Forum Machete,Modelism,Hobby: IAR-80 nr. 42 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR-80 nr. 42

#1 Useril este offline   aur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 15-February 14
  • Location:Ploiesti
  • Interests:1/72, 1/48 Scale Models

Postat 15 February 2014 - 02:16 PM

Salutare tuturor membrilor.
Am revenit la acest hobby dupa o pauza de vreo 15 ani si m-am gandit sa incep cu un avion pe care il iubesc foarte mult, IAR-80.
Macheta este de la A-Model si a "suferit" ceva modificari, adaugiri: elice, trenul de aterizare, cupola, etc.
Urmatorul pe lista va fi 81-ul la care sper sa nu mai repet cateva greseli, pe care le-am facut la 80.
Practic 80-ul a fost pentru incalzire.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IAR80_013.jpg
  • Imagine atasata: IAR80_006.jpg
  • Imagine atasata: IAR80_007.jpg
  • Imagine atasata: IAR80_008.jpg
  • Imagine atasata: IAR80_009.jpg
  • Imagine atasata: IAR80_010.jpg
  • Imagine atasata: IAR80_011.jpg


#2 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4950
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 15 February 2014 - 03:00 PM

Excelent!
Bine ai venit ! Te asteptam cu noi constructii ! Si pozele sunt foarte reusite .
O intrebare - crucile sunt cele originale din cutia Amodel?

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 15 February 2014 - 03:02 PM


#3 Useril este offline   aur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 15-February 14
  • Location:Ploiesti
  • Interests:1/72, 1/48 Scale Models

Postat 15 February 2014 - 04:57 PM

Multumesc !Da, crucile sunt cele originale din cutie.

#4 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4950
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 15 February 2014 - 05:06 PM

Te intrebam pentru ca unii se pling ca-s rau descentrate si au albastrul, aproape negru. Dar astea par OK.

Se pare ca ai state vechi cu '80-ul :) Nu ai facut tu unul cu motor DB, care a aparut acum ani de zile in revista Top-Gun?
Daca da, share :)

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 15 February 2014 - 05:08 PM


#5 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 15 February 2014 - 05:22 PM

Sincer sa fiu sunt naucit cit de bine ti-a iesit IAR-ul 80! Si asta dupa pauza de care zici! Felicitari pentru reusita! Te asteptam cu 81! :-)

#6 Useril este offline   aur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 15-February 14
  • Location:Ploiesti
  • Interests:1/72, 1/48 Scale Models

Postat 15 February 2014 - 06:01 PM

Da, 80-ul din TopGun era facut de mine, dar la vremea aceea imi lipseau multe resurse. Pe langa faptul ca nu e chiar corect executat, a suferit si foarte multe accidente. Practic e facut bucati. Dupa ce voi finaliza seria de 80/81 pe care vreau sa o fac , ma gandesc sa fac unul cu motor DB, folosind planurile lui Radu Branzan.

#7 Useril este offline   bog_ldx 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 362
  • Inregistrat: 20-November 09
  • Location:Timisoara

Postat 15 February 2014 - 06:21 PM

Arata foarte bine, daca asta a fost doar de incalzire ma intreb cum va arata unul pe care-l faci cu motoarele la "temperatura" optima!
Felicitari! :hi:

#8 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 15 February 2014 - 07:53 PM

Intr-adevar, frumos "42"ul facut de tine.
Felicitarile mele :hi:

P.S.
Poate ar trebui mutat la sectiunea dedicata lui 80/81

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 15 February 2014 - 07:55 PM


#9 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4950
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 15 February 2014 - 07:59 PM

Stiam eu ca se gasesc si pe aici comori, nu numai pe plaiuri straine !

Doua planse din cartea lui RaduB au fost desenate de fapt de TLM. E scris si in carte.
Cel al prototipului si cel cu DB. Despre morti , numai de bine, dar eu as mai astepta sa le deseneze chiar Radu, daca o sa mai vrea. Cele doua prototipuri merita atentia lui :)

#10 Useril este offline   niki 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1169
  • Inregistrat: 23-January 05

Postat 15 February 2014 - 08:41 PM

Foarte frumos!
Imi plac mult suprafetele de comanda si trenul de aterizare :good:

#11 Useril este offline   gabriel chelaru 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 506
  • Inregistrat: 21-February 07
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie, Motociclism, Istorie, Bizantinologie, Muzica

Postat 16 February 2014 - 12:05 AM

Felicitari, e absolut superb! :hi:

#12 Useril este offline   Roger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 27-February 06

Postat 16 February 2014 - 12:19 AM

Arata genial, felicitari!!!!

#13 Useril este offline   aur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 15-February 14
  • Location:Ploiesti
  • Interests:1/72, 1/48 Scale Models

Postat 16 February 2014 - 09:55 AM

Multumesc foarte mult pentru aprecieri !


Gratie cartilor lui Dan Antoniu, Dan Melinte, Teodor Liviu Morosanu, Radu Brinzan, putem sa facem minunatiile astea de IAR-80/81 cat mai aproape de realitate.
Daca nu exista nici macar un IAR-80/81 ramas intreg, caci asta e marea mea ciuda, putem sa facem modele care sa-l faca cunoscut.
A fost un avion foarte frumos si merita sa fie promovat cat mai mult.

#14 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12660
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 16 February 2014 - 10:09 AM

Excelenta treaba, felicitari! :hi: :hi:
Citeva observatii am de facut: nu am vazut avion la sol cu eleroanele in pozitia pusa de tine, capacele baii trenului de aterizare, la sol, nu vin cap in cap, ci suprapuse putin, albastrul de la cruce era gros, priza de aer nu avea carenajul de sub capota motorului.
Mixajul fotografic este excelent! :good:

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 16 February 2014 - 10:10 AM


#15 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 16 February 2014 - 10:15 AM

Vezi postarea1-0-9, la 15 February 2014 - 07:59 PM, a spus:

Stiam eu ca se gasesc si pe aici comori, nu numai pe plaiuri straine !

Doua planse din cartea lui RaduB au fost desenate de fapt de TLM. E scris si in carte.
Cel al prototipului si cel cu DB. Despre morti , numai de bine, dar eu as mai astepta sa le deseneze chiar Radu, daca o sa mai vrea. Cele doua prototipuri merita atentia lui :)


Pe vremea cand faceam cartea cu I.A.R.80/81 discutam foarte mult cu Liviu pe Skype fiinca lucram la cartea despe camuflajele avioanelor de vanatoare - vorbeam ore in sir in timp ce amandoi desenam. Liviu nu a apucat sa vada cartea, a murit cu o luna inainte de lansarea cartii, iar George Cicos a murit la o luna dupa lansare. Eu nu prea voiam sa pun desenele cu prototipul zero sau cel cu motor in linie fiindca nu erau destule date. Dar Liviu a propus sa pun desenele lui cu titlu "provizoriu".
Sincer sa spun eu inca mai am o mare suspiciune ca acea poza cu motor in linie arata un I.A.R.80 cu motor de Savoia. Problema cea mai mare e ca datele despre versiunea cu motor in linie sunt frustrant de limitate. Asta e tot ce avem, o poza si franturi disparate de text. Desene au mai dacut si altii, dar toate sunt pastishe, imitatii si copii nerusinate ale desenelo lui Liviu. Zero valoare.
Daca eu as face avionul din poza as lua un avion din o serie initiala si i-as pune un motor de Savoia din kitul Azur FRROM.
Radu

#16 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4950
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 16 February 2014 - 10:33 AM

Z, in mod normal cele spuse de tine sint adevarate; un avion din prima serie, sa zic asa, cam ar fi avut crucile cu banda albastra foarte groasa
si ar fi lipsit mansonul de la priza de aer. Asa e si probabil ca in prima faza asa ar fi aratat. Exista o poza cu 42-ul int-un hangar parca, dar nu (mai) avea victoriile pe coada. Insa cu 42 mai exista si un filmuet :

https://www.ww2incol...+80+nr_001.html

Acolo are mansonul la priza si crucile par cele cu albastru subtire. Insa nu stiu exact daca e dinainte sau dupa perioada cind avea victorii. Dupa cum nu se vede clar daca avea camo in una sau doua culori.

In rest, cu capacele trenului ai dreptate.

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 16 February 2014 - 10:49 AM


#17 Useril este offline   aur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 15-February 14
  • Location:Ploiesti
  • Interests:1/72, 1/48 Scale Models

Postat 16 February 2014 - 10:46 AM

E adevarat, in cartea lui RaduB, 42-ul apare fara manson la priza de aer, dar in filmul de pe youtube.com (https://www.youtube....h?v=KT9xiWM47iI minutul 2:25), in care apare 42-ul se vede foarte clar mansonul, iar crucea este cu banda albastra subtire. Tind sa cred ca in film nu are nici colimator, parca vad tinta de pe capota. Poate mi se pare, nu se vede foarte clar, rezolutia este foarte mica.
Oricum macheta are cateva greseli, printre care si cea de la trenul de aterizare la care face referire Z-Mare. Mi le asum.
Printre altele, va trebui sa mai cumpar un iar-80 nr.42 sa-i iau victoriile de pe partea drapta. Alta optiune nu am. Ale mele au suferit un accident si am ramas fara victorii pe partea dreapta.

#18 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4950
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 16 February 2014 - 10:55 AM

Fiecare din "80"-uri supravietuitoare a trecut prin mai multe reparatii, upgradeuri si probabil inmatriculari. Un exemplu e nr.1 care tot apare in pozele color din '42, dupa prima campanie.. Are camo in doua culori dar manson la priza si crucile cu albastru subtire. In acelasi timp, nu are colimator.


Vazind acum filmul de pe Youtube, mai clar decit cel mic pus de mine, si mie mi se pare ca 42 nu avea colimator, care e destul de masiv si ar trebui sa se vada bine.

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 16 February 2014 - 11:24 AM


#19 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4950
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 16 February 2014 - 11:05 AM

Cit despre pozitia comenzilor la sol, eu zic ca e veridica, daca nu erau blocate:

Imagine atasata: 1599286_642696392455457_987166048_o.jpg

In poza asta nu e numeni in cabina si totusi eleroanele ...
Poate era unul pe partea cealalta care tocmai tragea de ele :))

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 16 February 2014 - 11:05 AM


#20 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 16 February 2014 - 02:17 PM

Nu vreau sa intru in detalii de cum ar fi trebuit sau nu sa fie unele lucruri la avionul asta dar mie personal imi place la nebunie, nu o avea detalierea 81 -lui lui Edy dar arata bestial iar pozele sunt de mare efect. Asta pot sa zic ca e surpriza placuta a acestui an. Spor la 81.

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi