Anyway... vad ca s-a consumat o groza de energie si timp incercand sa se faca Jumo-211 si suportul sau sa se "pupe" cu IAR-ul. Nu ar fi mai bine intai sa se mearga dupa informatiile din cele mai recente carti, si sa se incerce intai "puparea" IAR-ului cu suportul si motorul DB-601 si/sau 605? Logic (parerea mea), oricum face mai mult sens sa se incerce motorul DB folosit pe Bf-109 (care era deja in serviciu si cunoscut) decat motorul Jumo, pentru ca Jumo era mai greu, si nu era la fel de bun ca motor de avion de vanatoare (nici un vanator din Axa nu a folosit motorul asta, doar bombardiere). Stiu ca initial IAR-80 a fost proiectat pentru un motor Jumo-211 (varianta Da, desi eu sincer cred ca trebuie sa fie o mica eroare undeva pentru ca in 1937 versiunea Da nici nu exista, in plus ne-ar fi vandut germanii noua cel mai nou motor al lor care era inca pe planseta? Parerea mea e ca motorul respectiv ar fi fost Jumo-211A, puterea este data ca 930CP, care este aproape de unele informatii care dau 960CP pentru aceasta versiune, pe cand Jumo-211Da avea 1200CP) dar multe lucruri s-au schimbat intre 1937 si 1941 sau 1942.
Deci, parerea me umila este ca motorul este un DB dar "pupat" cu capotaj usor modificat de Savoia/Jumo si radiatorul acestuia (desi nu stiu daca radiatorul de Jumo poate fi folosit de DB fara modificari majore, am impresia ca am citit undeva cum ca DB si Jumo foloseau diferiti agenti de racire, dar poate ma insel).
PS: Poate intr-o zi stimabilii membri care au cunostintele necesare ar putea incerca sa "pupe" IAR-80 si cu motorul Gnome-Rhone 14R de 1600CP (1580CP dupa unele surse), prototip care ar fi fost aproape gata in primavara lui 1944!
Aceasta postare a fost editata de mack8: 15 March 2014 - 12:03 AM