Forum Machete,Modelism,Hobby: Nardi FN 305 ARR - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Nardi FN 305 ARR alb, verde, albastru, cu cocarde, cu cruci, cu stele...

#21 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 26 January 2014 - 08:42 PM

Citeaza

1/72 - Nardi II nr.30, cruci (nardiul verde va fi alb)


Legat de Nardi ul nr 30 se vede clar in fotografie degajare pe partea stanga a capotei pt traiectul de tir al mitralierei din fuselaj. Nu stiu daca le-am primit pe toate prevazute cu aceasta mitraliera ( Breda Safat 7,7 ?) conf notitei tehnice

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Nardi_30_cruciq.jpg
  • Imagine atasata: mitraliera.jpg


#22 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 26 January 2014 - 09:01 PM

Primele 30 exemplare, nu erau facute la IAR parca ?

#23 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 26 January 2014 - 09:27 PM

Nu, doar la SET s-au fabricat. Mai jos numerle si unde au fost fabricate:

1938
Piaggio NARDI FN 305 II Verde Nr de la 1 -- 30 motor Alfa Romeo 200 CP
1940
SET NARDI FN 305 II Verde Nr de la 31 -- 70 motor IAR 6G 200 CP si verzi si albe
1941
Piaggio NARDI FN 305 IV Alb Nr de la 101/I-121/I motor Alfa Romeo 200 CP cabina inchisa
SET NARDI FN 305 IV Verde Nr de la 71 -- 100 si 122--125 motor Argus intre aceste numere s-ai interpus cele 21 sosite din Italia contra a 3 SM 83 care nu corespundeau
1944
SET NARDI FN 305 IV Verde Nr de la 126--175 motor IAR 6G 200 CP cabina inchisa

Aceasta postare a fost editata de horia: 26 January 2014 - 09:29 PM


#24 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 26 January 2014 - 10:01 PM

Vezi postareahoria, la 26 January 2014 - 09:27 PM, a spus:

Nu, doar la SET s-au fabricat. Mai jos numerle si unde au fost fabricate:

1938
Piaggio NARDI FN 305 II Verde Nr de la 1 -- 30 motor Alfa Romeo 200 CP
1940
SET NARDI FN 305 II Verde Nr de la 31 -- 70 motor IAR 6G 200 CP si verzi si albe
1941
Piaggio NARDI FN 305 IV Alb Nr de la 101/I-121/I motor Alfa Romeo 200 CP cabina inchisa
SET NARDI FN 305 IV Verde Nr de la 71 -- 100 si 122--125 motor Argus intre aceste numere s-ai interpus cele 21 sosite din Italia contra a 3 SM 83 care nu corespundeau
1944
SET NARDI FN 305 IV Verde Nr de la 126--175 motor IAR 6G 200 CP cabina inchisa


Ei, atunci se explica diferentele de capotaj intre cele 2 modele de Nardi. Cele italiene cu motor Alfa Romeo ( au priza rotunda in fata si 6 fante iesire aer) si cele asamblate la SET cu motor IAR 6G (cu priza laterala si 4 fante iesire aer)

dar ramane intrebarea cele de la SET mai aveau radiatorul de ulei in acelasi loc ?

Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 26 January 2014 - 10:04 PM


#25 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 27 January 2014 - 10:33 AM

Am incercat sa fac o sintetizare a modelelor de Nardi. Pana acum am ajuns la urmatoarele concluzii:
- Primele 30 venite din Italia au fost singurele cu degajare pentru mitraliera (poate au si avut-o fizic), au fost vopsite initial alb cu dunga rosie ulterior au fost vopsite verde/bleu
- Doar cele venite din Italia 1-30 si 101-121 au avut priza centrala, cele facute aici au avut priza laterala
- Doar seria 101-121 a avut 6 fante pe laterale si un tub venturi (asa cum sunt kiturile de fapt)
- Radiatorul de ulei e vizibil DOAR le cele descoperite tip II chiar daca sunt de la Piaggio sau SET si indiferent de motorizare, Alfa/IAR 6G/Argus
- primele 2 seturi 1-70 NU au avut fante, 101-121 au avut 6 fante si din ultimul set 126-175 apar in poze si cu 4 fante si fara fante

