Pagina 1 din 1
Indicatoare rutiere (de la 1900 pana in anii '70)
#3
Postat 20 February 2014 - 11:40 PM
Germania (diferite perioade sec. XX):
http://de.wikipedia.org
/wiki/Bildtafel_der_Verkehrszeichen_in_Deutschland_von_1906_bis_1956
http://de.wikipedia....n_1934_bis_1938
http://de.wikipedia....n_1938_bis_1945
http://de.wikipedia....n_1945_bis_1953
http://de.wikipedia....n_1953_bis_1956
http://de.wikipedia....n_1956_bis_1971
Exemplu dimensiuni:
http://www.halteverb...eichen_1937.pdf
...azi
http://www.sicherest...Urteiallgem.htm
Nu mi-am dat seama daca esti in cautarea unor informatii generice sau doresti date specifice Romaniei, de aceea exemplele cu Germania...
http://de.wikipedia.org
/wiki/Bildtafel_der_Verkehrszeichen_in_Deutschland_von_1906_bis_1956
http://de.wikipedia....n_1934_bis_1938
http://de.wikipedia....n_1938_bis_1945
http://de.wikipedia....n_1945_bis_1953
http://de.wikipedia....n_1953_bis_1956
http://de.wikipedia....n_1956_bis_1971
Exemplu dimensiuni:
http://www.halteverb...eichen_1937.pdf
...azi
http://www.sicherest...Urteiallgem.htm
Nu mi-am dat seama daca esti in cautarea unor informatii generice sau doresti date specifice Romaniei, de aceea exemplele cu Germania...
Aceasta postare a fost editata de niki: 20 February 2014 - 11:55 PM
#6
Postat 21 February 2014 - 10:24 AM
La problema ta cred ca se impune sa plecam de la doua premise:
- indicatoarele rutiere (in Romania) pentru perioada de inceput a secolului XX cred ca erau cvasiinexistente, numarul extrem de restrans de autovehicule,fiind cauza principala.
De altfel nici legislatia rutiera nu era in fiinta, ca ansamblu de norme, cam din aceleasi motive (si asta nu numai in Romania).
Putinii posesori de automobile,erau oameni bogati(sau foarte bogati) care traiau in mari orase (Bucuresti ex.)unde circulatia se facea abordind buna invoiala (sa zicem in intersectii).Asta cred ca se refera pentru perioada 1900,extinsa pe durata a vreo doua decenii(cel putin).
In pozele vechi nu am observat sa apara (in orase) semne de circulatie.Inafara oraselor,cu atat mai putin.
- un alt aspect,care se refera,de aceasta data la perioada anilor 60-70: in urma Conventiei de la Viena (cred ca din 1963,daca imi amintesc bine) s-a convenit standardizarea acestor indicatoare(ma refer la dimensiuni,culori si simboluri)- ca de pilda indicatorul "oprire" "cedeaza trecerea" "trecere ca nivel cu calea ferata" etc.
Romania a semnat si adoptat aceasta Conventie, motiv pentru care putem considera ca semnele de circulatie/indicatoare rutiere au inceput sa apara in standardul impus. Sigur ca in timp,aceasta standardizare a suferit modificari in toate tarile semnatare,ajungind in prezent,asa cum le cunoastem si le intalnim conducind prin Europa.
Iata,deci, ca dintr-un element de calcul,ajungem sa restrangem problema la durata catorva decenii, dupa aprecierea mea fiind vorba de anii'30-inceputul anilor '60.
Povestea lor ramane deschisa.
- indicatoarele rutiere (in Romania) pentru perioada de inceput a secolului XX cred ca erau cvasiinexistente, numarul extrem de restrans de autovehicule,fiind cauza principala.
De altfel nici legislatia rutiera nu era in fiinta, ca ansamblu de norme, cam din aceleasi motive (si asta nu numai in Romania).
Putinii posesori de automobile,erau oameni bogati(sau foarte bogati) care traiau in mari orase (Bucuresti ex.)unde circulatia se facea abordind buna invoiala (sa zicem in intersectii).Asta cred ca se refera pentru perioada 1900,extinsa pe durata a vreo doua decenii(cel putin).
In pozele vechi nu am observat sa apara (in orase) semne de circulatie.Inafara oraselor,cu atat mai putin.
- un alt aspect,care se refera,de aceasta data la perioada anilor 60-70: in urma Conventiei de la Viena (cred ca din 1963,daca imi amintesc bine) s-a convenit standardizarea acestor indicatoare(ma refer la dimensiuni,culori si simboluri)- ca de pilda indicatorul "oprire" "cedeaza trecerea" "trecere ca nivel cu calea ferata" etc.
Romania a semnat si adoptat aceasta Conventie, motiv pentru care putem considera ca semnele de circulatie/indicatoare rutiere au inceput sa apara in standardul impus. Sigur ca in timp,aceasta standardizare a suferit modificari in toate tarile semnatare,ajungind in prezent,asa cum le cunoastem si le intalnim conducind prin Europa.
Iata,deci, ca dintr-un element de calcul,ajungem sa restrangem problema la durata catorva decenii, dupa aprecierea mea fiind vorba de anii'30-inceputul anilor '60.
Povestea lor ramane deschisa.
#9
Postat 18 April 2014 - 02:00 AM
Salut LDH.
Uite ce am gasit eu despre indicatoarele de pe la noi:
Indicatoarele rutiere din primul deceniu al secolului 20, erau de culoare alba pe fond negru, montate pe partea dreapta a drumului, la o inaltime de 3 metri, la o distanta de aproximativ 150 metri inainte de punctul semnalat.
Indicatoare rutiere din 1907
Idicatoare anii '30
Si cateva exemple pe strazi:
de remarcat ca pe semn era scris si ce reprezinta
Prin itersectii circulatia se dirija cam asa:
Sper ca rspunsul meu sa nu fie prea tarziu, daca mai gasesc ceva mai postez.
Uite ce am gasit eu despre indicatoarele de pe la noi:
Indicatoarele rutiere din primul deceniu al secolului 20, erau de culoare alba pe fond negru, montate pe partea dreapta a drumului, la o inaltime de 3 metri, la o distanta de aproximativ 150 metri inainte de punctul semnalat.
Indicatoare rutiere din 1907
Idicatoare anii '30
Si cateva exemple pe strazi:
de remarcat ca pe semn era scris si ce reprezinta
Prin itersectii circulatia se dirija cam asa:
Sper ca rspunsul meu sa nu fie prea tarziu, daca mai gasesc ceva mai postez.
#13
Postat 02 March 2015 - 08:26 PM
Uau, cautam de ceva vreme primele indicatoare din 1907 si nu le gaseam pe nicaieri!
Am incercat o scurta istorie aici, materialul nu e complet inca, mai trebuie sa adaug ce am aflat intre timp. Imagini cu semne aici: http://commons.wikim...igns_of_Romania
In atlasul "Romania in automobil" scos de Institutul Cartografic Unirea din Brasov in 1935 apar niste semne de circulatie copiate dupa cele nemtesti (unele chiar incomplete), insa in acelasi an au fost adoptate cele stabilite la Geneva. Semnele "depasirea interzisa" si "claxonatul interzis" au aparut ceva mai tarziu.
@ Mgc151184: Sigur primele semne erau alb pe negru si nu alb pe albastru?
Am incercat o scurta istorie aici, materialul nu e complet inca, mai trebuie sa adaug ce am aflat intre timp. Imagini cu semne aici: http://commons.wikim...igns_of_Romania
In atlasul "Romania in automobil" scos de Institutul Cartografic Unirea din Brasov in 1935 apar niste semne de circulatie copiate dupa cele nemtesti (unele chiar incomplete), insa in acelasi an au fost adoptate cele stabilite la Geneva. Semnele "depasirea interzisa" si "claxonatul interzis" au aparut ceva mai tarziu.
@ Mgc151184: Sigur primele semne erau alb pe negru si nu alb pe albastru?
Aceasta postare a fost editata de bansaraba: 02 March 2015 - 08:28 PM
- ← 150 de ani de la sorirea Regelui Carol I in Romania
- Documentatie - reviste si carti
- VREMEA AVIATIEI →
Arata acest topic
Pagina 1 din 1