Longinus, la 18 December 2013 - 10:02 AM, a spus:
.
Dorin, asta este o intrebare mai grea: se putea si cu,si fara Lozenge, mai ales in cazul hidroavioanelor.
Uite o schema de vopsire a avioanelor din dotarea K.u.K.
In tabel nu apare W29(!?) dar vei gasi un W12, cu un Lozenge "partial". Vopsirea cred ca era la fel.
http://www.wwiaviati...y-austrian.html
(La naiba, vad ca nu se mai deschide html-ul)
W12 are inmatriculare germana, nu KUK.
Nu este chiar asa simplu. Avioanele KUK aveau o gama foarte diferita de cammo in functie de fabricant ( Oeffag, Lohner, Phoenix, MAG, UFAG etc)
Eu zic sa ne concentram pe fabricantul UFAG. Avioanele W29 fabricate de UFAG ar trebui sa aiba camuflaj asemanator cu alte avioane fabricate de ei.
Din pozele postate pana acum cu W29 romanesc reiese un camuflaj pe extrados ceva mai inchis, un verde sau kaki posibil cu pete mai mari sau mai mici.
Iar intradosul culoare deschisa ( culoarea panzei lacuite sau un bleu gri).
Ma gandesc ca erau comandate cel mai probabil pt a fi folosite pe Dunare care nu era chiar atat de albastra ( poate la izvoare) ci mai degraba maro-verzuie
Proprietarii fotografiilor publicate in modelism daca ar pune la dispozitie la o rezolutie mai buna (decat pe hartia de ziar ) am putea sa apreciem mai corect varianta de cammo.
Am gasit un profil color cu UFAG C1 care ar putea fi luat ca model in oarecare masura, mai ales ca la fuselaj sunt unele asemanari cu W29 ( partea posterioara)
Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 18 December 2013 - 11:29 AM