LDM 12 Malaxa scara 1:25 si 1:87 locomotive realizate de la zero
#22
Postat 10 January 2014 - 12:34 AM
Aceasta postare a fost editata de criss0571: 10 January 2014 - 12:34 AM
#24
Postat 11 January 2014 - 06:58 PM
#25
Postat 12 January 2014 - 12:12 AM
Esti la o scara permisiva.
Ar mai fi o problema.
Ar trebui sa refaci desenele cu bielele, rotile si contragreutatea pentru scara de lucru, cu lungimi, grosimi, latimi, diametre etc., etc. Daca se merge pe desenele originale, ma refer la cele la 1:87, chiar daca se face o ridicare directa la scara nu cred ca ies "bune de lucru".
Tu esti singurul in masura deoarece stii cum ai ridicat la scara si gradul de precizie.
Totul este sa gasesti meseriasii care sa te ajute.
Spoor!
#26
Postat 12 January 2014 - 10:44 PM
#27
Postat 13 January 2014 - 12:12 AM
Eu, in momentul in care am "ales" rotile pentru modelul la 1:87, am plecat de la dimensiunile originale si am cautat roti care sa semene cat mai bine cu originalele.
Nu am luat in calcul buza bandajului deoarece aceasta, la majoritatea producatorilor, este supradimensionata pentru o buna rulare, in special, pe curbe si macaze deoarece, acestea, chiar daca au ecartamentul in scara nu au raza redusa la scara din considerente de ocupare a spatiului.
Pana sa ajung la ce trebuie gasisem, la diametrul corespunzator, rotti alergatoare de la un BR 17, daca nu ma insel, dar acestea trebuiau completate cu contragreutati si, cel putin, o roata dintata pentru angrenare
Pana la urma, tot cautand si masurand, am ajuns la varianta optima pentru LDM. Am gasit roti de la un Mallet, ROCO 43284, o batrana locomotiva venita din Ep.I
Era exact ce trebuie.
Banuiesc ca ai citit de ce ne-am lovit, din cauza rotilor, pana au fost finalizate desenele
http://www.trennet.r....php?id=117&p=1
Acuma revenind putin la initiativa ta.
Depinde la ce scara vrei sa faci rotile.
Daca sunt la 1:87 este posibil sa ai probleme de rulare din cauza unghiurilor.
Cum am spus nu poti copia la scara originalul deoarece mecanica si dinamica modelului este diferita de locomotiva reala.
Daca le copiezi intocmai sigur o sa ai parte numai de deraieri.
Nu numai din cauza rotilor dar si din din cauza profilului sinei liniilor.
Daca in realitate ciuperca sinei este concava in cazul sinei la scara aceasta este plana.
Baza de date nu exista sau daca exista este tinuta "sub cheie".
De ce?
Nu stiu si nici nu-mi bat capul.
Trebuie sa te multumesti cu ce gasesti in cartile de specialitate, forumuri si pe net.
Eu am facut desenele plecand de la cartea lui Ivanesc (Buzias), cartea despre uzinele Malaxa si cartea lui Lacriteanu , o gramada de fotografii, "masuratori" pe acestea si multe ore pierdute.
Nu am reusit sa masor un model real deoarece este foarte greu sa faci asta. Secretomanie.
Imi mentin parerea ca daca ai doi meseriasi buni, un strungar si un frezor, poti face, fara probleme, rotile de care ai nevoie.
Evident ca totul depinde de scara dar cum lucrezi la 1:25 eu zic ca nu este foarte greu.
Uite niste jante monobloc facute la strung pentru un ARO la scara 1:43
Sunt modelul pentru versiunea Protaro - Dakar.
Tot jante, cu cinci si sapte spite, model racing pentru Ford Escort Cosworth, din doua bucati facute pe strung si freza
si pe masina 1:24
Nu neg faptul ca ai putea turna rotile dar este mult mai greu sa faci acasa asta deoarece debavurarea pieselor o sa iti scoata peri albi.
Apoi zici ca verei sa faci buza bandajului la strung.
Ok. Aici trebuie calculat cu cat faci diametru interior mai mic decat roata astfel incat incalzind bandajul sa intre pe roata iar la racire sa nu crape din cauza tensionarii.
Stii ca rotile CF, clasice, erau din fonta iar bandajul din otel.
Ce sa mai spun?
Cred ca si asa am spus destule si iar o sa zici ca te descurajez.
Nu o fac si nici nu am intentia asta.
Spoor!
p.s.Pentru roti la alte scari sunt o gramada de producatori care pot face la comanda dar preturile nu sunt incurajatoare, cel putin pentru mine, asa ca trebuie cautat pe la piese de schimb ale modelelor existente.
Cine face ca, de exemplu, AF nu face.
#28
Postat 15 January 2014 - 08:25 AM
Pentru modelele la scara rotile spitate reprezinta cu adevarat cea mai mare provocare, solutia fiind aceea de a cauta modele gata existente, cu compromisurile de rigoare pentru scarile mici, sau a le construi de la zero la mana sau cu scule aschietoare pentru scarile mari.