In mare lucrurile imi sunt clare mai putin partea cu radiatorul care chiar daca era escamontabil apare numa in pozele cu modelele descoperite in conditiile in care teoretic avioanele erau identice dpdv constructiv in partea din fata si motoarele aveau aceleasi nevoi indiferent de cum era cabina.
Habar nu am cum erau vopsite elicile, o sa mai sap, cert este ca au fost si elici de lemn si elici metalice, am poze cu elice de lemn rupta dar si cu elice metalica indoita.
Avioanele aveau si niste aparatori la roti dar prezenta lor este aleatoare, cred ca tinea strict de mecanici.
Nr. 147 cu stele e singurul pana acum cu antena si un radio vārat undeva in fuselaj spate.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Modele Nardi.jpg


#26 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 27 January 2014 - 11:24 AM

Ziceam ca cele de la 30 la 70 sunt si albe si verzi, si asta datorita unei poze in care un NARDI alb, aparent din primele 30 apare cu numarul 38 si vopsit ca cele sosite din Italia.

P.S si un NARSI cu motor Argus, YR-MAY care nu apare in registrul aeronautic roman.

http://www.flickr.co...44242/lightbox/

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 38.jpg

Aceasta postare a fost editata de horia: 27 January 2014 - 11:26 AM


#27 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 27 January 2014 - 11:35 AM

Vezi postareahoria, la 27 January 2014 - 11:24 AM, a spus:

Ziceam ca cele de la 30 la 70 sunt si albe si verzi, si asta datorita unei poze in care un NARDI alb, aparent din primele 30 apare cu numarul 38 si vopsit ca cele sosite din Italia.


M-ai bagat in ceață. Difera fontul, asta e mai patratos, alea 1-30 aveau alte caractere. Daca nu vedeam o aripa de PZL in spate ziceam ca e de la francezi. Ce motiv aveau ai nostri sa-l vopseasca ca pe alea venite de la italieni?

#28 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 27 January 2014 - 11:37 AM

probabil primele de la SET (si asta ar fii al 8-lea) le-au vopsit ca pe cele italienesti, iar apoi cand au schimbat cocardele posibil sa le fii trecut la verde.

#29 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 27 January 2014 - 01:04 PM

Vezi postareahoria, la 27 January 2014 - 11:37 AM, a spus:

probabil primele de la SET (si asta ar fii al 8-lea) le-au vopsit ca pe cele italienesti, iar apoi cand au schimbat cocardele posibil sa le fii trecut la verde.


Acum imi aduc aminte de poza asta, a mai fost postata de Radu Dan prin 2009 dar atunci nu i-am dat importanta, lumea cauta atunci un Nardi alb cu cruce si ăsta cu cocarde nu era interesant. Acum devine pentru mine. La 1/72 il am pe nr.147 cu stele, cel cu Argus va fi cu cruci si in loc de nr. 30 descoperit cu cruci l-as face pe asta cu cocarde. Sunt curios daca varianta de vopsire in 2 tonuri de verde a existat si pe cele cu Argus, ar fi interesant, in Aviatia Romana in WW2 am gasit o poza cu 2 Nardiuri cu motor Argus cu capota motorului argintie dar nu-mi dau seama daca in rest e un verde sau doi de verde. Oricum Argusul e ultimul, deabia i-am umplut fuselajul cu Miliput, am renuntat la ideea cu culee dizolvata in nitosolv ca am vazut ca mi-a deformat fuselajul la primul.

#30 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 27 January 2014 - 01:28 PM

Citeaza

Primele 30 venite din Italia au fost singurele cu degajare pentru mitraliera (poate au si avut-o fizic), au fost vopsite initial alb cu dunga rosie ulterior au fost vopsite verde/bleu
- Doar cele venite din Italia 1-30 si 101-121 au avut priza centrala, cele facute aici au avut priza laterala


Acum nu stiu pana la urma la ce variante o sa tehotarasti. Dar o mica observatie. Primele 30 Nardi venite din Italia au fost mai degraba argintii ( nu albe) in poza cu Nr 30 se vede clar diferenta intre alb-ul de la cruci cu vopseaua argintie.
( sau poate un galben crem)
In schimb cele de la nr 101 la 121 au fost albe 100%.
Si primele Nardi de la SET ( conf pozei cu nr 38 postat mai sus de Horea) au fost se pare tot argintii ( sau galben crem)

Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 27 January 2014 - 01:31 PM


#31 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 27 January 2014 - 02:59 PM

Vezi postareaCantacuzino, la 27 January 2014 - 01:28 PM, a spus:

Acum nu stiu pana la urma la ce variante o sa tehotarasti. Dar o mica observatie. Primele 30 Nardi venite din Italia au fost mai degraba argintii ( nu albe) in poza cu Nr 30 se vede clar diferenta intre alb-ul de la cruci cu vopseaua argintie.
( sau poate un galben crem)
In schimb cele de la nr 101 la 121 au fost albe 100%.
Si primele Nardi de la SET ( conf pozei cu nr 38 postat mai sus de Horea) au fost se pare tot argintii ( sau galben crem)


In analogie cu aparatele italienesti (care le-au operat ei) m-am gandit ca si ale noastre - primele 30 au fost crem. Am vazut diferenta dintre alb si restul avionului. Acu am zis alb la modul general, clar ca e diferenta fata de cele 21 sosite ulterior. Nu cred ca erau argintii, eu asa deduc din poze dar asta e stric interpretarea mea. In aceiasi Aviatia Romana din WW2 sub poza cu nr.30 scrie ca isi pastreaza dunga albastra. Prin analogie cu alte Nardiuri de la Italieni eu as zice ca era rosie dunga aia nu albastra dar nu am nimic concret, degeaba o bag in Photoshop ca tot nu am nici o certitudine dar din ce poze color am vazut cu Nardiuri cu sageata toate erau rosii.

#32 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 27 January 2014 - 04:03 PM

Citeaza

analogie cu aparatele italienesti (care le-au operat ei) m-am gandit ca si ale noastre - primele 30 au fost crem. Am vazut diferenta dintre alb si restul avionului. Acu am zis alb la modul general, clar ca e diferenta fata de cele 21 sosite ulterior. Nu cred ca erau argintii, eu asa deduc din poze dar asta e stric interpretarea mea. In aceiasi Aviatia Romana din WW2 sub poza cu nr.30 scrie ca isi pastreaza dunga albastra. Prin analogie cu alte Nardiuri de la Italieni eu as zice ca era rosie dunga aia nu albastra dar nu am nimic concret, degeaba o bag in Photoshop ca tot nu am nici o certitudine dar din ce poze color am vazut cu Nardiuri cu sageata toate erau rosii.


Da logic ar trebuie sa dam crezare surselor italiene, culoarea galben crem si dunga rosie. Cel putin dupa nuantele de pe cocarda culoarea rosie a dungii este mai plauzibila.

O macheta de Nardi culoarea crem.

in legatura cu radiatorul de ulei pe varianta cabina inchisa nu se zareste pe nicaieri, poate au renuntat la el sau au schimbat uleiul cu unul mai rezistent la temperatura :crazy:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 01.jpg
  • Imagine atasata: 02.jpg
  • Imagine atasata: 04.jpg
  • Imagine atasata: 05.jpg
  • Imagine atasata: 06.jpg

Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 27 January 2014 - 04:04 PM


#33 Useril este offline   MRX 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 109
  • Inregistrat: 16-November 07
  • Location:Alexandria
  • Interests:Aviatie, Istorie

Postat 27 January 2014 - 08:15 PM

Extrase din monografia "Ali d'Italia Mini Serie 06 - Nardi FN 305".
Prima parte.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: p05.jpg
  • Imagine atasata: p06a.jpg
  • Imagine atasata: p06b.jpg
  • Imagine atasata: p08,09,10,11 text.jpg
  • Imagine atasata: p10.jpg
  • Imagine atasata: p13.jpg
  • Imagine atasata: p16.jpg
  • Imagine atasata: p17.jpg


#34 Useril este offline   MRX 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 109
  • Inregistrat: 16-November 07
  • Location:Alexandria
  • Interests:Aviatie, Istorie

Postat 27 January 2014 - 08:26 PM

Extrase din monografia "Ali d'Italia Mini Serie 06 - Nardi FN 305".
A doua parte.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: p18.jpg
  • Imagine atasata: p19,21,22 text.jpg
  • Imagine atasata: p19.jpg
  • Imagine atasata: p20a.jpg
  • Imagine atasata: p20b.jpg
  • Imagine atasata: p21a.jpg
  • Imagine atasata: p21b.jpg
  • Imagine atasata: p22a.jpg
  • Imagine atasata: p22b.jpg


#35 Useril este offline   MRX 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 109
  • Inregistrat: 16-November 07
  • Location:Alexandria
  • Interests:Aviatie, Istorie

Postat 27 January 2014 - 08:46 PM

Extrase din monografia "Ali d'Italia Mini Serie 06 - Nardi FN 305".
Ultima parte.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: p23a.jpg
  • Imagine atasata: p23b.jpg
  • Imagine atasata: p24a.jpg
  • Imagine atasata: p24b.jpg
  • Imagine atasata: p25.jpg


#36 Useril este offline   LiviuM 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 639
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie , blindate , nave WW II si nu numai...

Postat 28 January 2014 - 12:48 PM

Inca unul. Asta poate fi lucrat aproape OOB din kitul de la Azur.
Imagine atasata: Nardi_FN_305_no1601.jpg
Cred ca era o singura culoare pe extrados (olive green), insa pe intrados nu sunt sigur ce fel de albastru era.

Aceasta postare a fost editata de livium: 28 January 2014 - 12:55 PM


#37 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 28 January 2014 - 04:07 PM

Vezi postarealivium, la 28 January 2014 - 12:48 PM, a spus:

Inca unul. Asta poate fi lucrat aproape OOB din kitul de la Azur.
Atasament Nardi_FN_305_no1601.jpg
Cred ca era o singura culoare pe extrados (olive green), insa pe intrados nu sunt sigur ce fel de albastru era.


Asta - 160 e la fel cu 149, cred ca pozele au fost facute la aceiasi sedinta foto. Nu e chiar OOB, trebuie astupata priza rotunda frontala din masca din rasina si facuta priza laterala si se mai rad 2 fante de aerisire, kitul da 6 plus sa-i mai faci un tub venturi si esapamente. Nu e mare lucru fata de unul descoperit. Singurul care se poate face OOB este unul din cele albe 101-121 de la Piaggio. Avand si modelul de la Azur si cel de la Special Hobby am 2 coli diferite de decaluri si am scrisul cu Nardi si pe alb si pe negru - asta apropos de o intrebare mai veche la care nu am apucat sa raspund. Inscrisul pe deriva nu apare la astea vopsite dupa august 44, apare numai nr tactic care va fi facut din masti si nu apare nici la cele albastre cu stele. Unde am cocarde o sa fac masti, crucea si stelele comuniste vor fi decaluri de la RaduB. Weekendul asta nu am putut lucra nimic dar toata saptamana trecuta m-am chinuit sa aranjez cupolele vacumformate sa pice cum trebuie si sa le slefuiesc si am regravat unde am busit. E nasol ca daca dau un strat de surfacer tre sa stau pana a doua zi sa se usuce sa-l pot slefui ca nu am decat maxim 2 ore disponibile seara. Am facut un radiator de ulei din sarma si cand a fost gata a puscat din penseta si dus a fost. Am facut inca unul care nu a iesit la fel de bine ca primul, asa ca sunt la al treilea. Mi-am taiat tevi de esapament din ace la munca si le-am pierdut. Nu am mai gasit ace groase, pe urma am facut rost de ace si dupa ce am mai taiat un rand de ace si m-am ales cu o bucata de ac in pleopa si un varf in mana, ajung acasa si fiicamea cea mica imi arata ce a gasit: cutiuta cu primele ace. Acum nu ma dau batut dar parca incep sa ma enervez un pic. Eu chiar lucru incet si uneori daca am timp dar sunt nervos sau agitat mai bine fac altceva ca numa stric. Idealul cu sa ai chef, sa ai timp, sa ai unde se aplica destul de rar...

Aceasta postare a fost editata de Catta: 28 January 2014 - 04:08 PM


#38 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 30 January 2014 - 09:15 AM

Azi noapte in timp ce ma chinuiam sa adorm (cu Nardiurile in cap evident) am avut o revelatie. Au existat 2 tipuri de bord spate, unele complete si unele simplificate doar cu 4 cadrane si am descoperit ce cele complete sunt asociate cu avioanele cu 2 tuburi Venturi plasate la mijlocul cabinei si bordurile simple sunt asociate cu avioanele cu un tub Venturi amplasat mai in fata. Din ce am avut noi doar seria de la Piaggio101-121 a fost varianta cu un singur tub si bord simplu. Cu regret va anunt ca la 3 avioane bordul spate e montat deja si va ramane asa cum il da kitul - cu 4 cadrane chiar daca nu e corect. La 48 poate mai ai o sansa sa-l refaci dar la 72 nu ma tin nervii oricum.

#39 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 31 January 2014 - 02:56 PM

Vezi postareaCatta, la 27 January 2014 - 01:04 PM, a spus:

Sunt curios daca varianta de vopsire in 2 tonuri de verde a existat si pe cele cu Argus, ar fi interesant, in Aviatia Romana in WW2 am gasit o poza cu 2 Nardiuri cu motor Argus cu capota motorului argintie dar nu-mi dau seama daca in rest e un verde sau doi de verde.



Nardi-ul cu motor Argus construite la SET au fost identice la cammo cu Nardi-ul cu motor IAR 6G adica doua nuante de verde.
Profilul color al Nardi nr 85 cu motor Argus postat mai devreme era corect ( parca poza este in cartea lui Craciunoiu).
Si apropo de intrebare legata de elice numai cele cu motor Argus facute la SET au avut de lemn, restul erau metalice.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Nardi argus.jpg


#40 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 31 January 2014 - 04:16 PM

Multumesc mult Cantacuzino, pentru toate informatiile si tot ajutorul de pana acum. Cred ca daca se mai apuca cineva de un Nardi lucrurile sunt clare pentru toate variantele militare pe care le-am avut. Multumesc si lui Mack care mi-a trimis 2 Nardiuri incepute si abandonate asa ca voi incerca sa le fac pe toate si voi pune punct la Nardiuri ever. Pentru prima oara am folosit ca primer Surfacer de 1000 si sunt impresionat de cum a iesit. Lasasem la birou cutia de la aerograf si nu am avut decat acul de 0,2 si a trebuit sa maresc presiunea la 2-2,3 ca sa scuipe ceva cu toate ca am diluat 2 la 1. Maine dau din nou dar cu al doilea aerograf cu borcanas si ac de 0,5 si poate o sa mearga mai bine plus ca va avea acoperire mai mare si dupa asta fac si poze. Acum ma gandesc de unda sa fac rost de o elice de lemn, tre sa dau iama prin cutii sa vad ceva asemanator.

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

15 useri citesc topicul
0 membri, 15 vizitatori, 0 utilizatori anonimi