Forum Machete,Modelism,Hobby: Nardi FN 305 ARR - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Nardi FN 305 ARR alb, verde, albastru, cu cocarde, cu cruci, cu stele...

#1 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 15 January 2014 - 04:37 PM

Un proiect inceput in defunctul an 2013 dar care va fi finalizat in urmatoarele 2 luni sper. Daca tot nu am de lucru la servici macar sa modelim cu spor. Proiectul a inceput cu 3 avioane la care s-a mai adaugat unul la care inca nu am facut nimic. E vorba de 3 Azur/Special Hobby la 1/72 la care s-a adaugat si un 1/48 tot de la Special Hobby luat in ideea ca este mai detaliat si voi avea sursa de inspiratie pe cele la 72. Țeapă, cel la 48 nu are absolut nimic in plus, sunt aceleasi piese doar mai mari... Pentru a nu cadea in capcana complicarii fara rost in tot felul de scrachuri si detalii m-am hotarat ca avioanele vor veni cu ce era in cutie si doar un minim de detalii evidente vor fi adaugate. Nu intru in detaliile descrierilor kiturilor, sunt destul de vechi si multi le aveti. Short runuri, plastic moale care se zgarie usor, corect ca si forme comparat cu planurile din Modelism, scaune si capota fata din rasina, PE uri pentru borduri si ceva detalii exterior, cupole vacumformate (cate 2 - stiau ei ce stiau). Macheta este pentru 305 IV, adica cel inchis cu 2 locuri sau Nardiul alb cum se spune la noi. Varianteșe alese sunt:
1/48 - Nardi IV nr. 149, cocarde, dupa 1944 toamna (nardiul alb va fi verde la mine)
1/72 - Nardi IV nr. 147, stele, dupa 1947
1/72 - Nardi II nr.30, cruci (nardiul verde va fi alb)
1/72 - Nardi cu motor Argus - inca nu m-am hotarat la inmatriculare - sa brodesc intai motorul luat de la un Academy Storch care v-a ramane Cricket Aeronavale (academyul da si motorul in stea)

Kiturile vin cu varianta de bord spate simpla doar cu 3-4 cadrane, noi am avut si varianta cu bord complet dar habar nu am pe ce serii. La 1/48 voi pune si busola pe bord care nu apare deloc. Kitul da un tub venturi pozitionat mult mai in fata, in realitate erau 2 pozitionate mai in spate pe la mijlocul cabinei. Kiturile nu au oglinzi si nici tevi de esapament. La cele la 1/72 am rezolvat tevile cu ace de seringa ce urmeaza a fi polizate in unghi. Inca caut ceva mai gros pentru 1/48, tre sa ajung la o veterinara cred. La Nardiul descoperit am topit culee in nitrosolv si am umplut fuselajul spate, dupa ce s-a uscat l-am luat la pila si m-am ghidat dupa aceleasi planuri din modelism sa refac fuselajul spate, cu doua fasii de stiren am ridicat lateralele cockpitului si arata OK. Tre sa vad cum fac parbrizul si portiunea dintre piloti dar mai am pana acolo. Cupolele vacumformate sunt faine dar cum nu mai taiasem asa ceva am stat cu morcovul sa nu le stric si mi-a luat o zi intraga pentru 2 cupole. Arata decent si ele dupa masacrare. Negasind alte referinte am facut interioarele un gri soarece la toate 3. E ciudat ca la partea de rasina scaunele de la 1/48 arata diferit ca cele la 72, arata ca o scoica si avand figurate si centurile a fost mare distractie cu vopsitul. Prin amabilitatea lui Horia postez cele 3 poze care imi sunt de model.
Mai multe poze maine, vineri dau un strat de surfacer 1000 obligatoriu la cat s-a zgariat suprafata si in WE vreau sa dau un AII rusesc diluat pe cel cu stele si intadosul la cel cu cocarde.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Nardi_30_cruci.jpg
  • Imagine atasata: Nardi_147_stele.jpg
  • Imagine atasata: Nardi_149_cocarde.jpg
  • Imagine atasata: CAT08424.JPG
  • Imagine atasata: CAT08426.JPG
  • Imagine atasata: CAT18438.JPG
  • Imagine atasata: CAT18439.JPG
  • Imagine atasata: CAT18442.JPG


#2 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 15 January 2014 - 05:02 PM

Abia astept sa vad evolutia lor. Le-am vazut pe viu, la-un moment dat, asa ca ma bucur ca ai ales sa le impartasesti cu noi.

Florin

#3 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 15 January 2014 - 05:32 PM

Vezi postareaMr32, la 15 January 2014 - 05:02 PM, a spus:

Le-am vazut pe viu, la-un moment dat,


Si te-ai speriat de cat de mic e ala la 48 si pe urma ti-am aratat 72-ul. Toata anvergura e cat un eleron la 32!
Le-am postat sa ma ambitionez sa le termin sa nu ma mai fac da rusine...

