Forum Machete,Modelism,Hobby: Airfix Hurricane Mk. I Early (Fabric Wings) 1/72 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Airfix Hurricane Mk. I Early (Fabric Wings) 1/72 Review noul kit Airfix

#21 Useril este offline   LiviuM 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 639
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie , blindate , nave WW II si nu numai...

Postat 06 December 2013 - 06:08 PM

Au luat si din Suedia la greu, dar si din Finlanda, de unde mai luau si petrol. Crezi ca iertau ei asemenea resurse, cand bagau la topit orice caruta pocnita capturata de la inamic?

Aceasta postare a fost editata de livium: 06 December 2013 - 06:10 PM


#22 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară în special Aviatie, în particular cu însemne românești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 16 December 2013 - 01:48 PM

Nu m-am putut abtine si m-am bagat in kitul cu pricina, i-am decupat flapsurile si eleroanele si m-am lovit de prima problemuță - latimea eleroanelor e diferita pe intrados si extrados, linile de gravura nu corespund dar se poate remedia, mai pilim dintr-o parte mai umplem in ailaltă si iese, plasticul e foarte OK din punctul asta de vedere, e suficient de moale se poate fi taiat cu un bisturiu nou fata de cel de la Hasegawa care e mult mai dur. La partea cu interiorul m-am blocat, cei de la Airfix dau 2 variante de panou in spatele scaunului, unul blindat si unul nu. Eu stiu ca cele yugoslave nu aveau parbriz blindat dar stie cineva daca aveau placa de blindaj in spatele scaunului? Din lipsa de alte indicii voi merge pe traditionalul interior green la interior si argintiu baia trenului. Niste imagini nemaipomenite cu un Hurricane apt de zbor am gasit pe un site auto... : http://forums.autosp...wker-hurricane/
Chiar daca este Mk. IIb, multe lucruri sunt identice cu Mk.I.

#23 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 16 December 2013 - 09:46 PM

Vezi postareaCatta, la 16 December 2013 - 01:48 PM, a spus:

...i-am decupat flapsurile si eleroanele si m-am lovit de prima problemuță - latimea eleroanelor e diferita pe intrados si extrados, linile de gravura nu corespund dar se poate remedia, mai pilim dintr-o parte mai umplem in ailaltă si iese


Salut,

Parerea mea este ca Airfix a facut bine ce-a facut, nu te apuca sa le faci egale (cele doua bucati)!
Hurricane (ca multe alte aeronave ) are "slotted ailerons" (eleroane cu fanta).
N-am cu ce sa scanez pe moment asa c-am facut o poza la viteza dintr-o carte; imaginea zic ca-i lamuritoare:
Imagine atasata: eleron_hurri.jpg

Cartea-i asta:
Imagine atasata: hurri.jpg
eu zic ca-i buna, sumedenie de imagini de detaliu

Spor la treaba,
mack

#24 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară în special Aviatie, în particular cu însemne românești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 17 December 2013 - 09:32 AM

Multumesc mult Mack, oricum nu aveam da gand sa le egalizez, am tras niste fâșii la cald sa completez si le voi nivela in unghi, poza ta e foarte edificatoare. Oare zona din interiorul aripii si bordul de atac al eleronului erau tot interior green ca la flapsuri? Ma gandesc ca avionul era vopsit gata montat si acolo nu prea aveau cum sa dea cu culorile extradosului si intradosului. Stii ceva de blindajul scaunului? In alta ordine de idei am vazut ca la Hurry ul tau ai folosit elice de rasina, mai ai cumva disponibile palele de la elicea de Havilland care o dau ei?

#25 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 17 December 2013 - 07:53 PM

Vezi postareaCatta, la 17 December 2013 - 09:32 AM, a spus:

Oare zona din interiorul aripii si bordul de atac al eleronului erau tot interior green ca la flapsuri?


Eu nu-s "expert in problematica Hurricane" cu atat mai putin "expert in problematica Hurricane produse de Zmaj" dar exemplele ilustrate mai jos (un Hurri cu aripi impanzite expus la Science Museum) ma duc la presupunerea ca bordul de atac al eleronului era vopsit in culorile de camuflaj la extrados iar de acolo "in jos" in culoarea de intrados. La fel cred ca scobitura aripii era vopsita in culoarea de intrados.
Daca-ar fi sa-mi dau cu parerea despre culoarea de la interiorul cockpitului m-as uita la alte avioane yugoslave din epoca (vreau sa spun produse in yugoslavia, eventual la Zmaj) si-as presupune ca practica s-a extins la Hurri.
Imagine atasata: hurri2.jpg

Citeaza

Stii ceva de blindajul scaunului?

Nimic. Pot doar sa emit "ipoteze documentate".

Vezi postareaCatta, la 17 December 2013 - 09:32 AM, a spus:

In alta ordine de idei am vazut ca la Hurry ul tau ai folosit elice de rasina, mai ai cumva disponibile palele de la elicea de Havilland care o dau ei?

Kit-ul meu a venit doar cu elicea Rotol (in cele doua variante de con - de imprumut de la Spit si cel specific Hurri).

Spor,
mack

#26 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară în special Aviatie, în particular cu însemne românești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 18 December 2013 - 01:34 PM

Am tot cautat informatii legate de IK-2 si IK-3 de vreo luna dar si la ei e ceață in privința asta. Am gasit un sârb pe Hyperscale care a facut un IK-3 si tipul parea mai documentat dar se pare ca la ei era mai rau ca la noi. Vopselele se amestecau la ochi in fabrica si de multe ori nuntele difereau de la aparat la aparat. Si eu sunt convins ca sârbii nu au avut treaba cu culorile englezesti și revin la varianta initiala. Au folosit la interior o culoare - siva - si tipul da combinatia folosita de el. Acum ce-o fi o fi, il fac pentru mine si daca cuiva nu-i place - ghinion. Imi pare rau ca tre sa vopsesc PE urile prepainted de la Eduard.
  • Rogozarski siva: matt white + Revell matt 55 light blue + Zync chromate green in 8:1:1 ratio


#27 Useril este offline   LiviuM 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 639
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie , blindate , nave WW II si nu numai...

Postat 18 December 2013 - 04:15 PM

Apropo de culoarea cokpit-ului si din baia trenului de aterizare, la Hurricane-le sarbilor cum erau vopsite? Pe exterior pe intrados am vazut ceva ce ar semana cu sky S-ul britanic, iar pe extrados, vreo trei nuante: dark green, light earth si dark brown.

Spor!

Aceasta postare a fost editata de livium: 18 December 2013 - 04:20 PM


#28 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară în special Aviatie, în particular cu însemne românești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 18 December 2013 - 05:08 PM

Vezi postarealivium, la 18 December 2013 - 04:15 PM, a spus:

Apropo de culoarea cokpit-ului si din baia trenului de aterizare, la Hurricane-le sarbilor cum erau vopsite? Pe exterior pe intrados am vazut ceva ce ar semana cu sky S-ul britanic, iar pe extrados, vreo trei nuante: dark green, light earth si dark brown.

Spor!


Pai la alea ne batem capul. Siva la cockpit si la baia trenului ori la fel cu cockpitul ori la fel cu intradosul. Alea de exterior sunt hotarate.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: culori Hurricane zmaj.jpg


#29 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 18 December 2013 - 08:30 PM

Din poza pusa de mack se vede clar peretele baii trenului pe linga roata. E argintiu.
Eu pe "sirbul" meu, cind il voi face, il voi face cu argintiu . La fel si pe oricare din primele 12 romanesti.

Ca sa nu fie dubii...

Imagine atasata: 1.JPG

Imagine atasata: 2.JPG

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 18 December 2013 - 08:41 PM


#30 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară în special Aviatie, în particular cu însemne românești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 18 December 2013 - 11:01 PM

Da Edy, dar in poza aia e un avion britanic. Legat de cele facute la Zmaj rationamentul meu se bazeaza pe ideea ca sarbii nu aveau nici un motiv sa respecte schema britanica de vopsire, mai ales la interior, caci la exterior e clar ca au mers pe varianta care o foloseau deja pe IK-3 si probabil la fel au facut si la interior. Ca fapt divers am apucat in weekend de-am vopsit baia ... argintiu, acu ma gandesc ce sa fac. A iesit destul de urat ca nu am avut decat revell-ul silver care are o granulatie foarte mare si da rau in zone mici cu detalii multe - le-a cam inecat la pensula. Acu am adus aerograful si Humbrolul acasa care e mult mai fin si stau sa vad daca va fi Siva sau silver. Cockpitul e hotarat o varianta de ceva gri verzui albastrui. Depinde de inspiratia de moment. Si facusem un interior green de casa de toate frumusetea din vreo 4 culori de la 3 firme sa-l brodesc cu ce avea eduard pe PE uri.

E intersant in poza ta sa vad ca lampa din spatele radiatoruli e rosie, credeam ca e alba.

Aceasta postare a fost editata de Catta: 18 December 2013 - 11:04 PM


#31 Useril este offline   LiviuM 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 639
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie , blindate , nave WW II si nu numai...

Postat 19 December 2013 - 11:18 AM

Iar la cele romanesti, in cartea Romanian Fighter Colours '41-'45 se vede un verde in interiorul baii trenului. Acuma, nu stiu cat e de corect. Si rotile cred ca tot alea cu cinci spite, nu? Oricum ma intereseaza subiectul, pt. ca am pacatuit si eu cu Airfix-ul nou. :devil:

Aceasta postare a fost editata de livium: 19 December 2013 - 11:27 AM


#32 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară în special Aviatie, în particular cu însemne românești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 06 January 2014 - 05:33 PM

Cat am stat acasa am incercat sa mai mesteresc la proaspatul Airfix. Căpos cum sunt am mers pe informatiile din revista sarbeasca si pe ideea de la IK-3 si am vopsit cockpitul si baia in acel SIVA. Dupa ce am combinat cele 3 culori mi-a iesit un RLM 02 de toata frumusetea. Cred ca am pecit un pic interiorul din cauza ca am vopsit la pensula, acu eu zic ca arata OK cu ochiul liber dar cand ma uit in poze inebunesc. Am folosit ceva PE de la Eduard si scaunul e de la Part.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Hurry_mk1_early_1.jpg
  • Imagine atasata: Hurry_mk1_early_2.jpg
  • Imagine atasata: Hurry_mk1_early_3.jpg


#33 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară în special Aviatie, în particular cu însemne românești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 24 February 2014 - 06:55 PM

Tot rasfoind Romanian Fighter Colours la partea cu Hurricanul ca sa vectorizez numerele pentru colegul livium am dat la pag 43 sus de o poza in care apare pilotul Vasile Lagara intr-un Hurri romanesc, nu vad ce numar are dar 99% se vede un colimator reflex. Are cineva cunostinta daca s-au montat pe Hurricanuri la noi asa ceva?

#34 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 24 February 2014 - 10:42 PM

Asa e, pare a avea colimator. Un mic detaliu precum caserola elicei mai mica, nu mai mare decit capotajul motorului, l-ar putea trada ca fiind ex. yugo. Nu bag mina in foc ca TOATE alea roamanesti originalele aveau coafa mai mare si TOATE cele ex, Yugo o aveau mai mica.

#35 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară în special Aviatie, în particular cu însemne românești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 25 February 2014 - 05:22 PM

Vezi postarea1-0-9, la 24 February 2014 - 10:42 PM, a spus:

Asa e, pare a avea colimator. Un mic detaliu precum caserola elicei mai mica, nu mai mare decit capotajul motorului, l-ar putea trada ca fiind ex. yugo. Nu bag mina in foc ca TOATE alea roamanesti originalele aveau coafa mai mare si TOATE cele ex, Yugo o aveau mai mica.


Nu e ex Yugoslav ca are parbriz blindat si rama pe lateralele lui plus oglinda. Mi-ar fi placut ca alea romanesti sa o aiba mare si alea yugoslave mici. Mie ca dpdv istoric e pe dos, ei au avut-o (si o mai au) mare si noi nu prea contam. Culmea, luam si noi 12 avioane de la englezi si nici aia nu au putut sa ne dea 12 la fel. Oare nu erau second hand de la portughezi? Pacat ca nu se vede numarul.

#36 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 25 February 2014 - 06:31 PM

Sint sigur ca n-ai vrea in pielea (mare) a sarbilor, pe care de altfel ii admir enorm. Aceasta piele mare a lor i-a facut sa treaca prin multe. Prea multe. Si presimt ca vor mai trece. Asta pina cind vor accepta sa intre in cireada vaci de muls, ca noi toti si atunci o vor avea la fel de mica ca noi restul :bang:

#37 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară în special Aviatie, în particular cu însemne românești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 15 March 2014 - 10:46 AM

Edy mi-a strecurat aseara o informatie cum ca la Hurricane scara de picior era conectata de prima nisa din dreptul cockpitului, cea pentru mana si anume ca atunci cand scara ea coborata se rabata si capacul nisei. Am gasit o poza de la un Hurry restaurat care confirma 100% acest aspect. Merci Edy. Cum naiba o sa fac asta e alta poveste...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: gplhurri3.jpg

Aceasta postare a fost editata de Catta: 15 March 2014 - 10:47 AM


#38 Useril este offline   add2mix 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 80
  • Inregistrat: 14-March 06
  • Location:bucuresti

Postat 09 April 2014 - 09:57 PM

Salut,

Pot sa iti fac o oferta pentru elicea Watts, daca nu iti foloseste? Mie mi-ar trebui pentru un Spitfire....

Cu stima,
Eduard

#39 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară în special Aviatie, în particular cu însemne românești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 11 April 2014 - 12:45 PM

Vezi postareaadd2mix, la 09 April 2014 - 09:57 PM, a spus:

Pot sa iti fac o oferta pentru elicea Watts, daca nu iti foloseste? Mie mi-ar trebui pentru un Spitfire....


Da-mi adresa pe PM si ti-o trimit, asta e oferta mea.

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi