Forum Machete,Modelism,Hobby: HANSA BRANDENBURG W 29- Wingnut Wings 1:32 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

HANSA BRANDENBURG W 29- Wingnut Wings 1:32

#21 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 11 December 2013 - 09:45 AM

Vezi postareaZ-mare, la 11 December 2013 - 09:02 AM, a spus:

Cantacuzino, ai dreptate, eu m-am gindit ca ar fi fost mai usor sa le vopseasca.


De asta am spus ca este bine ca WWI prinde teren printre modelisti. Sunt multe de invatat pt acea perioada.
Motoarele avioanelor WWI aveau putini cai putere ( 200Cp deja erau foarte mari) si de abiau reauseau sa compenseze greutatea celulei. Suprafete impanzite a fost una din solutiile folosite in acest sens. Initial erau doar lacuite. Dupa care au inceput sa fie camuflate prin vopsire . S-au cautat diferite metode de vopsire ( cum e cea cu burete) pt a nu ingreuna. Spre sfarsitul razboiului germanii au gasit solutia ideala pt camuflaj sa nu mai fi nevoie de vopsire. Metoda panzei imprimate tip Lozenge.

Din poza lui Horia, W 29 arata ca nou deci este clar ca a trecut printr-o revizie generala ( la Arad ?) si cel mai probabil a fost reimpanzit, Culoare foarte deschisa ( crem) nu aduce deloc cu vopsire de camuflaj. Doar suprafetele din metal ( capote motor) si lemn ( laterale fuselaj) cel mai probabil au fost revopsite ( gri sau crem).

Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 11 December 2013 - 09:53 AM


#22 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

Postat 11 December 2013 - 10:59 AM

Vezi postareaCantacuzino, la 11 December 2013 - 09:45 AM, a spus:



De asta am spus ca este bine ca WWI prinde teren printre modelisti. Sunt multe de invatat pt acea perioada.


Pt. pasionatii scarii 1/72 exista un kit (plastic injectat) de Hansa Brandenburg W29, oferit de TOKO/Eastern Express ( aici ) si MPM ( aici ).
Nu stiu daca e aceasi matrita doar reimbuteliata ?!

#23 Useril este offline   DorinC 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 04-October 12
  • Location:Sweden
  • Interests:Modelism, pictura, sculptura.

Postat 11 December 2013 - 11:52 PM

De la poza lui Horia si informatiile lui Cantacuzino am hotarat sa construiesc si unul romanesc. Poate mai obtin ceva informatii sau poate mai gasesc , legate de acest avion cu inmatriculare romaneasca.

Si acum cate imagini de inceput cu Hansa Brandenburg W29 , varianta romaneasca . Pina va fi gata , poate reusesc sa lamuresc si culoarea.

Numai bine !




Cateva imagini cu flotoarele.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 45.jpg
  • Imagine atasata: 46.jpg
  • Imagine atasata: 47.jpg
  • Imagine atasata: 48.jpg
  • Imagine atasata: 49.jpg


#24 Useril este offline   DorinC 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 04-October 12
  • Location:Sweden
  • Interests:Modelism, pictura, sculptura.

Postat 11 December 2013 - 11:55 PM

Tancul principal si cel auxiliar de combustibil.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 50.jpg
  • Imagine atasata: 51.jpg
  • Imagine atasata: 52.jpg


#25 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 12 December 2013 - 08:31 AM

Vezi postareaDorinC, la 11 December 2013 - 11:52 PM, a spus:

...am hotarat sa construiesc si unul romanesc.



From scratch?!:blink:

La naiba...iata un om curajos!


Cum faci? Ai planurile la scara?

O sa urmaresc cu maxim interes.

Felicitari si mult succes in continuare!

#26 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12660
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 12 December 2013 - 09:53 AM

Curajoasa initiativa, succes! :good:

#27 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 12 December 2013 - 10:36 AM

Citeaza

De la poza lui Horia si informatiile lui Cantacuzino am hotarat sa construiesc si unul romanesc.


Unul romanesc si din scratch, adevarata provocare. Felicitari :clapping:
Vad ca inaintezi si repede. Experienta de la navomodele isi spune cuvantul. Oricum sunt legate Hidroaviatia cu Marina.

Spor.

