Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 27 January 2014 - 11:12 PM
IAR-80 DB Cu motor in linie 1/72 MPM.
#3
Postat 27 January 2014 - 10:57 PM
E un proiect de acum 10 ani, pe care il abandonasem intr-o cutie. burta e penibila :(
In cartea lui Radub si in cea a lui Radu-Dan au aparut nr 13 si 326 ca fiind cobaii. Eu cred ca e 13 pentru ca nu poate fi 326.
E foarte simplu : cel din unica poza "scursa" nu are parbriz blindat iar un 81C ca 326 ar fi avut sigur, din fabrica, iar crucile sint timpurii, cu albastrul foarte gros, EXACT cum aveau in poze primele exemplare (pina la 50). Nu am vazut NICIUN 81C cu cruci groase ca alea din poza.
Deci pina nu apare o poza necropuita a sau eventual altele, eu sint pentru nr 13.
#4
Postat 27 January 2014 - 11:10 PM
Eu doar eram curios sa vad dacă ați abordat "stilul" dvs în a interpreta fotografia, sau l-ați făcut după profilul dl. TLM.
Perfect deacord cu dvs. Acela nu este un 81C. Eu ma gândisem la 111 testând și aripa cu mauser în același timp cu noul DB. Motor nou, aripa noua, armament nou... și o grămada de vibrații.
Cu stima.
PS: Si eu sper ca într-o buna zi vom mai vedea și alte foto cu aceasta motorizare, ca cu DB-605 m-am lămurit, e un fel de-a spune.
#6
Postat 27 January 2014 - 11:21 PM
Recunosc ca initial ii pusesem nr 111, dar am fost prompt (citeva luni) maciucit de stimnoicine,
dupa care am zis ca daca tot in cutie era 80 cu mitraliere, cel mai ok e sa-l fac nr.13.
N-aveam eu treaba atunci cu forme de cruci , parbriz blindat si alte fineturi. S-a nimerit.
Asa era atunci, prin 2005, cind il terminasem prima data :)). Atunci credeam ca-i cu Jumo motorizat si avea priza compresorului pe cealaNta parte :
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 27 January 2014 - 11:29 PM
#7
Postat 27 January 2014 - 11:55 PM
Si sincer l-ați "nimerit" foarte bine. Curios ca capota motorului este foarte asemănătoare cu a mea. Daca amândoi am făcut-o cam la fel, înseamna ca suntem foarte aproape de adevăr.
Capotajul dl. TLM are "nasul" în sus și coafa mult mai mare.
Ca o paranteza eu l-am tot desenat cu o grămada de capotaje inclusiv o copie a celui de JRS-79
... și nu prea "pușcă". Eu cred ca au folosit câte ceva din mai multe capotaje de motoare. Cel de Bf-110C\D, ar fi un posibil candidat, a trebuit doar lungit un pic.
Si un desen cu testul de motor:
Dar ma rog, asteptammmmm, alte foto.
Cu stima.
PS Urata coada are kitul asta. MPM-ul la copiat pe cel de la Rare Planes parca.
#8
Postat 28 January 2014 - 12:11 AM
Intr-o buna zi o sa fac altul, mai frumos, pornit de la Parcmodels (A-model)...as incerca sa vad eventual si un bot de Folgore poate...ca si ala pornise cam de la aceleasi origini (motor in stea la M.C.200)
Dar ca sa fac unul "definitiv" e greu.. Forma prizei de aer inca ma incurca, plus multitudinea de mici detalii...probabil ca nu ar mai fi avut nevoie de priza de aer din aripa dar... unde ar fi fost repozitionata alimentarea cu benzina si ulei etc-etc. Mai astept...
#9
Postat 28 January 2014 - 12:30 AM
Cu priza compresorului intradevar e o problema. Sper ca au luat-o pe cea de la Savoia, o aveau la îndemână...
Ce ar mai fi e elicea si coafa, care nu se vad in foto.
Cu stima.
PS: Probabil o sa mai așteptam 20 de ani...
Edit: Am uitat sa spun ca o sa încerc o varianta cu capotajul de Folgore sa vedem ce iese...
Aceasta postare a fost editata de Asgard: 28 January 2014 - 12:42 AM
#10
Postat 28 January 2014 - 01:16 AM
Aceasta postare a fost editata de MRX: 28 January 2014 - 01:32 AM
#11
Postat 28 January 2014 - 01:53 AM
Din păcate din unica fotografie nu se vede totul, dar se vede destul de clar ca capotajul e diferit de cel al me-109 dar și de cel al avionului Savoia, dar nu cu mult.
Am explicat într-un alt topic de ce nu merge capotajul de Me-109 și nu ma mai repet, pentru a nu polua inutil topicul.
Apropo m-am "uitat" la capotajul de Folgore și nu prea merge, totuși o sa mai încerc. Inca nu am găsit un desen cât de cât corect și la scara ca sa îmi dea ceva bine.
Cu stima.
#12
Postat 28 January 2014 - 06:40 PM
Se poate cumva posta acea fotografie ? Acum foarte multi ani - prin 90 si ceva - era la biblioteca British Council din Constanta o carte in limba engleza (coperti negre cartonate, destul de groasa) scrisa de Craciunoiu si inca cineva despre armata romana in WW2. Daca imi aduc bine aminte acolo erau 2 poze cu IAR-ul cu motor in linie - una din lateral si una din 3/4 fata. Aparuse in Top Gun un mic articol cu macheta aceea de IAR cu motor in linie si m-am dus sa imprumut cartea dar nu mai era si nici nu a mai vazut-o, mai mult ca sigur imprumutata pentru totdeauna. Nu stiu de ce dar mi-a ramas intiparit in minte ca era mai mult de o fotografie cu IAR-ul cu motor in linie in acea carte.
#16
Postat 28 January 2014 - 10:12 PM
Era in limba engleza.
@109
Mi-am amintit, nu disparuse cartea ci pagina respectiva cu fotografia ! Cartea era acolo in biblioteca si cand am rasfoit-o nu am mai gasit fotografia. Fotografiile erau grupate pe niste pagini la mijlocul cartii si le-am luat pe fiecare la mana crezand ca m-am tampit si nu mai vad poza apoi mi-am dat seama ca cineva a rupt pagina respectiva.
#18
Postat 28 January 2014 - 10:52 PM
vorbim de cărți diferite.
Poza postată de mine este din cartea d-lui Antoniu. Tu vorbești de cartea lui Mark Axworthy, Cornel Scafeș și Cristian Crăciunoiu, "Third Axis, Fourth Ally".
Respectiva foto a apărut în mai multe cărți. Eu am postat ce am avut la îndemână.
Iată cartea de care vorbesc:
#20
Postat 28 January 2014 - 11:12 PM
Dar nu cred ca este alta fotografie. La cât am "urlat" eu pe acest forum după alte fotografii cu acest avion se găsea cred cineva sa spună, vezi ca este în cartea cutare , cutare fotografie...
Cu stima.