Forum Machete,Modelism,Hobby: Grumann F8F-1 Bearcat - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 9 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Grumann F8F-1 Bearcat Hobbyboss 1/48

#41 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12666
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 31 March 2014 - 12:00 PM

Eu as linlocui carenajele culbutorilor cu ace de seringa, la scara asta da bine.

#42 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 31 March 2014 - 12:48 PM

Vezi postareaZ-mare, la 31 March 2014 - 12:00 PM, a spus:

Eu as linlocui carenajele culbutorilor cu ace de seringa, la scara asta da bine.


Salut Z.
Te referi la tijele pe care le-am marcat eu cu rosu in poza de mai jos?


Multumesc,

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 76.jpg


#43 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 03 April 2014 - 08:36 AM

Etapa asta cu regravat linii de panouri, corectat defecte de turnare si refacut siruri de nituri m-a plictisit teribil.
Adica e haios si asta, dar cand nu se mai termina parca iti vine sa te apuci de alte proiecte.

Zonele cu probleme au fost, dupa cum spuneam, ampenajele orizontale si panourile de pe bot. Aici a fost destul de mult de corectat. Liniile de panou cele noi au iesit bine (zic eu)...sunt curios insa niturile cum se vor vedea sub un strat de primer...in special unele de pe bot, care dupa o usoara slefuire abia daca se mai vad...

Oricum, ma bucur ca am trecut (sper) de etapa asta si pot incepe sa lucrez si alte chestii...aripi, motor, etc...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 77.jpg
  • Imagine atasata: 78.jpg
  • Imagine atasata: 79.jpg
  • Imagine atasata: 80.jpg
  • Imagine atasata: 81.jpg


#44 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 04 April 2014 - 08:25 AM

Mascat parbriz&cupola.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 82.jpg
  • Imagine atasata: 83.jpg
  • Imagine atasata: 84.jpg


#45 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 04 April 2014 - 12:29 PM

Salut baieti,

Am o mica dilema.
Avionul va veni vopsit intr-o singura culoare - galben.
Pe schema de vopsire producatorul recomanda mai multe branduri..intre care si Model Master 1514 gloss yellow - pe care il am si intentionez sa-l folosesc.
Avionul pe care il reprezint era si galben, si lucios..asta-i adevarat.

Problema este cu faptul ca vopseaua este lucioasa. N-am mai lucrat cu asa ceva.
Ingrijorarea mea este legata de straturile de lac acrilic, pentru tratamentele ce vor urma.

Am urmatoarele intrebari, daca cineva dintre voi poate sa ma lamureasca:

1. Daca vopsesc avionul cu o vopsea gloss, mai este nevoie de lac lucios inainte de aplicarea decalurilor?

2. Vopseaua gloss are vreo problema cu straturile de protectie gen future sau alte lacuri acrilice? Adica, dupa vopsea gloss, pot da pe macheta cu lacuri protectoare/de separatie pt fazele urmatoare de weathering (wash, eventual filtre, etc).?

Multumesc si toate cele bune,

#46 Useril este offline   bogy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1368
  • Inregistrat: 26-May 05
  • Location:Bucuresti

Postat 04 April 2014 - 12:49 PM

Salut

1. Daca vopsesti cu gloss, nu mai ai nici o problema cu decalurile. Singura problema la vopsitul cu gloss este ca macheta trebuie pusa sub ceva ca pana la uscare sa fie ferita de praf. Gloss-ul se usuca mai greu.

2. Dupa uscare, teoretic poti da cu orice fel de lac peste. Probabil ca o sa pierzi putin din lucire cand o sa dai cu future. Dar daca vopseaua este bine uscata future-ul nu va interactiona.

#47 Useril este offline   sven_ss 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 693
  • Inregistrat: 08-January 14
  • Location:Bucuresti

Postat 04 April 2014 - 03:35 PM

cred ca e inutil sa mentionez ca e nevoie de o mana/doua de alb inainte de orice galben...pana acum super

#48 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 07 April 2014 - 07:46 AM

Multumesc pt sfaturi Guyz.

Am mai lucrat nitel pe la aripi...respectiv baile trenului de aterizare.
Sunt unul dintre punctele slabe ale kit-ului. Ar fi mers si aici niste rasini...mai ales ca sunt disponibile, de la quickboost, parca.
Oricum, in lipsa acestora, voi incerca sa imbunatatesc putin zona, atat cat pot.
Pentru asta, va fi nevoie sa vopsesc baile trenului de aterizare inainte de montarea propriu-zisa a aripilor pe fuselaj.
Cam neortodoxa abordarea, sper sa-mi reuseasca...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 85.jpg
  • Imagine atasata: 86.jpg
  • Imagine atasata: 87.jpg
  • Imagine atasata: 88.jpg

Aceasta postare a fost editata de BMF: 07 April 2014 - 07:51 AM


#49 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12666
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 07 April 2014 - 09:47 AM

Citeaza

Te referi la tijele pe care le-am marcat eu cu rosu in poza de mai jos?
Exact!
Cum se zicea mai sus, nu mai este nevoie de lac lucios la punerea decalurilor. Trebuie insa, musai, un strat de "grund" alb, vopselele galbene au un pigment slab, mai ales cele de la MM. Iti recomand Mr. Base White1000 de la Gunze, este foarte bun pentru astfel de operatiuni.
Pentru ingurile ulterioare, chiar daca suprafata este lucioasa, este bine sa ai un strat de protectie lucios/mat (functie de procedeele aplicate) peste vopseaua de baza. Deci, un strat de Future sau lac lucios/mat este util.
O recomandare: graveaza partile componente (profundoare, aripi, fuselaj) inainte de lipire, e mult mai comod.

#50 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 07 April 2014 - 01:42 PM

Hop si eu...
Neaparat alb inainte, eu nu am folosit Gunze dar iti recomand CU CALDURA , base white airbrush de la Revell. Are un finish semigloss, cam ca surfacerul. Se usuca foarte repede, poate fi polishata pina la stralucire de sticla. O poti folosi cu scobitoarea sau pensula si ca filler.

Imagine atasata: revell.jpg


Pentru galben, vezi ca anumite lacuri (future de exemplu ) cam "fug" de pe vopsele foarte lucioase daca sint aplicate cu presiune mai mare.
Cum a zis si Z, e bine sa ai un lac chiar daca vopseaua iese gloss.

#51 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 07 April 2014 - 02:23 PM

Salutare baieti si multumesc mult pt sfaturi.

@Z-mare: din pacate, pt tijele de la motor, nu am ace de seringa suficient de subtiri. As putea sa incerc din fire de evergreen...dar chiar si cele mai subtiri pe care le am (0,5) parca sunt cam prea groase. Cred ca de data aceasta le voi lasa asa cum sunt...cu toate ca pentru urmatoarele radiale pe care le voi mai face, in mod sigur voi incerca la un moment dat varianta cu tije separate. Clar ar arata mai bine.

@109&Z-mare:
Mr. Base White 1000 de la Gunze nu am. Am o chestie care se cheama White (for primary) si care nu stiu daca e chiar acelasi lucru. Am folosit-o la prima mea macheta...F86Sabre...a fost ok, dar parca nu-i la fel cu Mr. Surfacer.
Airbrush Basic White de la Revell am. L-am folosit drept filler chiar la Bearcat, tocmai pt ca am vazut in topicul lui 109 cu Mirage-ruile Sud-Afircane cat de bun este la asa ceva. Mi-a placut atat de mult cum s-a comportat pe post de filler (pt zgarieturi si chestii de mici dimensiuni, nu pt umpluturi sau chestii majore, sa ne intelegem), incat l-am "adoptat" instant si mi-am zis ca numai la asta il voi folosi :rolleyes:
Pe post de filler insa nu necesita diluare. Daca e sa-l folosesc ca primer inainte de galben, cu ce sa-l diluez pt aerograf? Cu diluant d-ala pt enamel-urile Revell (parca ii zice "ColorMix)"?

In afara de asta, mai am o intrebare: Este asa de problematic daca folosesc drept primer Mr. Surfacer 1200 (de exemplu), care are o culoare gri deschis?
Adica galbenul nu acopera bine nici macar un gri-deschis?
Intreb pt ca pana am apucat sa dau cu Surfacer 1200 baile trenului de aterizare (care trebuiesc vopsite in aceeasi culoare cu tot restul avionului)...si parca n-as mai "incarca" cu inca un strat de grund...

#52 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 07 April 2014 - 02:41 PM

Eu il diluez cu Nitro de la Policolor. Merge brici

#53 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12666
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 08 April 2014 - 09:43 AM

Citeaza

Adica galbenul nu acopera bine nici macar un gri-deschis?
Cum spuneam, galbenul de la MM este foarte pacatos, nu acopera aproape de loc! Dat peste griul, chiar si dechis, isi va schimba nuanta riscind chiar sa-ti iese patat.
Inca ceva, fiind atit de slab pigmentul galben, ca sa acoperi bine, ai tendinta sa dai un strat gros de vopsea, ceea ce nu e deloc bine. Atentie la chestia asta!

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 08 April 2014 - 09:45 AM


#54 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 08 April 2014 - 03:12 PM

Ok, am inteles.

Nu tin neaparat sa-mi asum riscuri. Voi folosi un grund alb - fie White-ul primary de la Gunze fie White-base-ul de la Revell.
In baia trebului de aterizare insa, dupa cum spuneam, am apucat sa dau niste surfacer 1200. Ocazie cu care, cu ce mi-a ramas in aerograf, am dat si pe capota motorului (piesa separata).
La baia trebului de aterizare nu mai revin, voi da galbenul direct peste surface-ul gri. Sper sa reusesc asta diseara.
Capota va primi surfacer alb inainte de vopsire.

Z, asta ce-mi zici cu vopseaua lucioasa si tendinta de a da strat gros mi se pare o chestiune ingrijoratoare. Multumesc de atentionare. Voi incerca sa vopsesc gazat in straturi succesive cat mai subtiri.
Daca stiam il faceam pe-ala albastru...


Multumesc si numai bine,

#55 Useril este offline   SorinTanase 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 638
  • Inregistrat: 17-March 12

Postat 08 April 2014 - 04:59 PM

de ce nu incerci cu un galben mat care acopera mult mai bine?Desigur ,dupa aceea trebuie sa dai cu lac lucios.

#56 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 09 April 2014 - 08:21 AM

Vezi postareasorintasnase, la 08 April 2014 - 04:59 PM, a spus:

de ce nu incerci cu un galben mat care acopera mult mai bine?Desigur ,dupa aceea trebuie sa dai cu lac lucios.


Nu prea cred ca vopseaua galben mat acopera semnificativ mai bine decat cea lucioasa.
Adica din cate inteleg eu, problema este cu pigmentul, nu cu tipul de lac folosit.

Intre timp, am vopsit baile trebului de aterizare.
Cam asta a iesit...gloss yellow peste mr surfacer 1200 gri.
Dupa cum spuneam, la restul avionului voi folosi un grund alb.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 89.jpg
  • Imagine atasata: 90.jpg
  • Imagine atasata: 91.jpg


#57 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 10 April 2014 - 09:06 AM

N-am mai avut timp de mare lucru...am facut insa niste "probe" pentru o parte a circuitelor hidraulice din baia trenului de aterizare.

Astea care se vad in poza (sarme de 0.3 dintr-un cablu de telefon) vor fi montate inainte de fixarea aripilor pe fuselaj. Restul, dupa.

Prefer sarma asta pt ca este putin mai rigida decat cea de plumb. Lucru care are si unele avantaje dar si unele dezavantaje. De exemplu, la cum vreau sa abordez montarea acestor circuite, cred ca sarma asta este mai potrivita decat cea de plumb. Asta pt ca le-am dat asa cum sunt acum forma generala pe care trebuie s-o aibe (adica sa se conformeze pe forma peretelui baii trenului pe care vor fi montate)...apoi le voi scoate...le voi da cu mr.metal primer...apoi le voi vopsi cu silver...apoi le voi da un lac protector (Humbrol clear, foarte bun)...apoi le voi monta la loc definitiv.
Timp in care sper ca forma lor sa raman aceeasi si la remontare sa le deformez suficient de putin astfel incat sa nu sara vopseaua de pe dansele...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 92.jpg


#58 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 10 April 2014 - 01:08 PM

Frumos pana acum, imi place si mie; am insa o intrebare :- Doar 3 conducte trebuie reprezentate pe acel perete, nu 5 ?

#59 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 10 April 2014 - 03:46 PM

Vezi postareaAdiP, la 10 April 2014 - 01:08 PM, a spus:

Frumos pana acum, imi place si mie; am insa o intrebare :- Doar 3 conducte trebuie reprezentate pe acel perete, nu 5 ?


Salut AdiP, ma bucur ca-ti place.

Eu zic ca-s doar 3. Atasez si poza dupa care m-am luat (aia cu baia trenului vopsita in alb).
Sunt int-adevar mai multe (5 am intentia sa reproduc si eu) pe partea dinspre interior a baii trenului de aterizare...niste conducre care veneau din interiorul compartimentului motor si intrau/se continuau pe acelasi perete pe care sunt montate astea.
Acelea voi incerca sa le figurez dupa montarea planurilor pe fuselaj (sper sa-mi iasa, la naiba...)

Oricum, circuitele astea "exterioare" (astea 3 deja pregatite de vopsire/montare) nu sunt sigur ca se vedeau la toate avioanele.
Este foarte posibil ca zona respectiva sa fi fost in realitate acoperita de niste table de protectie sau ceva. Vezi a doua poza de referinta atasata (cea cu baia vopsita in verde)...unde conductele respective nu se vad!

Oricum mai mult de amorul artei si pt ca m-am "incurcat" deja cu atata cablaraie si matzaraie prin compartimentul motor, m-am decis sa le figurez oricum.
In realitate, nu am nici cea mai vaga idee daca la Beetlebomb tablele alea erau montate sau demontate si deci daca circuitele alea 3 erau vizibile sau nu...

Toate cele bune,

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 93.jpg
  • Imagine atasata: 94.jpg


#60 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 10 April 2014 - 04:38 PM

Am inteles.
Inseamna ca am fost indus in eroare de poza postata de tine pe prima pagina, unde apar 5.

Arata acest topic


  • 9 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

24 useri citesc topicul
0 membri, 24 vizitatori, 0 utilizatori anonimi