IAR-80 DB Cu motor in linie 1/72 MPM.
#62
Postat 12 March 2014 - 01:11 AM
Era folosit pe He-111 și Ju-88. Deci cred ca îl puteau împrumuta pentru câteva teste.
sursa desenului: http://www.flightglo...20-%202102.html
Dar pe mine ma interesează mai putin cum era montat motorul, ma interesează doar forma capotajului și tipul motorului.
Probabil ca maine o sa-l termin.
Cu stima.
PS: Dar tot nu sunt convins ca era Jumo.
#63
Postat 12 March 2014 - 03:04 AM
Ma întreb ce alta coafa au pus! Are cineva vre-o idee?
Motorul ar fi montat cam asa:
Nu as vrea sa încep desenul capotajului pana ce nu sunt sigur ca coafa este ok.
Cu stima.
PS: încet,, încet parca se cam potrivește motorul jumo, Acum mi-am amintit ca exista un document în care este comparat IAR80 cu motorul IAR K14 versus Junkers Jumo. Ma întreb dacă nu cumva le-au testat și fizic nu numai teoretic... hmmm
#64
Postat 12 March 2014 - 06:09 AM
Asgard, la 12 March 2014 - 03:04 AM, a spus:
Ma întreb ce alta coafa au pus! Are cineva vre-o idee?
Motorul ar fi montat cam asa:
IAR80 Jumo.png
Nu as vrea sa încep desenul capotajului pana ce nu sunt sigur ca coafa este ok.
Cu stima.
PS: încet,, încet parca se cam potrivește motorul jumo, Acum mi-am amintit ca exista un document în care este comparat IAR80 cu motorul IAR K14 versus Junkers Jumo. Ma întreb dacă nu cumva le-au testat și fizic nu numai teoretic... hmmm
Avand in vedere ca in discutia purtata de dl Antoniu cu dl Dudu Frim era vorba de motor DB atunci nu are legatura cu fotografia in care dupa cum Radu a spus ar putea fi vorba de un IAR 80 cu motor Jumo.
Legat de coafa folosita la IAR cu motor JuMo nu puteau fi la indemana decat cele folosite pe Savoia (cu motoare JuMo, D sau F ) care dupa parerea mea erau identice cu una din cele 2 variante folosite la Heinkel 111 H3 si He 111 H6 (care le am avut si noi pe Brasov).
In fotografia cu IAR -ul mi imi pare clara coafa folosita pe Savoia cu motor JuMo 211Da
Pt varianta de IAR cu motor DB s-ar fi putut lua in calcul coafele de la Bf 109 E-G. ( ar explica discutia pomenita ca au avut capotaj de Savoia dar nu si coafa).
Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 12 March 2014 - 06:10 AM
#65
Postat 12 March 2014 - 09:44 AM
Asgard, la 12 March 2014 - 01:11 AM, a spus:
Asgard,
Iti repet, este de o importanta primordiala sa pui motorul in pozitia corecta. Forma capotajului este dictata in mod direct de pozitia motorului. La momentul asta ai pus motorul mult prea jos si capotajul e prea curbat pe partea de sus si prea drept pe partea de jos. Daca pui motorul oriunde fara nici o noima iti iese o porcarie de desen fara nici o valoare. Trebuie sa pornesti de la pozitia corecta a motorului, indiferent care e, si in functie de asta sa creezi capotajul.
Tu te tot incapatanezi cand iti spun eu asta, dar crede-ma eu iti spun acest lucru fiindca vreau sa te ajut nu fiindca vreau sa te incurc.
Radu
PS am uitat sa iti raspund la traznaia aia cu motorul BMW. in desenul explicativ pe care l-am facut si fuselajul si motorul sunt la aceeasi scara. Masoara-le. Acuzatia ta ca m-am jucat cu scarile doar ca sa imi "iasa" cum trebuie e stupida. Motoarele BMW si I.A.R. au aproape acelasi diametru.
#66
Postat 12 March 2014 - 12:00 PM
#67
Postat 12 March 2014 - 12:29 PM
Dl Branzan as dori, dacă se poate, sa înțelegeți o data pentru totdeauna ca nu am ABSOLUT NIMIC contra sau împotriva dvs! Din contra apreciez tot ce spuneți, ca nu-o fac imediat în modul cum o spuneți dvs e alta poveste. De obicei ori îmi trebuie ceva timp sa "diger" ce ați spus și în final fac cum ați spus, (sau pe aproape)
ori câteodată fac "pe-a prostul" pentru a afla mai multe detalii. Ma poate învinui cineva pentru asta?!
