Forum Machete,Modelism,Hobby: IAR-80 DB - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 10 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR-80 DB Cu motor in linie 1/72 MPM.

#41 Useril este offline   Romi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1933
  • Inregistrat: 05-September 05
  • Location:Bucuresti-Brasov
  • Interests:Aviation

Postat 09 March 2014 - 08:27 PM

Am pus eu Jumo pe desenul tau.
Si alte pareri.... mai vechi

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: cartula.PNG
  • Imagine atasata: IAR80_inline.jpg
  • Imagine atasata: cartula2.PNG

Aceasta postare a fost editata de Romi: 09 March 2014 - 08:52 PM


#42 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 09 March 2014 - 11:14 PM

Amandoua motoarele sunt in pozitii gresite. Montarea motoarelor trebuie sa tina seama de structura de rezistenta a I.A.R.ului.
Radu

#43 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 10 March 2014 - 01:03 AM

Mulțumesc Romi!

Dar acel desen cu motorul Jumo este un desen... artistic s-ai spunem. Il am și eu dar cum am spus nu are valoare, poate doar ca nota informativa. In plus este un 211F și eu sunt sigur ca s-ar fi folosit un 211D care este un pic diferit. Din nefericire nu găsesc desen tehnic cotat pentru el.
Daca cineva știe de unde īl pot cumpăra sau īn ce carte este īl rog frumos sa-mi comunice. Mulțumesc.

O dilema totuși rămāne, Lipsa admisiei compresorului din fotografie.
Sa spunem ca din cauza vibrațiilor (chiar asa, știe cineva de ce ar fi apărut acele asa zise mari vibrații?) prin absurd s-ar fi rupt ceva la admisia compresorului și l-au demontat, acesta nevazanduse īn fotografie. In acest caz avionul ar fi arătat cam asa:
(Profil fictiv, ca nu sunt sigur ca sa folosit acest tip de motor)
Imagine atasata: IAR80 Jumo.png


Ca sa intre acest motor sub capotaj, a trebuit sa măresc mult diametrul coafei elicei și sa-l lungesc un pic. Din nefericire nu știu sigur ce coafa s-a folosit. Doar din ce spunea dl. Dan Antoniu, ca "sa folosit coiful elicei de Savoia" Dar și acest avion a avut doua tipuri de "coifuri" Din păcate, nu cunosc nici diametrele acestor coafe...
Știu ca sa publicat īn "Modelism Int" planurile avionului JRS 79B dar nu am acel număr īn care a apărut...

Cu stima.

#44 Useril este offline   Babacu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 344
  • Inregistrat: 20-October 06
  • Location:Tīrgoviște

Postat 10 March 2014 - 10:11 PM

Uite aici o imagine din cartea „Les Bombardiers Savoia en Roumanie” de Medin Robănescu. Autorul desenului este dl. arhitect Constantin Costache, aceste desene au fost publicate și în revista „Modelism” 1-1989-(22). Desenul, în carte, este 1:72

Dacă este vreo problemă în legătură cu drepturile de autor sau de altă natură rog un moderator să ștergă mesajul meu.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Savoia.jpg

Aceasta postare a fost editata de Babacu: 10 March 2014 - 10:16 PM


#45 Useril este offline   Romi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1933
  • Inregistrat: 05-September 05
  • Location:Bucuresti-Brasov
  • Interests:Aviation

Postat 10 March 2014 - 11:56 PM

Am studiat un pic si...
Radu ai dreptate!
Asgard- JUMO 211F avea capotajul mai lung deci motorul pus de mine e subdimensionat si prea jos.
Desenul lui Radu din cartea IAR-80 e cel mai aproape de ceea ce e in imagine.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 80-DB-cartula.JPG

Aceasta postare a fost editata de Romi: 10 March 2014 - 11:59 PM


#46 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 11 March 2014 - 12:13 AM

Cum am mai spus eu cred ca au folosit Jumo 211D, totuși nu sunt încă convins ca acest motor este în fotografie.
Uite și profilul fără motor.

Imagine atasata: IAR80 Jumo.png


Cu stima.

PS: Frumos desen ai făcut! Bravo!!!

Aceasta postare a fost editata de Asgard: 11 March 2014 - 12:23 AM


#47 Useril este offline   Romi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1933
  • Inregistrat: 05-September 05
  • Location:Bucuresti-Brasov
  • Interests:Aviation

Postat 11 March 2014 - 12:17 AM

Da, da! 211DA , de acord, insa imi pare cam scurt botul tau si prea aplecat in jos...
Eu banuiesc ca au folosit capotajul de JUMO 211DA Si doar ultima capota cea cu priza de aer pt compresor a fost modificata(adaptata).
Cu respect

#48 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 11 March 2014 - 12:30 AM

Da Romi de aceea īmi trebuie desenul motorului la cote. Țevile de eșapament din fotografie īmi dictează īnălțimea. O data ce am desenul cu motorul, pot precis sa īl aliniez.
Pana atunci īnsa...

Cu stima,

#49 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 11 March 2014 - 02:03 AM

Asa cum am mai spus de mai multe ori trebuie sa se tina seama de structura de rezistenta ori structura interioara a avionului. De aceea pare "pleoshtit" botul in desenele de mai sus.
Romi, e foarte interesant desenul tau. Daca pui un "mecanic" exact in acelasi loc ca si in poza, acopera admisia.
Radu

Aceasta postare a fost editata de radub: 11 March 2014 - 02:40 AM


#50 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 11 March 2014 - 01:20 PM

O sa postez o schiță, ca chiar nu īnțeleg la ce structura de rezistenta faceți referire dl Radu.

Imagine atasata: Scita Jumo.png

In ultima poza postata de Romi se vede bine capotajul motorului pe Savoia care are o forma aproape simetrica. Axul elicei fiind aproape īn mijlocul capotajului.
Dar īn alte poze nu este asa:
Imagine atasata: s79brumeni.jpg


Imagine atasata: S79JR.jpg


I pozele astea capotajul este aproape plat la partea de jos și foarte "pleoștit" la partea superioara! La fel ca īn fotografia cu IAR80. In plus radiatorul de răcire pare sa aibă o anumita īnclinație nefiind la 90 grade fata de axa longitudinala a motorului.
In pozele postate de mine par a fi Savoia fabricate īn Italia. Deci e posibil sa difere de cele fabricate de IAR... Ma pot īnșela dar cei care se ocupa de Savoia poate știu mai multe. Eu chiar nu ma simt īn stare sa aprofundez problema. Imi este de ajuns 80-ul Jumo-DB...

Cu stima.

#51 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 11 March 2014 - 03:10 PM

Asgard,
Treaba se pune foarte simplu: ori intelegi cum e montat un motor pe I.A.R. ori nu.
Faptul ca tu trebuie sa intrebi vorbeste de la sine.

Tu faci exact aceeasi eroare ca si cazul desenelor cu motor BMW. Nu e de ajuns sa "plesneshti" un motor pe un desen si sa zici ca e gata.

Motorul poate fi montat pe avion in doar un singur mod. Unde l-ai pus tu e incorect. Efectiv nu are cum sa fie atat de jos.

Radu

Aceasta postare a fost editata de radub: 11 March 2014 - 03:11 PM


#52 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 11 March 2014 - 03:37 PM

Motorul nu l-am montat asa doar ca vreau eu! Fotografia īmi spune unde!

Din nou aceeași eroare ca și īn cazul motorului BMW. Acest motor este imposibil de folosit pe IAR, am arătat și explicat de ce (inclusiv dvs ați spus: fiind what if se poate monta unde se vrea!). In plus eu am REDUS (redesenat) la scara capotajul de BMW, se pare ca nu ați citit topicul unde am postat eu prima oara aceste desene. Dvs ați făcut un desen cu un motor BMW 801 la scara 1 : 2 pe un fuselaj de IAR80 scara 1 : 1. sa zicem. Īnțelegeți acum?... Se vede diferența enorma pe macheta lui Z-mare.
De ce am adus īn discuție acest lucru? Pentru-ca am spus deja de nenumărate ori ca Jumo211 D este diferit fata de Jumo 211F !!! Deci deocamdată īl montez cam la nimereala! Cānd o sa am desenul motorului COTAT și la SCARA mai vorbim.

Acum chiar trebuie sa avem acest gen de discuții? Nu este mai simplu sa faceți un desen, schița sau ce o fi și sa demonstrați. Nu ajuta la nimeni "vorbăraia", nici măcar productiva nu e.

Cu stima.

PS: Si nu, nu m-am supărat! De altfel eu cu "prostiile" și "tāmpeniile" mele am lămurit cred, cāteva lucruri neștiute despre IAR80. Accept și am acceptat īntotdeauna critica constructiva...

#53 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 11 March 2014 - 05:00 PM

Asgard,
Tu poti sa te iei de mine cat vrei. Desenul tau e tot gresit. Nu eu l-am desenat.
O fi bine ca spui si cate un lucru bun printre zece traznai? Eu unul nu m-as lauda cu asta.
Radu

#54 Userul este online   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 11 March 2014 - 07:06 PM

Asta e ce am gasit...in revista Modelism, nr 1 din '89 :

Imagine atasata: motor.JPG


Citeva poze din CD-ul de la Modelism, care arata capotajjul si modul de prindere al motorului. Sunt convins ca pozele exista la calitate mult mai buna. Eu asa le am. In unele e aparent ca partea superioara a capotajului nu avea acea placuta forma curbata pe care mi-ar fi placut sa o vad, si pe care am facut-o de altfel la macheta mea.

