HANSA BRANDENBURG W 29- Wingnut Wings 1:32
#1
Postat 06 December 2013 - 11:44 AM
Am terminat si cea de a II-a macheta a colectie mele. Este un kit frumos, impecabil al celor de la Wingnut Wings .
Se stie ca acest tip de avion a fost proiectat de Ernst Heikel, mai tarziu a fost adaptat ca avion monoplan ca o dezvoltare a ceea ce a fost W 12. a fost inarmat cu doua mitraliere Spandau si o mitraliera variabila , Parabellum in spate. Motorul Benz Bz IIIb de 195 CP il facea un avion foarte manevrabil . A fost construit in doua versiuni : 156C3MG echipat cu 3 mitraliere si 43 C2MGHFT cu doua mitraliere, atat ca avion de vanatoare cat si de recunoastere.
Avionul a intrat in serviciu in 1918 si a servit in unitatile mixte de W12 si W 29 si putea ataca nave de suprafata si obiective la sol. A fost de zvoltat ma tarziu W33 . Dupa pace a fost cumparat de Fortele Aeriene din Finlanda ,Danemarca si Suedia , dar nici unul din acestea W 29 nu au servit Fortelor Aeriene Suedeze.
Cateva imagini din timpul constructiei.
#5
Postat 06 December 2013 - 09:39 PM
Un kit frumos, un subiect mai aparte.
Mentiune speciala pentru cum ai lucrat la motor si esapamente.
Exista ceva, totusi, care nu-mi da bine ( so to say) : fuselajul, in zona posturilor de pilotaj (in mod anume in ultimul set de foto), lasa impresia ca n-ar fi vopsit.
In plus de asta, parbrizul parca e prea ... nu stiu cum; cred ca dadea mai bine o rama PE sau ceva asemanator.
In speranta de a nu-mi lua in nume de rau remarcile, eu personal iti multumesc pentru urari si iti doresc asemenea.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 06 December 2013 - 09:40 PM
#6
Postat 06 December 2013 - 10:17 PM
Cat despre parbriz, ca intodeuna : " mi se intampla numai mie" , documentatia apare dupa ce macheta e deja gata sau aproape gata. Noroc ca nu e lipit definitiv, ci doar cu un punct mic de aracet incolor. Cred ca voi face o rama din cupru sau sa incerc o imitatie de bronz. In documentatie Windsock Datafiles nu spun nimic de parbriz. Dar ai perfecta dreptate , nu poate sa ramana asa ca nu era cazul ...
Numai bine !
#8
Postat 07 December 2013 - 09:52 AM
Acuma, citeva observatii.
Prima legata de lozenge. Nu asa se pune. Aceasta tesatura venea in fisii lungi, ca orice tesatura, dar nimeni nu se straduia sa puna cap la cap culorile si au si o anumita orientare pe directia de zbor. Mai multe detalii aici: http://arizonamodels.../products_id/91 Apoi, mai multa grija la imbinari, pasuieste, chituieste si regraveaza, daca e cazul. La partea "lemnoasa" pare ca ai avut decaluri. eu as fi incercat sa simulez lemnul din vopsea, parca arata mai veridic. Citeva bavuri uitate...
Inca o data felicitari!
#9
Postat 08 December 2013 - 12:08 AM
Multumesc foarte mult Radu-Dan , multumesc si lui Z-mare si pentru aprecieri si pentru critici. Sunt binevenite.
Acum pentru Z-mare : imitatia de lemn este chiar vopsita cu Tamiya XF64 si deasupra dat cu XF59. Am folosit airbrush stencil a lui Radu Brinzan. Poate nu a iesit cum trebuie tocmai ca nu am dat un lac , asta stiu sigur ca am uitat.
Uite si diferenta intre ce este la W29 si ce va fi la W12 scratch.
#10
Postat 08 December 2013 - 12:14 AM
Oricum , merci pentru suport !
#12
Postat 08 December 2013 - 07:57 PM
Numai bine !
#13
Postat 09 December 2013 - 10:06 AM
Este adevarat, am avut si noi cel putin doua Hansa W29, dar nu cu lozenge, erau vopsite in crem. Din ce-mi aduc aminte, parca in Modelism aparuse un articol, destul de amplu, despre W29 in Romania. Nu mai stiu ce numar era, din pacate.
#14
Postat 10 December 2013 - 01:49 PM
Felicitari ,o realizare deosebita. Observ ca interesul pt scara 1/32 la aviatie WWI este in crestere. Ceea ce ma bucura pt ca WWI a fost cam neglijat.
Consider "Wingnut" ca fiind una din companiile care chiar isi fac treaba bine si cu pasiune. Am de la ei Kit-ul de Roland DV care mi se pare superb realizat.
Hidroavionul Hansa W29 a fost destul de revolutionar la data aparitiei .
Imi place cum ti-a iesit motorul, mitralierele chiar si elicea ( mai ales daca o sa dai si lac).
In legatura cu parbrizul cred ca ai putea sa incerci sa-l inlocuiesti cu unul decupat dintr-o bucata de celuloid ( 0,3-05mm din diverse ambalaje).
Z-Mare,
Nu cred ca W 29 romanesti au fost revopsite in crem ( cel putin nu partile panzate). Vopsirea ar fi dus la o ingreunare inutila ( de asta s-a inventat Lozenge sa nu mai fie nevoie vopsirea).
Exista doar posibilitatea de reimpanzire ( dupa revizie generala) folosind panza lacuita ( culoare crem)
Spor
Dan.
#18
Postat 11 December 2013 - 01:16 AM
La fel multumesc Vlad , vroiam sa -l intreb pe Z-mare in ce numar , dar acum imi e clar. Cand am plecat din tara am luat cu mine ce mai aveam, cateva numere din Modelism din 84, 85, 86 si céva din anii 90. La fel si revista AeroMagazin cateva numere . Numarul cu pricina nu il am. Pe vremea aia nu ma gandeam vreodata ca voi face si avioane.
Daca cineva are numarul respectiv si poate sa ma ajute cu articolul respectiv ar fi foarte bine .
Horia superba poza , daca stiam il faceam romanesc ...dar se poate realiza si unul romanesc. Timp sa fie , merci tare mult !
Numai bine tuturor !
#19
Postat 11 December 2013 - 07:54 AM
Citeaza
Pe ce detaliu din poza te bazezi cand zici asta Horia?!
Logica lui Cantacuzino mi se pare mai corecta. O vopsire le-ar fi ingreunat considerabil si inutil ....
Citeaza
Eu il am, dar nu foarte accesibil, e pe undeva prin casa . Il voi cauta si te anunt prin PM.
Eventual postez aici in topic unele detalii.