat accordingly. Ca sa nu fie totusi cel mai abisal negru, in loc de flat black am folosit NATO black de la vallejo (una dintre primele mele vopseluri acrilice, am luat-o s-o folosesc pt un tanc). Am descoperit ca de fapt e cam la fel de negru, dar asta e...
Coama tabloului de bord a primit deasupra o fasie subtire de evergreen (am uitat sa fac poze inainte de vopsire) pt ca am observat dupa un dry-fitting ca ramanea un spatiu gol intre coama si fuselaj.
Instrumentele sunt un decal care l-am asezat deasupra partii centrale a tabloului de bord (piesa transparenta separata cu instrumentele in relief, am uitat s-o pozez inainte de montare, sorry), care a fost in prealabil vopsit in negru. Pt transfer decal (bucata intreaga pt tot panoul detasabil cu instrumentele de bord) am folosit apa chioara. In prealabil, am taiat decalul exact pe margini, eliminand orice material suplimentar. Nu am folosit Mr.Mark Setter de treama sa nu am probleme cu pozitionarea decalului. Dupa pozitionare, am tratat cu Mr. Mark softer, iar decalul s-a asezat destul de binisor pe panoul IP in relief.

Apoi am vopsit diversele contacte/butoane/etc in diverse culori. Mi-am folosit mai mult imaginatia decat pozele de referinta, pt ca avand in vedere ca avionul va fi facut cu cupola inchisa, nu se va mai vedea mare lucru. Prin urmare, am folosit ceva ami mult rosu pe console decat am vazut in pozele de referinta, pt ca astea se vad putin mai bine sub cupola. Vor da senzatia ca e ceva pe-acolo.
Pe consola stanga am pus si ceva resturi de decaluri, tot asa cam la plezneala, pe unde am vazut eu in poze tot felul de etichete pe avionul real.
Manerul rosu din tabloul de bord (exista si pe avionuil real) l-am facut din sarma.
De asemenea, am improvizat si ce se vede pe lateralele fuselajului. Adica ansamblul comanda motor pe stanga (gaz, pas, amestec si rozeta de blocare comenzi) precum si furtunul de oxigen (cred) pe partea dreapta. Zonele respective, asa cum au fost facute de cei de la Hobbyboss, erau complet blank (ce looseri :thumbsdown: ).
Aici cred ca o sa mai adaug cate ceva si eventual voi mai evidentia unele detalii cu silver, sa fie putin mai vizibile dupa ce voi inchide cupola.

Am mai lucrat putin si la detalierea baii motorului/trenului de aterizare, dar inca mai am treaba si n-am facut poze.

Toate cele bune,

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 8.jpg
  • Imagine atasata: 9.jpg

Aceasta postare a fost editata de BMF: 25 February 2014 - 10:39 AM


#16 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 26 February 2014 - 09:24 AM

Salut,

Am asamblat partial cockpit-ul. Centurile sunt din setul Eduard USN WWI pre-painted.
Nu imi dau seama inca daca e cea mai buna abordare, insa deoarece cupola avionului va fi inchisa, m-am hotarat sa nu mai continui la cockpit cu lacuri/wash-uri/weathering/etc.
Pe viitor cred ca voi renunta la acest obicei (spun obicei pt ca exact asa am procedat si la celelate 2 modele finalizate de mine pana in prezent).

Peretele pe care vine prins cockpit-ul in partea din fata este chiar panoul para-foc...la care inca lucrez (si cred ca o sa tot lucrez..).

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 10.jpg
  • Imagine atasata: 11.jpg
  • Imagine atasata: 12.jpg


#17 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 26 February 2014 - 09:34 AM

Vezi postareaBMF, la 26 February 2014 - 09:24 AM, a spus:

Centurile sunt din setul Eduard USN WWI pre-painted.


I don't believe you! :-)

Acum cind ai montat tot cockpit-ul cu vad ca pilotul avea o vedere slaba si avea nevoie de niste ceasuri uriase pe panoul de bord pentru a le vedea bine! Indicatoarele sunt exagerat de mari. Spor in continuare!

#18 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 26 February 2014 - 09:43 AM

Vezi postareatibi22, la 26 February 2014 - 09:34 AM, a spus:

I don't believe you! :-)



WWII am vrut sa scriu, sorry :pardon:

Da, ceasurile de bord sunt cam prea mari. Asa era decalul. Se si poate vedea ca marginile lor au ramas putin pe-afara de relieful ceasurilor din panoul de dedesupt.
Mi-am zis insa ca pot merge cu ele chiar si asa. Sper ca sub cupola inchisa efectul sa para diminuat - in sensul ca ceasurile sa nu para asa de mari.


Toate cele bune,

#19 Useril este offline   AdyAero 

  • Die-cast 1:72
  • Grup: Members
  • Postari: 1360
  • Inregistrat: 07-August 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Auto 1:72 plastic & diecast

Postat 26 February 2014 - 06:17 PM

Nu stiu daca merge, n-am incercat asta pana acum (nici n-am avut pe ce :ph34r: ) dar am vazut tehnici asemanatoare: Se construieste o placa de dimensiunile panoului cu instrumente, se gasureste panoul cu instrumente in dreptul acestora (unde ar veni decalurile), se lipesc decalurile pe placa din spate in locul marcat si apoi se imbina cele 2 piese. Astfel decalurile nu se urca peste panou si dau impresia de adancime. Pot aparea probleme ins adaca panoul este mai gros de 1 mm ca piese (si de regula asa este), in cazul asta trebuie subtiat.
Spor la treaba!

#20 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 27 February 2014 - 09:51 AM

Salut Adyaero,

Am vazut si eu tehnica asta pe la altii...uneori cu rezultate foarte bune. Poate am s-o incerc odata.
Acum am hotarat sa nu investesc suplimentar foarte mult in cockpit, mai ales ca o sa il fac inchis.

Intre timp am lipit jumatatile planurilor.
Am astupat toate orificiile legate de armament, intrucat la Beetlebomb mitralierele si toate instalatiile de armanent erau demontate...si banuiesc ca si gaurile aferente erau cumva astupate cu ceva table peste. N-am nicio poza de referinta in acest sens, dar nu cred ca cei de la Blue Angels au pastrat avionul cu gauri prin el.
Am incercat sa gauresc/adancesc conductele din spatele prizelor de aer din aripi, dar n-a mers decat partial. Asta pt ca respectivele conducte sunt sub-reprezentate pe tavanul baii trenului de aterizare (partea din aripa). Adica sunt prea subtiri.
Am vazut ca exista rasini de la quickboost, atat pt baile trenului de aterizare cat si pt compartimentul motorului (peretii aia transversali la care lucrez si eu), care ar imbunatiti dramatic kitul. Insa acum este prea tarziu pt asa ceva si voi continua proiectul doar cu ce pot eu sa imbunatatesc "ad labam" ca sa zic asa...

Am facut si cateva probe cu aripa si panouile transversale din baia trenului/motorului (la care inca lucrez) montate la rece, sa vad cum arata...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 13.jpg
  • Imagine atasata: 14.jpg
  • Imagine atasata: 15.jpg


Arata acest topic


  • 9 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi