Dotat cu tunul de76 mm era capabil să înfrunte de la egal la egal Pantherele germane. Suspensia HVSS şi şenilele late îi ofereau o bună ţinută de drum, iar faptul că era mai uşor decât inamicul său teuton îi conferea o viteză sporită, lucru numai bun pentru manevrele de hărţuire care au marcat sfârşitul războiului pe frontul de vest. Despre macheta pe care o lucrez (Dragon 6183) s-au spus destule în topicul fratelui magica (poate îl încurajez cu această ocazie să ne arate finalul proiectului său), Dragoş aka Grizzlea oferind suportul de curs privind contextul tehnico-istoric. Puteţi vedea aici mai multe:
http://www.cartula.r...e8-dragon-6183/
Trebuie să completez, pe lângă cele spuse acolo, că nu e cel mai grozav kit Dragon la care am lucrat, nu numai din cauza detaliilor (care sunt incomparabil mai slabe decât cele ale unui kit al defunctei Tasca), cât şi din cauza unor erori în instrucţiunile inginerilor dragonezi, recunoscuţi pentru superficialitatea în documentare şi pentru chiftelele pe care ni le servesc cu un strălucit PR.
Părţi bune ale machetei: forme şi dimensiuni relativ corecte; aripi de noroi din fotodecupaje;suspensie complexă şi mobilă.
Părţi slabe: apărătoare de faruri şi stopuri din plastic şi grosiere; mânerele de pe grilele motorului doar tentative; interiorul trapelor insuficient detaliat şi incorect; instrucţiuni fanteziste pe alocuri.
La acestea, se mai adaugă faptul că macheta am achiziţionat-o parţial montată (30%), era singura pe care am găsit-o la momentul respectiv, fără a mai fi nevoie să precizez că preţul (50 sau 60 de lei) era absolut imbatabil, în ciuda unor piese care lipseau (dar care se găseau fără probleme în cutia cu maimuţe).
Dragon oferă 4 variante de înmatriculare, eu oprindu-mă asupra primei, cea a lui Creighton Abrams (trăiască tancurile cărora le-a dat numele, am deja 3 în stoc), pozele cu vehiculul original le puteţi vedea în topicul lui magica. Cu privire laThundebolt VII trebuie să fac nişte precizări, diferea în anumite privinţe de alte M4A3E8 din cadrul 4th Armored Division: sirena (fabulos de nerealist realizată de Dragon, am copiat una în răşină după piesa Tasca, însă nu am apucat să o torn, de aceea proiectul stagnează de ceva vreme) se află în partea de sus a suprablindajului frontal, imediat lângă suportul tunului, şi nu pe aripa stângă, lângă far, aşa cum greşit e indicat în instrucţiuni; inelele de prindere a cârligelor de pe turelă se află mult mai în faţă, aproape de trapa de ejectare (ce cuvânt urât) a tuburilor goale, aşa cum reiese şi din pozele 2 şi 6 postate de Dragoş în topicul antemenţionat; suprablindajul de pe turelă avea nişte tije care îl ancorau. În mod sigur mai sunt şi altele. Ah, era să uit, în bunăvoinţa lui, fostul proprietar a secţionat suprablindajul frontal (probabil deoarece intenţiona o altă înmatriculare, existând unele tancuri la care acesta era din două bucăţi sudate), însă după ce am urmărit un film cu Thunderbolt VII m-am lămurit că îl avea dintr-o bucată, aşa că am reunit şi chituit segmentele.
Am subţiat pânăaproape de rupere apărătoarele de faruri, iar pe cele ale stopurilor (care sunt şi ele un pic cam nerealiste, dincolo de faptul că sunt ambele stângi şi le lipsesc conductele cu cablurile electrice, adăugate din fir de plumb) le-am făcut din tije surplus de PE. Am adăugat un suport pe care se culcă suportul tunului şi mânere din sârmă de cupru tuturor trapelor din spate. Am găurit ţeava deeşapament de la motorul generatorului şi bineînţeles că prima dată am montat-o greşit (courtesy of Dragon's engineering team). Am înlocuit cu totul portbagajul rabatabil (am utilizat stiren şi bucăţi din PE) şi am acoperit golurile de pe blindajul posterior (deşi, din câte îmi aduc aminte, în instrucţiuni acest lucru nu era precizat).Am mai frezat puţin turela şi capacul transmisiei (care aproape că nu se mai vede), pentru a accentua efectul de piese turnate. Am găurit toate "cârligele" de remorcare (faţă şi spate).
Nu mai ştiu ce am mai făcut, dar dacă îmi aduc aminte, vă spun.
Câteva poze,restante în telefonul mobil, mâine o să fac unele mai bune:
Vă mulţumesc pentru atenţie. Voi reveni.
L.E. M-am încadrat în termen, e 23:48.
Aceasta postare a fost editata de Michael_Wittmann: 15 February 2014 - 11:48 PM