Pagina 1 din 1
Locomotiva de la Timisoreana
#5
Postat 22 December 2013 - 11:58 PM
Conform principiului romanesc, cam tot ce tine de patrimoniu ori este intr-o stare jalnica, ori este inaccesibil eventualelor persoane interesate.
Fiind o companie privata, accesul este interzis in zona cu pricina, iar fotografiatul si mai si, lucru de inteles.
Daca cei care detin societatea la momentul de fata au cumparat toate activele, asta e, cascaraveta e proprietatea lor.
Din pacate insa revin la ideea pe care am mai formulat-o cu alte ocazii, si anume aceea ca nu va exista niciodata pe plaiurile mioritice un muzeu care sa contina cam tot ceea ce s-a regasit la un moment dat in domeniu. De exemplu, in domeniul feroviar, ar fi de bun simt un muzeu cu o suprafata civilizata, care sa contina toate tipurile de loko si vagoane ce au functionat pe liniile romanesti,intr-o forma cat mai completa. De asemenea o zona indoor, care sa contina componente mici din aceeasi arie de interes. Iar daca extrapolam, functionarea pe perioada limitata a unor garnituri istorice ar fi deja un vis frumos.
Insa, aceste vise devin din ce in ce mai palide, si niciodata nu va exista asa ceva in zona geografica in care fiintam. Chiar daca prin absurd, peste ani ne vom destepta, nu va mai exista nimic din ce a fost interesant la vremea sa.
Cum insa domeniul incepe sa ma pasioneze din ce in ce mai putin, asta e.
Oricum, Crios merita multumirile de rigoare pentru postarea acestor imagini interesante.
Fiind o companie privata, accesul este interzis in zona cu pricina, iar fotografiatul si mai si, lucru de inteles.
Daca cei care detin societatea la momentul de fata au cumparat toate activele, asta e, cascaraveta e proprietatea lor.
Din pacate insa revin la ideea pe care am mai formulat-o cu alte ocazii, si anume aceea ca nu va exista niciodata pe plaiurile mioritice un muzeu care sa contina cam tot ceea ce s-a regasit la un moment dat in domeniu. De exemplu, in domeniul feroviar, ar fi de bun simt un muzeu cu o suprafata civilizata, care sa contina toate tipurile de loko si vagoane ce au functionat pe liniile romanesti,intr-o forma cat mai completa. De asemenea o zona indoor, care sa contina componente mici din aceeasi arie de interes. Iar daca extrapolam, functionarea pe perioada limitata a unor garnituri istorice ar fi deja un vis frumos.
Insa, aceste vise devin din ce in ce mai palide, si niciodata nu va exista asa ceva in zona geografica in care fiintam. Chiar daca prin absurd, peste ani ne vom destepta, nu va mai exista nimic din ce a fost interesant la vremea sa.
Cum insa domeniul incepe sa ma pasioneze din ce in ce mai putin, asta e.
Oricum, Crios merita multumirile de rigoare pentru postarea acestor imagini interesante.
#6
Postat 15 March 2014 - 05:37 PM
Incepand cu anul 1916, a fost data in functiune prima locomotiva electrica pe doua osii, cu doua motoare sistem Walker, avand putere de 20/25 c.p. construita la fabrica de vagoane Weitzer - Arad.
In anul 1928 se construieste inca o locomotiva, tot pe un truc fabricat in uzinele Siemens-Schuckert - Budapesta, iar partea mecanica sa construit in Fabrica Schlick - Budapesta, avand greutate de 13.000 kg si doua motoare de cate 35 Kw fiecare la tensiune de 550V
Cele doua locomotive deserveau cele 10 intreprinderi racordate la linia de tramvai si cu deservire din gara Timisaoare Est.
In anul 1954 se proiecteaza si se executa in cadrul intreprinderii in atelierele proprii o noua locomotiva pe doua boghiuri cu patru motoare de 36 Kw/550V.
In 1970 Locomotiva 1 este transferata in fabrica de tramvaie pentru servicii utilitare, iar loc 2 si 3 au fost transferate fabricii de bere.
Locomotiva L2 este pe imaginile anterioare iar locomotiva L3 este in conditie proasta in curtea fabricii.
L1 este transformat in polizor de sine dar mai mult ca sigur ca a fost casat si in locul lui construit o locomotiva utilitara polizor.
Informatii - Marian Chelement - RATT
In Oradea a existat o retea de linii industriale utilizate in comun cu liniile de tramvaie care deservea in anii 50-60 peste 35 de intreprinderi cu 5 locomoitve electrice.
Locomotiva 1,2 sunt reconditionate si expuse in curtea depoului OTL Oradea (fabricate in 1906 - Weitzer - Arad) iar Locomotiva 3 este expusa in oras pe langa parcul 1 Decembrie. Aceasta locomotiva a fost construita in 1905 de catre Katharinahutte, Rohrbach/Pfalz pentru orasul Bingen si in 1924 a fost cumarata de CFOM. Pana in anul 1994 deservea liniile indusatriale.
Mai multe informatii la istvan.home.ro
In anul 1928 se construieste inca o locomotiva, tot pe un truc fabricat in uzinele Siemens-Schuckert - Budapesta, iar partea mecanica sa construit in Fabrica Schlick - Budapesta, avand greutate de 13.000 kg si doua motoare de cate 35 Kw fiecare la tensiune de 550V
Cele doua locomotive deserveau cele 10 intreprinderi racordate la linia de tramvai si cu deservire din gara Timisaoare Est.
