2, 3 si o rama
#1
Postat 26 January 2014 - 11:28 AM
Da, nu am stiut ce titlu sa dau deoarece lucrez, in paralel, la doua, poate, trei vignete.
Se incadreaza la scara 1:72, ceva mai bine decat 1:87, si cu toate astea tot lupa este de baza.
Adevarul este ca mi-au placut subiectele incat le-am tot vizualizat, cu ochii mintii de prin 2013, pana in cele mai mici detalii, ceea ce nu inseamna ca o sa-mi reuseasca sa le fac.
Uneori, de atata vizualizare, pana la cel mai mic detaliu, am impresia ca le stiu atat de bine incat nici nu mai trebuie facute.
Una dintre lucrari a debutat in ianuarie 2013.
Unii au vazut inceputurile.
De atunci, la fel ca multe altele, a ramas la "dospit" in cutii ca, poate, se construiesc singure.
Nu a fost sa fie asa ca a trebuit sa o iau de la capat si sa incerc finalizarea chiar daca trebuie sa-mi mut "atelierul" din sufragerie in bucatarie si tot asa in functie de disponibilitati - loc liber.
Ca vorba aia "Cum sa lucrezi in conditiile in care nu ai spatiu?"
Poze nu prea o sa vedeti dar text cat cuprinde
Dar sa revenim la vignete care or sa fie doua spre trei.
Incep cu "dospitul" ce implica, in afara de baza, un kit ZIS 5, 7201 AER si un Jeep Willys, mare parte dinmetal, de la Cararama, ambele 1:72
Am s-o numesc "Vigneta 1"
Am inceput cu Jeep-ul ce a trebuit, pentru nevoile ulterioare, sa fie dezasamblat
Nu a fost prea greu.
Caroseria este fixata de sasiu cu suruburi asa ca totul a fost in regula desi unele parti a trebui sa fie "rase"
Totul a decurs conform planurilor pana m-am oprit din lucru, la Willys, si, acuma este in stadiul de mai jos
Ca sa nu rezulte o pagina prea lunga am sa ma rezum la 5-6 fotografii intr-un post.
Va dati seama ca daca prezint ce am facut acum un an, legat de "Vigneta 1" postarile sunt mai usor de realizat.
#2
Postat 26 January 2014 - 11:36 AM
Am ales varianta cu cabina imbracata in tabla si aripile drepte.
Lucrarile au decurs fara prea mari dificultati.
Nu va mai vorbesc de plastic, bavuri si alte alea deoarece, bnuiesc, cunoasteti kitul.
Piese si piese desprinse de pe rame, mai mult sau mai putin slefuite, pregatite pentru montaj
Nu am putut rezista tentatiei si chiar daca sunt la 1:72 mi-am zis ca nu ar fi rau sa deschid o usa la camion. Asta nu ca sa fac o superdetaliere a interiorului.
La ZIS totul era spartan asa ca nu ma incurcam prea mult daca deschideam o usa si puneam doua manete infipte in podea.
Cam asta a fost anul trecut.
Ce a fost anul acesta urmeaza dar trec la "Vigneta 2"
Spoor!
#3
Postat 26 January 2014 - 11:56 AM
Si aici sunt mai multe kituri.
Doua sunt sigure mai ramane sa vad daca ma incumet si cu al treilea.
Este vorba un ZIS 5, 72028 PST, am luat numai camionul nu si AA-ul, un tun antiaerian 6i - K, 6115 ZVEZDA - din seria Art of Tactic si, poate o sa fie, un JU-87 D-5, 070 ITALERI.
Am doua poze din care se pot identifica
Cat priveste ZIS-ul nu stiu care dupa care s-a luat sau daca amandoi producatorii au imprumutat de la altcineva dar kiturile PST si AER sunt identice, identice incat si greselile sunt repetate.
Cam atata cu critica.
Am inceput cu AA-ul deoarece nu presupunea, decat daca se doreste, lipirea pieselor.
Am zis ca o sa fie mai usor dar nu a fost asa.
Nu mi-a placut cum se slefuieste. Lasa "ate"
Deci
Cele doua rame ce propun doua variante pentru tun (cu/fara servanti) si doua variante de prezentare (cu/fara baza)
Mi-a reusit, intr-un final, sa montez doua piese si m-am bucurat de parca as fi terminat vigneta
Pana la urma au urmat si celelalte piese, cu remarca ca, nu stiu din ce cauza, calele laterale nu am de ce sa le prind - adica trebuie sa confectionez picioarele precum si suportul manivelei de rotatie a platformei - lipsa pe rame.
Nu va mai povestesc cat si cum am lucrat
#4
Postat 26 January 2014 - 12:16 PM
Poate am imbatranit.
Poze din timpul lucrarii, ordonare pe fisiere sub fisiere, text, inserare poze.
Apropo de poze.
Nu sunt gazduite de forum si de aceea mi-am permis sa le pun la rezolutie mai mare. Sper ca nu sunt probleme.
Nu am sa va intoxic cu o prezentare "fluviu" deorece nu am material de prezentat si mai este o gramada de lucru.
Pauzele or sa fie mai lungi sau mai scurte in functie de "liber la atelier".
Ar fi binevenite observatii si idei chiar daca in mare parte kiturile vor fi realizate "direct din cutie"
Sa revin la "Vigneta 2 cu ZIS 5.
Ramele
Ce subliniam, mai sus, nicio diferenta intre cei doi producatori - copii la indigo
Varianta aleasa pentru cabina a fost lemn si aripi patratoase.
Nu mi-am propus sa deschid usi.
Piese desprinse de pe rame intr-un stadiu mai mare sau mai mic de finisare
Montat arcuri pe spate, cabina, radiatorul, structura de sustinere a cutiei si cutia
Toate ansamblele sunt "asezate" deorece nu stiu sa vopsesc un kit montat complet si o sa trebuiasca vopsite separat
As dori sa decupez geamurile exact cat sunt golurile de la parbriz si usi. Sper sa-mi reuseasca.
Stiu ca am citit, pe forum, ca pentru a nu se albi se utilizeaza un adeziv special.
Ma poate ajuta cineva cu un sfat?
Multumesc,
#5
Postat 26 January 2014 - 12:47 PM
Te-ai legat la munca grea.
Mai intai de toate scara, desi pentru un "feroviar", 1/72 n-ar trebui sa reprezinte o problema
Apoi: kiturile care vin de la niste producatori fara cine stie ce pretentii, drept pt.care pretul scazut va fi compensat cu un volum de munca, direct proportional.
Cat priveste geamurile decupate FIX pe cadrul ramelor, iti sugerez sa le prinzi cu prenandez. Vezi sa-l folosesti cat se poate de "lichid" si desigur in cantitate infima.Intinde-l cu un ac de gamalie, pe ambele piese(cadru si parbriz), pe toate laturile, dupa care lasa-l aproape sa se usuce, inainte de a le asambla.
Prenandezul nu albeste.
Am o foarte mica observatie in ce priveste Jeep-ul de la Cararama(daca bine vad pe monitor) : rotile nu prea sunt in regula; ma refer in mod anume la grosimea pneurilor.Dupa cum le vad eu, parca ar fi roti duble.
Acuma depinde cat de mult vrei sa insisti pe Jeep.Poate ar trebui sa schimbi rotile cu unele mai corecte.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 26 January 2014 - 12:49 PM
#6
Postat 26 January 2014 - 02:21 PM
Multumesc pentru raspuns si sfaturi.
Da, cred ca m-am inhamat la o munca grea dar cand mi-au venit ideiile, nu-mi apartin in totalitate, nu m-am gandit sa cumpar ceva mai bun, nu am experienta in materie de kituri razboinice, ba, mai mult, ZIS-ul de la AER l-am primit, kitul Art of Tactic l-am luat, recunosc ghidat ca avea in compunere servanti si de pret, celalat ZIS, cu AA-ul si avionul le-am cumparat tot "manat" de pret.