E inutil sa-mi spuneți vezi ca "aia" trebuie făcuta asa, și eu habar nu am despre ce vorbiți! Eu nu am decât un an, sa spunem de când ma "ocup" de subiectul IAR! Daca pe dinafara am ajuns sa cunosc cât decât avionul, pe interior în schimb mai am o grămada de învățat. Nu am spus niciodată ca eu am dreptate sau este corect ce am spus sau desenat. Din contra spun mereu, ma pot înșela, totuși. Subiectul IAR80 este atât de complex! Cu cât aprofundezi mai adânc cu atât apar și mai multe necunoscute.
Sper ca m-am făcut înțeles. Mulțumesc.
Acum dvs îmi spuneți ca trebuie sa ridic motorul mai sus. Am încercat dar asta înseamna sa astup admisia compresorului cu suportul, cum a făcut și Romi. Eu am desenat suportul după cel original folosit pe He-111 și Ju-88. Cum în fotografie se vede suportul în dreptul mâini mecanicului (se vad anulatoarele de vibrații, cred, care sunt ca niște inele) admisia compresorului trebuie sa fie sub suport! Plus ca în fotografie linia țevilor de eșapament se afla la încastrarea aripi cu fuzelajul. Sunt singurele indicii clare ca sa spun asa din fotografie. Nu ma interpretați greșit, doar încerc sa înțeleg unde poate fi eroarea...
In plus încă nu sunt convins ca capotajele de Savoia pentru 211 Da sunt toate la fel. In fotografiile color postate de mine sunt clar bombate sus și plate dedesubt. Cum eu îmi bazez cam tot ce fac pe fotografii, aspectul asta nu îl trec ușor cu vederea. Este clar o diferența la capotajele alea. Si dacă unul din ele a fost folosit pe IAR atunci asa trebuie sa arate. De altfel se vede clar în fotografia cu IAR-ul ca este plat dedesubt, și nu rotund. (alt aspect pe care nu îl trec cu vederea) Nu cred în coincidente... Pe IAR sa făcut un "surogat" cum am mai spus din mai multe elemente.
Ufff n-ar fi fost mai simplu sa existe o fotografie din profil mai clara.
Cu stima.
PS: Abandonați subiectul BMW, va rog. E straniu ca am "pus" motoare mult mai imposibile de folosit (P&W R-4360-4 Wasp Major de exemplu) și nimeni nu a spus nimic. Credeți-ma ca nu se merita se ne batem capul cu asa ceva. Din partea mea puteți sa spuneți tot ce doriți, eu nu mai scriu un singur cuvânt despre acest subiect.
EDIT: Aveți dreptate Z-mare! Dar dacă nici un inginer nu o face? Înseamna ca lăsam sa moara acest avion. Mai bine asa cum facem noi, pentru-ca ținem treaz interesul pana când un inginer se va "apuca" de el.
Aceasta postare a fost editata de Asgard: 12 March 2014 - 12:43 PM
#69
Postat 12 March 2014 - 07:29 PM
Nu inteleg de ce ai nevoie sa transformi orice discutie in o chestie emotiva. Eu sunt pasionat de acest avion si vreau sa discut despre avion. Fustrarile tale sunt problema ta.
Acum sa ne intoarcem la avion. Uite, iti explic din nou:
Motorul este prins de fuselajul I.A.R. In patru puncte de acrosare. Aceste nu sunt aleatorii, sunt parte integranta din STRUCTURA DE REZISTENTA A AVIONULUI. Nu e un capriciu de-al meu. Asta e ADEVARUL! Daca nu acrosezi motorul de acele puncte de acrosare, atunci desenul e gresit.
Radu
#70
Postat 12 March 2014 - 07:50 PM
De curiozitate: oare pe la IAR prin arhive mai exista ceva cu privire la prototipurile cu alte motoare decat varza aia de K-14?
