Regret ca ti-am taiat elanul dar nu asta a fost intentia mea.
Eu, in momentul in care am "ales" rotile pentru modelul la 1:87, am plecat de la dimensiunile originale si am cautat roti care sa semene cat mai bine cu originalele.
Nu am luat in calcul buza bandajului deoarece aceasta, la majoritatea producatorilor, este supradimensionata pentru o buna rulare, in special, pe curbe si macaze deoarece, acestea, chiar daca au ecartamentul in scara nu au raza redusa la scara din considerente de ocupare a spatiului.
Pana sa ajung la ce trebuie gasisem, la diametrul corespunzator, rotti alergatoare de la un BR 17, daca nu ma insel, dar acestea trebuiau completate cu contragreutati si, cel putin, o roata dintata pentru angrenare
Pana la urma, tot cautand si masurand, am ajuns la varianta optima pentru LDM. Am gasit roti de la un Mallet, ROCO 43284, o batrana locomotiva venita din Ep.I
Era exact ce trebuie.
Banuiesc ca ai citit de ce ne-am lovit, din cauza rotilor, pana au fost finalizate desenele
http://www.trennet.r....php?id=117&p=1
Acuma revenind putin la initiativa ta.
Depinde la ce scara vrei sa faci rotile.
Daca sunt la 1:87 este posibil sa ai probleme de rulare din cauza unghiurilor.
Cum am spus nu poti copia la scara originalul deoarece mecanica si dinamica modelului este diferita de locomotiva reala.
Daca le copiezi intocmai sigur o sa ai parte numai de deraieri.
Nu numai din cauza rotilor dar si din din cauza profilului sinei liniilor.
Daca in realitate ciuperca sinei este concava in cazul sinei la scara aceasta este plana.
Baza de date nu exista sau daca exista este tinuta "sub cheie".
De ce?
Nu stiu si nici nu-mi bat capul.
Trebuie sa te multumesti cu ce gasesti in cartile de specialitate, forumuri si pe net.
Eu am facut desenele plecand de la cartea lui Ivanesc (Buzias), cartea despre uzinele Malaxa si cartea lui Lacriteanu , o gramada de fotografii, "masuratori" pe acestea si multe ore pierdute.
Nu am reusit sa masor un model real deoarece este foarte greu sa faci asta. Secretomanie.
Imi mentin parerea ca daca ai doi meseriasi buni, un strungar si un frezor, poti face, fara probleme, rotile de care ai nevoie.
Evident ca totul depinde de scara dar cum lucrezi la 1:25 eu zic ca nu este foarte greu.
Uite niste jante monobloc facute la strung pentru un ARO la scara 1:43
Sunt modelul pentru versiunea Protaro - Dakar.
Tot jante, cu cinci si sapte spite, model racing pentru Ford Escort Cosworth, din doua bucati facute pe strung si freza
si pe masina 1:24
Nu neg faptul ca ai putea turna rotile dar este mult mai greu sa faci acasa asta deoarece debavurarea pieselor o sa iti scoata peri albi.
Apoi zici ca verei sa faci buza bandajului la strung.
Ok. Aici trebuie calculat cu cat faci diametru interior mai mic decat roata astfel incat incalzind bandajul sa intre pe roata iar la racire sa nu crape din cauza tensionarii.
Stii ca rotile CF, clasice, erau din fonta iar bandajul din otel.
Ce sa mai spun?
Cred ca si asa am spus destule si iar o sa zici ca te descurajez.
Nu o fac si nici nu am intentia asta.
Spoor!
p.s.Pentru roti la alte scari sunt o gramada de producatori care pot face la comanda dar preturile nu sunt incurajatoare, cel putin pentru mine, asa ca trebuie cautat pe la piese de schimb ale modelelor existente.
Cine face ca, de exemplu, AF nu face.