#28 Useril este offline   Vali 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 694
  • Inregistrat: 06-October 05
  • Location:Lugoj

Postat 12 December 2013 - 11:21 AM

Cred ca e o mica confuzie. Dorin construieste din scratch ,un W 12 -biplan care nu stiu daca l-am avut si noi...

Dorin ,felicitari pentru W 29 !
Mi l-am dorit si eu demult sa-l fac romanesc. Am tot amanat (deh.-banii...),pana ce nu a mai fost pe stoc la WNW.

Asa ca daca mai ai tu unul si-l faci RO ,as fi deosebit de bucuros si onorat sa -l vedem si noi.
Mai vezi cateva foto scanate din defuncta revista Modelism. In fundal se vede Elisabeta si uniformele militarilor sunt probabil din stocul austriac ce a fost capturat impreuna cu hiroavioanele.
Eu l-as fi facut gri ,o culoare normala pentru marina ce a fost si pe ulterioarele hidroavioane.

Spor!
Vali
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de Vali: 12 December 2013 - 11:22 AM


#29 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 12 December 2013 - 11:23 AM

Eu cred totusi ca cele romanesti au fost revopsite dupa revizie. In perioada aia 90% dintre avioane erau vopsite deci nu cred ca era o asa mare problema greutatea vopselei. Oricum in poza mea se vede o nuanta uniforma, daca era doar culoare panzei, in acel mediu marin s-ar fii vazut pete sau degradari ale vopselei. Eu unul mia am o singura poza si ceva imagini aparute in MODELISM, poate Radu-Dan mai are ceva poze.
P.S. De sesizat ca in desenele 3D din MODELISM cocarda nu concorda cu cea din pozele postate de mine.

si
http://minus.com/i/oedPgyTTxicJ

#30 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 12 December 2013 - 11:24 AM

Cele doua W29 despre care se spune ca au fost sub insemne romanesti, cred ca mai degraba au fost doua licente UFAG produse de catre Republica Sovietica Maghiara, in 1919 si care au operat de pe Dunare, din apropiere de Budapesta.
In serviciul romanesc nu cred sa fi facut "multi purici" motiv pentru care nu cred sa fi fost revopsite capital.
Este foarte posibil sa fi fost schimbate doar cocardele.
Ungurii n-au avut in dotare decat un singur W29 original(german) si cele doua licente UFAG.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 12 December 2013 - 11:26 AM


#31 Useril este offline   DorinC 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 04-October 12
  • Location:Sweden
  • Interests:Modelism, pictura, sculptura.

Postat 12 December 2013 - 11:30 PM

Salutare tuturor, Vali - intentionam sa fac un W12, dar dupa interventia lui Horia cu poza ,Cantacuzino, Z-mare si Longinus m-am hotarat sa fac unul romanesc . E mai aproape de suflet ...sa zicem asa. Tu , ai inteles bine numai ca vina este a mea ca m-am sucit ! Va fi si un W12.

Da , banii sunt marea problema . Daca as fi fost un om bogat ati fi avut toti cate o macheta de Carciun. Dar nu sunt . Oricum daca acum o luna stiam ca ti-ai fi dorit lucrul asta , l-ai fi avut . S-a vandut .Sunt ferm convins ca cei de la Wingnut Wings il vor mai scoate si atunci te asigur ca va ajunge si la tine unul. Fara nici o obligatie. Ma bucur cand si altii sunt fericiti. Nu pot uita nicodata de unde am plecat , ce e drept cu regrete . Dar asta e viata

BMF- nu am cine stie ce planuri la acest avion , sunt pe drum altele din Germania si Canada . Cum kitul de la Wingnut e foarte geros , prezinta cinci variante de inmatriculare si doua de model , au mai ramas piese care le voi folosi. Cand voi primi revista si planurile le voi prezenta.

Cantacuzino si Z-mare va multumesc , de altfel la toti pentru incurajare si suport.




La fel multumiri Horia si Longinus.

Si acum cateva noi imagini.




#32 Useril este offline   DorinC 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 04-October 12
  • Location:Sweden
  • Interests:Modelism, pictura, sculptura.

Postat 12 December 2013 - 11:34 PM

Tancul de ulei.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 53.jpg
  • Imagine atasata: 54.jpg
  • Imagine atasata: 55.jpg


#33 Useril este offline   DorinC 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 04-October 12
  • Location:Sweden
  • Interests:Modelism, pictura, sculptura.