#71
Postat 12 March 2014 - 09:55 PM
Dupa cum vad eu suportul de sus cel principal este ok, în schimb dacă e vorba de aceea bara reglabila înclinata... aia este ultima problema la care ma gândesc, fiind reglabila - mobila are o plaja de deplasare destul de larga. Daca cineva vrea sa facă secțiunea fuzelajului anterior cu acest motor atașat ii urez succes. Eu nu mai am răbdare sa o fac. Cel putin nu acum. Deocamdată suportul principal (cel orizontal) cred ca este ok. Cum am spus ma interesează mai mult forma externa a capotajului. Daca cineva vrea sa facă o macheta, sa o poată face liniștit.
In plus ingineri de la IAR au tot modificat fuselajul anterior. Poate ca și la atașarea acestui motor au făcut modificări... De aceea ma feresc sa aprofundez prea mult, prea multe variabile. Nu cred ca doar au dat jos motorul K14 și au pus în loc Jumo. Au avut de modificat destule ca sa se poată potrivi. Fiind și mai greu au făcut tot soiul de întăriri pe acolo, de asta sunt sigur.
Mulțumesc Romi pentru detaliile suportului. Le-ați postat exact când am avut nevoie.
@gospodarus "varza aia de K14" ne-a aparat țara de invadatori externi, din nefericire a pierdut lupta cu "inamicul" intern. Nici dacă avea RR Merlin nu cred ca reușea sa câștige.
Cu stima.
#73
Postat 13 March 2014 - 01:24 AM
Asgard, la 13 March 2014 - 12:51 AM, a spus:
Eu ti-am mai zis cu ceva timp in urma ca oricine are acces la orice date din partea mea. Exista oameni pe acest forum care pot confirma ca nu am refuzat ajutorul. Dar pentru tine a fost mai important sa "imi tai din lungul nasului" si ai spus ca ajutorul meu nu iti e de folos (ceva dorinta ta de a fi "liber arbitru"...)
Ai de recladit puntile arse mai intai.
Radu
#74
Postat 13 March 2014 - 07:30 AM
Citeaza
Ai nevoie de lonjeron .....
De acord cu Romi.
In legatura su subiectul in discutie, nu trebuie sa reinventam apa calda.
Stim foarte bine ca inginerii de la IAR au pornit la aceasta remotorizare avand experienta si elementele de la alt avion produs la IAR.
Savoia S79 a fost initial motorizat cu motoare in stea dupa care s-a facut modificarea pt motoare JuMo.
Hai sa vedem ce modificari s-au facut la Savoia si ce sa putut adapta la IAR 80.
La varianta de S79 cu motor in stea panoul parafoc este identic pozitionat ca si panoul de la IAR 80.
La varianta Savoia cu motor JuMo panoul parafoc este inclinat . Deasemenea structura tip grinda a fost modificata cu aceasta inclinatie care ajuta la distribuirea mai uniforma a greutatii motorului asupra structurii de rezistenta a grinzii . La IAR 80 se pare ca nu s-a mai putut face aceasta modificare (O fi asta cauza posibila de vibratii excesive ?).
Acum trecem la fixare motorului batiului JuMo.
Prindere de grinda se face cu rotule incasetate ( vezi desen) .
Din fotografie se vede ca la IAR 80 in partea de sus prinderea batiului de JuMo s-a facut in acelasi loc unde era si prindere de la batiul de K14. Dar ramane problema prinderii in partea de jos care nu se putea face decat daca se mai adauga un element in plus la grinda, pe locurile initiale de prindere batiu K14.
Am gasit in notita tehnica de la Savoia mai multe vederi cu structura ,motor si capotaje. Comparativ am pus si structura ( grinda) cu batiu si motor IAR 80.
De aici cred ca se poate pleca mult mai aproape de adevar.
Savoia S79 motoare K14.
Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 13 March 2014 - 07:34 AM
#79
Postat 13 March 2014 - 10:46 AM
Citeaza
Ai nevoie de lonjeron .....
De acord cu Romi.
Trebuie sa precizez ca sunt de accord cu Radu ca trebuie studiat desenul de structura interioara a IAR 80 pt a putea pozitiona corect motorul ( si Romi a intarit acest lucru) .
Avand desenul cu ambele structuri ( K14 si JuMo) se poate pleca la desenul exterior
Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 13 March 2014 - 10:58 AM
#80
Postat 13 March 2014 - 11:50 AM
Citeaza