In anul 1954 se proiecteaza si se executa in cadrul intreprinderii in atelierele proprii o noua locomotiva pe doua boghiuri cu patru motoare de 36 Kw/550V.
In 1970 Locomotiva 1 este transferata in fabrica de tramvaie pentru servicii utilitare, iar loc 2 si 3 au fost transferate fabricii de bere.
Locomotiva L2 este pe imaginile anterioare iar locomotiva L3 este in conditie proasta in curtea fabricii.
L1 este transformat in polizor de sine dar mai mult ca sigur ca a fost casat si in locul lui construit o locomotiva utilitara polizor.
Informatii - Marian Chelement - RATT
In Oradea a existat o retea de linii industriale utilizate in comun cu liniile de tramvaie care deservea in anii 50-60 peste 35 de intreprinderi cu 5 locomoitve electrice.
Locomotiva 1,2 sunt reconditionate si expuse in curtea depoului OTL Oradea (fabricate in 1906 - Weitzer - Arad) iar Locomotiva 3 este expusa in oras pe langa parcul 1 Decembrie. Aceasta locomotiva a fost construita in 1905 de catre Katharinahutte, Rohrbach/Pfalz pentru orasul Bingen si in 1924 a fost cumarata de CFOM. Pana in anul 1994 deservea liniile indusatriale.
Mai multe informatii la istvan.home.ro
crios, la 20 December 2013 - 10:06 AM, a spus:
In curtea fabrici de bere Ursus Breweries se afla o locomotiva electrica care probabil folosea la la transportul diverselor marfuri in incinta fabricii si posibil pe linii din afara fabricii.
Stie cineva ce locomotiva este?
Cateva poze cu locomotiva:
loco_timi_1.jpg loco_timi_2.jpg
loco_timi_4.jpg loco_timi_6.jpg
Bafta!
Stie cineva ce locomotiva este?
Cateva poze cu locomotiva:
loco_timi_1.jpg loco_timi_2.jpg
loco_timi_4.jpg loco_timi_6.jpg
Bafta!
#7
Postat 19 March 2014 - 09:49 AM
Istvan, la 15 March 2014 - 05:37 PM, a spus:
Incepand cu anul 1916, a fost data in functiune prima locomotiva electrica pe doua osii, ................
Multumesc mult, Istvan, pentru informatii!
N-am vazut cea de-a doua locomotiva, dar nici n-am colindat chiar prin toata fabrica. Cand merg data viitoare poate dau de ea si-i fac si ei niste poze.
L2 (daca am inteles bine ca asa era denumita cea pozata de mine) mi-a fost usor s-o trag in poza pentru ca este langa parcare unde si asa trebuia sa-mi las masina.
Bafta!
#8
Postat 19 March 2014 - 04:47 PM
Putin ajutor din partea lui Cristian Caramlau, Puiu Iliescu si Valentin Ivanescu, ultimii doi din Timisoara iar Vali Ivanescu un mare pasionat al cailor ferate romane si autor de carti.
Prima imagine este din depoul Dej
Celelalte din Timisoara
O identificare a celor trei masini ar fi bine venita.
Multumesc,
Prima imagine este din depoul Dej
Celelalte din Timisoara
O identificare a celor trei masini ar fi bine venita.
Multumesc,
#9
Postat 06 July 2014 - 02:15 PM
Aceasta locomotiva se poate asemana cu locomotiva E 69.
http://commons.wikim...el_03042010.JPG
Pentru cei care au avut sau mai au, sau stiu de locomotiva E 69 facuta de Piko la scara HO pentru 16mm,
o locomotiva destul de reusita, puternica, usor de manevrat, simpatica prin aspectul ei.
http://commons.wikim...el_03042010.JPG
Pentru cei care au avut sau mai au, sau stiu de locomotiva E 69 facuta de Piko la scara HO pentru 16mm,
o locomotiva destul de reusita, puternica, usor de manevrat, simpatica prin aspectul ei.
#10
Postat 07 July 2014 - 02:57 PM
#11
Postat 09 July 2014 - 03:06 PM
@stageexp
Salutare!
Sa nu uitam ca traim in Romania!, cei pasionati de feroviare sa fim multumiti ca aceasta locomotiva inca se afla in aceasta curte a fabrici unde a fost D-l Crios si a putut face ceva in sensul de a pune aici pe site fotografi cu aceasta micuta si simpatica locomotiva.
Presupun ca poate cei de acolo vor sti sa aprecieze si sa aibe grija de aceasta locomotiva.
Eu am asemanato cu loco E 69, dar sunt diferente, exact cum spunea si D-l Crios.
Cate nu ar fi fost.........!!!!!
D-le Crios,
Eu va multumesc!, da asa este sunt diferente multe, ma bucur ca exista, nu a fost data la topit.
Bafta si spor la modelit!
Salutare!
Sa nu uitam ca traim in Romania!, cei pasionati de feroviare sa fim multumiti ca aceasta locomotiva inca se afla in aceasta curte a fabrici unde a fost D-l Crios si a putut face ceva in sensul de a pune aici pe site fotografi cu aceasta micuta si simpatica locomotiva.
Presupun ca poate cei de acolo vor sti sa aprecieze si sa aibe grija de aceasta locomotiva.
Eu am asemanato cu loco E 69, dar sunt diferente, exact cum spunea si D-l Crios.
Cate nu ar fi fost.........!!!!!
D-le Crios,
Eu va multumesc!, da asa este sunt diferente multe, ma bucur ca exista, nu a fost data la topit.
Bafta si spor la modelit!
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 10 July 2014 - 02:04 PM
Arata acest topic
Pagina 1 din 1