Postat 12 December 2013 - 11:45 PM

fuselajul pe interior nu cred ca ar fi arata asa ...dar se poate modifica imediat.

Si profilele pentru lonjeroane, ceea ce se vede e doar pentru a determina profilul...nu sunt lonjeroanele definitive.

Numai bine !


Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 36.jpg
  • Imagine atasata: 60.jpg
  • Imagine atasata: 59.jpg


#34 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 13 December 2013 - 10:32 AM

Dorin, s-a creat o confuzie, intr-adevar.
Inteleg ca,in cele din urma, va fi un W12.
Aici insa apare o mica/mare problema: nu a existat nici unul in cocarde romanesti.Nu cunosc vreo informatie cum ca s-ar fi aflat si in dotarea tarii noastre- ma refer la fotografii(dupa cum spunea si Vali).
Cred ca singurii care l-au operat pe W12, au fost creatorii lui, nemtii si mai apoi olandezii.
Si totusi, in aceasta lucrare, la pagina 49 se face vorbire despre W12 romanesc. Ar putea fi o confuzie, cu W29 ?!
http://auocsi.wikisp...atanasiu.04.pdf

Oricum, pana ajung planurile, uite doua detalii cu W12 (poate le stiai):

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: cockpit2.png
  • Imagine atasata: cockpit1.png

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 13 December 2013 - 10:42 AM


#35 Useril este offline   DorinC 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 04-October 12
  • Location:Sweden
  • Interests:Modelism, pictura, sculptura.

Postat 13 December 2013 - 12:06 PM

Salut Longinus ,

Este vina mea , initial , dupa ce am terminat W29 intentionam un W12. Cum voi ati intervenit cu documente si poze , legate de un hidroavion romanesc , am decis sa mai fac un W29 cu insemne romanesti. Dupa care o sa ma ocup si de W12 , care este si asta inceput .

In Jurnalul istoric al Andreei Atanasiu , cred ca este vorba de o greseala . Este W29 si nu W12. Am sa vorbesc cu Marian Mosneagu , care mi-a fost profesor, el si Ovidiu Ionescu imi vor lamuri proplema asta.

Eu personal cred ca e vorba de o greseala.

Multumesc de poze .

Numai bine !






#36 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 13 December 2013 - 01:03 PM

fotografia aceea ce prezinta un hidroavion Brandemburg si Elisabeta am vazut-o si eu pe un site rusesc, acum ceva timp in urma...si acolo facea mentiunea ca Hidroavionul este sub cocarde ale Rusiei tariste...nicidecum romanesti.

#37 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 13 December 2013 - 02:08 PM

Vezi postareaclaudiu_ne2000, la 13 December 2013 - 01:03 PM, a spus:

fotografia aceea ce prezinta un hidroavion Brandemburg si Elisabeta am vazut-o si eu pe un site rusesc, acum ceva timp in urma...si acolo facea mentiunea ca Hidroavionul este sub cocarde ale Rusiei tariste...nicidecum romanesti.



Dupa cocarde pare intradevar tarist.

Singura poza in care este 100% romanesc este cea postata de Horea.
Dupa cum mentiona Longinus, exista posibiliatea sa fie unul din cele fabricate la Ufag si capturate de romani in 1919. Atunci s-ar explica de ce pare nou si de ce nu are lozenge ( la fel ca si Fokker DVII maghiare erau invelite cu panza lacuita)

#38 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 13 December 2013 - 03:21 PM

Vezi postareaCantacuzino, la 13 December 2013 - 02:08 PM, a spus:


Dupa cum mentiona Longinus, exista posibiliatea sa fie unul din cele fabricate la Ufag si capturate de romani in 1919. Atunci s-ar explica de ce pare nou si de ce nu are lozenge ( la fel ca si Fokker DVII maghiare erau invelite cu panza lacuita)


Tocmai din acest motiv am subliniat producatorul: prin asemanare,putem deduce si culoarea/vopsirea celor care au intrat in dotarea alor nostrii.