Imagine atasata: 001.JPG
Imagine atasata: 030.JPG
Imagine atasata: 031.JPG
Imagine atasata: 032.JPG
Imagine atasata: 038.JPG
Imagine atasata: 090.JPG
Imagine atasata: 104.JPG

#55 Useril este offline   Romi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1933
  • Inregistrat: 05-September 05
  • Location:Bucuresti-Brasov
  • Interests:Aviation

Postat 11 March 2014 - 07:35 PM

asguard uite

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: cartula new.JPG


#56 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 11 March 2014 - 08:25 PM

Corect, Romi. Motorul e montat pe punctul de acrosaj (parte din structura de rezistenta).
Radu

#57 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 11 March 2014 - 08:44 PM

Este prea sus Romi, ai folosit un alt tip de suport. Suportul motor pentru jumo 211 este diferit, suportul tău seamăna cu cel de DB. Corect este ca ingineri de la Brasov il puteau folosi și pe acesta.

Dar uite in fotografie unde trebuie sa "bata" pe aripa țevile de eșapament. Nu depășesc īncastrarea aripi, sunt mai jos chiar.
Imagine atasata: schita.jpg


Si uite cum vine capotajul original postat de 109. Multumesc frumos.
Imagine atasata: 00001.png


Se pare ca al meu este mai sus decāt originalul și pare mai cocoșat pentru-ca la partea de jos l-au aplatizat pentru a face loc aerul de răcire pentru radiator.
Cum am mai spus nu sunt sigur ca au folosit Jumo pe avion. Daca continui ar trebui sa trec cu vederea ce a spus dl. Dan Antoniu:
"Adun fotografii cu IAR-80 din anii 60, secolul trecut, cand faceam machete din lemn. Am cunoscut zeci de piloti si ingineri care mi-au dat fotografii, fotografia cu modorul DB o am de la Ing. Frim Alexandru care a efectuat singurul zbor cu acest avion. Capotajul este cel al motorului Jumo folosit la JRS-79 cu exceptia coifului elicei. Daca se folosea motorul Jumo 211, pentru care s-a facut primul calcul de fuzelaj, aproape asa trebuia sa arate. S-a folosit acest capotaj deoarece exista si a putut fi usor adaptat."

Cu stima.

#58 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 11 March 2014 - 09:03 PM

Vezi postareaAsgard, la 11 March 2014 - 08:44 PM, a spus:

Suportul motor pentru jumo 211 este diferit, suportul tău seamăna cu cel de DB.


Chiar si batiul de DB trebuie atasat la punctul de acrosare al avionului, repet "parte din structura de rezistenta a avionului". Ceea ce ne aduce frumos inapoi la ce ziceam mai devreme, anume ca desenul tau care foloseste de-tine-mentionatul motor DB (inclusiv batiul aferent) e pus prea jos si nu are cum sa fie atasat unde trebuie. Pacat ca ai ratat sa "faci descoperirea" asta pe care ti-am tot servit-o de vreo cateva zile si ti-a furat Romi "gloria".

Cat despre Dan Antoniu, pot spune cu mandrie ca mi-e prieten, i-am tradus carti, l-am ajutat cu cercetari. Am discutat mult cu el despre versiunea asta cu motor in linie si nu am nici un motiv sa il contrazic. Motiv pentru care l-am citat in cartea mea. Daca Dan zice ca a fost cu motor DB, il cred.

Cand ziceam de avion cu motor JuMo, am spus (si repetat) ca e POSIBIL sa fie un avion cu astfel de motor in poza aia (un avion care nu a zburat) deci nu o certitudine.

Radu

#59 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 11 March 2014 - 09:16 PM

Dvs chiar credeți ca ma interesează gloria? Cum am mai spus nu īmi trebuie nimic.
Daca desenul lui Romi este corect, asa sa fie! Caz rezolvat, deci! Bravo.

Pe mine īn schimb, sincer nu ma convins. Ca au folosit un suport modificat am spus-o acum cāteva posturi, ca suportul motor in fotografie seamăna cu cel de DB, coincidenta?

Cu stima.

#60 Useril este offline   Romi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1933
  • Inregistrat: 05-September 05
  • Location:Bucuresti-Brasov
  • Interests:Aviation

Postat 11 March 2014 - 09:57 PM

Nu vreau sa fur!:rolleyes:
Si nu am ajutat pt. "glorie" pur si simplu cred ca avionul asta arata "intr-un mare fel".
Si tare as vrea sa fac unul cat mai aproape de realitatea tehnica.
Formarea mea in aviatie si experienta practica de zi cu zi, imi dau poate un plus de"intuitie" despre cum merg treburile in aviatie.
Asguard uite suportul motor de DB e un pic altfel...
De regula motorul si suportul sau sunt pereche.
Referitor la vibratiile care au impiedicat avionul sa foloseasca acest motor (DB sau JuMo) ele provin de la faptul ca IAR-ul a fost proiectat/calculat pt un motor cu alt sitem de prindere si o rezistenta la o anumita putere probabil...
Hai sa incheiem frumos... cu un profil.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Me109_Av_4303_sk_engine-mount_W.png
  • Imagine atasata: Me109_Av_G_4008_sk_engine-mount_W.png
  • Imagine atasata: cartula new.JPG


Arata acest topic


  • 10 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi