Grumann F8F-1 Bearcat Hobbyboss 1/48
#61
Postat 11 April 2014 - 08:51 AM
Intr-adevar, vopseaua a tinut (dupa tratarea sarmelor cu mr metal primer, vopsire propriu-zisa si aplicare lac protector), dar este foate fragila totusi.
Pe tot procesul de demontare-vopsire-remontare sarmele si-au pastrat in mare forma. Au aparut si unele mici deformari si n-am prea mai avut ce mare lucru sa le fac, pt ca orice manipulare/tensionare mai serioasa s-ar fi soldat cu vopsea sarita.
Pt lipirea sarmelor in pozitie, aveam nevoie de ceva care sa nu se intareasca foarte repede, cat ma mosmondeam eu sa fixez sarma in pozitia corecta la ambele capete, fara s-o deformez si fara sa-mi sara vopseaua de pe ea. Deci superglue excluded.
Am folosit aracet d-ala bun (BIC white glue). Are avantajul ca e suficient de consistent, se usuca transparent si nu extrem de repede iar excesul poate fi inlaturat cu usurinta.
Sper sa si tina in timp.
#62
Postat 11 April 2014 - 10:59 AM
Am revopsit si roll-bar-ul din spatele pilotului. Initial il facusem interior green, pt ca asa citisem ca era vopsita zona la Bearcat-urile din seriile initiale (F8F1).
Am inteles ca la F8F2 se vopseau negru...si ca ulterior in ciclul de viata al modelelor F8F1, s-ar fi trecut la revopsire cu negru a zonei respective.
In lumina acestei informatii, si pe baza pozei de referinta atasata (care pare sa confirme si la Beetlebomb vopsirea cu negru a zonei roll-bar-ului), am revopsit si eu zona in negru.
Spatele placii de blindaj care apara pilotul (zona capului) am lasat-o tot verde.
Nu prea cred ca la Beetlebomb era asa...nici pozele de referinta nu prea ma ajuta...dar m-am gandit ca putina varietate cromatica sub cupola nu strica (si-asa negrul ala e foarte....negru )...plus ca nu mergea sa vopsesc in negru spatele placii de blindaj iar partea din fata (din cabina) s-o las in interior green.
N-am vazut niciun Bearcat asa, cu placa de blindaj dorsala in 2 culori. Ori era toata verde, ori toata neagra...
#64
Postat 12 April 2014 - 09:36 PM
Am marcat eu pe poze zonele cu probleme...pe ambele parti ale parbrizului.
In realitate nu existau diferentele acelea de nivel.
Bearcat-ul este unul dintre cele mai "curate" avioane din acea perioada, dpdv finisajele si imbinari table.
Deci trebuie sa aduc la nivel cumva parbrizul cu restul fuselajului...
#65
Postat 14 April 2014 - 08:33 AM
Motiv pentru care am scos artileria grea: smirghel 320&company.
320-400 sunt modelele cel mai abrazive din dotarea mea.
Acum am folosit 320 pt ca trebuia sa iau serios din grosimea peretelui fuselajului, imediat sub parbriz pe lateralele acestuia, astfel incat sa vin la acelasi nivel cu rama parbrizului.
Nu stiu de ce, uneori imi vine sa slefuiesc uscat. Am impresia (numai uneori, pt ca in general slefuiesc la ud) ca daca slefuiesc uscat am un control ceva mai bun asupra procesului. Asa a fost si acum...
Cam asa arata dupa tratamentul cu mr. smirghel 320.
PS: pentru mascarea/delimitarea zonei ce trebuia slefuite, am folosit banda de mascare KIP 808.
Am vazut ca a recomandat-o Tibi in cadrul altui topic. La urmatorul drum la Hornbach s-a adjudecat.
Geniala. V-o recomand si eu, este un produs excelent.
Vedeti ca au mai multe feluri...cautati pana gasiti 808.
#66
Postat 14 April 2014 - 02:58 PM
Am insistat asa de mult in a recapata (macar partial) transparenta ramelor parbrizului deoarece sunt destul de proeminente...si trebuiesc date si cu vopsea de interior (negru mat), care evident va fi aplicata pe exterior...ori daca as fi lasat ramele matuite riscam sa nu se vada bine prin ele culoarea de interior.
Asa cum e acum, chiar daca n-am stat sa le fac cristal-clear, ramele sunt suficient de transparente incat sa nu existe riscul acesta.
Numai bine,
#67
Postat 23 April 2014 - 08:43 AM
Cu toate ca imbinarea aripa-fuselaj n-a fost perfecta (mai ales la planul stang, dreptul a fost ok), am reusit sa reglez diedrul aripii rapid si fara probleme.
Overall, potrivirea n-a fost chiar rea.
Cu imbinarea imperfecta (este vorba defapt de putin spatiu ramas) se rezolva usor.
Problema este ca...modul in care se imbina aripa cu fuselajul la kit nu prea are legatura cu modul de imbinare al tablelor in zona respectiva, la avionul real.
Practic, toata linia de imbinare actuala aripa-fuselaj trebuie sa dispara cu desavarsire iar pe alocuri (in special in zona prizelor de admisie) vor trebui gravate linii noi.
Numai bine,
#68
Postat 25 April 2014 - 08:38 AM
Am pus niste sarme in capu' la cilindri...asa era si pe motorul real...am mai dat un strat de silver...am vopsit in negru tijele culbutorilor.
Am vopsit si partea din fata a blocului motor, impreuna cu magnetouri&stuff.
Pe partea din fata a blocului motor (diametral opus fata de ansamblul magnetourilor) am adaugat un fel de protuberanta din discuri de plastic...din care la final vor iesi niste tevi.
Nu stiu de ce, toti producatorii (adica Academy si Hobbyboss, ca doar cu ei am experienta deocamdata) evita complet acest detaliu, care este destul de proeminent, fiind amplasat practic exact in spatele elicei...
Aceasta postare a fost editata de BMF: 25 April 2014 - 08:40 AM
#71
Postat 25 April 2014 - 02:32 PM
1-0-9, la 25 April 2014 - 08:46 AM, a spus:
Eh voila, la cererea expresa a onoratilor spectatori...
Am dat cu niscai ulei negru pe cilindri.
Pe carcasa motorului am mazgalit cu ceva wash de la Mig...Engine Oil se cheama...
Oricum, mai am de buchisit serios la motor.
18 cilindri...pe fiecare cate doua fire de aprindere...adica sarme...care trebuiesc fiecare montate provizoriu in pozitie ca sa le dau forma generala necesara...apoi demontate, vopsite si montate iar la loc...
PS: La naiba, ma uit pe niste poze...ce motoare misto erau radialele astea!
Un PW2800 si-un BMW801 (d-alea de-adevaratelea, that is) ar trebui sa se regaseasca in gospodaria oricarui om intreg la minte....
Toate cele bune,
#72
Postat 26 April 2014 - 08:54 PM
#73
Postat 30 April 2014 - 08:54 AM
Sau sa-l tii pur si simplu in garaj, in stare de functionare...mai mesteresti la el, il mai pornesti...il mai mirosi, il mai asculti...muzica, frate...
Sau, daca esti un milionar altfel decat sunt milionarii de pe meleagurile noastre, sa-l tii legat de un avion
Plus ca mai exista un avantaj: dupa o sesiune de joaca cu asa ceva, poti oricand sa te intorci in casa manjit cu ceva ulei si putzind a avgas si sa propui ceva de genul "Iubi, nu vrei sa ne jucam jocul ala de-a mecanicul unsuros si casnica plictisita (dar foarte obraznica) ?"
Rock frate...
In fine, revenind la subiectul nostru, tot la motor am montat inelul de aprindere si jumatate dintre firele de aprindere pe fiecare cilindru.
Vor urma inca 18 fire, ce pleaca din inelul de aprindere pana in capu' la fiecare cilindru.
Dupa cum spuneam, modelul de PW R2800 montat pe Bearcat avea niste legaturi mai altfel la aprindere.
Aceasta postare a fost editata de BMF: 30 April 2014 - 09:04 AM
#74
Postat 30 April 2014 - 10:44 AM
Dupa cum ziceam, linia de imbinare a kit-ului nu se potrivea cu cea de pe avionul real.
Asa ca linia de imbinare aripa-fuselaj (rezultata in urma lipiturii) am eliminat-o complet si am gravat eu alte linii, conform poze de referinta, atat pe extrados, cat si pe intrados.
Etapa asta mi-a inghitit destul de mult timp (pe care oricum nu-l prea am).
Slefuit...superglue peste...slefuit din nou...Revell base white peste ca sa ma asigur ca n-a ramas nici urma din veche imbinare...slefuit din nou...gravat linii noi...unele gresite...base white si slevuit+regravat din nou...bla-bla...
In fine, pana la urma a iesit cam cum se vede in poze.
#76
Postat 02 May 2014 - 08:47 AM
Am de raportat doar niste modeste progrese.
Cu viteza mea tipica de melc frenetic, am reusit de-am montat si ce mai ramasese din circuitele hidraulice din baia trenului de aterizare: cate 5 bucati conducte ce ies din compartimentul motor. Este o reprezentare destul de aproximativa. Se putea si mai bine, dar pt acest kit sunt multumit asa.
Mai am sarme de pus la motor. Am bagat la sarme in avionul asta de cred ca in curand o sa pot prinde Radio Romania cu el.
E haios, nu zic nu, dar am inceput sa ma plictisesc...
Toate cele bune,
#78
Postat 02 May 2014 - 08:53 PM
Nu te lăsa , că-i păcat, ai făcut o treabă minunată pīna acum, o să iasă "Hard-Rock" !! Sau , beton, cum vrei să zici...
Spor să ai !!
#79
Postat 05 May 2014 - 09:09 AM
Chill man, ca nici prin gand nu-mi trece sa ma las
Avansez tot cu pasi de melc. Weekend-ul asta, pana sa vina ploile, am incalecat bicla (impreuna cu fi-miu) si ne-am dat cat-e-ziua-de-lunga prin tot felul de coclauri.
Pe langa faptul ca asta m-a tinut departe de modelit, acum merg ca robotii.
Am terminat, zic eu, motorul.
Cam asa arata treaba.
Am facut si cateva probe cu capota motorului montata la rece. Nu se mai vede mare lucru...