Rotile Jeep-ului, abia acuma le-am vazut dupa ce mi-ai atras atentia, sunt monstruos de late fata de rotile camioanelor.
Momentan nu am nicio idee cum rezolv problema mai ales ca trebuie pastrata janta chiar daca o ingustez. As putea folosi ceva anvelope de la 1:87, de camion, dar nu au profilul pentru teren greu.
O alta intrebare.
In pozele cu ZIS-uri, din timpul razboiului, am vazut ca nu au bara de protectie.
Au o traversa la capatul lonjeroanelor si coltii de remorcare.
Ce ma sfatuiesti, avand in vedere ca, din fata, camioanele din kit nu arata prea bine?
Spoor!
#7
Postat 26 January 2014 - 02:28 PM
Montaj punti si roti.
Aici am intampinat o problema.
Axele date de kit nu se potrivesc cu gaurile din jante, gauri mari si axe mici in diametru.
Am facut axe din sarma.
Ramane intrebarea: Tai bara de protectie sau nu?
"Carligul" de remorcare il elimin sigur de la amandoua ZIS-uri.
Spoor!
#10
Postat 26 January 2014 - 06:41 PM
Chiar daca este munca multa, tine-o tot asa, este foarte interesant pentru noi.
Cat despre bara, tai-o! Si cred ca ai si material ca sa simulezi capetele cadrului cu prinderile arcurilor foi de pe fata.
Uite ce am gasit pe undeva pe net, ca "model":
poza este de aici: http://ammh77.free.f...thierry/zis.htm
#11
Postat 26 January 2014 - 08:36 PM
Pff!
Daca tai bara trebuie sa refac toata partea din fata: capetele de lonjeron, arcuri, punte, poate fuzetele ca sa nu mai apara axa ce tine rotile, sa tai jentile sa le fac mai subtiri si cine stie ce ar mai trebui. Totul o sa fie la vedere si nu dau de loc bine arcurile sasiului.
Si cum una trage pe alta daca fac arcurile pe fata ar trebui sa le fac si cele pe spate.
Au 1 mm latime, lungimea nici nu mai conteaza ca este peste 1 mm.
Am sa incep cu arcurile.
Daca-mi ies tai barele de protectie si refac toata fata.
Nu stiu cum o sa arate sasiul in noile conditii dar sigur nu-l refac.
Urata scara si 1:72.
#13
Postat 27 January 2014 - 09:57 PM
Z-mare, la 27 January 2014 - 10:08 AM, a spus:
Adevarul este ca nici eu nu prea stiu, de cand cu observatiile, de ce sa ma apuc mai intai.
Initial gandisem exclusiv din cutie dar se pare ca nu tine.
Interesant sper sa fie iar faptul ca subiectul este citit nu poate decat sa ma bucure.
Pana ma hotarasc sa tai in "carne vie" cele doua sasiuri si, poate, arcurile un mic avans la ZIS 5, prietenul Jeep-ului
Nimic spectaculos, ceva lucru la punti, tot sarme ce "inteapa" rotile
Cabina
O usa deschisa, fixata provizoriu cu banda adeziva
Cat de deschisa sau inchisa o sa fie pozitionata nu m-am gandit.
Ramane de vazut
Si ultima cu protagonistii, mai putin avionul, daca tot spuneam ca poze nu or sa fie dar text cat cuprinde
Spoor!
#14
Postat 27 January 2014 - 11:36 PM
"Urata scara si 1:72"-desi si eu ma simt uneori cam batran pt scara asta,ramane ,totusi, cea mai rezonabila din pct de vedere al spatiului.
"Stiu ca am citit, pe forum, ca pentru a nu se albi se utilizeaza un adeziv special."-poti folosi white glue,dupa uscare devine transparent.
#15
Postat 28 January 2014 - 11:30 PM
dani a spus:
De ce?
Am zis sa nu scriu un titlu lung.
Este drept ca am uitat sa scriu scara de proportii.
Am dorit sa ma rezum la "protagonisti", ca numar, doua si/sau trei machete impreuna cu o rama/baza pentru fiecare grup.
dani a spus:
Nu
dani a spus:
Da, nu ocupa spatiu dar, asa cum ziceam, tot prin lupa trebuie sa lucrez iar cand este vorba de detaliere chiar sunt probleme, cel putin la mine.
Urmaresc lucrari pe forum si ma minunez de cat de departe se poate merge la scara asta.
Felictari celor carora le reuseste!
Au indemanare si ochi buni.
dani a spus:
Multumesc pentru sfat
Spoor!
#16
Postat 01 February 2014 - 04:20 PM
Deoarece nimic nu "bate" cu nimic, documentatia si dimensiunile de fabrica cu dimensiunile reduse la scara ale kit-ului, mergem prin metoda incercarilor succesive.
Se pare ca mi-a reusit, 99%, din prima.
ZIS-ul din Vigneta 1 trebuie, e musai, sa fie echipat cu duba asa ca i-am "incropit" una, de proba, sa vedem cum arata.
O sa urmeze plastic sau lemn, inca nu m-am hotarat.
Urmeaza mici retusuri, pe desen, pentru pozitionarea corecta a decupajului pentru roata si poate putin umblat la lungime.
Spoor!
#17
Postat 04 February 2014 - 12:16 AM
Ca sa nu ma grabesc ma mai ajuta si sculele de se strica exact cand ai mai mare nevoie de ele.
ZIS 5, vigneta 1, protagonist al zilei de astazi.
Am trecut, destul de usor de la carton la plastic.
Masurat, desenat, unde a fost nevoie am folosit tipar pe hartie autocolanta, trasat paralele la interval de 1,5 mm pentru evidentierea luftului dintre scanduri, decupat goluri ferestre, taiat in cote, nefinisat, preasamblat panoul lateral dreapta cu panoul frontal si gata imaginea
Am "pufait", ca o locomotiva cu abur sub presiune, cat am tras paralele la 1,5 mm dar m-am enervat de geaba ca nu stiam ce urmeaza.
Una bucata de tabla de 0,18 mm grosime
Putin cam groasa pentru ce-mi propusesem sa fac dar decalita se lucreaza mai usor.
Am incercat sa fac capotele motorului dintr-o bucata dar nu a tinut sa fiu lenes asa ca am luat-o de la inceput si am facut o laterala sa vad cum arata si daca iese, cat de cat, bine
Fantele de aerisire sunt trasate pe interiorul capotei ca sa iasa in relief la exterior.
De taiat nu poate fi vorba. Sunt la 0,5 mm distanta. Ar trebui sa fie, daca nu ma insel, saisprezece bucati iar mie ... nu am numarat.
Chiar daca o sa fie din doua bucati nu-i pun balamale si le montez in pozitia ridicat
Spoor!
#19
Postat 04 February 2014 - 07:15 PM
Desi mai citisem undeva, pe forum, de utilazrea tablei de la lumanarile pastila am uita.
Am sa incerc varianta sa vedem ce iese.
O intrebare.
Ma cam "chinuie" lampa, de planseta, cu lupa iar de "a treia mana" cu lupa nu mai vreau sa aud.
Ma gandeam sa-mi cumpar ochelari cu lupa.
Ce ma sfatuiti?
Multumesc
L.E. Am uitat sa precizez ca port ochelari de vedere pentru citit.
Aceasta postare a fost editata de LDH: 04 February 2014 - 07:23 PM
#20
Postat 04 February 2014 - 10:27 PM
http://www.micromark...ifier,7844.html
Folosesc asa ceva de mai multa vreme (si cu siguranta nu sunt singurul de aici de pe forum), iar de multe ori uit ca-i am pe cap sau uit sa ridic capul pentru a privi liber pe sub lentila.
Exista si variante mai ieftine (prin magazine gen Dedeman, Cora, etc) cu doua surse de iluminat (becuri cu lupa).
N-ar fi rau sa incerci o iluminare mai mare a spatiului de lucru, folosind doua surse (stanga -dreapta).