Grumann F8F-1 Bearcat Hobbyboss 1/48
#102
Postat 10 June 2014 - 12:25 PM
Iti inteleg bine supararea si frustrarea , dar nu prea ai alta optiune decit sa faci rost de alte decaluri , sau macar de unul, ca sa-l "imperechezi" pe cel de pe intrados ( chiar daca pozitia nu-i tocmai corecta...) . Decalurile astea subtiri, care se muleaza bine, etc. NU se mai dezlipesc intregi. Cu timpul , ai sa vezi ca foarte multi producatori o dau in bara cind este vorba de instructiunile de vopsire / inmatriculare ( Fulmarul meu este dat ca BO-I , cind el era de fapt BO-J , Do-18 Revell este dat 8L+CK , cind este de fapt BL+CK , etc.)
Trebuie sa te documentezi la greu despre ce avion vrei sa faci, si sa compari cu ce ofera kitul, ca sa vezi cum stai la capitolul decaluri inca de la inceput, ca sa stii ce-ti mai trebuie. Pe mine ma apuca disperarea cind constat ca la marea majoritate a kiturilor din stash-ul propriu imi trebuiesc decaluri aftermarket, cele oferite fiind insuficiente, gresite , sau foarte slabe calitativ ( vezi decalurile ICM...)
BTW , mie mi se pare si culoarea decalurilor destul de aiurea, mult prea tipator albastrul ala , din pozele avionului real puse de tine pare ori un albastru foarte inchis, ori chiar negru. Sau poate asa mi le arata monitorul asta.
Nu te lasa doborit de niste decaluri, ai muncit prea mult si prea frumos pina acum ca sa te lasi invins de citeva decaluri ! !
Be brave !
Sorin
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 10 June 2014 - 12:27 PM
#103
Postat 10 June 2014 - 04:33 PM
tibi22, la 10 June 2014 - 10:22 AM, a spus:
Voi incerca. Insa nu pe decalurile astea deja amplasate, ca sa nu compromit definitiv kitul daca ceva nu merge bine..
Diseara o sa pun niste decaluri hobbybss nefolosite pe o macheta-cobai. Le las sa se usuce vreo 2 zile apoi incerc sa vad cum se iau cu banda de mascare.
Daca merge bine, voi comanda niste decaluri (nu este o inmatriculare foarte comuna...am gasit ceva doar pe un site din State)...si incerc manevra propriu-zisa pe Beetlebomb numai cand si daca fac rost de decaluri noi.
Merci mult pentru sfat Tibi.
#104
Postat 23 June 2014 - 01:50 PM
Z-mare, la 07 April 2014 - 09:47 AM, a spus:
Salut! Imi cer scuze, sunt sigur ca s-a discutat aceasta problema, insa nu reusesc sa gasesc ceea ce ma intereseaza pe mine.
Am o mare rugaminte (de incepator :) ), pentru ca m-am tot uitat, insa nu reusesc sa gasesc mai multe info despre Mr. Base White 1000 de la Gunze: am asamblat, chituit, slefuit samd; cand m-am apucat (folosindu-ma de pensula) sa dau cu primer, in speta Mr Base White 1000, am observat ca se usuca foarte repede astfel incat, la un moment dat se acumuleaza pe pensula o oarecare cantitate, iar intinderea pe macheta devine foarte dificila. In plus, in unele locuri stratul va fi mai gros decat in altele pentru ca fara sa vrei, mai dai cu pensula si pe langa. Am incercat sa-l diluez (cu Mix Color de la Revell), insa situatia s-a inrautatit.
Voi cum il folositi? Diluat, nediluat, numai cu aerograful, dati pe suprafete mici dupa care spalati pensula? Multumesc anticipat!
#105
Postat 23 June 2014 - 10:18 PM
Grundurile astea (Gunze Mr. Base White dar si alte branduri) sunt facute, din cate stiu eu, pentru a fi date cu aerograful.
Se poate (cred) si cu pensula, insa deja devine foarte dificil de controlat uniformitatea stratului. Eu personal nu le-am aplicat niciodata cu pensula si nici nu-mi aduc aminte sa fi vazut la altcineva sa le dea altfel decat cu aerograful. Ma refer la aplicarea grundului ca strat de baza pt vopsea.
Pt astfel de situatii, folosesc diluant, intotdeauna. Este recomandabil sa folosesti diluantul aceluiasi producator...deci pt Mr. Base White merge un diluant Gunze (mr color thinner sau mr levelling thinner). In niciun caz nu merge cu thinner Revell. Poate cu Nitrodiluant...
Deci, pe scurt, raspunsul meu este: prin aerograf, diluat.
Altfel, grunduri de-astea mai dau cu pensula, insa nu ca strat de baza, ci pt chituire diverse zgarieturi sau imbinari problematice (urmat de slefuire, desigur).
Insa si experenta mea e limitata.
Poate unii colegi mai experimentati au alte retete care merg.
Spor la treaba si bine ai venit!
#106
Postat 24 June 2014 - 07:20 AM
Cel mai bine ar fi sa contactezi un modelist de pe forum (care este aproape de zona unde stai tu) si sa iti aplice cu aerograful aceasta vopsea pe macheta.
Succes!
#107
Postat 24 June 2014 - 11:32 AM
Ma duc sa ma "iau de gat" cu baiatul de la magazin pentru ca i-am spus de la inceput exact ce imi trebuie....si evident ca voi profita de ocazie ca sa imi iau si niste grund ...si niste diluant Gunze ca nu se stie cand voi avea nevoie.
#108
Postat 26 June 2014 - 09:07 AM
Decaluri noi!!
Courtesy of my man GeorgeB (al carui ajutor a fost esential si caruia vreau sa-i multumesc foarte mult), am reusit sa pun mana pe niste decaluri adecvate pentru ce vreau eu sa fac acilea.
Setul celor de la Draw Decal aste o reprezentare muuuult mai realista a marcajelor lui Beetlebomb. Practic, acest set adreseaza corect toate neajunsurile decalurilor originale Hobbyboss (Me-love-you-long-time-hobbyboss-proffesionals. Stiti-voi-unde).
Totul este cam ca in pozele de referinta, in cazul produsului celor de la Draw Decal. Toate marcajele au dimensiunea corecta (spere deosebire de decalurile Hobbbyboss, care sunt o mizerie) iar instructiunile de aplicare sunt exact cum trebuie si nu lasa loc de gresel (spre deosebire de decalurile/instructiunile hobbyboss, care induc in eroare).
Ba sunt chiar unele in plus pe care cei de la Hobbyboss, in intelepciunea lor, nici nu s-au obosit sa le mai faca (de exemplu numele pilotului de sub cupola).
Pana si culoarea este mult mai ok, am facut o comparatie in a 2-a poza. Dakian corect observase - pe langa defectele zise de mine - si faptul ca sunt probleme si cu culoarea marcajelor hobbyboss, care erau un albastru prea deschis.
Asadar, acum pot sa reiau proiectul.
Sa vad cum voi da jos acum mizeriile ale de decaluri Hobbyboss. Am incercat aseara sa le dezlipesc cu banda de mascare si nici gand. Nici n-au clintit. Am incercat si cu banda Tamyia, si cu banda Kip808 (care e ceva mai aderenta). Si brusc, si usor. Nu merge...
Probabil voi ajunge la slefuire la ud....o sa vad...
Toate cele bune.
Multumesc GeorgeB!
Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 26 June 2014 - 09:20 AM
#109
Postat 26 June 2014 - 09:13 AM
Succes!
#110
Postat 27 June 2014 - 09:02 AM
tibi22, la 26 June 2014 - 09:13 AM, a spus:
Indeed my friend.
Adica e prea tarziu pt metoda cu banda adeziva. Ar fi trebuit sa incerc sa le scot a doua zi, eu insa nefiind inca sigur daca reusesc sa pun mana pe alte decaluri, am zis ca sa le las ca back-up pana imi vin astea din State
Acu sunt beton.
Asa ca am scos armamentul greu. Slefuit cu 1200 la ud. Am reusit sa inlatur decalurile (cu o oarecare greutate - adica nu s-au dus cu una-cu doua!) si chiar si o parte din vopsea.
Am dat jos tot, cu exceptia unor stencils-uri de pe extradosul aripilor...despre care nu prea sunt sigur ca au existat in realitate (de fapt cred ca nu), insa am sa le las totusi, ca parca aripa e prea goala pe-acolo.