Pe de alta parte, revenind putin la fotografia in care W29 apare alaturi de crucisatorul Elisabeta, apelind putin la istorie si logica putem rezolva relativ usor misterul:
- avem doua premise:
unu - anul la care s-a facut aceea fotografie : daca luam in considerare perioada tarista (pana la revolutia bolsevica) nu se incadreaza motivat de faptul ca avionul a aparut "pe piata" in anul 1918. Rusii nu l-au "importat" ci eventual l-au capturat.Daca ar fi sa apelez la logica si la istorie,dupa cum spuneam,as pune ramasag ca exemplarul din imagine este de captura, poza facuta "la Marea Neagra" deci este extrem de probabil sa fie un aparat capturat,ori mai degraba primit de la turci (unul dintre cele 12 aparate trimise de germani in Turcia,in iulie 1918) si zburat mai tarziu de "albii" taristi.
Incepind cu martie 1918, Rusia a iesit din razboi, in urma Tratatului de la Brest Litovsk.
doi - dupa cum se stie, odata cu iesirea Rusiei din razboi (armistitiu) si "desavarsirea" revolutiei (guvern democratic, burgez, si mai apoi guvernul bolsevic instituit de Lenin), relatiile Regatului Romaniei cu Rusia s-au rupt. Drept urmare nu prea vad cum putea ajunge o nava de razboi romaneasca intr-un port controlat de soviete !!
Deci: anul este cel mai probabil 1919 (poate luna aprilie,mai, sau cam asa ceva), portul este...romanesc (Constanta), iar aparatul poarta insemnele tariste si a fost adus de catre eventuali piloti rusi, "dezertori". Daca a fost "revisuit" sub insemne romanesti,sau a ramas asa...asta ramane totusi un mister.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 13 December 2013 - 03:32 PM


#39 Useril este offline   DorinC 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 04-October 12
  • Location:Sweden
  • Interests:Modelism, pictura, sculptura.

Postat 13 December 2013 - 07:23 PM

Salutare ,

Frumos spus Longinus , o sa ne edificam destul de repede , dupa ce voi primi mai multe detalii si planurile.

Stie cineva vreo firma care produce motorul Benz Bz.III sau BMW III a , la 1:32 ? Am cautat si am gasit la Roden un Mercedes III, dar e altceva decat ceea ce caut . Am uitat sa copii motorul...:bang:, asa ca trebuie sa iau altul .

Va multumesc .









#40 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 14 December 2013 - 07:03 PM

Vezi postareaDorinC, la 13 December 2013 - 07:23 PM, a spus:

Salutare ,

Frumos spus Longinus , o sa ne edificam destul de repede , dupa ce voi primi mai multe detalii si planurile.

Stie cineva vreo firma care produce motorul Benz Bz.III sau BMW III a , la 1:32 ? Am cautat si am gasit la Roden un Mercedes III, dar e altceva decat ceea ce caut . Am uitat sa copii motorul...:bang:, asa ca trebuie sa iau altul .

Va multumesc .


Dorin,

Ai facut bine ca nu ai copiat motorul.
Dupa mai multe discutii ( cu Razvan Bujor) si studiul fotografiilor ne am dat seama de urmatoarele.
1. In fotografia postata de Horia cel mai probabil este vorba de un W29 capturat de englezi si inmatriculat RAF. Uniformele personajelor nu aduc deloc cu cele romanesti. Am inteles ca fotografia prima data ar fi gasit-o Dl Craciunoiu in 2001 ?.
2. In fotografiile cu W29 in portul Constanta se poate observa radiatorul tipic Ufag sau MAG pe care il aveau majoritatea avioanelor fabricate in Ungaria ( vezi poza cu Fokker atasata). Deasemenea dupa tevile de esapament ( pozitionate pe partea dreapta si egal spatiate) se pare ca motoarele sunt AustroDaimler ( 200CP?) Mitralierele nu se zaresc probabil ca au fost dezarmate dar ar fi trebuit sa aibe Schwarzlose ( teava fara radiator).
Cocardele sunt totusi romanesti dar calitate proasta a contrastului in fotografii ne pot insela. Nu pot sa spun ce culoare aveau ( pare o culoare mai inchisa poate verde)dar mai studiem. Din pacate nu gasim poze cu ele inmatriculate maghiar.

Pt kit-uri de motoare ( Austro Daimler)
recomand site-ul Wingnut
http://wingnutwings....?productid=3065

Bibliografie suplimentara pt W29:
Windsock Datafile #55 Brandenburg W29

Spor la lucru
Dan.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: MAG Fokker.jpg


Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi