Forum Machete,Modelism,Hobby: Hawker Hurricane, Aeronautica Regala Romana - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Hawker Hurricane, Aeronautica Regala Romana kit Hasegawa, decaluri RB Production

#41 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 30 November 2013 - 09:14 PM

Vezi postareaCatta, la 30 November 2013 - 08:13 PM, a spus:

... incercam sa-l motivez pe Mack sa nu mai fie atat de modest.


Mai baieti, lucrurile sunt mult mai simple. Pentru mine motivarea vine din cu totul altceva. Macheta asta poate este buna acum dar peste "x" timp n-are sa mai insemne nimic sau are sa insemne putin. La fel cum machetele cu care am participat prima oara la Salonul National de Modelism din 1991 si de care atunci eram mandru nevoie mare (deh, adolescenta timpurie) acum nu mai reprezinta nimic (N.B. - daca intereseaza am sa incerc sa fac poze la una dintre ele, singura ramasa).

Ma motiveaza foarte si mi-a ramas intiparita in memorie o discutie intre cativa machetisti purtata in octombrie 97 la finele "Concursului National de Aeromodele Statice". Ciorovaiam adunati pe-o canapea in sala de la et. 1 al Sediului Aeroclubului Romaniei si comentam machetele din vitrine, rafoiam cele cateva cartulii aduse de fiecare si discutia mergea fluent, fiecare avea ceva de spus, fiecare avea multe de ascultat. Colegul Hind sper ca-si mai aduce aminte asa cum sper ca n-a mai transportat machete in pat de remugus de atunci inainte. Discutiile de acel tip ma motiveaza. Atunci i-am multumit domnului Mihai Andrei (din respect si chiar daca ne este coleg pe forum ma adresez astfel) pentru ca s-a dat peste cap sa "tina" concursul si ne-a construit oportunitatea intalnirii si discutiei. Astazi avem norocul de a avea parte de astfel de discutii fara efortul deplasarii (paradeam 2 nopti si parte buna din bursa pe drumul de la Iasi la Buc.) si la recurenta infinit mica. Trebuie doar sa avem disciplina si respectul dialogului. M-ar bucura sa reflectam la acest lucru inainte de a posta pe forum.

Succese nebanuite,
mack

editare ulterioara: gafe de comunicare fac si eu, asa cum poate-si aduce aminte colegul alexelu_marinelu (Logan, ring a bell?!)

Aceasta postare a fost editata de mack: 30 November 2013 - 09:20 PM


#42 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 30 November 2013 - 09:35 PM

Vezi postareaalexelu_marinelu, la 30 November 2013 - 08:45 AM, a spus:

...daca ai realizat rama respectiva din PE (motiv pentru care si partea culisanta pare putin suprainaltata), partea dinspre interior cum ai rezolvat-o? E vopsita, sau a ramas in culoarea initiala? E cu Future? Ce reprezinta si cum se lucreaza cu PVA glue pe transparente? Totate raspunsurile la intrebarile astea cred ca au mare interes si pentru Wurger, care a folosit o rama d-asta di PE la PZL.
...


Icata si pozele promise (mare minune-i tehnica in ziua de azi dom'ne...)
Imagine atasata: 101.jpg
Imagine atasata: 102.jpg

Ganduri bune,
mack

#43 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1783
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 01 December 2013 - 03:49 PM

In pozele acestea se vad problemele de care spuneai la cabina. Eu, in locul tau, le-as remedia, pentru ca e pacat de restul modelului. Poti incerca si sa pastrezi rama PE si sa o transbordezi pe o cupola vacform, sau sa dai tot jos si sa reconditionezi cupola veche a kitului. E de munca, dar parca merita.
Am vrut sa mai semnalez o treaba dar am tot uitat - incearca sa accentuezi wash-ul pe delimitarea zonelor mobile, pentru a le scoate in evidenta.
Spor

Aceasta postare a fost editata de alexelu_marinelu: 01 December 2013 - 03:51 PM


#44 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 01 December 2013 - 08:01 PM

Vezi postareaalexelu_marinelu, la 01 December 2013 - 03:49 PM, a spus:

In pozele acestea se vad problemele de care spuneai la cabina. Eu, in locul tau, le-as remedia...


Salut,

Indiscutabil fiecare din metodele indicate de tine poate sa fie pusa in practica cu rezultate faine. Initial intentionam sa inlocuiesc cupola culisanta cu o coala de Durofol de 0.2 mm grosime lipita pe interiorul PE-ului si sa refolosesc doar parbrizul (acesta a fost si motivul pentru care am format rama PE utilizand cupola); apoi m-am razgandit si am achizitionat 2 cupole vacu de la Rob Taurus (pentru Revell si Hase) dar in final (adica dupa ce iarasi m-am razgandit) am ales varianta ce-ai vazut-o pe model (e drept ca n-am realizat amploarea problemei de unghi decat dupa vopsirea ramelor - adica la final).
Cum spunea si MIG intr-un post anterior - 1/72 devine o provocare prea mare de la o varsta; acest model are sa ramana asa. Poate doar wash-ul de care spuneai.

Daca gasesc timp (recunosc c-am trecut machetismul mai la coada - traiasca planoarele RC F3J/F3B!) ma apuc de Hurri romanesc la 48 (am un Hase si doua Italeri plus accesorii in stiva - cu bubele lor cu tot).
Am construit (nu cu inmatriculare romaneasca) mai multe Hurri la 72 (Smer/ Heller, Revell, Academy...) si-mi permit sa spun ca avionul acesta nu are parte de-un kit "la zi" (poate cu exceptia Trumpeter-ului 1/24... care-mi face si el cu ochiul din stiva) si tot trag speranta la Eduard sa se ambitioneze pe subiect asa cum a facut cu Spit-ul...dar daca se poate la 72, 48 si 32.

Stiu ca Airfix tocmai ce-a lansat un Hurri early la 72 dar cu exceptia a cateva poze n-am gasit un review... si eu care spuneam ca renunt la 72.

Ganduri bune,
mack

#45 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 01 December 2013 - 08:16 PM

O sa-mi soseasca saptamana viitoare Airfixul Early si o sa fac o mica prezentare. Din ce am vazut pana acum nu ma astept sa ma dea pe spate. Recunosc ca m-a motivat sa ma documentez pentru un ex yogoslav, probabil nr. 15 ca apare in mai multe imagini, in majoritatea gata ars...

#46 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 01 December 2013 - 08:51 PM

Vezi postareaCatta, la 01 December 2013 - 08:16 PM, a spus:

O sa-mi soseasca saptamana viitoare Airfixul Early si o sa fac o mica prezentare


Eu unul abia astept sa vad prezentarea.

#47 Useril este offline   Stefan_M 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 51
  • Inregistrat: 29-June 11

Postat 04 December 2013 - 11:51 AM

Vezi postareamuggs, la 26 November 2013 - 09:22 PM, a spus:

Stau pe o gramada de forumuri de afara legate de modelism, urmaresc mai mult discutiile legate de istoria avioanelor etc, ce vreau sa subliniez e ca acest forum cred ca conduce detasat in atitudinea ostila fata de cei care chiar construiesc ceva.

Sa ne mai miram de ce nu mai exista nimeni sub 25 sa zicem care are pasiunea asta in Romania ? Daca la o macheta ca asta care mie sincer personal mi se pare foarte reusita s-au gasit atatea "defecte", ce sanse are un incepator sa isi faca curaj sa mai prezinte ceva aici...


Aici sunt de mare acord. Si eu am observat ca atitudinea generala pe alte forumuri (straine) e mai OK (nu zic civilizata, ca nici aici nu se arunca cu noroi). Desi critica e constructiva si are ca efect rezultate mai bune in final, prea se gaseste nod in papura la orice.

Mai ales cand vine vorba de culori, ca nu stiu ce gri e mai verde decat un albastru..come on.. Imi aduce aminte de discutiile gen Goful meu e mai tare decat Megane-ul tau, desi au motoare identice facute de acelasi producator.

Mack a facut o macheta grozava si ar trebui apreciata atentia si grija cu care a lucrat.

Vezi postareamack, la 26 November 2013 - 05:45 PM, a spus:


Sau pot sa ma lansez in considerente geometrice si de similitudine
La aceasta scara (1/72) rugozitatea - care-i marime liniara (ma rog, asimilata unei marimi liniare) este afectata cu puterea intaia a scarii, deci macheta (daca reproduce rugozitatea la scara) trebuie sa fie de 72 de ori mai putin rugoasa decat aeronava reala. Am o scara de rugozitati in fata ochilor (din cele folosite in industrie), 72 de ori sare multe trepte si ajunge "lucios, lucios". Oare am dreptate?

mack


Este un aspect foarte interesant. Prin cele cateva muzee pe care le-am vizitat, intodeauna avioanele reale(inlcusiv Hurricane-uri) erau mai lucioase decat suratele lor mai mici, machetele. La muzeul Sinsheim (Germania), erau o sumedenie de avioane si langa o vitrina cu multe machete. Ei bine, toate machetele erau mai mate decat avioanele reale.

Urmarind cata atentie se acorda nuantelor de culuoare pe forumul acesta, incepusem sa cred ca cei din muzee gresesc la reconditionare si vopsesc avioanele (mai) lucioase. Acum ma intreb, punand iarasi accent pe atentia acordanta culorilor pe aici, de ce nu se ia in calcul si aceasta diferenta de scara pe care o mentioneaza mack?

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 04 December 2013 - 04:57 PM


#48 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 04 December 2013 - 05:37 PM

Stefan, pui problema putin gresit. Nu orice se poate reduce la scara. De exemplu grosimea tablariei fuselajului. Un fuselaj de kit, oricit de subtire ar fi el, nu poate fi facut de grosimea unui fuselaj real, nu-ti mai spun de ce, intelegi si singur. Sau grosimea cupolei. Sau greutatea machetei. Sau cifrele de pe aparatura sau... si lista ar fi destul de lunga. Pe aceasta lista intra, de exemplu si nuanta vopselei care, oricit s-au straduit initiatorii "efectului de scara", acum citva ani buni, de al aplica vopselii, nu a tinut. Pentru ca o nuanta de culoare nu poate fi deschisa de 72 de ori, mai ales prin adugarea de ...alb! Albul, sau negrul, cum il reduci la scara, stiindu-se natura fizica a acestor culori??? La fel si matul sau luciul, nu pot fi reduse la scara. Pe de alta parte, ceea ce facem noi aici, este sa pacalim in mod frumos ochiul, vorba unui clasic in viata, utilizator de forum cartula.
Pe de alta parte, unele detalii pot si trebuie facute in scara sau, cel putin, cit mai aproape. Un scaun sau latimea unei centuri, de exemplu, pot fi facute usor in scara (ma refer aici la scarile mici, 1/72 sau 1/48). Nu insa si firele electrice sau grosimea pinzei centurii. Alte detalii, din considerente tehnice, ca si grosimea peretilor fuselajului sau a voletilor trenului de aterizare, sunt facute in afara scarii. Ca sa revin, un volet, din kit, gros de 0,62 mm ( Bf109 F-2, Zvezda) este extrem de gros, ducind in realitate la o grosime de...44,64 mm! In acest caz, se poate face ceva?? Da, daca vrei, exista folii de plastic mult mai subtiri, exista PE-uri ce inlocuiesc astfel de piese. Cu alte cuvinte, despre asta vorbim, nu despre reducerea la scara a nuantei sau a slefuirii vopselei.
Apropo, culorile RLM erau semimate. Cit despre restaurarile de muzeu, eu zic ca trebuie avut mare grija cu luarea lor ca dovezi certe.
Am zis sa nu mai scriu asta, dar daca mi-ai ridicat mingea la fileu o fac. Sincer, pe alte forumuri, asa zis "ingaduitoare" cu utilizatorii, am vazut machete voposite aiurea, cu bavuri si santuri in zonele de lipire ce au primit calificative de "frumos, dragut, bravo". Sincer, mai bine ma lipsesc! A nu atreage atentia, mai diplomatic sau mai din topor, dupa firea circotasului, asupra unei/unor greseli, inseamna a scunde gunoiul dupa pres, practica deloc folositoare. Asta pentru ca cel "incurajat" ca continua sa face aceleasi greseli, nu va evolua, automultumindu-se ca "uite, machetele mele sunt apreciate. Decit o apreciere de complezanta, pentru a nu supara utilizatorul, mai bine o critica dura, cu invataturi de minte. Stiu, doare, dar daca orgoliul este sub nivelul dorintei de avansare spre maiestrie, se inghite galusca si se incearca remedierea celor semnalate.
Astea fiind zise, va rog ca orice comentariu ulterior, facut fara sa fie legat direct de macheta, faceti-l, va rog, via PM, altfel va fi sters.

#49 Useril este offline   aviatie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 564
  • Inregistrat: 13-August 06

Postat 04 December 2013 - 06:34 PM

Felicitari Mack.Eu unul fac machete de doua deceni si nu am sa reusesc sa le fac asa bine ca tine.De ce ?Le fac din placere,nu pentru concursurisi pentru a ma destinde.DA IMI PLACE SI ISTORIA AVIATIEI MILITARE.Pentru mine este destul.Poate pentru alti nu,si e dreptul lor...nu pot sa il contest.Deci ...sa faca ei machete mai corecte,mai frumoase si care sa le placa.SA AUZIM DE BINE.

#50 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 04 December 2013 - 07:10 PM

Vezi postareaZ-mare, la 04 December 2013 - 05:37 PM, a spus:

...
Astea fiind zise, va rog ca orice comentariu ulterior, facut fara sa fie legat direct de macheta, faceti-l, va rog, via PM, altfel va fi sters.
...


Eu am spus ca acest topic trebuie sters.

Ganduri bune,
mack

#51 Useril este offline   Stefan_M 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 51
  • Inregistrat: 29-June 11

Postat 05 December 2013 - 12:48 PM

Hello,

La partea de efect de scara chiar eram si sunt curios(abstractie totala de discutiile precedente si inchis de topicuri). Eu am auzit de chestia asta de curand. In schimb ma intrebam de mult de ce avioanele reale sunt mai lucioase. Si da, sunt de acord cu tine ca cei care restaureaza avioanele alea stiu ce fac.

Si eu in joaca mea, fac machetele mate si ma concentez pe nuante(desi nu-mi iese nici acolo :D ). Ma intreb daca un strat de lac sau o vopsea mai lucioasa nu imbuntatatesc. Luciul (desi ajutat de blitz probabil) mi se pare un plus la macheta lui Mack. Si eu asa face la fel :D

Cat despre topic nu l-as inchide pt ca imi place macheta si nu mi-ar placea sa dispara de aici. Poate daca s-ar sterge toate discutiile astea, pentru ca intr-adevar s-a pierdut esenta topicului.

Ce l-as ruga pe mack e sa puna si niste poze cu macheta de la campionatul din 91..Sunt curios de evolutie.

Aceasta postare a fost editata de Stefan_M: 05 December 2013 - 12:49 PM


#52 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 05 December 2013 - 09:28 PM

Vezi postareaStefan_M, la 05 December 2013 - 12:48 PM, a spus:

...
Ce l-as ruga pe mack e sa puna si niste poze cu macheta de la campionatul din 91..Sunt curios de evolutie.
...


Salutare,

Este un Po-2, kit KP 1/72; vopsit (cu o vopsea auto la spray de provenienta Cehoslovacia, mai putin culoarea neagra care-i ceva vopsea industriala data la pensula) pe subansamble mari (fuselaj, aripi, etc.) si apoi asamblat.
N-am intervenit de la finalizarea machetei (adica n-am adaugat nimic de atunci). Macheta a suferit o pseudo-reparatie la un moment dat (cred chiar dupa consursul din 91) ocazie cu care trenul de aterizare a ramas stramb, la fel mitraliera, o serie de hobane au disparut etc. Hobanarea si cablurile comenzilor realizate cu fir lycra.
Imagine atasata: 001.jpg
Imagine atasata: 002.jpg
Imagine atasata: 003.jpg
Ganduri bune,
mack

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

12 useri citesc topicul
0 membri, 12 vizitatori, 0 utilizatori anonimi