Citeaza
Verificati site-urile germane si veti constata ca He-112, Bf-108, Bu-131 si 133, Klemm 35 au avut alte culori cu exceptia griului. In ceeace priveste Klemm 25 era argintiu cu imatriculatia inscrisa cu rosu.
Din cunostintele mele avioanele nemtesti de gen Klemm, gotha 145, etc erau vopsite integral in: L40/52 Hellgrau (o nuanta de gri), RLM 01 Silber (argintiu) sau RLM 02 Grau (nuanta de gri sau gri-verzui, acceasi nuanta sau nuanta foarte asemanatoare ca si RLM 63 Hellgrau - gri), cele de gen Bucker erau vopsite in: Perlewiss , RLM 05 Elfenbein sau RLM 02.
Ale noastre au purtat aceleasi culori initial si mai apoi in urma reparatiilor aceste culori s-au pastrat sau au fost inlocuite, deci mai pe scurt am avut si noi avioane gri (RLM 02, RLM 63). De altfel si-n prima poza postata de dumneavoastra in plan secund este un Klemm 25 ce pare a fi vopsit in RLM 02.
Mai jos am atasat o poza cu un Klemm 35 romanesc vopsit RLM 02 iar inmatricularea imi pare de culoare galbena si nu rosie. (Mentionez ca poza a fost gasita pe internet, in forma de mai jos)
Revenind la problema noastra initiala gri (RLM 63) sau pamant ars, cum am mai spus si mai sus cele germane erau RLM 61/62/63, insa va mai intreb odata, aveti cumva poze sau documente care confirma varianta dumneavoastra cu pamant ars pe extradosul He-111 H3??
In legatura cu pozele postate de dumneavoastra, as vrea sa va multumesc pentru postarea lor, daca pe cea cu Klemm am mai vazut-o postata tot de dumneavostra in alta parte, cealalta cu Bu-133 este o premiera pentru mine si ma bucura nespus de mult ca-ti postat-o (planuiesc a incepe constructia catorva Bu 133 la 1/72 romanesti). Ce ma uimeste foarte mult la acea poza este faptul ca botul era Gri si nu Argintiu cum credeam eu. Pacat ca nu putem vedea intreaga inmatricularea. Interesante si dungile galbene de pe fuselaj si intrados plan (un galben diferit de cel de pe deriva, poate daca poza era alb/negru dunga ar fi interpretata albastra/rosie ...) Multumesc inca o data pentru postare.
Aceasta postare a fost editata de Mgc151184: 27 March 2012 - 11:21 PM