#29
Postat 19 January 2014 - 04:15 PM
Motorul:
Cateva teste:
In continuare ma gandesc la sistemul de lumini... Orice sugestie si critica este binevenita. C.
#30
Postat 19 January 2014 - 07:41 PM
criss0571, la 19 January 2014 - 04:15 PM, a spus:
Pai nu trebuie sa iasa din calcul.
LDM-ul are la capete aruncatoarele de pietre.
Daca le prelungesti pana la nivelul sinei, chiar daca nu arata foarte bine, pana faci roti din metal, pot fi pe pe post de colectoare.
Luminile?
Exact ca in desene.
Ai cotele.
Led cu lumina calda, traseu de cablu si conexiune la colectoare.
Spoor!
#31
Postat 19 January 2014 - 11:52 PM
LDH, la 19 January 2014 - 07:41 PM, a spus:
LDM-ul are la capete aruncatoarele de pietre.
Daca le prelungesti pana la nivelul sinei, chiar daca nu arata foarte bine, pana faci roti din metal, pot fi pe pe post de colectoare.
La asa ceva ma gandisem si eu , dar m-am exprimat un pic mai ciudat cand am zis de pantograful intors, cred ca asta e cea mai buna varianta acum sa folosesc aruncatoarele de pietre. Sau ar mai fi o varianta sa colectez cumva de sub plug.
Luminile?
Exact ca in desene.
Ai cotele.
Led cu lumina calda, traseu de cablu si conexiune la colectoare.
La lumini nu-mi fac probleme cu cotele ci cu circuitul... Pe masura ce citesc mai mult am si mai multe idei. Spre exemplu am sa incerc urmatoarea schema:
-leduri albe si rosi legate in antiparalel, cate un led alb pentru farul central -apoi un mic generator de fum si bineinteles un modul de sunet care sa simuleze fluierul locomotivei. Acum urmeaza sa calculez rezistentele pentru fiecare led.
pentru modulul de sunet am o jucarie care inregistreaza sunete si am sa o montez in interiorul locomotivei. Pentru comanda fluierului si a generatorului de fum , m-am gandit sa dezmembrez o masinuta cu radiocomanda, iar in loc de motorase sa pun 2 minirelee unul pentru GF si unul pentru modulul de sunet. Radiocomanda avand 4 canale mai raman 2 canale pe care le pot folosi, eventual un canal pentru aprinderea iluminatului in cabina, ca sa respectam instructia cand trecem prin dreptul statiei si inca unul disponibil.
Multumesc pentru idei! Cu respect C.
Spoor!
#32
Postat 20 January 2014 - 09:40 PM
Eu zic sa uiti de ledurile albe si rosii ca masina este de manevra si doar cu cateva exceptii a fost utilizata la tractiunea garniturilor de calatori, marfa sau mixte.
Sa vedem ce scrie in "Instructia de semnalizare" la Art.138.Semnalizarea locomotivei de manevra.
Sar peste locomotiva cu abur ca nu este cazul si trec direct la locomotiva diesel, cazul tau
Ziua - doua faruri in partea de jos, dintre care cel din dreapta cu geam albastru.
Noaptea - doua faruri in partea de jos, dintre care cel din dreapta cu lumina albastra, iar cel din stanga cu lumina alba.
Textul si punctuatia conforme Instructiei de Semnalizare.
Atentie! Dreapta si stanga nu sunt determinate in sensul de mers al locomotivei ci cum te uiti la locomotiva stand pe linie, adica dreapta si stanga privitorului.
In concluzie ai scapat de leduri bicolore sau de combinatii de leduri care functe de polaritate isi schimba culoare.
Foloseste leduri "alb cald" si deoarece scara iti permite ataseaza in fata farului din dreapta, cum te uiti la locomotiva, un disc albastru.
Asa se proceda si in realitate.
In detaliul de mai jos, in special la farul central, se vede despre ce povesteam mai sus
Cand locomotiva a fost utilizata pentru tractarea vagoanelor de calatori sau trenuri mixte, calatori/marfa, cum a fost LDM-ul ce a mers la Buzias Bai tot nu trebuie sa folosesti lumini combinate alb/rosii.
Luminile si tabla de fine de tren erau la ultimul vagon.
De altfel nu ai sa vezi lumini albe/rosii la o locomotiva decat daca circula in regim solo.
Poate faci un vagon de calatori pe doua osii
sau mai multe, la care sa atasezi un vagon de posta
Am planuri, este drept pentru scara 1/87, dar pun dimensiunile reale si transformi la ce scara vrei
Spoor!
p.s.Scuze ca nu am modificat dimensiunile pozelor dar nefiind gazduite de forum am considerat ca nu este nicio problema.
Aceasta postare a fost editata de LDH: 20 January 2014 - 09:40 PM
#33
Postat 05 February 2014 - 10:44 PM
M-am jucat un pic la usa mare si am incercat un sistem simplu de culisare:
Mai am ceva nelamuriri la compartimentarea vagonului si la chederele geamurilor, nu-mi dau seama prea bine din fotografiile gasite pe net. Daca are cineva vreo idee e binevenita.
#34
Postat 05 February 2014 - 11:53 PM
Uite descrierea constructiei vagonului Bmd, pas cu pas, unde se vad ancadramentele ferestrelor identice cu ale vagonului de posta.
http://caiferate.fr....=1#.UvKkZGJ_uwQ
Cat priveste compartimentarea lucrurile sunt destul de simple
Spor!
L.E. V-a trebui sa reiei constructia cutiei vagonului deoarece exista o retragere a usilor batante la nivelu platformei de capat.
Se vede foarte clar in desenul cu compartimentarea.
Aceasta postare a fost editata de LDH: 05 February 2014 - 11:55 PM
#35
Postat 07 February 2014 - 12:27 AM
Acoperis:
Vedere de sus neterminata:
Vagonul cu acoperisul:
Sasiul vagonului, atat cat am reusit sa inteleg la o vizionare rapida a dezenelor:
Vagonul si acoperisul - ca doua parti componente:
Stiu ca usile mari culiseaza in sensul platformei de capat, dar la acest prototip nu le voi schimba.
Orice sugestie sau critica este binevenita, avand in vedere ca acest vagon la 1:87 e doar un prototip pentru vagonul mare care face parte din trenul mic la scara 1:25.
#37
Postat 08 February 2014 - 12:10 PM
Este drept ca la a doua usa a vagonului.
In desenul cu compartimentarea se vede cel mai bine.
Uite doua incercari de realizare a vagonului de posta, la unul ceva mai multa detaliere, cel nevospit, usi glisante si iluminare, si celalalt, corect, fara lumina si are totul fix, mai putin rotile.
Le-am pus astfel incat sa vezi amandoua lateralele in acelasi timp
Compartimentarea la cel vopsit
Dupa cum vezi solutia aleasa pentru realizarea acoperisului este identica cu a ta
Doua vederi cu capetele vagonului
Din nefericire alegerea plasticului pentru realizarea cutiei a fost neinspirata astfel ca gravura a iesit prost. Plastic moale cu probleme.
La final, ca tot spuneai ca te pasioneaza ideea, un vagon Bmd cu sapte ferestre, exista si cu mai putine, la care cutia este realizata cu o imprimanta 3D ce lucreaza cu pulbere si cianoacrilat pentru fixare.
Ideea, grozava, la vremea aceea, sa fi trecut vreo cinci ani, a demonstrat ca pentru scara 1:87 nu este viabila din cauza imposibilitatii ralizarii detaliilor.
Daca la postal s-a pornit de la un sasiu existent sau construit de la zero la Bmd sasiul a fost reconstruit din componente de sasiu de vagon de marfa si plastic.
Au fost adaugate, pe dedesupt detalii: tirantii de ranforsare sasiu, cutia bateriilor, cilindrul de frana, rezervorul de aer, dinamul, fuliile si cureaua de transmisie.
Am constatat, cu parere de rau, ca nu mai sunt fuliile si cureaua de transmisie.
Scara 1:87 este o scara care, pentru material rulant, se pare, este destul de permisiva dar ca sa realizezi ceva trebuie sa te "inarmezi" cu documentatie, greu de obtinut de multe ori deoarece unii o tin prin sertare si, probabil, vor sa duca "secretele" in mormant iar altii nu o dau din rautate.
Stiu ca este multa munca ca sa aduni date intr-un domeniu sau altul.
Cei mai in varsta au avut "privilegiul" sa mai gaseasca cate ceva dar astazi, cand arhivele nu mai exista, ma refer de cele ale uzinelor constructoare si ale detinatorilor de parcuri cu material rulant, lucrurile sunt mult mai complicate.
Am citit, nu-mi venea sa cred ca voi citi asa ceva, chiar indemnuri de a nu ajuta pe cineva, ma refer la modelisti, ca sa construiesca o instalatie, material rulant sau cladiri din domeniul CFR si, ce este si mai rau, sau gasit aderenti la aceasta idee.
Pacat si trist.
Spoor in tot ce intreprinzi iar pentru scara 1:87 iti trimit reconstituirile planurilor, Bmd si postal, facute de mine.
Atentie la transformari deoarece pentru scara 1:87, neavand la dispozitie utilaje performante pentru realizarea modelului, mi-am permis sa rotujesc anumite cote.
Spoor!
#38
Postat 14 February 2014 - 12:11 AM
am mai lucrat un pic la vagonul posta pe doua osii:
inca nu am slefuit vagonul. sunt la capitolul: gasire solutii pentru diverse repere...
- ← Macheta Vagon de tren 1849 Golden Rush din bete chibrituri
- Feroviar
- Doresc sa construiesc acest personaj →