Dupa cum se vede, sunt unele zone din care n-am mai putut scoate decalurile - respectiv adanciturile unor linii de panouri. Nu prea stiu ce sa fac cu astea....daca sa mai insist cu ceva ascutit (mi-e teama sa nu intru prea adanc) sau sa sper totusi ca odata revopsita zona nu se va mai vedea...
Va trebui deci sa revopsesc zonele respective.
Dupa care din nou future...lasat sa se usuce bine....si din nou decaluri.
Fara peripetii, de data asta, sper.
Weekend placut,
#111
Postat 27 June 2014 - 09:20 AM
ma bucur ca am putut sa ajut un coleg in suferinta.
oricand si cu placere.
spor la treaba si sa pui poze frumoase cu noile decal-uri
fatput de a vedea o macheta frumoasa, este o rasplata suficienta pentru orice modelist.
bafta si spor la treaba,
George B
#113
Postat 30 June 2014 - 08:39 AM
dakian67, la 29 June 2014 - 07:24 PM, a spus:
Sorin
Da...n-am avut rabdare si m-a mancat sa incep alteva cat am asteptat decalurile din State.
Nu stiu cat de buna a fost miscarea asta, pt un tip ca mine care se misca incet si cu un singur proiect...d-apoi cu doua!!
Oricum. peste week-end n-am facut progrese semnificative cu Bearcat-ul.
Asta din cauza ca am avut si altele de facut...plus ca am mai lucrat nitzel si la bolsevic.
Am vopsit elicea. Cam asa arata. Mai am de dat un lac mat pe palele elicei, apoi s-o murdaresc putin pe la butuc - asta insa cand ajung la aceasta faza cu tot avionul.
In rest, am apucat sa revopsesc zonele afectate (de problema cu inlaturatul decalurilor de rahat hobbyboss) si am dat un nou strat de future pt protectie.
Am uitat sa fac poze, insa oricum n-ar fi fost nimic interesant de vazut.
Sper sa gasesc timp cat mai curand sa-i pun decalurile cele noi de la Draw Decal...
Toate cele bune,
#114
Postat 09 July 2014 - 09:40 AM
N-am prea mai avut spor in ultima perioada.
Am reusit doar de-am pus decalurile cele noi de la Draw Decal.
A iesit multumitor. Se putea si mai bine, dar n-am stiut eu cum sa iau aceste decaluri, care-s altfel decat cele "stock" cu care abia incep sa ma obisnuiesc si cu alea.
Deci, in primul rand, decalurile sunt foarte ok dpdv corectitudine/adevar istoric. Au dimensiunea care trebuie, culoarea care trebuie, iar instructiunile spun exact unde trebuie asezate ca sa fie super-ok. Niciunul dintre aceste mici amanunte nu reprezentau vreo calitate a decalurilor originale (de rahat ) Hobbyboss.
Deci nota 10 Draw Decal pt un produs bine facut.
DAR...caci exista si un "dar"...decalurile astea ale celor de la Draw Decal sunt cumva altfel decat cele cu care suntem noi obisnuiti de producatorii de kit-uri. Sunt cumva printate cu o cerneala speciala...putin mai texturata. Chiar si acum, un privitor atent ar putea vedea aceasta textura a vopselei , chiar si dupa montarea pe macheta. De asemenea, ele sunt foarte rigide si nu vor deloc sa se conformeze pe formele avionului, mai ales daca acestea sunt mai complexe (ceea ce n-a fost cazul la mine).
Chiar si asa insa, pe formele astea plane, decalurile s-au lasat extrem de greu convinse sa se muleze perfect pe suprafete - si nu este o problema a suportului pe care e pus decalul (din contra, filmul in sine mi s-a parut excesiv de subtire si predispus la indoituri si mototoliri foarte greu de corectat), ci mai degraba a vopselurilor din componenta marcajelor. Acestea sunt foarte rigide si deloc cooperante. Chiar si producatorul avertizeaza asupra acestui aspect si recomanda folosirea caldurii extreme (apa fiarta) pt o buna aderenta.
Ceea ce am si facut. Pt aplicarea fiecarui decal in parte am incalzit apa pana aproape de punctul de fierbere, apoi am pus decalul (taiat exact pe dimensiune) in apa fierbinte si apoi l-am transferat pe model. Apoi, am incercat sa obtin o conformare cat mai buna a decalului la suprafata prin folosirea unor comprese cu apa fierbinte...
Oricum, cam asta a iesit. Sunt vreo 2 locuri unde marginea suportului decalului (filmul transparent) s-a indoit la transfer (e al dracu de subtire) si n-am mai putut s-o indrept perfect, oricat m-am straduit. Nu se prea vede, insa.
Apoi am dat si un nou strat de future, ca sa sigilez decalurile.
Acu, ar trebui sa urmeze ceva wash de linii de panouri si nitica murdareala.
Avand in vedere culoarea modelului (atat de gaaaaalben ), aveti vreo sugestie sau recomandare pt culoarea wash-ului de linii de panouri?
Eu ma gandeam la o combinatie de uleiuri negru + alb (deci gri) poate amestecat cu niscai burnt sienna...
Multumesc si toate cel bune.
#115
Postat 09 July 2014 - 09:49 AM
Ak interactive are un wash, "A.MIG-1616 PLW Orange Brown, perfect for all yellow details in RLM 04, common of this era."
este pentru RLM 4 dar cred ca poate fi adaptat si la galbejeala ta...
bafta...
GeorgeB
PS
scuze pentru publicitate dar este pentru un coleg in suferinta...
#116
Postat 18 July 2014 - 08:48 AM
Cam asa arata dupa wash-ul de evidentiere a liniilor de panou.
E o combinatie de vopseluri in ulei , alb cu negru, pana la obtinerea unei nuante de gri care mie mi s-a parut mai deschsa atunci cand am preparat amestecul, decat pare acum dupa ce am murdarit avionul.
Acum mi se pare cam violent contrastul dintre negrul dintre panouri si galbenul avionului.
La naiba, zici ca-i un semn d-ala de biohazard, de-i lipit pe usile centralelor nucleare...negru cu galben, asa.
M-ar ajuta si parerile voastre legat de problema asta.
Sunt eu prea sensibil cromatic si e ok asa, sau intr-adevar ar trebui sa mai dau un wash mai deschis?
Multumesc si toate cele bune,
#118
Postat 18 July 2014 - 12:52 PM
Rau nu este. In realitate la lumina naturala si cu ochiu' liber cred ca este mai OK.
Eu lucrez la un avion alb, momentan. Am ales sa fac washu' inainte de vopsirea finala. Sa vedem ce o iesi. Sper ca bine.
Daca va fi ok pentru mine, il arat. Daca nu, nu (prea ar rade multi de el...)
#119
Postat 20 August 2014 - 08:52 AM
Imi disparuse complet mojo-ul, ca sa zi asa.
Probabil ca asa se intampla cu proiecte prelungite si complicate prea mult....ajung sa ma plictisesc, deschid alte proiecte, etc.
Acum, de exemplu, imi fac cu ochiul un Me 262, un Bf109B si un Fw190D (Doamne, ce avioane frumoase! Aproape ca doare...). Sper insa sa ma pot abtine si sa nu incep nimic pana nu termin ce-am inceput.
In fine...cum spuneam, mi s-a parut totusi prea mare contrastul intre culoarea de baza si wash.
Asa ca am mai dat un wash pe liniile de panouri - de data aceasta cu un gri mai deschis. Acum e cu un strat de future peste si asteapta sa se usuce.
Am avut probleme cu decalurile (decalu' e dusmanii mei, gen). Am reusit s-o dreg...nu se vede in poza asta (decal USNavy intrados dreapta).
Am incercat sa evidentiez mai bine unele linii de panouri care cam disparusera dupa episodul cu scosul decalurilor vechi si revopsirea. Pentru asta, evident ca a trebuit sa folosesc banda ingusta 3M. Cand am scos banda....am smuls si vreo 3 bucati de decal
Din fericire, decalurile astea de la Draw Deacal sunt atat de groase si de tepene ca am reusit sa recuperez cele 3 bucatele de pe banda si sa le pun la loc fara mare tambalau.
Al tratat cu Mr. Setter, apoi cu softer, apoi cu strat de future....nu se mai vede aproape deloc...
Toate cele bune,