Forum Machete,Modelism,Hobby: Boeing 737-800 KLM 1/144 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Boeing 737-800 KLM 1/144

#1 Useril este offline   boeinghobby 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 36
  • Inregistrat: 07-July 12
  • Location:Bucuresti

Postat 13 December 2013 - 09:44 PM

Salut tuturor,

Am decis sa postez cateva poze cu macheta avionului Boeing 737-800 in scara de 1/144 de la Revell. Mi-am dorit de foarta multa vreme sa am in colectia personala o aeronava in culorile si schema KLM iar Boeing-ul 737-800 al companiei este un oaspete constant la Bucuresti pe Henri Coanda. Am folosit inmatricularea PH-BXD pe care am vazut-o odata la Bucuresti.

Din pacate nu am poze din timpul constructiei care mi-a luat in total vreo 3 luni de lucru in contextul in care nu am lucrat constant si zilnic.
Decalul este de la twosixdecals (www.twosixdecals.co.uk) iar vopselele sunt de la Xtracolor X302 KLM Light Blue si X371 KLM 2004 Pale Grey. Pentru coada am folosit de la Tamiya White x2. Din nefericire ultimele legi din Marea Britanie nu mai permit transportul unui anumit tip de vopseluri pe calea aerului sub nici o forma iar Xtracolor se incadreaza in aceasta categorie.
Wingleturile (aripioarele) sunt de la firma Daco Products deoarece am considerat ca cele de la Revell sunt supradimensionate si au o forma diferita de cea originala.

Am vrut un look ceva mai diferit de data aceasta si am folosit un strat lucios mai subtire atat inainte cat si dupa aplicarea decalurilor.
Imi cer scuze pentru calitatea anumitor poze. Nu am multa experienta la pozatul machetelor.
Iata si rezultatul:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_4556.jpg
  • Imagine atasata: IMG_4563.jpg
  • Imagine atasata: IMG_4566.jpg
  • Imagine atasata: IMG_4571.jpg
  • Imagine atasata: IMG_4589.jpg
  • Imagine atasata: IMG_4594.jpg
  • Imagine atasata: IMG_4595.jpg
  • Imagine atasata: IMG_4597.jpg
  • Imagine atasata: IMG_4599.jpg


#2 Useril este offline   HIND 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 624
  • Inregistrat: 02-October 06

Postat 14 December 2013 - 10:18 AM

Incantator. Felicitari pentru realizare !

#3 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 14 December 2013 - 10:34 AM

Frumos, felicitari !
Civilele au farmecul lor, chiar daca eu am o problema cu decalurile la geamuri la scara 1/144.
Spor si la mai multe !
Bill :crazy:

#4 Useril este offline   niki 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1169
  • Inregistrat: 23-January 05

Postat 14 December 2013 - 02:35 PM

Imi place foarte mult cum ai imbinat winglet-urile :good: Sunt cele din kit-urile de 733, 734, 735 de la DACO sau au existat si separat pentru NG-uri?
M-am documentat si eu la un moment dat putin in legatura cu ele (pentru a le folosi la un 736) si s-a gasit cineva care sa sublinieze faptul ca winglet-urile de pe NG-uri sunt "slightly bigger" decat cele retrofit de pe Clasice...!? :huh: Pe mine nu m-ar deranja in nici un fel o astfel de diferenta.
La motoare ai umblat? Ma refer la buza admisiei, ratata cumva de Revell.

In ce priveste vopselele Xtracolor, exista cel putin vreo doi retaileri in Germania care le mai au la vanzare. Cred ca DHL-ul nu are probleme in a le transporta "pe jos"...!? :-)

http://www.modellbau...:::3_4_140.html
http://www.aero-spez...olor:::1_2.html

Felicitari din partea mea! Asa as vrea sa imi iasa si mie avioanele "cu WC" ;-) :-)

Aceasta postare a fost editata de niki: 14 December 2013 - 02:36 PM


#5 Useril este offline   boeinghobby 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 36
  • Inregistrat: 07-July 12
  • Location:Bucuresti

Postat 14 December 2013 - 03:51 PM

Vezi postareaniki, la 14 December 2013 - 02:35 PM, a spus:

Imi place foarte mult cum ai imbinat winglet-urile :good: Sunt cele din kit-urile de 733, 734, 735 de la DACO sau au existat si separat pentru NG-uri?
M-am documentat si eu la un moment dat putin in legatura cu ele (pentru a le folosi la un 736) si s-a gasit cineva care sa sublinieze faptul ca winglet-urile de pe NG-uri sunt "slightly bigger" decat cele retrofit de pe Clasice...!? :huh: Pe mine nu m-ar deranja in nici un fel o astfel de diferenta.
La motoare ai umblat? Ma refer la buza admisiei, ratata cumva de Revell.

In ce priveste vopselele Xtracolor, exista cel putin vreo doi retaileri in Germania care le mai au la vanzare. Cred ca DHL-ul nu are probleme in a le transporta "pe jos"...!? :-)

http://www.modellbau...:::3_4_140.html
http://www.aero-spez...olor:::1_2.html

Felicitari din partea mea! Asa as vrea sa imi iasa si mie avioanele "cu WC" ;-) :-)



Multumesc tuturor pentru felicitari si sprijin! :-D

Bill, si eu am o problema cu geamurile la scara de 1/144. Spre exemplu decalul de la twosix care, by the way, nu mai este peste stoc de vreo doi ani, are geamurile prea mici pentru seria Boeing 737. De fapt toate decalurile lui Ray Charles (proprietarul si designerul) au geamurile gresite pentru seria 737. Asa ca grija mare cand cumparati. Despre decalurile de la twosix cred ca am putea deschide un topic separat, atat de multe sunt de spus. I-am scris odata lui Ray, semnalandu-i o greseala la un decal pentru Austrian Airlines DC-9 si nu mi-a raspuns semn ca ori l-a deranjat ori nu prea acorda atentie detaliilor. Si greselile au continuat cel putin la decalurile pentru Tarom...

Din fericire am avut de la DACO o plansa de decaluri special facuta pentru 737-800/900 cu toate detaliile posibile si imposibile. La randul sau decalul original al kitului prezenta schema Haribo al carei design este facut tot de catre DACO si continea in plus alte detalii. Asa ca geamurile le-am luat de la DACO care in opinia mea are cel mai reusit design al geamurilor pentru 737. Ceva foarte ciudat totusi: geamurile din kitul Revell sunt putin mai mari decat geamurile din schema DACO. Am sa-i scriu lui Danny Coremans proprietarul si "creierul" DACO sa-i semnalez aceasta chestiune.

Niki, multumesc pentru aprecieri. Winglet-urile sunt cele din kit-urile 733, 734, 735. Nu exista nimic pentru NG-uri. Personal nu vad o diferenta intre cele de pe Clasice si cele de pe NG-uri. Un specialist poate sa faca lumina in acest caz. Eu m-am aventurat si le-am potrivit cum am putut mai bine. Parerea mea e ca poti sa le folosesti fara grija.

Vopsitul winglet-urilor insa mi-a mancat rabdarea. Imbinarea dintre gri si alb cu obtinerea unghiului corect a fost foarte dificila. Marginile au fost vopsite cu Alclad. A fost unul dintre cele mai grele lucruri pe care le-am facut vreodata la o macheta si a fost cat p-aci sa o busesc. :bang:

Cat despre Xtracolor, multumesc pentru pont. A doua zi dupa ce am aflat de noua legislatie britanica de pe un forum de modelism din vest, am comandat un stoc din Polonia de la Martola. Sunt excelente gri-urile pentru Boeing precum si Airbus grey. Interesanta faza cu DHL, sa vedem acum costurile ;-)

Boeinghobby

#6 Useril este offline   niki 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1169
  • Inregistrat: 23-January 05

Postat 19 December 2013 - 09:51 AM

Intr-adevar, repet, foarte frumoasa treaba ai facut cu winglet-urile!

Pentru posteritate, exista intr-adevar diferente dimensionale intre winglet-urile de pe diferite serii de 737 (dar care la scara asta nu ar trebui sa deranjeze):

737-300
737-500
737-700
737-800

Exista setul specific NG de la Contrails, dar prefer plasticul in locul rasinii "any day" :-)

http://www.contrails...__Winglets.html


P.S.: nu ne-ai spus nimic despre "buza" de jos a admisiei la motoare B-)

#7 Useril este offline   boeinghobby 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 36
  • Inregistrat: 07-July 12
  • Location:Bucuresti

Postat 19 December 2013 - 04:19 PM

Vezi postareaniki, la 19 December 2013 - 09:51 AM, a spus:

Intr-adevar, repet, foarte frumoasa treaba ai facut cu winglet-urile!

Pentru posteritate, exista intr-adevar diferente dimensionale intre winglet-urile de pe diferite serii de 737 (dar care la scara asta nu ar trebui sa deranjeze):

737-300
737-500
737-700
737-800

Exista setul specific NG de la Contrails, dar prefer plasticul in locul rasinii "any day" :-)

http://www.contrails...__Winglets.html


P.S.: nu ne-ai spus nimic despre "buza" de jos a admisiei la motoare B-)



Multumesc inca odata!^_^

In cazul in care ai surplus de winglet-uri de la DACO sfatul meu este sa le utilizezi pe acesta in locul celor de la Contrails. Eu am avut o experienta mai putin placuta cu Contrails pe care nu am sa o detaliez. Ideea e ca pe net piesele arata mai bine decat in realitate.:iiam:

Documentarea facuta de tine este excelenta iar diferenta este clara dar asa cum ai spus si tu la scara asta nu deranjeaza.

Mai exista o solutie si anume si te apuci sa pilesti cu grija winglet-urile de la Revell pana ating o forma cat de cat apropiata de realitate. Cred insa ca este un proces destul de migalos. Pana la urma cred ca este vorba de preferinte. Atata timp cat esti multumit de rezultat mergi pe calea care iti convine cel mai mult.

Acum referitor la motoare. Nu am modificat nimic la motoare. Oricum Revell le-a facut pilaf. Ar fi de deschis un topic numai pentru motoarele lui Boeing 737-800 de la Revell.
In cazul de fata ma rezum la a spune ca ceea ce deranjeaza cel mai mult la ele este faptul ca privesc in sus. Total aiurea!! :angry: Practic strica tot profilul acestei machete care e cat de cat ok.

"Buza" de admisie am vopsit-o cu Alclad si nu m-am bagat sa modific pentru ca mi-a fost frica de faptul ca va trebui sa umblu mai departe la motor. Oricum Revell a oferit o solutie proasta pentru acest detaliu. Daca stii cum arata seria 737 de la DACO poti vedea lesne cum treaba a fost rezolvata intr-un mod profesionist.:good:

Mai jos atasez niste poze facute rapid la motor. Enjoy it!8)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_4683.jpg
  • Imagine atasata: IMG_4684.jpg
  • Imagine atasata: IMG_4686.jpg


Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi