1/72 Parcmodels IAR-80CV "Dracii Rosii" What-If, Fantasy, Sci-Fi, Nu a existat...
#1
Postat 10 December 2013 - 09:23 PM
Asta dupa ce m-am tot gandit la un IAR cubanez, la unul francez, la vreo doua americane si la unul in culorile EXTRA 300 ale Aeroclubului Romaniei.
Prin urmare, rezultatul final - daca se va ajunge acolo - nu va intruchipa un avion real ci va fi un mare fals sau, mai pe romaneste, un WHAT-IF:
Cam la schema asta de vopsire m-am gandit. Nu sunt prea sigur in ceea ce priveste tricolorul de pe deriva. As mai incerca sa gasesc inmatriculare in alb pentru lateralele fuzelajului si aripi. Exista niste mici embleme italiene pentru "Diavoli" (de pe Tornado parca as avea!?..) si voi incerca sa le folosesc pe deriva sau pe capota. Ma mai gandesc daca sa introduc in schema vreun numar (1, 2, 3,...6). Asta ar veni pe deriva.
Imi voi da silinta sa ma incadrez in termenul de 31.12.2013. Ramane de vazut daca voi reusi.
Niki
#2
Postat 10 December 2013 - 10:56 PM
Un cuvânt "SUPERB"!!! Ati făcut alegerea potrivită din punctul meu de vedere.
Ceva care vă poate inspira în continuare. Știu că nu este motorul \ capotajul potrivit, dar ăsta îl am și nici nu am de gând să fac altul.
Cu stimă.
PS: Este primul meu profil color deci... milă, nu dați cu parul!
#3
Postat 11 December 2013 - 10:10 AM
niki, la 10 December 2013 - 09:23 PM, a spus:
Asta dupa ce m-am tot gandit la un IAR cubanez, la unul francez, la vreo doua americane si la unul in culorile EXTRA 300 ale Aeroclubului Romaniei.
Prin urmare, rezultatul final - daca se va ajunge acolo - nu va intruchipa un avion real ci va fi un mare fals sau, mai pe romaneste, un WHAT-IF:
IAR-80CV1.jpg
Cam la schema asta de vopsire m-am gandit. Nu sunt prea sigur in ceea ce priveste tricolorul de pe deriva. As mai incerca sa gasesc inmatriculare in alb pentru lateralele fuzelajului si aripi. Exista niste mici embleme italiene pentru "Diavoli" (de pe Tornado parca as avea!?..) si voi incerca sa le folosesc pe deriva sau pe capota. Ma mai gandesc daca sa introduc in schema vreun numar (1, 2, 3,...6). Asta ar veni pe deriva.
Imi voi da silinta sa ma incadrez in termenul de 31.12.2013. Ramane de vazut daca voi reusi.
Niki
Buna idee desi ar trebui sa faci trei bucati ( asta era formatie) Dar merge si unul avand in vedere ca pilotii acrobati erau inrolati pe front. Dar sa nu uiti si indicativ-ul: YR-BAZ sau YR-MAX etc
Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 11 December 2013 - 10:11 AM
#5
Postat 11 December 2013 - 07:52 PM
#7
Postat 12 December 2013 - 09:55 PM
Asgard, la 10 December 2013 - 10:56 PM, a spus:
E intr-adevar frumos! Eu mi-l imaginez intr-un cadru gen Reno Air races
Bogdan_Constantin, la 11 December 2013 - 07:52 PM, a spus:
Ha, pe asta nu-l stiam! Un mic Drac Rosu si el, tinand cont de culori
Ar fi un pretendent serios pentru reproducere in 1/72 Se mai gasesc Skyhawk-uri din plastic la scara asta...
axor, la 11 December 2013 - 08:05 PM, a spus:
Multumesc, Alex!
In mare asta va fi schema, mai putin rama alba a cupolei. Ma mai gandesc daca sa o albesc si pe ea...
Apropo alb, cum s-ar continua pe burta avionului capacele acelea albe de la trenul principal? E ceva alb pe dedesubt? Vreo sageata?...
Maine incerc sa dau drumul la santier.
#10
Postat 13 December 2013 - 10:59 PM
Asta sigur ma depășește, dacă la colorat va referiți! Sau poate ca e cu substrat și ați dori o varianta desenata.. grrr modificata pentru curse? Asta sigur se poate rezolva...
Cu coloratul în schimb... sa zicem ca sunt alți mult mai capabili pe aici
Cu stima.
PS: Indiferent ca terminați la timp sau nu, din partea mea aveți nota 10, pentru subiect și originalitate!
#12
Postat 17 December 2013 - 06:27 PM
Plasticul din cutia Parcmodels sufera de un mare defect: fuzelajul se prezinta impartit intr-o mie so o suta de bucati! Daca stiam, ma aprovizionam cu editii Amodel care furnizeaza fuzelajul asa cum trebuie - pentru unul cu doua maini stangi, ca mine: din doar doua jumatati...
Am folosit niste mici ajutoare pentru aliniere si ranforsarea lipiturii, din plastic de 0,5mm.
Trebuie aici neaparat sa elogiez niste pile mici, mici de tot pe care le-am gasit in raft la Machete.ro in Pantelimon si care m-au ajutat sa ajung in unghere inaccesibile pana acum!
Am slefuit carenajele de la tunuri si inca ma mai gandesc daca sa ciuntesc capetele aripilor sau sa le las in pace!? Oricum, taiat sau doar umblat cu mult putty tot aia e
Astazi au sosit si cele doua spray-uri de la HobbyX: Bright Red si Mica Red. Voi incerca sa vad care se prezinta mai bine pe plastic.
Trebuie sa ajunga si o coala de decal cu litere de la Fantasy Printshop pentru inmatriculare si tare sunt curios cat de alb sau cat de "Light Grey" se vor dovedi:
http://www.fantasypr...1-72_AZXPI.aspx
#14
Postat 18 December 2013 - 03:23 PM
tibi22, la 18 December 2013 - 09:26 AM, a spus:
Well, din pacate in poza n-au mai incaput si celelalte 7 achizitionate anterior
N-am mai facut asta pana acum, insa sper sa ma descurc cu un singur recipient... Nu m-am putut decide asupra nuantei si de aceea le-am luat pe amandoua.
Aceasta postare a fost editata de niki: 18 December 2013 - 03:24 PM
#15
Postat 24 December 2013 - 08:33 PM
Din fericire, am reusit sa mentin cat de cat un ritm si am inaintat cu lucrarea. Din nefericire, IAR-ul de la Amodel/ Parcmodels se incapataneaza sa ofere o rezistenta formidabila - aproape nimic nu se potriveste: piese ba subdimensionate, ba supradimensionate, ba... E adevarat ca nici yours truly nu e cine stie ce mester, dar am senzatia ca am dat peste acea (!) cutie de conserva de €ur de elefant
Am incercat sa detaliez un pic interiorul si cilindrii motorului, fara prea mari pretentii (Tamiya Tape, drybrushing).
Bechia va fi sub forma de roata astfel incat Dracii Rosii sa poata incanta cu evolutiile lor si publicul de la marile show-uri aeriene din Europa, acolo unde a existat beton si asfalt mai de demult! Poate ati recunoscut-o: roata si un mic suport aferent vor fi decupate dintr-o piesa surplus de Sea Harrier de la Matchbox.. N-am gasit altceva prin curte.
Trenul de aterizare va fi vopsit cumva metalic iar jantele rotilor sunt albe pentru contrast. Varful palelor va fi galben iar
Sarbatori Fericite!
#16
Postat 25 December 2013 - 10:45 AM
Faptul ca aripile au detalii diferite, nu ar fi o problema, oricum ele or sa dispara. Un lucru trebuie sa stii, vezi ca elicea este pe invers, adica e pentru sens de rotatie contrar decit il avea motorul de IAR 80!! Acuma, in cazul tau, ca faci un "ce-ar fi daca", nu cred ca are prea mare importanta.
#17
Postat 27 December 2013 - 03:57 PM
Ce ma deranjeaza insa din ce in ce mai mult este asta:
In functie de unde te uiti, intreg ansamblul iti poate da senzatia de pale ale unui elicopter cu motorul in regim de decolare... Odata montate in botul avionului, puse intr-un fel sau altul, ar fi inclinate fie spre inainte fie [batute de curentul de aer ) spre inapoi
Am gasit o solutie la problema, insa asta va necesita inca vreo doua-trei sesiuni de lucru, ceea ce va duce definitiv termenul de executie al machetei catre un 10-15 Ianuarie 2014
#18
Postat 27 December 2013 - 04:59 PM
Cred ca trebuie sa incalzesti putin elicea in apa fierbinte, apoi sa o pui repede intre doua placi de sticla si sa apesi usor, pina la racire. Fa inainte incercari cu o bucata de culee, ca sa vezi cit de fierbinte trebuie sa fie apa.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 27 December 2013 - 05:01 PM
#19
Postat 01 January 2014 - 03:50 PM
Initial gandul era ca macheta in sine sa sufere cat mai putine modificari. Asta ar fi conferit - in opinia mea - un minim de "credibilitate" rezultatului final: de la zero la 0,0000001
Din pacate, chestiunea elicii, observata in toata splendoarea ei abia dupa vopsire, a determinat alegerea "planului B". Asta inseamna o denaturare mai pronuntata a "spiritului IAR", ceea ce sper ca nu va va deranja pe prea multi dintre voi.
Ma mir si eu de cheful de lucru de care ma bucur si, daca lucrurile merg bine, e posibil sa revizitez subiectul pentru a incerca realizarea unui Drac Rosu "mai aproape de realitate[a What-If]"
Am retezat varfurile planurilor pe linia exterioara a eleroanelor. E posibil sa fi ciuntit chair un pic mai mult, rezultatul urmarit nefiind de ordin stilistic sau aerodinamic ci de a elimina şantul rezultat acolo unde intradosul nu a reusit sa atinga marginile pieselor de extrados. Nu aveam chef de putty
Ce a iesit mie imi seamana a aripa de avion de inalta acrobatie. But that's just me. Ma gandesc sa mai rotunjesc totusi capetele de plan:
Datorita noului profil al aripii (si lipsei oricarui ghidaj de atasare la fuzelaj a pieselor reprezentand stabilizatoarele/ profundoarele) am decis sa adaptez elementele respective de la alta macheta. Cel putin, dupa ce "sap" niste fante corespunzatoare in coada IAR-ului, vor fi mai usor de atasat.
Nu va spun* deocamdata de la ce macheta am inceput sa prelevez
Urmeaza sa slefuiesc cat pot de bine toate imbinarile si incet, incet sa ne indreptam catre vopsitorie.
* dar puteti voi ghici [cu relativa usurinta]
#20
Postat 01 January 2014 - 05:13 PM
"Indianul cu o pana"?
Aripile "ciuntite" ii mărește viteza și nu manevrabilitatea. Dat fiind faptul ca este un avion de acrobație, indicat era sa lăsați aripa lunga. Sau cum au făcut japonezi cu Zero, scurtând aripa dar rotunjind capetele de plan.
Bineînțeles fiind un "what if" îl puteți face cum doriți. Arata bine și asa cum e acum.
Cu stima.
Edit: corectat ortografia.
Aceasta postare a fost editata de Asgard: 01 January 2014 - 05:14 PM