#4 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 15 January 2014 - 05:41 PM

Frumos proiect, sa ai spor!

#5 Useril este offline   mdo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 347
  • Inregistrat: 28-April 05

Postat 15 January 2014 - 06:02 PM

Pentru Nardiul verde s-ar potrivi ca forma pentru parbrizul fata transparentul de la un I-16/ICM mai vechi. Acum le au corecte dar editiile mai vechi aveau o galusca. Nu stiu ca dimensiuni cum s-ar pupa cu fuselajul si sigur va trebui sa pilesti la el.

#6 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 15 January 2014 - 06:09 PM

Vezi postareamdo, la 15 January 2014 - 06:02 PM, a spus:

Pentru Nardiul verde s-ar potrivi ca forma pentru parbrizul fata transparentul de la un I-16/ICM mai vechi. Acum le au corecte dar editiile mai vechi aveau o galusca. Nu stiu ca dimensiuni cum s-ar pupa cu fuselajul si sigur va trebui sa pilesti la el.


Ma gandeam la ceva folie transparenta, gan PET, mulata la cald. Am un ICM I-16 dar parca nu m-as da la el si oricum am nevoie de 2 ca cel cu motor Argus e tot descoperit.

#7 Useril este offline   sven_ss 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 693
  • Inregistrat: 08-January 14
  • Location:Bucuresti

Postat 15 January 2014 - 06:12 PM

daca poate ajuta cu ceva, am eu un parbriz 1:48 de I-16 Academy...in kit stiu ca erau doua...unul ascutit pe care sigur il am si un altul mai rotund(trebuie sa-l caut)

#8 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 15 January 2014 - 06:36 PM

Vezi postareasven_ss, la 15 January 2014 - 06:12 PM, a spus:

daca poate ajuta cu ceva, am eu un parbriz 1:48 de I-16 Academy...in kit stiu ca erau doua...unul ascutit pe care sigur il am si un altul mai rotund(trebuie sa-l caut)


multumesc de oferta dar la 1/48 pun cupola lui, doar la 1/72 tre sa improvizez dar cred ca o sa ma descurc cu folia PET.

#9 Useril este offline   tomi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 771
  • Inregistrat: 11-January 05
  • Location:Constanta / Trier
  • Interests:Aviatie - WW II & Jets

Postat 16 January 2014 - 12:01 AM

Comunist!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Nardi FN 305.jpg


#10 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 16 January 2014 - 08:44 AM

Vezi postareatomcat_ct, la 16 January 2014 - 12:01 AM, a spus:

Comunist!


Frumoasa poza si o vad in premiera. Mai am poze de la Horia cu un comunist verde cu bleu dar pentru varietate am ales varianta cu albastru. Mi-ar fi placut sa-l fac pe unul din cele 2 care se vad mai ales ca nu au radio ca 147 care va fi o provocare la intinsul firelor (unde naiba or fi inghesuit radioul ca nu e un avion pra spatios) dar din pacate am ras fantele de aerisire de pa capotă conform cu 147 si nu m-as mai chinui sa la fac la loc. Pacat ca nu se vede numarul primului.

Aceasta postare a fost editata de Catta: 16 January 2014 - 08:45 AM


#11 Useril este offline   LiviuM 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 639
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie , blindate , nave WW II si nu numai...

Postat 16 January 2014 - 10:23 AM

Nardi-ul la 1:72 e cumva cel de la Azur? Kit-ul are si cupola de plastic transparent? Ma batea si pe mine gandul sa fac un Nardi ARR la 1:72 dar nu am gasit poze detaliate cu ramele.

Sopr!

Aceasta postare a fost editata de livium: 16 January 2014 - 10:31 AM


#12 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 16 January 2014 - 11:29 AM

Vezi postarealivium, la 16 January 2014 - 10:23 AM, a spus:

Nardi-ul la 1:72 e cumva cel de la Azur? Kit-ul are si cupola de plastic transparent? Ma batea si pe mine gandul sa fac un Nardi ARR la 1:72 dar nu am gasit poze detaliate cu ramele.

Sopr!


Kitul la 1/72 il gasesti si la Azur si la Special Hobby, sunt identice, difera doar decalurile pentru versiunile de inmatriculare. Cupola e vacumformata, se vad bine ramele, am pus șublerul pe ele si mi-ai facut masti in corel pe care le-am cutterat. Deseara pun mastile si pun si o poza cu ele, acum stau la uscat ca le-am facut o baie cu future.

#13 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 17 January 2014 - 02:24 PM

Pe masura ce trece timpul si avansez cu montajul tot gasesc diverse neconcordante. Ambele kituri (1/72 si 1/48) dau masca fata din rasina cu o admisie rotunda in partea stanga cum te uiti din fata - vezi foto. Noi am avut si variante care nu au priza respectiva pe capota fata ci pe panoul lateral asa cum e si 149 cu cocarde, asa ca am astupat gaura aia si m-am apucat de screchuit admisia cu pricina. Pun si pozele cu cupolele pregatite precum si una cu esapamentele polizate in forma finala. Tineti cont ca poza e facuta cu obiectiv macro si ca in realitate botul Nardiului are vreo 14mm de la incastrarea aripii pana la bot.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: CAT73339.JPG
  • Imagine atasata: CAT73341.JPG
  • Imagine atasata: CAT73342.JPG
  • Imagine atasata: CAT73343.JPG
  • Imagine atasata: Nardi_149_cocarde_2.jpg


#14 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 17 January 2014 - 08:46 PM

Foarte frumos avionul si efortul tau !

Nu te grabi sa tai tevusca aia la toate, in poze cu aparate italiene apare .

Cartea de la Ali d'Italia Mini Serie ar fi o referinta buna, are si niste planuri ale variantei cu motor Argus.
Daca nu o ai, da un PM.

#15 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 18 January 2014 - 11:44 AM

Merci Edy, am facut modificarea doar la asta verde unde se vede clar din poze, in rest vor ramane asa cum le da kitul, de dimineatza tot stau si ma uit la poze sa vad daca exista o logica legat de aparitia fantelor pe laterale si priza pusa tot pe laterala dar nu am ajuns la nici o cocluzie. Sunt poze in toate variantele posibile, fara fante, cu 4 fante, cu 6 fante si cu priza frontala si cu priza laterala. La cel alb descoperit venit din Italia e sigur ca a avut priza aia centrala, ramane neelucidat la asta comunist 147, toate pozele sunt din stanga dar o sa ramana asa. In schimb tot analizand poze am descoperit ca 147 nu mai are lampile de pozitie, poza e foarte clara si se vede bordul de atac extrem de curat fara lampi, de ce naiba le-or fi scos ramane mister. La cele descoperite apare sub motor un fel de radiator, parca ar fi trei tevi, are cineva habar ce sunt? Ma intriga mai ales ca apar doar la cele descoperite chiar daca sunt facute in Italia sau la noi. Atasez o poza sa intelegeti de ce vorbesc.

PS: Nu am cartea aia

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Nardi-radiator.jpg


#16 Useril este offline   LiviuM 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 639
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie , blindate , nave WW II si nu numai...

Postat 26 January 2014 - 12:37 PM

Salut, pt. varianta la 1:72, cum rezolvi inscriptia Nardi FN 305 de pe coada? Si eventual si numarul? Sunt pe alb si nu prea se pot tipari decaluri 'homemade'.

Spor!

Aceasta postare a fost editata de livium: 26 January 2014 - 12:38 PM


#17 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 26 January 2014 - 07:35 PM

Citeaza

La cele descoperite apare sub motor un fel de radiator, parca ar fi trei tevi, are cineva habar ce sunt? Ma intriga mai ales ca apar doar la cele descoperite chiar daca sunt facute in Italia sau la noi. Atasez o poza sa intelegeti de ce vorbesc.


Da se pare ca este vorba de radiatorul de ulei

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Oil.jpg
  • Imagine atasata: Instalatia ulei Nardi.jpg


#18 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 26 January 2014 - 07:58 PM

Vezi postareaCantacuzino, la 26 January 2014 - 07:35 PM, a spus:

Da se pare ca este vorba de radiatorul de ulei



Dupa cate se pare la versiunea Argus acest radiator de ulei era escamotabil, posibil si la nardiul alb sa fi fost escamotat si de asta nu se vede in poze

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Argus engine  oil radiator.jpg
  • Imagine atasata: Argus engine Oil radiator 2.jpg


#19 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 26 January 2014 - 08:03 PM

Citeaza

Merci Edy, am facut modificarea doar la asta verde unde se vede clar din poze, in rest vor ramane asa cum le da kitul, de dimineatza tot stau si ma uit la poze sa vad daca exista o logica legat de aparitia fantelor pe laterale si priza pusa tot pe laterala dar nu am ajuns la nici o cocluzie. Sunt poze in toate variantele posibile, fara fante, cu 4 fante, cu 6 fante si cu priza frontala si cu priza laterala. La cel alb descoperit venit din Italia e sigur ca a avut priza aia centrala, ramane neelucidat la asta comunist 147


Intr-adevar sunt diferente la capotajul frontal si panoul lateral ( dreapta) intre Nardi-ul alb italian si Nardi-ul cu stele comunist. Posibil ca la revizii inginerii de la IAR Brasov sa fi adus ceva imbunatatiri la instalatia motorului.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: nardi alb italian.jpg
  • Imagine atasata: Nardi cu stele.jpg

Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 26 January 2014 - 08:05 PM


#20 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 26 January 2014 - 08:25 PM

NARDI nu a avut nimic de a face cu IAR Brasov, doar cu SET!

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi